En ole sinun mummusi
Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:37"]Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?
[/quote]
Vieraiden ihmisten mummottelu ja tädittely on epäkohteliasta. Lapselleni olen opettanut rouvittelun. Herraksi puhuttelu menee ehkä överiksi ja miehiä olen opetellut tilanteesta riippuen puhuttelemaan setä, herra tai mies.
Mutta vanhus on vanhus, minkäpä ihminen iälleen voi. On lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus. Ikäihminen, seniorikansalainen yms ovat ikinuoruudestaan epätoivoisesti kiinnipitävien vanhusten rimpuilua luonnonvoimia vastaan. Vanhus ei le haukkumasana.
T. Keski-ikäinen rouva 40-v
[/quote] Miksi se pitää olla 80v vanhus, eikä 80v nainen/mies?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:37"]
Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?
[/quote]
Olen valmis lyömään vetoa, ettet ole oikeasti 70-vuotias nainen. Jos joskus kuulen tämän saman pyynnön jonkun 70-vuotiaan mummun suusta, lupaan vaihtaa tapaani. Nyt en sitä tee. (Tietysti olet kiltti kun luulet tietäväsi miltä heistä tuntuu ja yrität "auttaa".)
[/quote] Mummuttelu on halventavaa ja sivistymätöntä.
Oon 49v ja viiden mummi. Kyllä mä vahingossa sanon tuttavien lapsillekin: Tuu tänne, mummi auttaa, ai niin en mä sun mummis ookkaan:) Mummi olen ja ylpeä siitä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:19"]70-vuotias nainen av-palstalla, jep jep. [/quote] Täällähän oli se ikäraja, mikäs se muuten olikaan?
[/quote]Kyllä me vanhat käymme nauramassa nuorempien tyhmyydelle av:llä. Ennen lainasi vitsikirjoja kirjastosta, mutta enää ei tarvitse, kun on tämä palsta. Jatkaa lapsoset!
[/quote]
Ei me olla mitään sun lapsiiiii !!!!!!! ANGST ANGST !!!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:37"]Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?
[/quote]
Vieraiden ihmisten mummottelu ja tädittely on epäkohteliasta. Lapselleni olen opettanut rouvittelun. Herraksi puhuttelu menee ehkä överiksi ja miehiä olen opetellut tilanteesta riippuen puhuttelemaan setä, herra tai mies.
Mutta vanhus on vanhus, minkäpä ihminen iälleen voi. On lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus. Ikäihminen, seniorikansalainen yms ovat ikinuoruudestaan epätoivoisesti kiinnipitävien vanhusten rimpuilua luonnonvoimia vastaan. Vanhus ei le haukkumasana.
[/quote]
Rouvahan tarkoittaa että on naimisissa? Itseäni tämä kyllä loukkaisi. Neidiksi saa kyllä kutsua :)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:52"]
Loukkaantujilla on ikäkriisi. :)
[/quote]
Itseasiassa ei ole. Mua saa täditellä. Mutta jos joku vieras aikuinen tai lapsi tulee sanomaan mummuksi jossakin vaiheessa niin silloin kyllä sanon pahasti takaisin. Vieraat vanhemmat naiset on rouvia. Aina.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:52"]
Loukkaantujilla on ikäkriisi. :)
[/quote]
Itseasiassa ei ole. Mua saa täditellä. Mutta jos joku vieras aikuinen tai lapsi tulee sanomaan mummuksi jossakin vaiheessa niin silloin kyllä sanon pahasti takaisin. Vieraat vanhemmat naiset on rouvia. Aina.
[/quote]
Ai silloinkin kun eivät ole? :)
Tulkaapa sanomaan minua rouvaksi niin sanon todella pahasti takaisin.
En ole koskaan ollut naimisissa.
T. 45v
[/quote]
[/quote]
Minua ärsyttää rouvittelu.
Kuvastaa, että olen vanha
N46