Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole sinun mummusi

Vierailija
04.10.2015 |

Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot!!!

Vierailija
2/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun toisia loukkaa sukupuolesta käytettävät sanat? Pitäisikö puhua vaan henkilöistä a ja b

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:41"]Entäs kun toisia loukkaa sukupuolesta käytettävät sanat? Pitäisikö puhua vaan henkilöistä a ja b
[/quot]
Siitä voidaan käydä eri keskustelu, mutta mummottelu ja vaarittelu ei tosiaankaan ole ole sopivaa. Esim. "Mummut ja papat vanhainkodissa". Ihan niinkuin ihminen lakkaisi olemasta mies tai nainen tietyn ikäisenä.

Vierailija
4/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako vanha nainen?

Vierailija
5/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:03"]Kelpaako vanha nainen?
[/quote] Miksei vain nainen?

Vierailija
6/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö ihmisiä kutsua sukupuolen mukaan naisiksi ja miehiksi sitten vauvasta hautaan asti? pikkutyttö, tyttö, nuori nainen, nainen, täti, mummo, ovat kaikki tälläisiä häilyvästi ikään perustuvia nimityksiä ihmisnaaraille, ja poikkeuksetta jokaisessa ryhmässä joku tahtoo loukkaantua jos kuulee tälläiseksi itseään kutsuttavan, eikä koe itseään sellaiseksi. ehkä pitäisikin alkaa puhumaan vaan kaikista henkilöinä, aina.

Vierailija
7/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotias nainen av-palstalla, jep jep.

Vierailija
8/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:19"]70-vuotias nainen av-palstalla, jep jep.
[/quote]

Täällähän oli se ikäraja, mikäs se muuten olikaan?

Vierailija
9/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkään en ole sinun lapsesi, mutta lapseksi tapasivat aikoinaan sanoa.

Vierailija
10/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi, mummo, pappa, täti ja setä oli kunnioitusta ja kiintymystä ilmaisevia nimityksiä ei sukua oleville. Toki saat olla vanha kurppa tai rasittava vanha ämmä jos et halua kunnioitusta tai kiintymyksen osoittamista, oma on valintasi miten sinua nimitetään.

T: 15 vuotiaana tädiksi ensimmäisen kerran ylennetty pikkupojan taholta, oli todella liikuttava kokemus

Vierailija
11/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täti menee ensin." ÄIDIT ne vasta ärsyttävästi puhuu. Tyttö olisin mieluummin kun täti.
T. Parikymppinen

Vierailija
12/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista? [/quote]

Vieraiden ihmisten mummottelu ja tädittely on epäkohteliasta. Lapselleni olen opettanut rouvittelun. Herraksi puhuttelu menee ehkä överiksi ja miehiä olen opetellut tilanteesta riippuen puhuttelemaan setä, herra tai mies. Mutta vanhus on vanhus, minkäpä ihminen iälleen voi. On lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus. Ikäihminen, seniorikansalainen yms ovat ikinuoruudestaan epätoivoisesti kiinnipitävien vanhusten rimpuilua luonnonvoimia vastaan. Vanhus ei le haukkumasana. T. Keski-ikäinen rouva 40-v [/quote]

Rouvahan tarkoittaa että on naimisissa? Itseäni tämä kyllä loukkaisi. Neidiksi saa kyllä kutsua :)"

Juuri näin, minuakin rouvittelu loukkaa, sillä enhän ole ollut koskaan naimisissa ja ikää on 70v.

Minua saa kutsua vain neidiksi. Ja mieluimmin vielä Ikinuori neiti.

Vierailija
13/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:03"]Kelpaako vanha nainen?
[/quote] Miksei vain nainen?
[/quote]
Koska iällä on jossain tilanteissa merkitystä.

Vierailija
14/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:19"]70-vuotias nainen av-palstalla, jep jep. [/quote] Täällähän oli se ikäraja, mikäs se muuten olikaan?

[/quote]Kyllä  me vanhat käymme nauramassa nuorempien tyhmyydelle av:llä. Ennen lainasi vitsikirjoja kirjastosta, mutta enää ei tarvitse, kun on tämä palsta. Jatkaa lapsoset!

Vierailija
15/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän! Tinttaan ensimmäistä joka alkaa mua mummuttelemaan. Suostun olemaan täti mutta mummuttelussa mene raja. Tästä ne jousta.

Vierailija
16/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:37"]

Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?

[/quote]

Olen valmis lyömään vetoa, ettet ole oikeasti 70-vuotias nainen. Jos joskus kuulen tämän saman pyynnön jonkun 70-vuotiaan mummun suusta, lupaan vaihtaa tapaani. Nyt en sitä tee. (Tietysti olet kiltti kun luulet tietäväsi miltä heistä tuntuu ja yrität "auttaa".)

Vierailija
17/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 15:19"]70-vuotias nainen av-palstalla, jep jep. [/quote] Täällähän oli se ikäraja, mikäs se muuten olikaan?

[/quote]Kyllä  me vanhat käymme nauramassa nuorempien tyhmyydelle av:llä. Ennen lainasi vitsikirjoja kirjastosta, mutta enää ei tarvitse, kun on tämä palsta. Jatkaa lapsoset!

[/quote]

Minä olen 62 v, ei kyllä kukaan ole sanonut mummuksi, muta täällä minä olen suraillut elämän muutoksia. Ennen oli ennen ja nyt on nyt :)

Vierailija
18/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:37"]Olen 70-vuotias nainen ja minua häiritsee suunnattomasti, kuinka ventovieraita vanhoja ihmisiä mummutellaan ja papatellaan. Minusta sana vanhuskin on kyseenalainen etenkin virallisemmassa yhteydessä. Miksei puhuta vain miehistä ja naisista?
[/quote]

Vieraiden ihmisten mummottelu ja tädittely on epäkohteliasta. Lapselleni olen opettanut rouvittelun. Herraksi puhuttelu menee ehkä överiksi ja miehiä olen opetellut tilanteesta riippuen puhuttelemaan setä, herra tai mies.

Mutta vanhus on vanhus, minkäpä ihminen iälleen voi. On lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus. Ikäihminen, seniorikansalainen yms ovat ikinuoruudestaan epätoivoisesti kiinnipitävien vanhusten rimpuilua luonnonvoimia vastaan. Vanhus ei le haukkumasana.

T. Keski-ikäinen rouva 40-v

Vierailija
19/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 36.v ja minusta on söpöä kun lapset tädittelevät :)

Vierailija
20/31 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää naisittelu! Olen mielelläni vieraille lapsille täti. Ja aikanani mummu.

t. 43v tyttö