Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te vanhemmat, antakaa hyviä elämänohjeita 22-vuotiaalle

nuoriviela
10.04.2022 |

En halua vanhempana (noin 40-vuotiaana) katua tekojani joita olen tehnyt nuorena, liittyen esim. rakkauteen, terveyteen, rahaan ja opintoihini. Olen tällä hetkellä sinkku, en juo enkä polta, matkustan paljon ja opiskelen yliopistossa. Siksi kysynkin:
- Mistä tietää kenen kanssa kannattaa mennä naimisiin?
- Kannattaako lapsia hankkia, ja missä iässä? (Nyt en halua)
- Onko OK bilettää? En tykkää kun olen aika introvertti, mutta saatan vanhempana kaduta että en pitänyt nuoruudessani hauskaa

ja muita vinkkejä voi antaa :)

Kommentit (722)

Vierailija
321/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattiset ihmiset ovat usein kavalia.

Vierailija
322/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi kannattaa aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorasva ja kondomi! 

Vierailija
324/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin, naimisiin vasta kolmekymppisenä... Miksi mentävä naimisiin? Tunnen, tiedän monia avopareja jotka onnellisesti yhdessä jo kymmenen, kaksi, kolmekymmentä vuotta. Nopein tietämäni pika avioliitto alle viikon.

Vierailija
325/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpsasi ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa, huolehdi siitä. Holtiton jakaminen voi tuoda ikäviä yllätyksiä, jopa lapsettomuutta. Eikä se ole kiva kaatua lapsen isäehdokkaan kanssa sänkyyn jos tussussa on kipeitä haavaumia tai syyliä.

Vierailija
326/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anneta, ite joudut sätkimään

Vierailija
327/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimpsasi ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa, huolehdi siitä. Holtiton jakaminen voi tuoda ikäviä yllätyksiä, jopa lapsettomuutta. Eikä se ole kiva kaatua lapsen isäehdokkaan kanssa sänkyyn jos tussussa on kipeitä haavaumia tai syyliä.

Näin puhui Kokemuksen Ääni Kalliosta.

Vierailija
328/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä neuvoja, mutta kannattaa alkaa ELÄKESÄÄSTÄJÄKSI. Kun olet vanha eläkeikä on noussut sataan vuoteen.

Vierailija
329/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ja hanki ammatti, jolla voit elättää itsesi ja jopa mahdolliset lapsesi. Tämä on ykkösohje. Näin et ole kenestäkään taloudellisesti riippuvainen ja voit tehdä päätöksesi itsenäisesti.

Tarkoittaako bilettäminen samaa kuin alkoholin käyttö? Yleensä suomalaisessa kontekstissa näin on. Biletä, jos se tuntuu oikealta ja kivalta. Loppuelämän kannalta sillä ei ole suurta merkitystä mutta jos olet introvertti, se voi auttaa sinua tapaamaan ihmisiä.

Naimisiin meno on juridinen prosessi, vaikka sitä ei useinkaan niin ajatella. Jos esimerkiksi olet avioliitossa ja puoliso kuolee, olet oikeutettu leskeneläkkeeseen. Eli jos kaipaat avioliiton juridisia etuja, mene naimisiin . Älä unohda avioehtoa.

Nuorennäköisenä pysyt, kun vältät aurinkoa, sokeria ja et tupakoi.

Oliko muuta epäsevää?

Vierailija
330/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele keskustelun taito. Mutta aidosti, ei mitään verkostoitumispaskapuhetta.

Vierailija
331/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiin, naimisiin vasta kolmekymppisenä... Miksi mentävä naimisiin? Tunnen, tiedän monia avopareja jotka onnellisesti yhdessä jo kymmenen, kaksi, kolmekymmentä vuotta. Nopein tietämäni pika avioliitto alle viikon.

Mä en myöskään tajua miksi - uskon että avioliitto on jäämässä historiaan.

Vierailija
332/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä elä muiden elämää. Elä omaa, omannäköistäsi elämää. Älä ala mihinkään tekemisiin miesten kanssa, jotka on äidin tississä kiinni.

Vierailija
333/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapsia jos olet varma, että pärjäät lapsen kanssa ihan yksin... kun isä voi lähteä lätkimään koska vaan... (kokemusta on vaikka hän niin halusi lapsen)

Ja älä ikinä ota lainaa toisen puolesta! (Kokemusta tästä myös ja jouduin itse maksumieheksi kun tuli ero lapsen isän kanssa).

Bilettää voi mielestäni jos siitä ei seuraa harmia. Itse juon todella todella harvoin, koska vihaan krapulaa yli kaiken ja ei oikein tee mieli.

Naimisiin menosta en tiedä milloin kannattaa... olen itse nyt onnellisessa suhteessa ja jos tämä onni kestää vielä vuosia nii kai sitä voisi vaikka mennäkin? Tai sitten ei? kun en haluaisi avioeroa kokea kun niin monessa muussakin asiassa mennyt mönkään.

Vierailija
334/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota kulutusluottoja. Pikavipit ovat helvetistä.

Kohtele muita kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan.

Koulutus, ammatti ja työpaikka tärkeitä.

Ei tupakkaa, Alkoa vain kohtuudella.

Rahaa säästöön, sijoittaminen.

Ei näkyviä tatuointeja eikä silikoneja.

Matkustele.

Biletä kohtuudella.

Seksi on ihanaa, ei kannata odottaa avioliittoon. Älä anna pakottaa itseäsi.

Älä petä ystäviäsi. Itse petin ja menetin ihanan ystävän. Sitä olen katunut viikoittain jo kaksikymmentä vuotta.

Oikea elämä ei ole somessa.

Pidä huolta terveydestäsi ja lihaskunnosta, älä unohda hampaita. Vältä auringonottoa.

Lapsia on maailma täynnä, niitä ei tarvitse hankkia itse jos ei ole varma haluaako. Niistä on suuri vastuu.

Vierailija
335/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanuus! Olen sinua jonkin verran vanhempi (29v) joten tässä tulee

- Sinun ei tarvitse bilettää, ellet itse niin tunne ja halua. En käytä alkoholia mielelläni ja ainoat asiat, joita kadun elämässäni on ne kerrat kun olen sosiaalisen paineen alla juonut.

- tämä sama pätee koko elämään: Sinun ei tarvitse elää jonkun toisen elämää, yhteiskunnan tai lähipiirin toiveiden mukaisesti.

- Lapsia kannattaa tehdä vasta sitten kun tuntuu siltä, ei väkisin… Tiedät muutaman vuoden päästä haluatko lapsia vai et kun elämänkokemusta karttuu.

-Naimisiin ei ole pakko mennä myöskään! Sanoisin, että oikea kumppani on se, jonka kanssa elämä tuntuu hyvältä, kohtelette toisianne kunnioittaen ja kaikenlainen teinidraamailu loistaa poissaolollaan. Ihanne-kumppanin kanssa kaikki tuntuu soljuvan omalla painollaan helposti ja vaivattomasti..

Vierailija
336/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mene naimisiin vain sellaisen kanssa joka saa sinut joka päivä nauramaan. Se on kaikkein tärkeintä jos haluaa kestävän ja onnellisen liiton.

- lapsia hanki vai jos haluat. Sen hetken tietää kyllä kun se tulee.

-biletys kannattaa! Itse tykkäsin myös harrastaa seksiä ihanien uusien ihmisten kanssa. Tietty jos biletys ei tunnu sun jutulta niin sitten ei. Tee vain hauskoja asioita!

Vierailija
337/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa ihosi auringolta

Käytä silmänympärysvoidetta

Harjaa hampaat huolellisesti

Pidä yhteyttä ystäviin

Opiskele

Älä mieti nyt miltä jokin asia tuntuu kymmenien vuosien päästä. On parempi katua tehtyjä asioita kuin tekemättömiä 😊

Vierailija
338/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota aurinkoa niin iho pysyy nuorena. päihteet ym pois myös. sokeri myös pahasta jos tulee finnejä

Vierailija
339/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lakkaa nyt ainakin ekana ajattelemasta, että 40 ois jotenkin vanha ja viisas : D

Vierailija
340/722 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on juridinen sopimus. Onneksi olin naimisissa, kun mieheni kuoli ja jäin kahden alaikäisen lapsen totaaliyksinhuoltajaksi. Helpotti huomattavasti asioita. t.nuorileski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi