Mies: Kun kumppanisi tuli ensikerran raskaaksi, niin kuinka päätös tehtiin:
Kommentit (32)
Tarkoitatko AP, että kumpi teki aloitteen yrittää raskautta? Siis kumpi halusi vauvan ?
Kumppani vuosikaudet jankkasi, toivoi, halusi ja vänkäsi. Idioottipäissäni heikolla hetkellä suostuin ja kerrasta tärppäsi.
LouLou kirjoitti:
Tarkoitatko AP, että kumpi teki aloitteen yrittää raskautta? Siis kumpi halusi vauvan ?
Tarkoitin että: Kun kumppanisi tuli raskaaksi ensikerran, niin kuinka päätös tehtiin. Vahinkoahan ei yleensä päätetä ennalta eikä yritetä, ellei se ole yksipuolinen vahinko.
Eka lapsi puolison toiveesta, toinen minun toiveesta, kolmatta ei haluttu kumpikaan, eikä sellaista siis tehtykään 😅
Päätös lapsesta tehtiin yhdessä. Sillä ei ole merkitystä kumpi otti asian ensi kertaa puheeksi.
Kysyin tyttöystävältä että milloin se ajatteli että haluaa lapsia. Se oli kertonut että haluaa nuorena lapsia ja minä sanoin että minulle on oikeastaan sama milloin niitä tehdään. Lasta alettiin tekee toukokuussa 2009 ja ei siinä kauan mennyt kun oli raskaana.
Vahinko se oli, mies halusi aborttia minä en suostunut.
Eihän siinä sitten muuta kun ero vireille, pattitilanne.
Ukko sai vapaan elämän jota halusi, minä tytön kanssa oman elämämme.
Nyt sitten vuosien päästä ukko yrittää lämmitellä vanhaa, ei onnistu. Teki päätöksensä, pysykööt siinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä päätös?
Olisi varmasti pitänyt kysyä että "Kun kumppanisi tuli ensikerran raskaaksi, niin kuinka päätöstä ryhdyttiin tekemään".
Vierailija kirjoitti:
Vahinko se oli, mies halusi aborttia minä en suostunut.
Eihän siinä sitten muuta kun ero vireille, pattitilanne.
Ukko sai vapaan elämän jota halusi, minä tytön kanssa oman elämämme.
Nyt sitten vuosien päästä ukko yrittää lämmitellä vanhaa, ei onnistu. Teki päätöksensä, pysykööt siinä.
Joutuiko Ukko siitä huolimatta rahallisiin vaikeuksiin (elatusmaksut yms)? Silloinhan se ei ole vapaa elämä.
Eukko oli 29. Biologinen kello kuulema tikitti loppusuoralla. Kiire muka oli
ekan kerran mä otin puheeksi seurusteluvaiheessa, että haluan lapsia jossain vaiheessa. Tyttöystävä oli siinä vaiheessa vielä ajatusta vastaan. Kuulemma kymmenisen vuotta meni, kun hänkin alkoi haluta lasta.
Eikun hommiin.
M48
Vierailija kirjoitti:
Kumppani vuosikaudet jankkasi, toivoi, halusi ja vänkäsi. Idioottipäissäni heikolla hetkellä suostuin ja kerrasta tärppäsi.
Kävikö sulla niiden vuosien aikana missään vaiheessa mielessä sellainen mahdollisuus, että olisit lopettanut suhteen, jotta kumppanisi olisi voinut etsi miehen joka haluaa lapsia hänen kanssaan? Ja itse etsinyt naisen, joka ei halua lapsia? Se on nimittäin teidän lapselle todella ikävästi tehty, että hänellä on nyt isä joka ei häntä halua.
Meillä exä uhkasi että jos ei nyt tehdä se on ero. Olisi pitänyt valita se ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävikö sulla niiden vuosien aikana missään vaiheessa mielessä sellainen mahdollisuus, että olisit lopettanut suhteen, jotta kumppanisi olisi voinut etsi miehen joka haluaa lapsia hänen kanssaan? Ja itse etsinyt naisen, joka ei halua lapsia? Se on nimittäin teidän lapselle todella ikävästi tehty, että hänellä on nyt isä joka ei häntä halua.
En minäkään lapsia halunnut, mutta ei siitä lapset kärsinyt. Kyllä se syntymä ja oma lapsi sylissä muutti oman mielen. En vaihtaisi pois. Sen lasten äidin kyllä vaihdoin myöhemmin.
Yhdessä tulevan vaimoni/ tulevan ex-vaimoni Minnan kanssa päätimme. Elämämme suurin ja paras päätös. M50
Vierailija kirjoitti:
Meillä exä uhkasi että jos ei nyt tehdä se on ero. Olisi pitänyt valita se ero.
"Exä uhkasi"? Vai "Exä, joka halusi lapsia ja oli ollut siitä rehellinen alusta asti kertoi, että ei enää tuhlaisi aikaansa suhteessa, jossa hänen perhehaaveensa eivät toteutuisi. Ja itsekkäänä ihmisenä ajattelin, että jos vain tuuppaan sen paksuksi, niin ei tarvi olla yksin ja palvelu edelleen pelaa ja seksiä saa säännöllisesti. Mutta sitten kävi ilmi, että se odottaa multa isänä jotain."
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Tarkoitin että: Kun kumppanisi tuli raskaaksi ensikerran, niin kuinka päätös tehtiin. Vahinkoahan ei yleensä päätetä ennalta eikä yritetä, ellei se ole yksipuolinen vahinko.
Ei raskautta saa aikaan päätöksellä! Kun joku tulee raskaaksi, voi päättää vain siitä, haluaako lapsen vai abortin. Ja vaikka haluaisi lapsen, voi raskaus keskeytyä.
Jos tulee raskaaksi vahingossa, niin mikä päätös sitä sinusta edeltää? Päätetään yhdessä, että kierukka pettää?
No miten sen ottaa. Alunperin yhdessä puhuttiin että halutaan joskus lapsia. Minä aloin sitten ottaa sitä jossain vaiheessa enemmän puheeksi, mies oli sitä mieltä että ei ihan vielä. Aikaa meni joku vuosi tjtn, välillä asiasta puhuttiin välillä ei. Sitten mies aikansa pohdittuaan totesi, että nyt hän ei enää aio laittaa kumia ja aika pian sen jälkeen esikoinen sai alkunsa.
Mikä päätös?