Tarvitseeko teidän lapaset kesällä virikehoitoa?
Kommentit (16)
Tarvitsevat. Koira auttaa tässä asiassa.
Millainen ihminen vie lapaset virikehoitoon kesällä??? Kyllä lapasetkin tarvitsevat lomaa!!!!
Kyllähän ne lapaset saa kotonakin virikkeitä. Hoidossa olisi vain yksi aikuinen ja jopa kymmenen lapasta hoidettavana. Kyllä se on enemmän säilytystä silloin. Touhutkoon vaikka naapurin rukkasten kanssa pihalla jotain.
Itse olen sitä mieltä, että on lapasten perusoikeus saada virikehoitoa ihan kesälläkin. Pidetäänhän monia kesävaatteitakin talvivaatteiden alla eli ovat virikkeellistettyjä vuoden ympäri. Omat lapaseni lähetän aina toiselle puolelle maapalloa sinne missä on talvi. Otan taas takaisin kun täällä on talvi.
Olen huomannut että silmukat alkavat löystyä, jos virikkeitä ei ole ollenkaan. Toisaalta liika on liikaa, kireyskään ei ole hyväksi, muuten ei mene enää talven tullen käteen. Eli kultainen keskitie tässäkin asiassa.
Meilläkin lapaset vain lepäilevät kesäisin. Niillä on niin paljon hommia talvisin, että keväällä pesen ne kunnolla ja peittelen kaappiin. Meillä tämä on toiminut hyvin.
Ei oo tullu edes mieleen, että tarvitsisivat. Ei niitä kyllä mihinkään vintille viedä, eteisen laatikoissa saavat olla, virikkeeksi riittää se perhe-elämä, mihin laatikoistaan asti pystyvät osallistumaan.
Uskaltaako tässä enää uusia lapasia hommata, tietääkö joku lapastensuojelunormeista jotain?
Kyllä ainakin pariton lapanen tarvitsee kontakteja muihin lapasiin kesälläkin.
Meidän lapaset leikkivät itsenäisesti kuurupiiloa. Talven tullen niitä saa etsiä eri puolilta kämppää. Eivät ole koskaan siellä, minne käskin asettua kesän ajaksi,
Minä olen vapaaehtoisesti lapaseton. Olette varmaan kateellisia, sillä lapasettomana voin viettää paljon huolettomampaa elämää ilman lapasenhoito-ongelmia. Nahkarukkasten kanssa vietetään parempaa elämää.
Meillä lapaset seisoo tumput suorina koko kesän. Ei niitä kiinnosta oikein mikään.
Minä teen uusia lapasia jotta talvella olisi hauskempaa. The more the merrier.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:18"]Minä teen uusia lapasia jotta talvella olisi hauskempaa. The more the merrier.
[/quote]
Toivottavasti jaksat sitten huomioida ja hoitaa kaikkia lapasia tasapuolisesti, etkä hylkää niitä vanhimpia laatikon pohjalle.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 14:18"]Minä teen uusia lapasia jotta talvella olisi hauskempaa. The more the merrier. [/quote] Toivottavasti jaksat sitten huomioida ja hoitaa kaikkia lapasia tasapuolisesti, etkä hylkää niitä vanhimpia laatikon pohjalle.
[/quote]
Tuon olen huomannut tapahtuvan todella monella, että kun uudet lapaset tulee taloon, vanhat ei enää kiinnostaa, vaan ne jäävät oman onnensa nojaan. Olen kuullut jopa, että niitä viedään kirppareille pois uusien tieltä!
Yleensä lapaseni viettävät vähälumiset kesät leväten säilytyslaatikossa ullakolla. Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi järjestää virikkeitä.