Tulipa eilen huomattua, ettei 15 kilon lihominen haittaa mitään
Kannan itseni tyylikkäästi, olen sosiaalinen ja pilkettä silmäkulmassa. Aivan samaan tapaan miehet yhä pitelevät ovia, baarimikot sanailevat flirttaillen, tuntemattomien miesten päät kääntyvät perääni ja tullaan jutuille.
Olen ylipainoinen ja silti vientiä riittää. Pahinta mitä +15kg voi tehdä on itsetunnon romahtaminen ja ryhdin huononeminen, kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä paljastan yksinkertaisen faktan miehistä. Niin kauan kuin on selvää että "tuo jakaa pillua kenelle tahansa" joka äijä on kehumassa upeaa vartaloa ja pitämässä sitä ovea auki oli nainen millainen jokinorsu hyvänsä.
Itsetuntoa tosiaan kannattaakin pönkittää jakamalla joka ilta uudelle miehelle niin ei joudu kohtaamaan ikävää todellisuutta eli sitä miten pitkään sama mies jaksaisi samaa läskiä kehua enää sen jälkeen kun on jo saanut.
Minäpä kerron jotain muuta. Sellainen lyhyempi suhde joka oli vain kuukausia. Nainen oli aika tukeva. Hänessä oli hyviä puolia sekin pitää mainita.. Hänellä oli itseensä kohdistuvia ongelmia joista ylipaino oli vain yksi ongelma.
Oli kyllä sänkyhommissa hyvä. Oiken aa eli aktiivinen ja aloitteellinen. Niitä ongelmia oli liikaa. Epäili mua pettämisestä jatkuvasti. Pahimmillaan väitti että minäkin vakoilen häntä. Tarviiko arvata miksi lopetin tapailun?
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä ongelmana onkin, ettei ylipaino haittaa yksilöä tarpeeksi, mutta yhteiskuntaa kylläkin. Suomi on sairaiden paratiisi.
Ei tod ole jos kärsit unettomuudesta. Olen hoikka ja tiedän mitä se on valvoa ihan liikaa. Lääkärien mielestä jatkuvaa unen puutetta pahempi olisi jatkuva nukahtamislääkkeiden käyttö. Pahimmillaan olen katsonut rannetta ja miettinyt viimeistä ratkaisua. Sellainen "paratiisi" suomi on tästä vaivasta kärsivälle.
No onko se BMI 25 nyt sairaalloista vai ei?? :DDD yrittäkää päättää
Aloittaja ei varmaan tätä tarkoittanut mutta itsellä yli 10kg painonnousu on tuonut ison negatiivisen muutoksen jaksamiseen ja vointiin. Kipuja ja kremppoja on paljon enemmän, kuorsaan enemmän ym ym. Eli ylipainoiset, älkää ajatelko että oma olo nyt vaan on huono eikä sille mitään voi. Kokeilkaa saada 10+ kg pois ja tulkaa sanomaan että ei muka tunnu muutoksena olossa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä ongelmana onkin, ettei ylipaino haittaa yksilöä tarpeeksi, mutta yhteiskuntaa kylläkin. Suomi on sairaiden paratiisi.
Ei tod ole jos kärsit unettomuudesta. Olen hoikka ja tiedän mitä se on valvoa ihan liikaa. Lääkärien mielestä jatkuvaa unen puutetta pahempi olisi jatkuva nukahtamislääkkeiden käyttö. Pahimmillaan olen katsonut rannetta ja miettinyt viimeistä ratkaisua. Sellainen "paratiisi" suomi on tästä vaivasta kärsivälle.
Jos ei osaa nukkua, on se osaamattomuutta. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata kuunnella kehoaan.
85 jatkaa että varmaan itse asiassa ikä vaikuttaa myös tosi paljon. Jos on nuori ja ok peruskunto, ei +10-15kg romahduta vointia. Mutta jos on jo ikää ja ruuhkavuodet, omasta jaksamisesta joutuu jo huolehtimaan ja paino on siinä yhtenä tekijänä.
Itse satsaan siihen, että pidän painon normaalipainon ylärajalla, ei enempää eikä vähempää. Se on hyvä paino monesta syystä, ulkonäöllisesti ja terveyden ja fyysisen ja psyykkisen hyvinvoinnin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Monella on varmasti tullut koronan aikana täytettä tarakkaan. Se miten itsensä kantaa on paljon merkityksellisempää kuin sentit ja kilot.
:D täytettä takokonttiin
Vierailija kirjoitti:
No onko se BMI 25 nyt sairaalloista vai ei?? :DDD yrittäkää päättää
Ei sillä ole väliä kunhan pääsee haukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen painanut aikuisiällä 58-88 kg. Olen aidosti yllättynyt, miten vähän 30 kilon lihominen näkyi. Olisin kuvitellut, että se tarkoittaa suurin piirtein tunnistamattomaksi muuttumista, mutta oikeasti ympärysmittani kasvoivat 10 cm. Alimmassa painossa olin suurinpiirtein 95-65-95 ja ylimmässä 105-75-105. Käytin pitkälti samoja vaatteita koko ajan, toki osa tiukimmista vaatteista ei 88 kilossa mahtunut päälle, mutta perus takit, mekot, löysemmät housut jne kyllä.
En myöskään huomannut mitään eroa kunnossa tai liikkuvuudessa. Olen aina ollut liikunnallinen ja notkea, eikä liikkuvuuteni vähentynyt mitenkään korkeammassakaan painossa.
Ja kaiken lisäksi löysin elämäni upeimman ja komeimman miehen tuona aikana kun painoin 88 kg.
Aika hyvä läppä ettei muka 30 kilon painonlisäys muka näkyisi tai tuntuisi missään, jos tosiaan on läskiä eikä lihasta.
Usko mitä haluat, mutta minulla on sama tilanne, tosin "vain" 20 kg, 62-82. Paljon samoja vaatteita käytän edelleen, enkä todellakaan hengästy tai puuskuta sen enempää kuin ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin totta on niin helppoa elää mukavaa nautinnollista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Monella on varmasti tullut koronan aikana täytettä tarakkaan. Se miten itsensä kantaa on paljon merkityksellisempää kuin sentit ja kilot.
Tuo todellakin totta. Voi kun olis vielä enemmän naisia jotka tajuaa että iloisuus ja itsensä hyväksyminen tukee ihan muualta kuin kiloista ja senteistä.
Vierailija kirjoitti:
85 jatkaa että varmaan itse asiassa ikä vaikuttaa myös tosi paljon. Jos on nuori ja ok peruskunto, ei +10-15kg romahduta vointia. Mutta jos on jo ikää ja ruuhkavuodet, omasta jaksamisesta joutuu jo huolehtimaan ja paino on siinä yhtenä tekijänä.
Voi hyvänen aika. Kyllä se lähtöpaino määrää eniten. Jos on ollut sairaalloisen alipainoinen, tuo painonnousu pelastaa elämän.
Aloittajan kohdalla tuo painonnousu on terveyden kannalta yhdentekevä, koska tapahtui normaalipainon sisällä. Mutta jos hän lihoisi lisää saman verran, sillä voisi olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla ei ole ylipainoa.