Ostaisitteko tässä tilanteessa miehelle synttärilahjaa?
Mulla on synttärit ennen miestä. Viime vuonna mies ei ostanut lahjaa mulle, mutta ostin kuitenkin hänelle. Tänä vuonakaan en saanut lahjaa. Ostaisitteko tilanteessani kuitenkin hänelle?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:56"]
Ketju peukutuksineen on taas kerran osoitus siitä, että naisen tulee ehdottomasti hyötyä miehestä parisuhteessa.
Lompakkoloisia ketju täynnä.
[/quote]
Kun nainen ostelee koko ajan lahjoja miehelleen, niin hän on loinen? Miehen logiikkaa..
Ostaisin jos siltä tuntuisi. Ei munkaan mielestä lahjan anto ole mitään eksaktia tiedettä, jossa kaiken pitää mennä tasan. Lahja on lahja, ei mikään velvoite.
Mä saa mieheltäni koskaan lahjoja, silti itse ostan synttärinä/ jouluna/ isänpäivänä. Ei mua haittaa jos en saa, mutta mä tykkään ostaa miehelleni <3
Oleellista ei nyt ole ostatko lahjaa vai ei, vaan että asia vaivaa sinua. Keskustelun paikka, siis, jotta selviää mistä on kyse. Puhtaasta unohduksesta, vai ettei mies ylipäänsäkään pidä merkkipäiviä noteeraamisen arvoisena, vai sitten oikeasti jostain vakavammasta ongelmasta suhteessanne? Kyllä ottaisin puheeksi, kun asia kerran vaivaa ja joudut tällaista miettimään.
Mina ostaisin miehelleni koska hän muistaa minua arjessa ja on huomaavainen vaikka onkin unohtanut välillä syntymäpäiväni. Eli arvostan sitä että mies tekee minulle iltapalan ja tuo viltin päälleni kun olen väsynyt jne.
jos taas mies ei huomioisi minua arjessa niin mies menisi vaihtoon vaikka merkkipäivinä ostaisi kuinka hienonlahjan. Eli minulle ei ole tärkeitä ne pari merkkipäivää vuodessa vaan keskinäinen arvostus ja huolenpito ympäri vuoden.
ja arvostus tarkoittaa minulle että kumpikin osallistuu kotitöihin, lasten kasvatukseen ym kohtuullisella panoksella.
T. Nainen jonka mies syö juuri tekemääni lempipitsaansa.
En ihmettele, että eroprosentti on niinkin suuri. Kun ei osata puhua. En olisi tuossa tilanteessa. Olisin jo vuosi sitten kysynyt miksei muistanut minua ja kertonut jos lahja on niin tärkeä. Ja kysynyt pitääkö mies lahjoja turhina ja haluaako että muistetaan puolin ja toisin vai onko tällainen mielestään typerää. Kaikki eivät välitä lahjoista tai syntymäpäivistä. Jos asia on sinulle tärkeä, voi asiasta koittaa puhua ja kysyä olisiko muistaminen mahdollista.
Lisään, että ei tällaisesta kannata tehdä mitään valtapeliä ja molemminpuolista taistelua. Avaa vain suunsa ja keskustelee asiasta. Mieskin voi kertoa miksi lahjaa ei tule. Jotkut eivät välttämättä osaa sellaista ostaa ja ratkaisuna voi olla se, että suoraan kertoo mitä haluaa (ei vihjaile, että olisipa tämä ihana, kaikki eivät näitä vihjeitä tajua). T 21
Naisen velvollisuus on palvella miestä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:29"]
Mulla on synttärit ennen miestä. Viime vuonna mies ei ostanut lahjaa mulle, mutta ostin kuitenkin hänelle. Tänä vuonakaan en saanut lahjaa. Ostaisitteko tilanteessani kuitenkin hänelle?
[/quote]
Ostan aina miesystävälle synttärilahjan,samoin kuin ystäville ja lähisukulasille.Jotkut heistä ostavat myös lahjoja minulle,jotkut eivät osta lahjoja minulle,mutta toisaalta eivät ole muutenkaan sen tyylisiä että ostelevat lahjoja.Eli kyllä ostaisin,ei lahjan antaminen ole mikään "velvoite" ostaa vastavuoroisesti lahja,lahja annetaan koska halutaan muistaa läheistä.
Jos mulla olisi mielessä joku juttu, josta tietäisin hänen ilahtuvan, ostaisin. En yrittäisi väkisin ostaa jotain, jos ei olisi mitään ideaa hyvästä lahjasta.
En
Onnittelisi vaan
Onnea muru!
Mies ei selvästi usko lahjoihin.
Onko mies muuten muistanut merkkipäiväsi tai ylipäänsä joskus jollain tavalla muistanut sinua? Onko hän niin pihi, ettei siksi osta lahjoja vai eikö osaa ostaa sellaisia vai onko se vaan ajattelemattomuutta?
Jos haluat ostaa, niin ostat! Oletko kuullut antamisen ilosta?
Ei lahjat ole rakkaalle ihmiselle jotain vaihtokauppaa tyyliin -- jos sinä et, niin en minäkään.
Miehesi ehkä vähän jörrikkä ja huono huomioimaan noin, ehkä huomioi sinua muulla tavoin elämässä.
älä osta lahjaa, älä onnittele, älä muutenkaan noteeraa mitenkään miehen syntymäpäivää. jos mies sitä ääneen ihmettelee, niin sanot vaan, että eihän minunkaan syntymäpäiväni sinua kiinnostanut, miksi sitten omaasi pitäisi jotenkin juhlia. Jos teillä ei ole lapsia, niin eihän heillekään pidä mitään tapoja vielä opettaa, joten jätä pois mielestäsi miehen syntymäpäivän juhliminen.
Jos mies siitä hermostuu, niin sitten mies vaihtoon. Sitä saa mitä tilaa.
En todellakaan ostaisi enkä muistaisi miestä mitenkään. Kyllä myös sinua kuuluu huomioida!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:42"]
älä osta lahjaa, älä onnittele, älä muutenkaan noteeraa mitenkään miehen syntymäpäivää. jos mies sitä ääneen ihmettelee, niin sanot vaan, että eihän minunkaan syntymäpäiväni sinua kiinnostanut, miksi sitten omaasi pitäisi jotenkin juhlia. Jos teillä ei ole lapsia, niin eihän heillekään pidä mitään tapoja vielä opettaa, joten jätä pois mielestäsi miehen syntymäpäivän juhliminen.
Jos mies siitä hermostuu, niin sitten mies vaihtoon. Sitä saa mitä tilaa.
[/quote]
Mitä tällaisella asenteella voittaa? Silmä silmästä ja hammas hampaasta parisuhteessa? Tällä arvomaailmalla päätyy eroon takuuvarmasti.
Osta lahja, josta itse ilahdut. Pölynimuri, vatkain, joku muu kiva kodinkone, joka oikeasti tulee yhteiseen käyttöön. Tai osta se pitkään haaveilemasi taulu/lamppu/olohuoneen verhot.
Tärkeintähän on ajatus! Lahjan annettuasi kysy, mihin mies on ajatellut viedä sinut juhlimaan synttäreitään.