Onneksi mieheni on lukenut pitkän matikan.t.ammattivalittaja
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:58"] Voi hyvää päivää. Meidän ekaluokkalainen harjoittelee nyt matikassa kirjoittamaan numeron 5 ja tehtävinä on piirtää viisi palloa, viisi viivaa, viisi ruksia. Tuollaisissako et osaa auttaa vai onko sinun ekaluokkalaisella jo yhtälöparien ratkaisemista? [/quote]Tämä nyt ei ollut mikään tavallinen plus tai miinus lasku vaan oli lisätehtäviä ja sellainen vertailutehtävä joissa olen huono.ap [/quote] Sinä nyt puhut taas paskaa. Ekaluokkalaisella tässä vaiheessa on korkeintaan vertailua onko 4 enemmän kuin 3. [/quote]En puhu paskaa. Oli tehtävä jossa piti keksiä numerot kun laskussa oli osassa kohtaa tähtiä, en vaan osannut sitä.ap [/quote] Mitähän sä nyt höpötät. Tuollainen on juurikin ihan perus yhteen- ja vähennyslasku eikä mikään vertailutehtävä. Alat puhumaan itseäsi taas pussiin tässä keksityssä provossa.
[/quote]Olisikin provo mutta kun ei ole. Luuletko että huvikseni olen näin tyhmä? voin kuule kertoa etten haluaisi olla tällainen. Valitettavasti en osannut tehdä tehtävää, onneksi mieheni on älykkäämpi ja voi aina pyytää apua jos en osaa lasta neuvoa.ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:58"] Voi hyvää päivää. Meidän ekaluokkalainen harjoittelee nyt matikassa kirjoittamaan numeron 5 ja tehtävinä on piirtää viisi palloa, viisi viivaa, viisi ruksia. Tuollaisissako et osaa auttaa vai onko sinun ekaluokkalaisella jo yhtälöparien ratkaisemista? [/quote]Tämä nyt ei ollut mikään tavallinen plus tai miinus lasku vaan oli lisätehtäviä ja sellainen vertailutehtävä joissa olen huono.ap [/quote] Sinä nyt puhut taas paskaa. Ekaluokkalaisella tässä vaiheessa on korkeintaan vertailua onko 4 enemmän kuin 3. [/quote]En puhu paskaa. Oli tehtävä jossa piti keksiä numerot kun laskussa oli osassa kohtaa tähtiä, en vaan osannut sitä.ap [/quote] Mitähän sä nyt höpötät. Tuollainen on juurikin ihan perus yhteen- ja vähennyslasku eikä mikään vertailutehtävä. Alat puhumaan itseäsi taas pussiin tässä keksityssä provossa.
[/quote]Olisikin provo mutta kun ei ole. Luuletko että huvikseni olen näin tyhmä? voin kuule kertoa etten haluaisi olla tällainen. Valitettavasti en osannut tehdä tehtävää, onneksi mieheni on älykkäämpi ja voi aina pyytää apua jos en osaa lasta neuvoa.ap
[/quote]
En luule, mutta luulen että huviksesi keksit näitä aloituksia.
Kuvittele kuinka hankalaksi se matikka menee kevätlukukaudella :D
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:23"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:02"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:58"] Voi hyvää päivää. Meidän ekaluokkalainen harjoittelee nyt matikassa kirjoittamaan numeron 5 ja tehtävinä on piirtää viisi palloa, viisi viivaa, viisi ruksia. Tuollaisissako et osaa auttaa vai onko sinun ekaluokkalaisella jo yhtälöparien ratkaisemista? [/quote]Tämä nyt ei ollut mikään tavallinen plus tai miinus lasku vaan oli lisätehtäviä ja sellainen vertailutehtävä joissa olen huono.ap [/quote] Sinä nyt puhut taas paskaa. Ekaluokkalaisella tässä vaiheessa on korkeintaan vertailua onko 4 enemmän kuin 3. [/quote]En puhu paskaa. Oli tehtävä jossa piti keksiä numerot kun laskussa oli osassa kohtaa tähtiä, en vaan osannut sitä.ap [/quote] Mitähän sä nyt höpötät. Tuollainen on juurikin ihan perus yhteen- ja vähennyslasku eikä mikään vertailutehtävä. Alat puhumaan itseäsi taas pussiin tässä keksityssä provossa. [/quote]Olisikin provo mutta kun ei ole. Luuletko että huvikseni olen näin tyhmä? voin kuule kertoa etten haluaisi olla tällainen. Valitettavasti en osannut tehdä tehtävää, onneksi mieheni on älykkäämpi ja voi aina pyytää apua jos en osaa lasta neuvoa.ap [/quote] En luule, mutta luulen että huviksesi keksit näitä aloituksia. Kuvittele kuinka hankalaksi se matikka menee kevätlukukaudella :D
[/quote]Tämä ei valitettavasti ole keksitty aloitus. Sitten kun matikka menee vielä vaikeammaksi pitää miehen auttaa läksyissä, ei sille voi mitään. Helppo se on pilkata jos ei ole tällainen kuin minä.ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:58"]Voi hyvää päivää.
Meidän ekaluokkalainen harjoittelee nyt matikassa kirjoittamaan numeron 5 ja tehtävinä on piirtää viisi palloa, viisi viivaa, viisi ruksia.
Tuollaisissako et osaa auttaa vai onko sinun ekaluokkalaisella jo yhtälöparien ratkaisemista?
[/quote]Onko teidän ekaluokkalainen jollain kehariluokalla?
Meidänkin ekaluokkalaisella oli keväällä yksi juuri tuollainen tehtävä, jossa oli useampikin tuntematon, enkä osannut ratkaista sitä :X Ja mä oon lukenut pitkän matikan. Kirjoitin C:n (Vastaa lyhyen L:ää). Että et ole ainoa... Ehkä jos olisin oikein kauan pyöritellyt sitä se olisi mennyt. En tajua, tosi noloa.
Hah, mä oon pystynyt neuvomaan lukiolaista pitkän matikan opinnoissa, vaikka olen itse lukenut vain lyhyen matikan. Peruskoulun matikka ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:58"]Voi hyvää päivää. Meidän ekaluokkalainen harjoittelee nyt matikassa kirjoittamaan numeron 5 ja tehtävinä on piirtää viisi palloa, viisi viivaa, viisi ruksia. Tuollaisissako et osaa auttaa vai onko sinun ekaluokkalaisella jo yhtälöparien ratkaisemista? [/quote]Onko teidän ekaluokkalainen jollain kehariluokalla?
[/quote]Ei vaan ihan normaalilla luokalla.ap
Onko koulu jotenkin muuttunut kun silloin kun minä olin pieni niin en tarvinnut apua läksyissä koskaan? Tai no asuin äidin luona ja siellä ne pääasiassa tein, jos olin isällä niin saatoin kysyäkin fysiikan läksyihin mielipiteitä, mutta lähinnä kun isä oli niin hyvä selittämään asiat arkipäiväisesti (diplomi-inssi).
18
Ihan kuin sen pitkän matikan suorittaminen olisi jokin suuri meriitti. Senkin voi suorittaa rimaa hipoen jolloin taso on sama kuin suurin piirtein keskiverto lyhyessä matikassa, eli huono.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:45"]
Ihan kuin sen pitkän matikan suorittaminen olisi jokin suuri meriitti. Senkin voi suorittaa rimaa hipoen jolloin taso on sama kuin suurin piirtein keskiverto lyhyessä matikassa, eli huono.
[/quote]Ei se ei ole meritti. Eikä sekään ole meriitti että mieheni on suorittanut ammattikorkeatutkinnon. En tarkoittanut sitä että sillä rehvastelin. Tarkoitin vain että hänestä on apua kun en itse tajua jotain ja hän voi tarvittaessa auttaa.ap
huoh mitä pahaa siinä on jos se vanhempi joka osaa noi jutut neuvoo lasta?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:25"]huoh mitä pahaa siinä on jos se vanhempi joka osaa noi jutut neuvoo lasta?
[/quote]
No jos ei vanhempi osaa ekaluokan ekojen viikkojen matikkaa niin on se aika paha...
Minua hävettäisi, jos mies ei olisi lukenut pitkää matikkaa. Ei sellaista lassukkaa voi tuoda edes äidille näytille.
Aika säälittävää että pitää keksiä tuollainen taustatarina päästäkseen mainitsemaan että mies on lukenut pitkän matikan...