Mä en kestä miestäni joka edelleen nukkuu
Meillä on ollut ikuisuusongelma meidän eri rytmi. Minä olen tyypiltäni aktiivinen, yritteliäs (yrittäjä) ja vastuunottaja. Mieheni tykkää nukkua pidempään ja passiivisuudellaan jättää arkiasioita mun huolehdittavaksi: lasten kouluheräämiset, koira jne. Hän osallistuu kyllä mutta mun pitää aina pyytää. Hän on remontoinut, kouluttanut koiraa, kuulustelee lasten koulujuttuja, tekee ruokaa, mutta aina on läsnä sellainen fiilis, että hän tekemisellään ikäänkuin lunastaa aikaa olla itsekäs ja passiivinen. Koska itse olen haastavassa tilanteessa kasvavan yrityksen kanssa kaikenlainen passiivisuus, laiskuus ja mukavuudenhalu lyttää mun voimavaroja ja energiaa. Mieheni on muusikko jonka työ on pääasiassa keikkailua. Kun keikkoja ei ole, ei ole muitakaan tavoitteita tai päämääriä. Olen monta kertaa sanonut että joku ennustettavuus arjessa, aikatauluissa, tekemisenmeinki jne on se mitä minä toivon että jaksan. Mutta aina jatkuu sama henki. Iisisti, rennosti ja sitten minä räjähdän ja olen se ilonpilaaja joka pilaa muuten niin mukavan elämän. Kommentteja?
Kommentit (37)
Jipii,tänään mennään pizzalle koko porukka,ai että on kivaa.
Onko sulla kivaa ?
Jos mies tekee osuutensa yhteisistä jutuista, niin sen "vapaa-aika" ja laiskottelu ei kuulu sulle pätkääkään. Miten se miehen laiskottelu ja passiivisuus latistaa sun voimavaroja ja energiaa? Ei sun miehellä tarvitse olla mitään tekemisen meininkiä, vaikka sä sitä haluaisit ja sulla olisi.
Ja sanon tämän naisena, jolla on melko samanlainen tilanne kuin sulla. Mulla on aina menossa useita projekteja ja mieheni tykkää pelata, katsoa telkkaria tai selata nettiä. Ei se multa ole pois, kun mieheni osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon.
Jos kyseessä on ikuisuusongelma, niin varmaankin se on ollut tiedossa jo silloin kun olet mennyt miehen kanssa yhteen ja tehnyt lapset hänen kanssaan. Itse olet siis valintasi tehnyt valitessasi elää sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole yhtä aktiivinen ja aikaansaapa.
Eroa, jos et enää kestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tekee osuutensa yhteisistä jutuista, niin sen "vapaa-aika" ja laiskottelu ei kuulu sulle pätkääkään. Miten se miehen laiskottelu ja passiivisuus latistaa sun voimavaroja ja energiaa? Ei sun miehellä tarvitse olla mitään tekemisen meininkiä, vaikka sä sitä haluaisit ja sulla olisi.
Ja sanon tämän naisena, jolla on melko samanlainen tilanne kuin sulla. Mulla on aina menossa useita projekteja ja mieheni tykkää pelata, katsoa telkkaria tai selata nettiä. Ei se multa ole pois, kun mieheni osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon.
No kun sen miehet pitäisi olla ap:n käsinukke ja maskotti. Ei sillä saa olla omaa tahtoa. Sama arvatenkin koskee lapsia.
Eli yleinen mielipide on se, että minä olen se ilonpilaaja. Ok. Täytyy miettiä asiaa. Koen itse että olen ihan järkityyppi jolla on passiivinen perässävedettävä mies. Ehkä se ongelma sitten siinä. Että vedän perässä. Pitäs vissiin olla niin itsenäinen että on ihan sama mihin ja miten mies osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli yleinen mielipide on se, että minä olen se ilonpilaaja. Ok. Täytyy miettiä asiaa. Koen itse että olen ihan järkityyppi jolla on passiivinen perässävedettävä mies. Ehkä se ongelma sitten siinä. Että vedän perässä. Pitäs vissiin olla niin itsenäinen että on ihan sama mihin ja miten mies osallistuu.
No miten sä vedät perässä? Ainoa minkä mainitsit oli, että joudut sanomaan miehelle, että voisi tehdä kotitöitä jne. Miten miehen passiiviset vapaa-ajan viettotavat tekee siitä perässä vedettävän? Eikö se olisikaan perässävedettävä, jos mies tekisi päätöksen opiskella kiinaa ja sitten säännöllisesti opiskelisi sitä kiinaa?
T. Se toinen projektinainen
Miksi vedät perässä? Mikset mennyt toisen työorientoituneen kanssa jolle tekemisen meininki on se oikea elämäntyyli?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä kun sinä yrität määritellä miten mies saisi elää kun itse et pysty ottamaan rennosti ja rauhallisesti ja vaan vaadit että mieskin menee koko ajan sinun tahtia
Niin näköjään tuo mun mieskin! Tai ainakaan ei oo käyny vielä whatsapis tänään.
Provo
Ja vielä huono sellainen.
Häpeäisit..
Älä hermostu, kyllä se sun tekokynsien liimausfirma vielä räjähtää kasvuun, siinä saa laiska basistisi ihailla vieressä.
Ymmärrän sinua. Mutta et voi muuttaa puolisoani. Sen sijaan kannattaa pohtia omaa suhdettasi työhön ja tekemiseen. Oletko suorittaa? Kontroilloija? Vai teetkö asioita ilolla rennoin rantein? Itse teen itseni kanssa koko ajan töitä, jotta luottaisin siihen, että puolisoni tapa tehdä asioita on ok vaikka onkin erilainen kuin omani.
Tekemisen meininki? Eli sählätään suuntaan ja toiseen, ilman sen kummempaa ajatusta.
Pääasia, että näyttää ”tehokkaalta”. Tuolla tyylillä polttaa itsensä lopulta loppuun.
Melko perinteisesti nukkuva mies koetaan turvallisuus uhaksi sitten itselleen kun odotetaan suojelua valppaudella.
No olet ilonpilaaja, joka yrittää pilata muiden elämän. Olet itsekäs kusipää.