Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repiikö teidän kissat sohvia? :/

Vierailija
03.10.2015 |

Oletteko saaneet sen loppumaan? Meidän kissalla on kiipeily/raapimispuu mutta se ei näytä enää kiinnostavan. On alkanut repiä sohvaa ja meillä lähiaikoina tarkoitus ostaa uusi. Tietysti voisin yrittää etsiä kissan kestävää kangasta, mutta liekkö sellaista olemassakaan...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suihkutellaan vielä vettä naamaan. Kauheeta rääkkäystä. Terv 21

Vierailija
22/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun on pennusta asti tottunut leikkaamisen, niin mammanpoika alkaa pääsääntöisesti vaan hyrisemään, kun otan syliin ja aloitan leikkaamisen. Joskus on vaikeita päiviä ja silloin otan suosiolla vain käpälän kerrallaan.

Runsaasti herkkuja perään ja osta kunnolliset, riittävän terävät leikkurit. Kirkas valo myös päälle, ettet vahingossa leikkaa pinkiltä alueelta, se sattuu tosi paljon. Itse olen vahingossa pari kertaa leikannut liian pitkältä eli juurikin tuolta vaaleanpunaiselta alueelta ja kyllä on kissa huutanut, eikä ihme. Mitään traumoja ei kuitenkaan ole jäänyt, kun olen pitänyt sitten vähän pidemmän tauon leikkaamisessa sen jälkeen. Mielummin ehdottomasti kuitenkin liian vähän kuin paljon, eihän siitä tarvitse saada kuin se terävin kärki pois. Itse leikkaan etutassujen kynnet kahden viikon välein ja varpaat kolmen viikon välein (kasvaa ainakin mun kissalla hitaammin).

Onnea yritykselle!

-15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sohvaa mutta kallista taidemattoa kylläkin. Lopettaa heti kun komennetaan, yrittää olla viattoman näköinen. Välillä raaviskelee omaa puutaankin.

Vierailija
24/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:13"]

Kuka hitto oikeasti pitää kissoja ja miksi?

[/quote]

Minä pidän ja minulla on vieläpä useampi kissa. Koska ne ovat maailman parasta seuraa.

Vierailija
25/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmennyt kissani piti tapetin repimisestä. Jotenkin pääsi melkein katonrajaan ja sieltä tapettisuikaleen kanssa alas. Vuokraisäntä tykkäsi mutta antoi olla koska asuntoon oli tulossa muutakin remppaa ja vaihtoi tapetit samalla.
En kyllä tajua kahdenkymmenen vuoden jälkeenkään miten käyt pääsi niin ylös. Juoksi seinää pitkin varmaan.

Vierailija
26/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:16"]Tästä aloituksesta jälleen opimme, että kissat (kuten eivät koiratkaan) kuulu sisätiloihin pieniin asuntoihin vaan maalle, missä saavat olla vapaasti ulkona raapimassa niin paljon kun haluaa. Sisäkissojen ja koirien pito pitäisi kieltää lailla. Olisiko teistä kivaa elää koko elämä sisällä ja ulkoilla vaan valjaissa? Ja kun kyse on vielä eläimistä eikä ihmisistä, jotka sohvan nurkkaan mukavasti voivat kotiutuakin.
[/quote]

Kotipaikallani maalla kissat saivat kulkea pihalla vapaasti. Elivät melkein 20-vuotiaiksi, olivat ilmeisen onnellisia. Mutta kyllä ne silti repivät sohvan kuin sohvan piloille.

Vierailija
27/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:48"]

Meillä lopetti sohvan kynsimisen heti kun aloitettiin suihkupullon käyttö. Oppi parin sumutuksen jälkeen olla kynsimättä. Ihan vettä pullossa, ei mitään muuta. Eikä ole kissalle haittaa.

[/quote]

meillä suihkupullo myös paras opettaja. Muutaman kerran suihkaus vettä naamalle, kun sohvaa raapii, niin on  ehdollistunut ja sohvan raapiminen on loppunut. Uusi nojatuoli kun tuli kotiin, niin laitoin päiväksi tyhjän suihkupullon nojatuolin päälle, eikä kissa mene siihen edes istumaan raapimisesta puhumattakaan. Jo pelkän tyhjän suihkupullon näkeminen  saa kisun livahtamaan pakoon. Vaikka muuten on tosi ihana ja leppoisa sylissä viihtyvä kotikissa. Suihkaus vesisumua on minusta aika lempeä tapa opettaa kissa tavoille. 
[/quote]
Meillä ei tehoa koska kissa tykkää vedestä. Tulee esim suihkuun odottamaan että saisi pyöriä suihkuhanan alla eikä kuivaa läheskään heti itseään sen jälkeen.

Vierailija
28/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:48"]

Meillä lopetti sohvan kynsimisen heti kun aloitettiin suihkupullon käyttö. Oppi parin sumutuksen jälkeen olla kynsimättä. Ihan vettä pullossa, ei mitään muuta. Eikä ole kissalle haittaa.

[/quote]

meillä suihkupullo myös paras opettaja. Muutaman kerran suihkaus vettä naamalle, kun sohvaa raapii, niin on  ehdollistunut ja sohvan raapiminen on loppunut. Uusi nojatuoli kun tuli kotiin, niin laitoin päiväksi tyhjän suihkupullon nojatuolin päälle, eikä kissa mene siihen edes istumaan raapimisesta puhumattakaan. Jo pelkän tyhjän suihkupullon näkeminen  saa kisun livahtamaan pakoon. Vaikka muuten on tosi ihana ja leppoisa sylissä viihtyvä kotikissa. Suihkaus vesisumua on minusta aika lempeä tapa opettaa kissa tavoille. 
[/quote]
Meillä ei tehoa koska kissa tykkää vedestä. Tulee esim suihkuun odottamaan että saisi pyöriä suihkuhanan alla eikä kuivaa läheskään heti itseään sen jälkeen.
[/quote]

Ihana :D

Vierailija
29/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]
Suihkupullon voi ottaa käyttöön jos ei muut konstit tehoa, mutta EI IKINÄ NAAMALLE! Aina suihkaus vartaloon, naamalle suihkutus on silkkaa vittuilua.

Vierailija
30/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui sohvan kynsiminen kun "kudotunlainen kangas" vaihtui sellaiseen samettimaiseen. Nahka ja tekonahka ovat huono valinta sikäli, että niihin tulleita kynnen reikiä ei hieromalla piilota kuten kankaasta. Ja noita jälkiähän tulee, vaikkei kissa varsinaisesti raapisikaan. Jo pelkkä juoksuun lähtö saa ainakin meillä kynnet esiin. Karkotteet tai suihkepullo eivät meillä toimineet ollenkaan, tehokkaimmaksi keinoksi kissan kieltämiseen olen todennut sähisemisen. Näin saimme kissan unohtamaan lastenvaunut, pinnasängyn, keittiön tasot yms.

Vierailija
31/31 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kokeilkaa bergamottiöljyä. On värjäävää, että joutuu käyttämään varovasti vaalealla pinnalla. Itse laitan puikkoihin esim. tuoksutikku ja sillä sivelen sohvan reunan alta ja saatan jättää sen tikunkin siihen jos on sopiva esim. sauma sohvassa mihin sen saa. Bergamotin hajua eivät kissat siedä. Ainakaan vielä eivät ole raapineet, kolme pv kokeilu nyt.

Jos ei tepsi niin tuo öljy sopii sinällään tuoksulyhtyihin ja huonetuoksuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi