Mielipiteesi nimestä Oktavia?
Kommentit (33)
Jotenkin slaavilainen mielleyhtymä.
Tulee mieleen nuorten dystopiakirjat - oliko Nälkäpeleissä joku Octavia tms?
Sopii hyvin jos elää antiikin Roomassa.
Ihana nimi! Itse olen kiinnostunut antiikin Roomasta ja historiasta, ja just Octavia on yksi mun ihan kaikkien aikojen lempparinimiä.
teennäinen teatterinimi ja pakopäästöistään epäilty auto
Skoda. Esim. Viktoria on paljon kivempi.
Skoda. Neljä pyörää ja loota. Helppo hajottaa ja vaikea koota. Kai veljelle tulee sitten nimeksi Fabia? Ja kun iltatähden vielä teette niin Roomsterhan siitä tulee. Hyvä.
Älä kysy nimistä tällä palstalla jos haluat kuulla jotain positiivista :D
Kuulostaa joltain apteekissa myytävältä laksatiiviltä.
Juuri olin tulossa sanomaan, että kuulostaa joltain autolta. Sehän se näköjään olikin.
Mun mielestä Octavia on kaunis nimi :)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:03"]Jotenkin slaavilainen mielleyhtymä.
[/quote]
Tulee mieleen vanhat hyvät ajat ja Rooman valtakunta. Kirjoitusasussa Octavia se olisi latinaa, feminiini järjestysluvusta kahdeksas. Roomassa annettiin joskus tuollaisia nimiä. Perheen ensimmäinen poika oli Primus ja kahdeksas tytär Octavia.
Tulee mieleen Asterix. Asterixissa on nerokkaita nimiä ; Yellowsubmarine, Smirgeline, Relax (:)), Cannabix yms.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:03"]Jotenkin slaavilainen mielleyhtymä.
[/quote]
Tulee mieleen vanhat hyvät ajat ja Rooman valtakunta. Kirjoitusasussa Octavia se olisi latinaa, feminiini järjestysluvusta kahdeksas. Roomassa annettiin joskus tuollaisia nimiä. Perheen ensimmäinen poika oli Primus ja kahdeksas tytär Octavia.
[/quote]
Eiköhän ne sieltä nimenomaan ole autojen nimiksi revittykin. Omassa päässäni ne on niin tiukkaan assosioidut automalleiksi että säälisin niiden nimisiä ihmislapsia. Aivan sama jos joku nimettäisiin Micraksi tai Avensikseksi.
Skoda