Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lähtien virpojat ovat kulkeneet Star Wars -asuissa?

Vierailija
10.04.2022 |

Anteeksi vaan mitta eikö millään ole väliä?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, sanotaan nyt ainakin 20 vuoden ajan.

Joo, mulla viime viikonloppuna fb muistutti kuvasta, jonka olin postannut 10v sitten: lapset virpomaan lähdössä SW-asuissa.

Vierailija
22/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mihin pukeutuvat? Ajatus on tärkein.

Näin on. Mistä lähtien aikuiset ihmiset on vihanneet pieniä jännittäviä lapsia näin paljon kuin nykyään? Surullista.

Ei kai kukaan lapsia vihaa. Meteliä ja kotirauhan häirintää sitä vastoin vihaa monikin. Ja kun tulee häirityksi, ei ole väliä, häiritseekö ihminen vai eläin tai aikuinen vai lapsi.

Esim virpojat yhtenä aamupäivänä vuodesta, häiriö on järkyttävä.

ja seuraavat tulee jo lauantaina...

Eri puolella Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ajatus? Se että saa karkkia?

Minäkin taidan lähteä vähän virpomaan. Ja otan mukaan pari prätkäjengiläistä.

Meillä on sitten pikkaisen kovemmat palkkavaatimukset.

Miten pitkään palmusunnuntain virpojat ovat ylipäätään pukeutuneet jonkinlaiseen asuun?

Mun lapsuudessa ei pukeuduttu ja olen 60-luvun lapsi. Vitsat oli kyllä koristeltuja.

Vierailija
24/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Mistä lähtien aikuiset ihmiset on vihanneet pieniä jännittäviä lapsia näin paljon kuin nykyään? Surullista.

Ei kai kukaan lapsia vihaa. Meteliä ja kotirauhan häirintää sitä vastoin vihaa monikin. Ja kun tulee häirityksi, ei ole väliä, häiritseekö ihminen vai eläin tai aikuinen vai lapsi.

Tietysti. Jokainen häiritseminen on liikaa. Voisiko mielestäsi myös sanoa, että kännissä ratissa yhtenä päivänä vuodessa, häiriö on järkyttävä! Tai yksi pahoinpitely vuodessa, onpa kamalaa! 

Se, mikä ei passaa, ei passaa sen enempää yhtenä päivänä kuin useanakaan päivänä vuodessa.

Vierailija
25/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkään palmusunnuntain virpojat ovat ylipäätään pukeutuneet jonkinlaiseen asuun?

Mun lapsuudessa ei pukeuduttu ja olen 60-luvun lapsi. Vitsat oli kyllä koristeltuja.

siis noidiksi

Vierailija
26/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse ei enää ole kristillisestä uskosta, ei perinteistä eikä arvoista. Surullista.

Hahhaa, arvokonservativi bongattu. "Miksi kaiken pitää aina muuuuttuaaaaaaaa?"

Perinne elää kun se kehittyy. Virpojille maksettiin ennen palkka vasta pääsiäisenä. Nykyään pitää lyödä muna kouraan heti.

Vierailija
27/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin!

Vierailija
28/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Jokainen häiritseminen on liikaa. Voisiko mielestäsi myös sanoa, että kännissä ratissa yhtenä päivänä vuodessa, häiriö on järkyttävä! Tai yksi pahoinpitely vuodessa, onpa kamalaa! 

Se, mikä ei passaa, ei passaa sen enempää yhtenä päivänä kuin useanakaan päivänä vuodessa.

En häiritse sua sittenkään kun vanhana kaadut pihallasi ja et pääse ylös. Selvä.

Vierailija
29/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun Star Warsin fanit kasvoivat aikuisiksi ja saivat omia perheita eli varmaan viimeiset viisitoista vuotta ainakin.

Vierailija
30/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse ei enää ole kristillisestä uskosta, ei perinteistä eikä arvoista. Surullista.

Miten pääsiäisnoidat liittyy kristinuskoon? Voitko selittää, kiitos!

Palmusunnuntain raamatullisia tapahtumiahan siinä imitoidaan, vaikka noidat eivät liitykään raamatun episodiin mitenkään.

Vierailija
31/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palmusunnuntaiperinne menee näin: ostan pussillisen pääsiäismunia. Ruuvaan ovikellon irti. Olen omassa rauhassani ja syön ne karkit itse.

Näin oon nyt tehnyt ja suklaaöverien takia menen nyt vessaan. Sitten keitän toiset aamukahvit.

Vierailija
32/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M36 

Pikkupoikana virpominen kiinnosti, mutta en halunnut olla noita. Joten oli tipu. Pahvista olin tehnyt sellaisen nokan, joka oli sitten kuminauhalla kiinni. 

💛

Vierailija
33/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan tuomittiin aikoinaan enemmän miehiä noitana kuin naisia. Ihan hyvin voi pikkupoika olla noita.

Starwarsit, batmanit ym. aiheuttaa myötähäpeää, lähinnä siis vanhempien puolesta, eihän se lasten syy ole jos vanhemmat ei tajua mikä on pääsiäinen.

Vierailija
34/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko tosissasi :D juu, kyllähän henkeä ja terveyttä uhkaavat rikokset on täysin verrattavissa ovikellon soimiseen.

Vierailija
35/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hauskaa, jos mun ovelle ilmestyisi Star Wars-poppoo 😁👍

Vierailija
36/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt vähän noloa jos ei erota halloweenia ja palmusunnuntaita 😂

Vierailija
37/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvin sovit virpomaan - olet riittävän lapsellinen.

Vierailija
38/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan tuomittiin aikoinaan enemmän miehiä noitana kuin naisia. Ihan hyvin voi pikkupoika olla noita.

Starwarsit, batmanit ym. aiheuttaa myötähäpeää, lähinnä siis vanhempien puolesta, eihän se lasten syy ole jos vanhemmat ei tajua mikä on pääsiäinen.

Eli mites ne noidat nyt liittyivätkään pääsiäiseen? Kun tuossa kirjoitit, että vanhemmat eivät tajua, mikä on pääsiäinen.

Musta tuntuu, että suurin osa ei ylipäätään ymmärrä näitä pääsiäisperinteitä, mistä ne ovat peräisin ja mitä tarkoittavat. Virpomisessa ei ole oikeasti mitään kristillistä, vaikka toki palmusunnuntain tapahtumat on soviteltu siihen päälle. Pajunoksien käyttö kevääseen liittyvässä juhlassa ovat paljon kristinuskoa vanhempi juttu. Ihan muutaman vuosikymmenen takaista sen sijaan on se, että pohjalainen trulli- eli pääsiäisnoitaperinne yhdistetään virpomiseen. Samoin se, että nykyään myös pohjanmaalaiset trullit virpovat.

Vierailija
39/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt vähän noloa jos ei erota halloweenia ja palmusunnuntaita 😂

Miten ne noidat oikeastaan liittyvät palmusunnuntaihin? Varmasti osaat selittää tämän.

Vierailija
40/136 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana palmusunnuntaina Jeesus ratsasti aasilla. Nykyään aasit ratsastavat Jeesuksella. Perinne meni siis heti persielleen.