Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, mies haluaa lapsen minä en, kokemuksia?

Vierailija
03.10.2015 |

Olen 32v, mies vuoden nuorempi ja alkanut puhumaan vauvoista. Yhdessä ollaan oltu 14 vuotta ja alusta alkaen olen sanonut, etten luultavasti ikinä halua lapsia. Mies on sanonut että sitten asialle ei voi mitään. No nyt mies vihjailemalla painostaa tekemään kanssaan lapsia. Kun palautan miehen takaisin maan pinnalle sanomalla etten halua, mies sanoo että asia ok. Kuitenkin vähän ajan kuluttua alkaa taas sama vihjailu ja painostaminen. Olen tehnyt myös selväksi, että ero tulee ennemmin kuin lapsia tähän perheeseen. Mies edelleen sanoo että asia ok, haluaa olla vain kanssani. En tiedä mitä pitäisi tehdä?? En todellakaan tee lapsia miehen mieliksi, olisi inhottavaa kantaa ja synnyttää lapsi ja ollakin rakastamatta sitä. Tietysti voi käydä niin, että rakastankin mutta ottaisinko riskiä? Muttta en jaksa enää kuunnella miehen painostustakaan asiasta!! Ja kuinka olisi ihanaa kun lapsi temmeltäisi tuossa nyt jnejnejne.

Tietenkin myös voi käydä niin ettei lapsia tulisikaan :D Mutta en kai riskillä lähde kokeilemaan sitäkään. Että en pidä itsestäänselvyytenä.

Muilla ollut samaa? Miten päätynyt?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustaisin miestä tavoittelemaan unelmiaan ja eroamaan minusta.

Vierailija
22/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tehdä lapsia jos ei halua. Mies saa toki varmasti itse päättää, haluaako jatkaa suhteessa kanssasi, vai etsiä lapsilleen äidin, mutta painostuksen pitää loppua ja heti. (Tämä sama koskee kaikkia vauvakuumeisia naisia ja miehiä. Painostaa ei saa.) kun täällä aina puhutaan, että "ei saa toiselta viedä mahdollisuutta onneen lapsen vanhempana", niin minäpä sanon, että keneltäkään ei saa viedä mahdollisuutta onneen lapsettomaksi aikuisena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tietoinen siitä, että en halua perustaa perhettä. Alkoi kuitenkin vaatia vauvaa, ahdistuin ja jätin hänet. Se oli miehelle kova paikka, vieläkin ruikuttaa takaisin, vaikka nykyään seurustelee jonkun naisen kanssa. Jätin kuulemma syvät haavat, mun oli pakko lähteä siitä suhteesta. (4 vuotta aikaa)

Mies ei ole onnellinen nykyisensä kanssa, mutta en voi koskaan palata siihen hullunmyllyyn.  Siitä ei tule koskaan yhtään mitään, jos kumpikin haluaa aivan eri asioita. En edelleenkään halua äidiksi.

Vierailija
24/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:15"]Ei pidä tehdä lapsia jos ei halua. Mies saa toki varmasti itse päättää, haluaako jatkaa suhteessa kanssasi, vai etsiä lapsilleen äidin, mutta painostuksen pitää loppua ja heti. (Tämä sama koskee kaikkia vauvakuumeisia naisia ja miehiä. Painostaa ei saa.) kun täällä aina puhutaan, että "ei saa toiselta viedä mahdollisuutta onneen lapsen vanhempana", niin minäpä sanon, että keneltäkään ei saa viedä mahdollisuutta onneen lapsettomaksi aikuisena!
[/quote]

Lapsettomana* siis. Autocorrect prkl.

Vierailija
25/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:01"]Kannattaa luvata jollekin kaverisi lapselle hoitopaikka aina silloin tällöin. Jos mies mukisematta hoitaa lasta huolellisesti ja hyvin parin kuukauden jakson ajan, voit miettiä uudestaan. Mikäli minkäänlaista oma-aloitteista intressiä kakkavaippojen vaihtoon ei näy, älä noteeraa horiskon höpinää. [/quote] Kyllä oma on aina oma. En minäkään muiden kakruja hoida. N25+3 lasta ja rakastava mies

[/quote]

Tiedän, mutta kun se ukko jotain hinkuaa, kannattaa testata onko oikealla asialla vai mitä meinaa. - P.S. Hoitiko miehesi lapsia suurimman osan - niinpä.

[/quote]

Noh, missä sun vastaus viipyy...

Vierailija
26/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tee lasta miehen painostuksesta jollet sitä itse halua. Koskaan tai missään tilanteessa. Minä suostuin miehen pitkän painostuksen jälkeen toiseen lapseen vaikka itselleni olisi riittänyt yksi. Lapsille tuli iso ikäero.

Mies hoitaa kuopuksen kokonaan. Minä huomaan miettiväni tosi usein miten helppoa olisi jos meillä olisi vain tuo teini. Saa jättää yksin yöksi jos tekee mieli mennä johonkin. On järkevä ja luotettava. Hoitaa koulunsa ja kaikki muutkin jutut asiallisesti. On aivan ihana.

No kuopus...levoton, jatkuvasti kaveria vailla. Kiusaa eläimiämme, aiheuttaa jatkuvasti närää ja kiristää miehenkin hermoja äärimmilleen joka päivä. Edessä taas uudestaan kaikki kouluvuodet ja vanhempainillat ja huolestuminen onko sillä kavereita, pelko kun on tyttö että mitä jos joku sairas tekee sille jotain...ynnä muua ynnä muuta.

Nyt kun meillä olisi aikaa toisillemme, voitaisiin mennä lähes miten huvittaa ja olisi rahaakin enemmän käytettävissä, mutta ei. Aina pitää hankkia kuopukselle hoitaja. Osta kumisaapasta ja haalaria, vie hoitoon, hae hoidosta, lue ilasatua, pese hampaita.

Kuulostan katkeralta ja olen sitä. Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin, en KOSKAAN ENKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA olisi suostunut miehen painostukseen, en koskaan.

Vierailija
27/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:01"]Kannattaa luvata jollekin kaverisi lapselle hoitopaikka aina silloin tällöin. Jos mies mukisematta hoitaa lasta huolellisesti ja hyvin parin kuukauden jakson ajan, voit miettiä uudestaan. Mikäli minkäänlaista oma-aloitteista intressiä kakkavaippojen vaihtoon ei näy, älä noteeraa horiskon höpinää. [/quote] Kyllä oma on aina oma. En minäkään muiden kakruja hoida. N25+3 lasta ja rakastava mies

[/quote]

Tiedän, mutta kun se ukko jotain hinkuaa, kannattaa testata onko oikealla asialla vai mitä meinaa. - P.S. Hoitiko miehesi lapsia suurimman osan - niinpä.
[/quote]

Kyllä hoiti, siitä kiitos kun sain opiskella. Älä tee olettamuksia.

Vierailija
28/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelun jalo taito, tuskin mies oikeasti painosta. Kunhan leikittelee ajatuksella.

Vierailija
29/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä vauhkoat/vainoat??

Vierailija
30/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä vauhkoat/vainoat??
[/quote]

Joillakin on muutakin elämää, kuin vahtia palstaa ja roikkua täällä kaikki illat. Mm.perhe.

Vierailija
31/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:01"]

Kannattaa luvata jollekin kaverisi lapselle hoitopaikka aina silloin tällöin. Jos mies mukisematta hoitaa lasta huolellisesti ja hyvin parin kuukauden jakson ajan, voit miettiä uudestaan. Mikäli minkäänlaista oma-aloitteista intressiä kakkavaippojen vaihtoon ei näy, älä noteeraa horiskon höpinää.

[/quote]Miettiä mitä uudestaan? Eihän se miehen hoitotahto vaikuta siihen, ettei ap halua lapsia!

Vierailija
32/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:30"]Olen 32v, mies vuoden nuorempi ja alkanut puhumaan vauvoista. Yhdessä ollaan oltu 14 vuotta ja alusta alkaen olen sanonut, etten luultavasti ikinä halua lapsia. Mies on sanonut että sitten asialle ei voi mitään. No nyt mies vihjailemalla painostaa tekemään kanssaan lapsia. Kun palautan miehen takaisin maan pinnalle sanomalla etten halua, mies sanoo että asia ok. Kuitenkin vähän ajan kuluttua alkaa taas sama vihjailu ja painostaminen. Olen tehnyt myös selväksi, että ero tulee ennemmin kuin lapsia tähän perheeseen. Mies edelleen sanoo että asia ok, haluaa olla vain kanssani. En tiedä mitä pitäisi tehdä?? En todellakaan tee lapsia miehen mieliksi, olisi inhottavaa kantaa ja synnyttää lapsi ja ollakin rakastamatta sitä. Tietysti voi käydä niin, että rakastankin mutta ottaisinko riskiä? Muttta en jaksa enää kuunnella miehen painostustakaan asiasta!! Ja kuinka olisi ihanaa kun lapsi temmeltäisi tuossa nyt jnejnejne.

Tietenkin myös voi käydä niin ettei lapsia tulisikaan :D Mutta en kai riskillä lähde kokeilemaan sitäkään. Että en pidä itsestäänselvyytenä.

Muilla ollut samaa? Miten päätynyt?
[/quote]

Suhteellanne ei ole tulevaisuutta. Lusikat jakoon ennemmin kuin myöhemmin, sillä siitä pääsee.

Vierailija
33/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta / lapsia, mikäli et itse halua. Saatathan saada kaksosetkin.

Tuttava teki pitkän suhteen jälkeen lapsen. Jo lapsen vauva-aika oli onnetonta. Tästä huolimatta hänen miehensä halusi toisen lapsen. Tuttava tuli raskaaksi ja saivat kaksoset. Mies kyllä osallistui lasten hoitamiseen, mutta vielä mieluummin oli omissa harrastuksissaan eli käytännössä nainen hoiti lapset.

Avioliitto oli koetuksella jo aiemmin ja vajaan pari vuotta sitten mies alkoi haluta eroa. Nyt asuvat erillään ja lapset ovat vuoroviikoin vanhemmillaan. Lopullista eroa ei vielä ole otettu, mutta nainen on aika katkera siitä, että suostui monessa miehen tahtoon. Nykyisin mies on sitä mieltä, ettei koskaan ole edes rakastanut tätä naista, jonka kanssa lapset halusi.

Oikeasti. Älä tee lapsia, ellet itse lapsia halua.

Vierailija
34/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just tämä pelkona. Itse en halua ikinä lapsia, miehestä en tiedä. Ei kyllä ole sanonut missään vaiheessa haluavansa, mutta mistäpä sitä ikinä tietää. Jotenkin hirvittävää ajatella että kaikki voi kaatua yhteen asiaan.

Vierailija
35/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on melkein tämä tilanne päällä. Itse en ole kylläkään ehdottomasti lapsentekoa vastan, mutta ei minulla ole koskaan ollut vauvakuumetta, ja etenkään raskaus, synnytys ja pikkuvauva-aika ei houkuttele ollenkaan. Isommassa lapsessa näen enemmän hyviä puolia ja välillä jopa vähän kaihoisasti mietin, millaista se olisi.

Harmittaa tämä luontoäidin epäreiluus, että juuri noista vaiheista jotka ahdistavat tulisi minulle väistämättä enemmän vastuuta ja muutoksia kuin miehelle, joka sitä lasta enemmän haluaa. En myöskään ihan luota, että mies ymmärtää täysin, miten iso muutos se olisi.

Olen kyllä muuttunut tässä asiassa vähemmän ehdottomaksi vuosien myötä, mutta nyt olen 37 ja aikaa ei enää ole vatvoa asiaa. Tuntuu, että ehkä kuitenkin tulevaisuudessa haluan, että minulla on lapsi, ja tulee kaduttamaan jos en nyt uskalla. Ja parisuhde on loistava, en haluaisi sitä menettää. Mies on kyllä sanonut, että tärkeintä on olla yhdessä tuli niitä lapsia tai ei, mutta ahdistaa sekin ajatus, että kieltäisin ne häneltä. Olen päätymässä sille kannalle, että yksi lapsi saisi tulla jos tulee (ei mikään itsestäänselvyys tässä iässä) ja se pikkulapsiaika on vaan kestettävä. Minua on helpottanut esim. Salamatkustaja- ja Project Mama -blogien lukeminen alkuajoista asti. Hekään eivät ole olleet mitään vauvakuumeisia ja vauvasta hurmaantuneita äityleitä vaan lähinnä ahdistuivat siitä vaivan hoidosta, mutta niin vaan heistäkin on lasten kasvaessa tullut hyvinkin onnellisen oloisia. Ja ovat vieläpä tehneet toisetkin lapset.

Vierailija
36/37 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:33"]

Kuulostan katkeralta ja olen sitä. Jos voisin kääntää kelloa taaksepäin, en KOSKAAN ENKÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA olisi suostunut miehen painostukseen, en koskaan.

[/quote]

Loistavaa, ihan oikeasti, että joku on näin rehellinen!

Vierailija
37/37 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme