Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 40v naisena yhtäkkiä vaikeaa laihtua?

Vierailija
13.07.2026 |

Aiemmin ei ollut mitään ongelmia, mutta nyt kun olen 40 täyttänyt mikään määrä liikuntaa tai sopiva ruokavalio ei saa painoa alas. Olen kyllä pienen lapsen äitikin, mutta en usko sen olevan yksistään selitys. 

Olen 166 cm/71-72 kg ja paino on junnannut tässä ties kuinka kauan. Saan kyllä lihastakin ja olen voimakas, teen melko raskaita töitä ja liikun vapaa-ajalla. Tuntuu kuitenkin, että olomuotoja on joko löysä tai hieman lihaksikas, mutta edes alle 70:n paino ei enää mene. Kyllä ihan ylimääräistäkin on vaan kun sitä ei tunnu saavan pois!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei vaikuta. Olen laihtunut 55v.

Vierailija
2/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laihtua miehenä, jos onnistuisi paremmin.

Vierailija
4/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItten se ruokavalio ei ole sopiva.

Vierailija
5/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes yritä laihtua. Mietin jo tuuttia pakkasesta. Harmi et parhaimmat on jo syöty.

Vierailija
6/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on ohan sama. Luulen että on motivaatio ongelma kun ei muutenkaan näytä enää yhtä hyvältä kuin nuorena. Lisäksi kuntosali boreout, menopaussiväsymys ja paska elämäntilanne itselläni syynä.

Vierailija
7/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sun sopiva ruokavalio on?

Vierailija
8/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitysleirillä kenelläkään ei ollut vaikeutta laihtua. Iästä viis.

Vierailija
9/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta alkaa hidastumaan vasta joskus 70+ vuotiaana, joten ihan samalla tavalla laihdut kuin parikymppinen jos syöt vähemmän kuin kulutat ja liikut.

Vierailija
10/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan pre-menopaussiväsymys syynä. Joskus laihdun syömällä lihaa kasviksia ja hyviä rasvoja noin viikon. Tällöin jätän leivän pois ja juuston sijaan on enimmäkseen maitoa. Kuitenkin ne kilot tulee parin vko:n päästä mulle auna takas :(

Vierailija
11/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja miehenä kans

Vierailija
12/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SItten se ruokavalio ei ole sopiva.

Nuorempana oli kyllä ja painoin 64 kg. Ihan parikymppisenä olin pitkään 55-kiloinen. Nyt lukema tököttää tuossa 72:ssa ja turvottaa vaikka tekisin mitä. Tympäisee. 

ap

Vierailija
13/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta alkaa hidastumaan vasta joskus 70+ vuotiaana, joten ihan samalla tavalla laihdut kuin parikymppinen jos syöt vähemmän kuin kulutat ja liikut.

Miksi sitten jauhetaan menopaussibellystä kanavat solkenaan? Heti kun katson vilaukseltakin profiiliani vartalopeilistä tube alkaa syöttää läskivinkkejä. Nanoteknologia rulaa.

Vierailija
14/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yht’äkkiä? Miksi?

Vierailija
15/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee turvotusta tai heikotusta. Siis ennen raskautta olin 64-kiloinen eli ihan normaalipainoinen. Mikään lihava en ole ollut missään vaiheessa. Syön säännöllisesti ja järkevästi, mallia "kuten aina ennenkin ja kohtuudella" kuten olen aina tehnyt, mutta nyt olen jotenkin löysä tai turvoksissa vaikkakin olen lihaksikas.

ap

Vierailija
16/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei vaikuta. Olen laihtunut 55v.

Lopettaa syömisen niin johan lähtee rasvat. Ja lihakset. Järkyttävän näköisiä vanhat ihmiset kun ovat kuin keskittymisleireiltä vapautuneita. maitotölkki nostetaan sitten kaksin käsin, kun ei ole voimaa.

Vierailija
17/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee turvotusta tai heikotusta. Siis ennen raskautta olin 64-kiloinen eli ihan normaalipainoinen. Mikään lihava en ole ollut missään vaiheessa. Syön säännöllisesti ja järkevästi, mallia "kuten aina ennenkin ja kohtuudella" kuten olen aina tehnyt, mutta nyt olen jotenkin löysä tai turvoksissa vaikkakin olen lihaksikas.

ap

Millä tavalla koet olevasi lihaksikas? Onko sinulle joku sanonut,että olet lihaksikas?

Vierailija
18/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta aineenvaihdunta hidastuu iän myötä (-teoriasta). Luin jostain, et ei se niinkään äkkiä hidastu vaan energiankulutus vaan vähenee (väsyttää, ei jaksa samalla lailla kuin nuorena).

Mies olen (ikää 61). Pituutta 1,7m, paino oli alimmillaan 58kg, vuosi sitten (juu, kukkakeppi :)). Nyt tässä kevättalvella oli painoa tullut 10kg lisää, ihan muutamassa viikossa. Ja omasta mielestä söin ja liikuin niinkuin ennenkin.

Ainoa ero on, et eturauhanen höylättiin ja sen myötä lopetin etus-lääkkeet; sydänlääke on vielä jäljellä (pieni annos: tykytyksiin ja muljahteluihin). 

....

Omat tsempit sain tai luulin saavani, sillä, et jokohan nuoruusvuosien Levikset mahtuisi taas jalkaan? :) - Ei puhettakaan eli paino oli ilmeisesti lähtenyt lihaksista tai sitten nestevajaus ja vaaka "näytti väärin".

Vierailija
19/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Millä tavalla koet olevasi lihaksikas? Onko sinulle joku sanonut,että olet lihaksikas?

Pärjään raskaissa töissä mm. rakennuksilla ja varastolla. Oikeastaan tuon tyyppinen työ on eniten mieleen jossa saa käyttääkin voimaa. 

ap

Vierailija
20/30 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini nainen 39 vee laihdutti vuoden aikana 50 kg. Käy ruokatunnilla salilla 4 kertaa vkossa.

Kaikki on mahdollista kun sen oikein tekee🍀