Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen epäsiisteys

Vierailija
10.04.2022 |

10 vuotta asuttu yhdessä ja aina silloin tällöin avaan silmäni tähän kaaokseen missä elämme. Tänään meille tulossa pääsiäisvieraita, kaksi viimeisintä päivää olen siivonnut ja koristellut. Eilisen illan olin ilta-/yövuorossa, tulin siis kahden aikaan yöllä kotiin. Menin suoraan iltapesun kautta nukkumaan. Nyt heräsin ja menin alakertaan ja teki mieli alkaa itkemään. Tiskiallas, jonka olin juuri eilen aamupäivällä hinkannut puhtaaksi, pursusi tiskejä, koska eihän mies ollut jaksanut tyhjentää tiskikonetta. Hän oli illalla lasten mentyä nukkumaan kokkaillut itselleen ruokaa ja paistinpannu rasvaisena lillui tiskialtaassa, siellä oli rasvaista mössöä joka puolella. Lavuaari näyttää siltä kuin sitä ei olisi koskaan pesty. Hellan kohdalla keittiön kaakelit ovat rasvassa, paistaessa varmaan rasvat lentäneet ympäriinsä. Pari oluttakin näemmä on juonut ja nekin pitänyt jättää olohuoneen pöydälle, samoin sipsikulho. Olohuoneen musta karvamatto, jonka eilen vielä imuroisin, täynnä sipsinmurusia.

En ole mikään nipo enkä yritä esittää mitään hienoa, päinvastoin olemme hyvin tavallinen perhe kodissa jossa tavaraa riittää, ei siis mikään minimalistinen sisustajien unelma. Mutta edes sen yhden kerran, kun vieraita on tulossa, ajattelin että mies ymmärtäisi että nyt pidettäisiin koti siistimpänä. Mutta ei. Olen pettynyt, vihainen, surullinen.

Yleensäkin mä olen siis se, joka pitää kotimme perussiistinä ja mies ei ymmärrä, miksi pitää imuroida tai pestä lattioita saati pyyhkiä pölyjä. Ummistan tältä aina silmäni. Mutta nyt. Mulla on sellainen olo etten jaksa enää.

Oli pakko avautua. Kohtalontovereita kaipailen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa olisi ollut erota, mutta miehen rahat pidättelivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi