Laita tähän mitä teillä oli ruokana tänään, ja
muut ylä- tai alapeukuttavat sen mukaan olisiko ruoka maistunut.
Kommentit (111)
Ehkä tyhmä kysymys, mutta millä ajalla te teette kaikki nää safkat?
Hatunnosto teille, jotka teette itse vielä lounaan päivällisen lisäksi. Oon itse kyllä keittiössä todella laiska. Yrittäjänä tänään tehnyt täyden työpäivän, ehdin syömään leivän. Mies ja lapsi pörräsi harrastuksissa, söivät luultavasti jossain ulkona. Seiskan jälkeen kun kaikki vihdoin kotona, syötiin vain iltapalaa.
Sama viikolla, teemme molemmat töitä iltapainotteisesti, joten lapsi syö molemmat ateriat päiväkodissa ja me vanhemmat kerran päivässä töissä. Vapaapäivinä syödään usein ulkona. Ei helvetti, kivittäkää.
Broilerin sisäfilettä, porkkana "ranskiksia" ja fetasalaattia.
Stroganof ja muusi ja vihersalaatti.
Tonnikala-riisisalaattia (tonnikalaa, riisiä, kurkkua, kirsikkatomaatteja, sipulia ja paprikaa sekaisin) sekä lounaaksi, että päivälliseksi. Halpaa ja täyttävää settiä, opiskelijabudjetti ja täynnä oleva vatsa kiittää. :P
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:08"]
Hatunnosto teille, jotka teette itse vielä lounaan päivällisen lisäksi. Oon itse kyllä keittiössä todella laiska. Yrittäjänä tänään tehnyt täyden työpäivän, ehdin syömään leivän. Mies ja lapsi pörräsi harrastuksissa, söivät luultavasti jossain ulkona. Seiskan jälkeen kun kaikki vihdoin kotona, syötiin vain iltapalaa.
Sama viikolla, teemme molemmat töitä iltapainotteisesti, joten lapsi syö molemmat ateriat päiväkodissa ja me vanhemmat kerran päivässä töissä. Vapaapäivinä syödään usein ulkona. Ei helvetti, kivittäkää.
[/quote]
Terveellistä ruokaa on helppo tehdä nopeasti. Älä tee siitä turhaa liian vaikeaa. Esim pilko juurekset ja työnnä ne ja lohi uuniin, ei mene paljon aikaa. Osta hyvä monitoimikone, jossa on "silppuriosa", niin sillä saat erilaiset raastesalaatit tehtyä muutamassa sekunnissa.
Eri asia on tietty viikonloput, jolloin monet todennäköisesti tekee vähän erikoisempia juttuja.
Ps. omat vanhempani olivat myös iltapainotteisessa työssä ja opin tämän kotona.
Pitkään haudutettua lammasta reilulla valkosipulilla, kanttarellikastiketta, pottumuusia ja salaattia. Hyvää punkkua. Röyh!
Lounas: Crepes Juustolla ja Yrteillä. Välipala Latte Macchiato ja After Eight. Illallinen: Leivät Nutellalla ja Omenalla.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:08"]
[/quote]
Aika paljon teen ruokaa myös pakkaseen. Eli kun teen ruokaa alusta asti teen pääruoka-ainesta ison satsin kerralla, josta voi sitten osan laittaa pakkaseen ja lämmittää niitä kiireisinä päivinä. Sitten salaatin teossa ja riisin/perunoiden keitossa ei kauan nokka tuhise.
Sitten ruuanlaitossa ylipäätään mulla on aina joku järjestys, jossa kaikki menee sujuvasti. Eli ensin esim riisi/perunat keittoon --> kun liedellä, alan tekemään kastiketta tai maustamaan lihaa --> kun kastike valmis, annan vetäytyä hetken ja samalla teen salatin valmiiksi. eri työvaiheiden älissä sitten siivoan keittiötä. Ei alusta asti ruuan teko useimmiten kauan kestä, kun ajoittaa työt järkevästi. Myös meillä usein molemmat tekee, minä ja mies, ruokaa yhdessä ja siivoaa yhdessä niin kyllä se helpottaa kun työvaiheita jakaa.
Lounaaksi eilen tehdyn kasvissosekeiton loput, höystettynä raejuustosilmällä ja paahdetulla sipulilla. Illalliseksi jauhelihafajitaksia runsailla kasvislisukkeilla (mm. itsetehty guacamole). Nam!
Hasselbackan perunoita (jostain tuli mieleen, tein edellisen kerran varmaan 10 vuotta sitten), sisäfilepihviä, metsäsieni-kermakastiketta. Lisäksi itsetehtyä puolukkahilloa. Vihersalaatti. Oli hyvää! Tämän kanssa olisi voinut ottaa lasin punaviinia, mutta olen lääkekuurilla, jonka aikana ei saa juoda alkoholia. Maistui onneksi hyvin ilmankin.
Jälkkäriksi vielä vaniljapullia ja kahvia.
Meillä on aina ollut periaate, että päivällinen syödään yhdessä. Jo vuosikymmen sitten sovimme, että koko poppoo hoitaa hommansa niin, että ruokapöytään kokoonnutaan klo 19.00 ja että ruuanlaittovuorot jaetaan.
Tämä on pitänyt ja ruokalista suunnitellaan yhdessä viikottain ja jaetaan tehtävät. Aina on alkupala, pääruoka ja jälkiruoka - päivän ehdottamasti paras parituntinen joka ilta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:32"]Meillä on aina ollut periaate, että päivällinen syödään yhdessä. Jo vuosikymmen sitten sovimme, että koko poppoo hoitaa hommansa niin, että ruokapöytään kokoonnutaan klo 19.00 ja että ruuanlaittovuorot jaetaan.
Tämä on pitänyt ja ruokalista suunnitellaan yhdessä viikottain ja jaetaan tehtävät. Aina on alkupala, pääruoka ja jälkiruoka - päivän ehdottamasti paras parituntinen joka ilta.
[/quote]
Ja sitten herätyskello soi.
Lounaaksi oli salaattia ja uunimakkaraa.
Illalliseksi oli naudan paistia, uuniperunoita, punaviinikastiketta, juustoja ja salaattia.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:28"]
Pulled pork
[/quote]
Kerran ostanut ja oli ihan paskaa. Syykin selvisi: tähän käytetään kaikki ne paskat osat, jotka ovat mauttomia ja normaaliin tapaan kypsytettynä sitkeinä.
[/quote]
Onneksi sen voi tehdä myös itse. Porsaansisäfile aamulla heti herättyä useaksi tunniksi uuniin ja possu silpuksi.
[/quote]
Tulee parempaa kun tekee osittain tai kokonaan kasslerista. Ei ole niin kuivaa. Muutama kilo ja 5 tuntia 175 asteessa.
Raclettea ja suklaakakkua. namskis
Perunamuusia ja porsaan valmiiksi maustettua sisäfilettä, ei olla vielä syöty, perunat kiehuu vielä, mutta luulen että on hyvää meidän perheen mielestä, tosin toinen pojista väittää ettei tykkää perunamuusista, mutta toinen on toivonut jo monta päivää perunamuusia ja pihviä.
Pinaatti-aurinkokuivattu tomaatti- pestokastike, tuorenauhapastaa, parmesanjuustoa ja patonkia.
Jälkkäriksi mansikkasmoothiet.
Tatti-halloumipastaa, ihana syysruoka!