Tytölle nimi hakusessa
Perheeseemme tuli toinen tyttö. Nyt ollaan pähkäilty nimien kanssa ?:|
Isotsisarukset ovat Ville ja Venla, olisinkin kysynyt apuja mikä nimi sopisi mielestänne näiden kanssa.
Ei ihan välttämättä tarvitse olla V-alkuinen
Kommentit (7)
Saritin Vilja olisi kiva, kun siinä on sekä v että l (ellei tosin ole liian lähellä Villeä, kun on aika sama alku).
V-nimistä sellaisia, jotka eivät ala vi- ja ve:
Vappu
Vanamo
Vaula
Varpu
Vuokko
Jos ei halua v:llä alkavaa, niin voisi vaikka miettiä muita yhdistäviä tekijöitä (samoja kirjaimia).
Esim.
Eevi
Livia
Loviisa
Nelma
Kiitoksia ihan hyvistäkin vaihtoehdoista.
Entäs mitäs mieltä olette nimestä Viola?
Viola olisi hauska nimi, koska siinä yhdistyy Villen alku ja Venlan loppu. Eli sopisi hyvin sarjaan. Ja Viola nimenä on myös nätti. Jotakin voisi ehkä häiritä ne Valion tuorejuustot, mutta tuotenimet vaihtuvat, enkä itse pitäisi sitä ongelmana. Minä itse kyllä valitsisin jonkun muun alun kuin Vi- (Ville ja Viola ovat niin samanlaisia nimiä), mutta nämä asiat ovat makuasioita.
Ehdottelen nyt vain ei V-alkuisia, niistä kun useimmat varmaan jo tulivatkin. Viola on minusta kaunis nimi ja sopisi sarjaanne :)
Eevi
Eeva
Salla
Milla
Hilla
Juuli
Selma
Seela
Sella
Lilja
Louna
Äänneasultaan on kovin samanlainen kuin sisarusten nimet eli meneeköhän helposti sekaisin ja toisaalta taas on tyyliltään kovin erilainen (sisaruksilla perinteiset suomalaiset nimet, kun taas Viola kansainvälinen).
Toinen samanoloinen ja ehkä paremmin sisarussarjaan sopiva olisi Vaula. Valpuri sopii myös ja sekaantumiseen vaaraa ei ole niinkään paljon, kun on pidempi nimi. Viiakin voisi olla mahdollinen.
Ehdotanpa vielä muita kuin v:llä alkavia:
Alma
Edla, Eeva, Eevi
Fiia, Fiina
Hanna, Henna, Hilja, Hilda
Jenna
Loviisa, Liina, Lotta, Leena
Miina, Milja, Milka
Netta, Nelli, Nelma
Paula
Selma, Silja, Seela
Tuuli, Tilda