Mitä diy-juttuja voisi tehdä myyntiin?
Ja onkohan fb-kirppikset hyviä myyntipaikkoja? Mitä itse ostaisit? Tai mitä olet tehnyt?
Onkohan ihan tuhoon tuomittu ajatus yrittää tienata vähän lisärahaa...
Kommentit (14)
Sehän olisi voiton tavoittelua, toverit suuttuisi moisesta riistosta!
En osta mitään muiden tekemiä askarteluja
Saattaisin ostaa metallisia, kivestä tehtyjä tai puisia puutarhakoristeita, kasvitukia tai hyönteishotelleja.
Jollakin erikoiskoneella tehtävillä luulisi olevan kysyntää, siis tilaustöitä mutta näytteeksi tietysti tuotteitakin, mutta siihen eri riitä ihan tavallinen kaupasta ostettava masiina vaan pitää olla tehoja ommella purjekangasta ja raskaampaa.
Harrastin takavuosina kirjansidontaa ja käsinsidottuja muistikirjoja olisi mennyt kaupaksi niin paljon kuin olisin jaksanut tehdä, mutta ei niillä tuntipalkoille päässyt. Joskus olen tehnyt myös kransseja ja kranssipohjia pajusta, niillä voisi ansaitakin jotain, jos saat jostain ilmaista materiaalia.
Kangasputkiloja joissa säilötään muovipusseja, suuaukoissa kuminauhakujat ja ripustuslenkki. Ostin joskus joltain naiselta joka kulki ovelta ovelle kauppaamassa. En ole tajunnut kuinka hyvä ostos oli kunnes näin vuosien jälkeen on kulunut puhki.
Pannunaluset ja patalaput. Kaupasta ostetut on niin huonoja, parhaat on olleet aina itsetehtyjä ja mielellään räikeän värisiä etteivät ole aina hukassa.
Varmasti on paljon sellaisia mitä ihmiset ostaisivat, eri asia maksetaanko niistä järkevää korvausta. Postitettavissa tavaroissa myös postikulut nousevat korkeaksi ja päälle tulee pakkausmateriaalin kulut, vaikka ne olisivat vain parikymmentä senttiä per lähetys niin nekin pitää jollain kattaa. Netin kauppapaikoilla joudut ehkä maksamaan alustalle prosenttiosuutta myynnistä. Kokeilin joskus Etsy-myyntiä ja se ainakin ottaa osuuden paitsi itse tavaran hinnasta, myös postituksen hinnasta ja lisäksi pitää maksaa maksunvälityksestä. Jos perustaa omat nettisivut myyntiä varten, niistä tulee muita kuluja.
Kiitos asiallisista vastauksistanne. En oikeastaan osaa ommella mitään.. Olen ihan hyvä maalaamaan tauluja ja askartelemaan, mutta ne ei taida mennä kaupaksi missään.
-ap
En ostais MITÄÄN "tein itse ja säästin" tekeleitä.
Linnunpönttösesonki olis nyt kuuma 👍
Vierailija kirjoitti:
Hei hyvä idea!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hyvä idea!
-ap
Jep, joka vuosi olen ostanut linnunpönttöjä.
-eri-
Menisikö ns mietelause taulut kaupaksi... Tyyliin Live now...