Laihdutan, vaan en laihdu
Syön näin, ohjeen mukaan:
aamupala: kaurapuuro, omena
välipala: appelsiini
lounas: lautasmallin mukainen ateria
välipala: kahvi ja pulla
päivällinen : lautasmallin mukainen ateria
iltapala: 2 ruispalaa, täytteenä margariinia, kalkkunaleikkelettä, 5%juustoa, tomaattia.
Ja nälkä on aina.
Kommentit (26)
Tossa on lounaalla 2 perunaa, 4 lihapullaa, kastiketta, salaattia, 2 leipäpalaa margariinilla ja lasillinen rasvatonta maitoa.
Päivällinen kalakeittoa, leivät ja maidot samat kuin lounaalla.
Pulla ei kuulu laihduttajan ruokavalioon.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:06"]
[/quote]
Kyllä ohjeen mukaan saa syödä pullaa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:06"]
[/quote]
[/quote]
No ohjeesi on sitten vääränlainen sinun kropallesi. Leipää on ihan liikaa. Vähennä leipäpala yhteen tai älä syö ollenkaan lounaalla ja päivällisellä. Syö paljon vihanneksia ja juo paljon vettä. Tai sitten liiku enemmän. Jos et laihdu, se kertoo vain siitä että syöt liikaa kulutukseesi nähden.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:06"]
[/quote]
[/quote]
Joka päivä?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:06"] Pulla ei kuulu laihduttajan ruokavalioon. [/quote] Kyllä ohjeen mukaan saa syödä pullaa. [/quote] Joka päivä?
[/quote]
Kyllä, päiväkahvilla.
Ei ole mitään laihduttajan ruokavaliota. Kyllä sitä saa syödä vaikka pelkkää pullaa. Ei se mitä syö vaan sen syömisen määrä.
Syöt ihan liikaa. Jo pelkistä väli- ja aamu- ja iltapaloista tulee jotain 900 kcal. Siihen päälle vielä kaksi lämmintä ateriaa, joista tulee helposti toiset 900 kcal tai jopa enemmänkin. Ja jos et kauheasti liiku, sun kulutus on alle 2000 kcal päivässä. Jos syöt yhtä paljon kuin kulutat tai enemmänkin, et laihdu. Vähennä siis kaloreita (pienennä annoksia).
Syöt 6 palaa leipää päivässä, se on tosi paljon! Yksi ruisleipäviipale levitteineen, juustoineen ja kinkkuineen on jo 200 kcal. Jätä nuo leivät siis pois lämpimiltä aterioilta. Kannattaa myös tarkkailla, juotko paljon maitoa (tai mehuja). Niistäkin tulee paljon piilokaloreita. Syö myös enemmän kasviksia.
Munkin mielestä sä syöt aika hiton paljon. Kuka sulle on tommoset ohjeet antanu?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:31"]
Munkin mielestä sä syöt aika hiton paljon. Kuka sulle on tommoset ohjeet antanu?
[/quote]
Ravintoterapeutti.
Jätä lounaalta ja päivälliseltä leivät pois, takuulla laihdut. Aamu- ja iltapalalla niitä voi olla
Jäin myös miettimään tuota sun pullaa. Millainen pulla on kyseessä? Pikkupulla vai berliininmunkki? Berliininmunkissa on yli 400 kaloria, pikkupullassa alle 200. Että kannattaa miettiä niitä valintoja. Sun ravintoterapeutti kuulostaa vähän ammattitaidottomalta. Syöt liikaa, siksi et laihdu.
Liikaa leipää. Ja tuo pulla pois.
Kuinka tarkkaan mittaat annokset? Onko ravintoterapeutin suunnitelmassa tarkat painot?
Paljonko sulla on ylipainoa? Mä lähdin mitoista 116 kiloa, painoa on pudonnut 25 kiloa ja minä en laihduta vaan opettelen uutta elämäntapaa. Mä syön aterialla yhden perunan, en leipää ateria yhteydessä paitsi keiton kanssa ja silloinkin vain yhden palan. Ruokalautasella mieluusti jopa yli puolet kasviksia, mulla on usein 2/3-osaa. Makeaa dyön minäkin miltei joka päivä, mutta siinäkin määrät ovat tärkeitä.
Hirveä määrä leipää! :o Jätä leipä ainakin aterioilta pois. Muutenkin lähes pelkkää hiilaria ateriat. Ja pullaa? Mikä ihme ravintoterapeutteja vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:44"]
Hirveä määrä leipää! :o Jätä leipä ainakin aterioilta pois. Muutenkin lähes pelkkää hiilaria ateriat. Ja pullaa? Mikä ihme ravintoterapeutteja vaivaa?
[/quote]
Nehän neuvoo suositusten mukaan.
Liian vähän proteiinia ja liikaa hiilihydraatteja. Joka aterialla pitäisi olla jotain proteiinipitoista. Syö marjoja hedelmien tilalla. Mä syön aamupalaksi kaurahiutaleita, rahkaa ja marjoja plus muutaman pähkinän. Kaksi lämmintä ateriaa, jotka sisältää kasviksia ja vähärasvaista lihaa tai kanaa. Lisäksi vähän öljyä kasvisten joukkoon. Välipalaksi ja iltapalaksi esim raejuustoa tai rahkaa ja lisäksi marjoja ja vähän pähkinöitä. Toimii mulla,paino tippuu tasaisesti. Pullaa tai leipää en syö ollenkaan,en myöskään lisättyä sokeria tai rasvaisia ruokia. Hedelmiä ainoastaan liikuntasuorituksen jälkeen. Siis jumpan tai salin,ei pelkän kä elylenkin päälle.
Mitä nuo sun ateriat tarkalleen sisältää?