ENSIKOT toivokkaaseen torstaihin 5.10.06
Kommentit (23)
piina senkun jatkuu, koska ei ole tällä hetkellä ylimäärästä rahaa testeihin (miehen mukaan!)
Tää on tosi ahdistavaa, kun ei tiedä että saisiko sitä röökiä nyt vetää vai ei :/
Ilmottelen illalla töiden jälkeen jos oon jostain saanu pihistettyä yhden testin :)
Mary kp29/28
no worries, tättärä saapui.
eli nyt kp1/28.
Harmillinen juttu, MaryRose. :( Tsempitystä tähän kiertoon! Musta toi täti-nimitys kuulostaa muuten oudolta/hassulta, siis oikeastihan tädit ovat kivoja.
).( Toka tai eka yrityskierto on nyt käynnissä. Siis ekaa kiertoa, jolloin oltiin ilman ehkäisyä, en oikein osaa laskea yrityskierroksi, kun olimme kuitenkin yli 2 vkoa erillämme just kierron keskivälillä. Siis nyt on eka kuukausi, jolloin voi yhtään edes jännittää, vaikka toisaalta taas olin aika lähellä oletettua ovulaatiota matkalla. Kp 22/27-29 on siis nyt menossa. Henkisesti olen valmistautunut pidempäänkin yritysrumbaan, mutta olishan se kiva, jos tärppäisi nopeasti ja saisi kesäkuussa vauvan. Hui.
Kun raskaana olevat puhuvat omasta navastaan, merkitäänkö se muuten näin: (.)? ;D
Pikaisesti jälleen ennen töihin lähtöä... Eli nyt tulee vaan omaa napaa! ;)
Pitää heti kiittää teitä kaikkia kun jaksatte niin ihanasti tsempata aina vaan, vaikka onhan tämä nähty ettei tämä tyttö noin vaan raskaudu! Kiitos siis kaikille!
Eilen illalla tuli piiiitkästä aikaa itku, kun sängyssä mietin asioita. Menkat tekee kovaa vauhtia tuloaan, uskon että huomenna viimeistään ilmestyvät. Ja onhan tää nyt jonkinlainen päätepysäkki tässä yrityksessä, nyt on meinaan toivo menetetty sitten sen luomuplussan suhteen. Mullahan on ens kierrossa se kuuri (pitää aloittaa vasta menkkojen loputtua että on varma ettei oo raskaana) siihen tulehdukseen, ja se kuuri kestää 10 pvää! Enkä usko että sinä aikana kantsii kauheesti yrittää (emätinpuikkoja). Joten nyt on oikeesti uskottava että hoitohin mennään... Nyyh, on kyllä aika maansa myynyt olo!
No, ei auta muu ku kerätä ittensä ja lähteä hoitamaan toisten lapsia - on se niin väärin että toisille niitä annetaan ja sitten ne ei ees ite niitä halua/hoida tai pärjää niiden kanssa, mikä nyt sitten kullakin on tilanne! Kamalaa, en mä oikeesti ihan näin katkeroitunu voi olla! ;)
Terpat kaikille ja mukavaa päivänjatkoa (mun masiksesta huolimatta)!!!!!!! =D
Terkkussii Turuust : D Heh, en kyllä oikeesti tiedä oliko toi " turkkua" , kun itse oon lähtöisin pk-seudulta ja ajautunut (kylläkin monta vuotta sitten) tänne Turkuun päin.
Voi Naksuliinia, tuu tänne vanhan ikuisuusenskan sylkkyyn *halaa karhumaisesti koko 163 cm / 50 kg varrellaan* Mä tiedän niiiiin hyvin miltä susta tuntuu. Mutta; kyllä se meidänkin aika vielä tulee! Vaikka sitten niiden hoitojen tuloksena. bd bd bd bd meille!
MaryRoselle kanssa tsemppihali ilkeän täti punaisen vierailun johdosta! Uutta matoa vaan koukkuun...
Tänne ei mitään uutta, tylsä kp6 meneillään. Harjoitukset on kyllä jo aloitettu ; ) Ja joku kyseli onko mies jo kunnossa, niin kyllä - oli oikeastaan väärä hälytys se viimeviikkonen, tai oli mies kyllä tosi kipeä, mutta kyseessä olikin akuutti viisuritulehdus joka nosti kovan kuumeen... Nyt siis kuitenkin kaikki taas kunnossa, ja voidaan rauhassa " nautiskella toisistamme" hahhah, toi kuulostaakin todella tyhmältä. Sorry, Jessiksellä on vähän hysteerinen päivä tänään; hormonit varmaan sekaisin tai sitten vaan pää.
Kivaa torstaita kaikille + vilkutukset tutuille!
J.
Naksuliini: Kyllä sitä välillä voi olla paha mieli ja vähän katkerakin, jos ei koko ajan.. Itellä paska fiilis aina ennen menkkoja / loppukierrossa, voisikohan liittyä kuuluisiin PMS-oireisiin? Mulla vauvakuume oli todella korkealla jo aikoja sitten ja samaan aikaan sit mun kuumeilukaveri tuli raskaaksi. Nyt tää prinsessa on jo reilut 3 vuotta ja heillä jo toinen pikku prinsessa syntyi pari viikkoa sitten. Kyllä välillä on kateus nostanut päätään, mutta toisaalta nää tyttelit (niinkuin muidenkin kavereiden lapsoset) on niin ihania ja tosi kiva heidän kanssaan peuhata ja touhuta. Se vaan on tämä biologinen kello ja äidiksi tulemisen tahto mikä meillä kaikilla varmasti tunteita heittelee. Jaksuja Naksulle ja tsemppihaleja.. Toivo elää!!
REMUKKA: " Hyvää syntymäpäivää sinulle toivon, hyvää syntymäpäivää toivotan, hyvää syntymäpäivää sinulle toivon ja paljon onnea vaan..." Vaikka hieman myöhässä tuleekin. Sait sinäkin (kuten toivottavasti minäkin) sen parhaan mahdollisen synttärilahjan :) Mullakin tissit turvottelee nyt ihan kauheesti. Ja kun tuota rintavarustusta on muutenkin kokoon nähden ihan tarpeeksi, niin saa nähdä kuinka Dollyksi sitä muuttuu ;)
Maitikka: luennot menee ihan mukavasti, mutta kyllä on hommaa tälle syksylle kyllä ihan liikaa.. Kun hengissä selviäisi! Mustakin muuten tulee yhenlainen ope valmistuttuani (toisen kerran) ;) Vai ymmärsinkö oikein, että olet opena?
Mary: VOi hitsin vitsi! Olin niin varma sun plussautumisesta! Voi harmin harmi. Toivottavasti saat sauhuttelun kuriin, mullakin paheena baaripolttelu / stressipolttelu silloin tällöin josta kyllä nyt pakko luopua heti eikä kohta!
Myös apilan oli täti ikävästi yllättänyt, sinne myös paljon jaksamista ja voimia uuteen nousuun ja yrityskiertoon!
Aftikselle plussapölytys jatkuu...phuuuh!!!
Tuiskutiustku: Teretuloa takaisin minunkin puolestani!
Live82: On varmaan ikävä pupuilla jos pahaa oloa tulee jo oviksen aikoihin.. Onko sulla muuten kipuja tms. oviksen aikaan? Mulla yleensä joka / joka toisessa kierrossa älyttömät kivun yhden illan, mutta jotenki nyt raskautumisyrityksissä tuntuu jopa hyvältä (?!) kun sen tuntee.. Ainakin jotain tapahtuu omassa kropassa :)
Rouvavauva: Toivotaa että tärppää mahd. pian niin ei tarttis jännitellä turhia! Joo OMA NAPA = ON = (.) = ).(
Terkkuja vielä kaikille muillekin enskoille!! Missäs kurvailette?
sadeterkuin, kindness
Täälä taustaillut olen koko päivän! Syysväsymystä vaan pukkaa ja aivot raksuttaa tyhjää! On se tämäkin olotila toisaalta aikas rentouttava. Näinhän sitä pitäis kyllä vapaapäivät viettääkin.
MaryRoselle rutistukset tädin vuoksi! Harmi miten se ehti meitä jo harhauttaa!
Naksu: Sure ihan rauhassa vaan! Kyllähän sitä jokaisen tädin saapumisen myötä joutuu " antautumaan" ja suree taas yhtä menetettyä kiertoa. Mutta toiveita varmasti antaa lähenevät hoidot ja ajatteleppas, jos niitä hoitoja ei olis ollenkaan tai niihin ei ois mahdollista mennä. Se vasta oliskin kauheaa! Varmasti meistä jokainen toivoo niin kovasti teille vauvaa!
Keksikääpäs joku hyvä gallupin aihe, että keksis meikäläinenkin jotain sanottavaa! :)
Hoyt kp6/36-51
kauhee, meinas aivan unohtua: ONNEE PALJON REMUKKA! Enkä viitsis laulaa kun mulla on Euroopan kauhein lauluääni, sori vaan ; )
Ja tääkin muistaa Tuiskutiuskun, teretulemast vaan mukaan taas!
Hoyt, meillä samat kp:t : )
*häipyy häiriköimästä*
Jessis
Jessis: Häiriköi vaan ihan rauhassa! Mulla ei oikeesti oo nyt mitään muuta tekemistä kuin netissä pörräillä ja juttuja lueskella! Ja häiriköin siis itsekin!
Juups ja samoilla päivillä mennään! Kiva! Mun kierrot tahtoo vaan olla aikas pitkiä ja täysin arvaamattomia.
Remukka: Siis myöhästyneet synttärionnittelut sankarille! Saisinpa itsekin joskus yhtä ihanan synttärilahjan! EnnustaEllin mukaan meille pitäis syntyä eka vauva 19.10.07, joten saattas tullakin synttärilahja (siis plussatesti), jos alkuvuodesta vasta tärppäis, mutta siihen astihan mä en suostu odottamaan!
ON: Ei tätsy vielä suostu häipymään. Pitää valaa uskoa Killan viisauksilla eli jospa ne limakalvot ois sitten tosi otolliset, kun on runsaat menkat.
täällä edelleen tylsissä kierron vaiheissa. Miksei aika mene nopeammin?
Onneksi olkoon Remukka, vaikka vähän myöhässä tuleekin!
MaryRose, pahoittelut tädistä. On se vaan aina yhtä kypsää...
Rouvavauvalle hauskoja piinahetkiä, toivotaan parasta!
Tsemppiä Naksulle, saa tosiaan olla rauhassa masis, tuo tuntuu varmaan ihan kamalalle kun joutuu niin kauan yrittämään tuloksetta! Toivottavasti teillä tärppää pian, vaikka hoidoilla!
Kindness, opettaja olen, tai ainakin pian, enää ihan vähän jäljellä ennen valmistumista! Mun opetettavai tulevat olemaan nuo pahimmassa murrosiässä olevat...
Hoyt, sama tylsä olo kierron suhteen. Kp5 ei ole mikään mielialaa kohottava lukema. No, pian saa taas bongailla ovista, lämmötkin oli tänään jo noussut yhdellä kymmenyksellä! Yllättävän hyvin tuntuu lämpöjen mittailu toimivan! Siitä voisikin kehitellä gallupin, kuinka moni mittailee lämpöjä ja toimiiko? Löydättekö ovista?
Olen yrittänyt aamulämpöjä mittailla, mutta kolmivuorotyö sekoittaa sen täysin eli lämmöt vaihtelee aivan sen mukaan monelta herään ja oonko nukkunut hyvän yön. Ja kun en tosiaan joka päivä samaan aikaan herää. Kyllä niistä lämpöjen mittailuista silti jotain hyötyä on ollut, kun nyt tiedän mikä mun normilämpö on ja siihen voi sitten vertailla, kun nukun ihan oikein hyvän yön. Ovista tällä konstilla en ole löytänyt, mutta kaikkea pitää kokeilla. Ja jatkan edelleen mittailuja.
Hei tulkaapas muutkin terrorisoimaan tätä palstaa!!! Tuntuu ihan tyhmältä, kun joka toinen on meikäläisen viesti!
[color=3A5FCD][b]Naksu[/b]: ((((((HALAUS))))) Muistan hyvin ton tunteen, joka varmaan kaikille pitkään yrittäneille tulee jossain vaiheessa! Se on todella masentavaa tajuta (ja myöntää) että luomuvauva olisi ihme! Tuo asia ei auta muu kuin surra kunnolla, jolloin toivottavasti pääsee siitä yli. Itellä ainakin nyt jo enimmäkseen sellainen olo, että ihan sama mitä tässä puuhailee. Tulosta tulee sitten (toivottavasti) hoidoilla! Koita jaksella! Oon hengessä mukana! :) Mä muuten kanssa mietin välillä, kun tapaa lastensuojelulapsia työssä, että miksi sellaiset ihmiset saa niitä lapsia ihan tosta vaan, joilla ei oo haluja/kykyjä niitä hyvin hoitaa ja itse jää ilman! :(
[b]Galluppiin[/b]: mä mittailen lämpöjä. Nykyisin en enää läpi kierron, kun olen oppinut niitä tulkitsemaan, mutta oviksen molemmin puolin, jotta tiedän koska se on ohi. Lämmöissä on nimittäin se huono puoli, että tietää oviksesta vasta jälkeen päin! Ne toimii hyvin mulla, koska mulla on säännöllinen elämä eli nukun suunnilleen saman verran joka yö ja samaan aikaa. Viikonloppuisin en kyllä mittaa, kun silloin nukun enemmän ja lämmöt koholla koko kierron!
Vilkutukset kaikille! :)
Killa
Aftis: Kopsasin suoraan Wikipediasta tämän: Keltarauhashormoni eli progesteroni on naissukupuolihormoni, jota erittyy keltarauhasesta ja istukasta. Se muokkaa kohdun limakalvoa kuukautiskierron lopulla ja raskauden aikana sikiön kasvulle sopivaksi.
Ei mulle oikeastaan taidettu kertoa sen suuremmin et miksi niitä käytän, enkä kyllä tyhmyyksissäni kysynytkään. Otin reseptin vastaan vaan. Niin ja onhan kaikki lääkitys yksilöllistä, jos lekuri on todennut että et sitä tarvii... Mut jotenkin jäi sellanen tunne, että tuolla ne annetaan automaattisesti. Tiedä häntä....
En ole täysin varma et mikä tulee inssin hinnaksi, koska emme ole sitä vielä maksaneet ja laskukin tulee ehkä parin kuukauden päästä... Mutta hinnastossa on inssin kohdalle laitettu noin hinnat eli 200-400 ¿. Tai jotain sellaista... Se riippuu ultrausten määrästä ainakin. Niin ja Puregon maksoi tietty aikas paljon siihen vielä päälle. Mutta sulla näköjään enemmän, mutta taisit pistää suurempia määriä?!? Mä pistin 50 IU:ta / pv. Joten hinnaksi tuli n 100 ¿.
Kerroit että IVF hoidot on sitten ainakin 5 kertaa kalliimmat. Miksi? Olen ymmärtänyt et julkisella puolella maksetaan vaan se polimaksu?!?!?
Tuliko sulla Aftis jotain haittavaikutuksia siitä Puregonista? Mulla tuli vatsakipua, pahoinvointia ja ripulia. Niitä mistä ohjeissa varoiteltiin. Vähän jännitti, mut lääkärikin sit sanoi et on se mahdollista eikä tarvitse pelätä.
Oliko Live joka kertoili pahoinvoinnista oviksen aikoihin?!? Mä olen kyllä todennut ihan samaa, eli oviksen aikoihin on ilmavaivoja ja jonkin sorttista pahoinvointia. Pitkään meni ennen kuin osasin edes ajatella et liittyis ovikseen, mutta kyllä se niin taitaa olla =)
Ja sitten jatketaan tuota Naksun avautumista!! Mulla ei pelkästään johdu kierron loppuvaiheesta nämä kiukut ym. Mutta ihan samat mietteet on kuin Naksulla. Minkä helvetin takia kaikki sellaiset ihmiset saa lapsia, joille en sitä (todellakaan) soisi?!? Mun perheessä on juuri sellaiset hyvät esimerkit. Yksi siskoistani on käynyt myös läpi lapsettomuutta vuosia (nyt on kuitenkin jo 3 lasta) ja toisella siskolla on 2 lasta. Tämä kahden lapsen äiti on viemässä lapsia jatkuvasti hoitoon ja kaikki mitä tapahtuu tehdään aikuisten ehdoilla ei lasten. Lapsille huudetaan ja kiroillaan, ei siis keskustella. Niitä mollataan minkä keritään! Siis aivan järkyttävää touhua! Tämä äiti on hyvin tiennyt toisen siskon lapsettomuuksista ym. mutta erittäin fiksuna ihmisenä meni sanomaan, että hänellä ei ole varaa ottaa kierukkaa, et jos hän tulee raskaaksi niin teen kyllä abortin!!! Voi perkele että ottaa pannuun tollaset. Ja vielä pitää olla oma sisko!!!!
Näitä tapauksia on kaikenlaisia. Yksi tapaus on se että sen perheen mies ei kerta kaikkiaan osaa olla isä. Siis ei oikeesti hoida lapsia! Valittaa et joutuu AINA hoitaa lapsia, mutta todellisuus on aivan eri. Nainen oli sairaalassa koska syntyi toinen lapsi, niin se ensimmäinen lapsi vietiin hoitoon anoppilaan, koska isällä ei ollut aikaa hoitaa OMAA lasta!!! Sanoi että on niin paljon kotona tekemistä. Ja lopulta se tekeminen oli pyykin pesua ja tiskaamista ym kotitöitä. Tokasin miehelleni, et siis niitä hommia mitä se äiti kohta tekee kahden lapsen kanssa!!! Ei vittu oikeesti et ihmiset osaa olla ärsyttäviä ja nyt se varsinkin pistää silmään, kun itse kärsii lapsettomuudesta!!!!
Anteeksi purnaus ja kielenkäyttö, mutta eikö täällä juuri näitä tuntoja saa kertoa niin kuin miltä asiat tuntuu?!?!? Tästä aiheesta voisin keskustella ikuisesti!!!
Että sillä lailla, nyt kun on taas purnattu, niin voisi lähteä jumppaan kuluttaa lisää agressioita =)
+++++
Pikainen pistäytyminen Tampereen ava klinikalla arvioitu ivf hinta pyörii siinä 1607-2061 euroa ja omavastuu on sellaiset 956-1224 euroa. Me luultavasti ollaan lähdössä sinne jonkin ajan kuluttua. Huomenna käydään kyllä katsomassa oulussa paikkoja.. Katsellaan.. Luultavasti pääsen koneelle vasta sunnuntaina joten....
Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
Trixie
Plus päälle lääkkeet maksimissaan noin 700euroa.
Ja myöhästyneet onnittelut plussanneille, eli Remukalle ja Kindnessille!!!! [color=red]hearts;[/color] [color=red]hearts;[/color] [color=red]hearts;[/color]
En nytkään oikein ehdi kirjoittelemaan, kun pitäisi pakkailla, ollaan lähdössä huomen viikonloppureissuun. Mutta ajattelin kertoilla meidän lääkärikuulumiset. Eli eilen käytiin ensikäynnillä, ja saatiin valistusta raskautumistodennäköisyyksistä ja aikataulu nippuun tutkimuksia. Meillä oli hyvä tuuri kun mul oli eilen juuri kp4, ja verikokeet piti ottaa juuri kp 3-5, joten saatiin ne samalla otettua. Ja ensi viikolle sain ajan ultraan/munatorvien aukiolotutkimukseen. Ja miehelle sitten ohjelmassa simppanäyte. Sit on ainakin tutkittu onko mitään selkeetä vikaa. Simppatestin tuloksissa menee pari viikkoa, mun verikokeiden tulokset saattaa olla tiedossa jo ens viikolla kun käyn ultrassa.
Aika hyvä fiilis oli eilen kun tultiin pois lääkäriltä, kun asiat on nyt lähteneet etenemään. Mitään päätöksiä hoitojen suhteen ei olla tehty, katsotaan sitten millaisia tuloksia saadaan. Mutta kyllähän tässä aikalailla on toive luomuraskaudesta jo heitetty. Tiesittekö, että vuoden yrittämisen jälkeen todennäköisyys raskaudelle on enää alle 10 % / kierto?
Anteeksi etten ehdi nyt kommentoida enempää, mutta rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Bianco
[color=red];hearts ;hearts ;hearts[/color]
[color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color]
Onnistuin luomaan pinon! Arvatkaas kenellä oli eilen synttärit :)? 1/4 sadasta täynnä :D
Aamuvirkkuilen nyt täällä kun simahdin eilen jo klo 21.00 maissa. BB:n kattominen on jäänyt vähälle, kun ei simmut pysy enää auki niin myöhään.
Hoyt: Kaipa sen plussan uskaltaa jo päivittää. LA on 9.6.2007
Niksu naksutin: Elähän vielä menetä toivoasi. Muistetaan, että toivoa on siihen asti kunnes tättärä kurvaa paikalle! (*auttaa kaivamaan ihan super syvää vallihautaa siun ympärille*).
MaryRosellakin piinat! Mites tänään?
Tuisku: MOI! Kyllä muistetaan. Teretulemast takaisin :)
).( Rinnat on alkanut kipeytymään. Pahoinvointia ilmassa. En oo kuitenkaan oksentanut. Lisäksi tuntuu, että turvottaa.
Vilkutuksia kaikille enskoille!
T:Remukka & hippunen rv 4+5