Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä absolutisteja

Vierailija
03.10.2015 |

Mitä helvetin järkeä siinä on että ei käytä alkoholia ollenkaan? Jää monista elämyksistä ja bileistä väliin kun ei juo. Miten absolutistit pystyy rentoutumaan ja nauttimaan elämästä kun eivät käytä alkoa. Absolutistit on kai helvetin tylsiä ja siksi eivät käytä päihteitä.
M19

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illanvietossa max.2 annosta ei ole riittävä, koska 2 annosta on ihan sama kun joisi 2 lasia vettä. Ei tarvitse kovia kännejä juoda, mutta pikkuinen hilpeä olo kumminkin, eli 6-8 annosta. 6-8 annosta hyvät puolet.

1. Ei krapulaa, 
2. ei morkkista, 
3. jaksan juhlia paljon pidempään ilman heikkoa oloa, 
4. fiilis pysyy tasaisen hyvänä pitkin iltaa ilman alkoholinhuuruista draamailua ja

Okei, miinustakin on, nimittäin:

1. Tulee enemmän kaloreita kun kahdesta annoksesta, mutta itse en koe tätä haittana koska ei ole ongelmia painon kanssa.

Vierailija
42/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan merkki rauhoittumisesta kun tälläisiälin provo aloituksia tulee nyt avlle :) hienoa ap että alkoholi on vastaus muuten ilmeisen tylsälle elämällesi :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:39"]Raitistuneet juopot on pahimpia saarnaajia. Se että on itse ollut juoppo eikä pysty hallitsemaan juomistaan, ei tarkoita sitä, että muut ei pystyisi. [/quote] Niinpä. Suurinosa kuitenkin osaa käyttää alkoa oikein kuten minäkin. ap

[/quote]

Ei todellakaan osaa. Meidän terveystilastomme ovat todella surullisissa lukemissa alkoholinkulutuksen osalta, ja jo pelkästään se on merkki, että alkoholia ei käytetä "oikein". Ja mitä olen aika usein ja monessa seurueessa todennut/kokenut/lukenut, harva lähtee pämppäämään juoden sivistyneesti sen yhden tai pari annosta.

Vierailija
44/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:39"]Raitistuneet juopot on pahimpia saarnaajia. Se että on itse ollut juoppo eikä pysty hallitsemaan juomistaan, ei tarkoita sitä, että muut ei pystyisi.
[/quote]

No eihän täs nyt ollut siitä kyse.

Vierailija
45/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti monta kertaa viikossa ja aika tylsä ihminen olen.

Vierailija
46/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:05"]Illanvietossa max.2 annosta ei ole riittävä, koska 2 annosta on ihan sama kun joisi 2 lasia vettä. Ei tarvitse kovia kännejä juoda, mutta pikkuinen hilpeä olo kumminkin, eli 6-8 annosta. 6-8 annosta hyvät puolet.

1. Ei krapulaa, 
2. ei morkkista, 
4. fiilis pysyy tasaisen hyvänä pitkin iltaa ilman alkoholinhuuruista draamailua ja

Okei, miinustakin on, nimittäin:

1. Tulee enemmän kaloreita kun kahdesta annoksesta, mutta itse en koe tätä haittana koska ei ole ongelmia painon kanssa.
[/quote]
6-8 annosta aika vähän. Mä otan 6 annosta ennen kun lähden baarin. Siellä sitten aletaakin vasta kunnolla juomaan.
ap

Vierailija
47/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"]

Ei todellakaan osaa. Meidän terveystilastomme ovat todella surullisissa lukemissa alkoholinkulutuksen osalta, ja jo pelkästään se on merkki, että alkoholia ei käytetä "oikein". Ja mitä olen aika usein ja monessa seurueessa todennut/kokenut/lukenut, harva lähtee pämppäämään juoden sivistyneesti sen yhden tai pari annosta.

[/quote]

Alkoholin suurkuluttajat juo suurimman osan kulutetusta alkoholista. Alkoholin suurkuluttajat ei kumminkaan määrällisesti ole suurin ryhmä, joten kyllä suomessakin suurin osa alkoholia käyttävistä osaa juoda. Se on totta, että suomessa ei lähdetä baariin juomaan kahta annosta.

Vierailija
48/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:05"]Illanvietossa max.2 annosta ei ole riittävä, koska 2 annosta on ihan sama kun joisi 2 lasia vettä. Ei tarvitse kovia kännejä juoda, mutta pikkuinen hilpeä olo kumminkin, eli 6-8 annosta. 6-8 annosta hyvät puolet. 1. Ei krapulaa, 
2. ei morkkista, 
4. fiilis pysyy tasaisen hyvänä pitkin iltaa ilman alkoholinhuuruista draamailua ja Okei, miinustakin on, nimittäin: 1. Tulee enemmän kaloreita kun kahdesta annoksesta, mutta itse en koe tätä haittana koska ei ole ongelmia painon kanssa. [/quote] 6-8 annosta aika vähän. Mä otan 6 annosta ennen kun lähden baarin. Siellä sitten aletaakin vasta kunnolla juomaan. ap

[/quote]

Ja sammutaan siinä joskus kaksi tai kolme tuntia ennen valomerkkiä, haastetaan riitaa vähintään portsarille, joka komentaa kotiin, uskoudutaan itku kurkussa sanoilla, joista ei saa selvää, kaatuillaan, horjahdellaan ja ollaan muutenkin holtittomia ja aiheutetaan muutakin härdelliä, mitä ne ablotutistit siinä vieressä saa hävetä ja teeskennellä, etteivät ole samaa seuruetta. 

Kukaanhan ei tietenkään noin juo, jokainen on omasta mielestään mitä fiksuin alkoholinkuluttaja. Jostakin kumman syystä tuo vain kuuluu aika usein baariarkeen. :) "Ne muut"?

Vierailija
49/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"]

[/quote]

Alkoholin suurkuluttajat juo suurimman osan kulutetusta alkoholista. Alkoholin suurkuluttajat ei kumminkaan määrällisesti ole suurin ryhmä, joten kyllä suomessakin suurin osa alkoholia käyttävistä osaa juoda. Se on totta, että suomessa ei lähdetä baariin juomaan kahta annosta.

[/quote]

Edelleen: ei osaa. Se, että selviää hengissä baarista kotiin muuttumatta puliukoksi ei tarkoita sitä, että valtaosa osaisi juoda "oikein". Mitä isommat määrät, sen isommat terveysvaikutukset. 
Huomautan muuten, että en pidä tällaista saarnaa kenellekään oikeassa elämässäni. Mutta niin kauan, kuin minun juomattomuuttani saa arvostella miten tahtoo, minä en suostu hyssyttelemään ja hymistelemään, että kuusi kaljaa kotona, muutama naukku taskumatista ja ne loput baarissa olisi millään tavalla kohtuullinen määrä, saati juomista "oikein". Se mitä se on, on toki sosiaalisesti hyväksyttyä.

Vierailija
50/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:39"]Raitistuneet juopot on pahimpia saarnaajia. Se että on itse ollut juoppo eikä pysty hallitsemaan juomistaan, ei tarkoita sitä, että muut ei pystyisi. [/quote] Niinpä. Suurinosa kuitenkin osaa käyttää alkoa oikein kuten minäkin. ap

[/quote]

[/quote]
Suomessa ei käytetä enempää alkoholia kun muuallakaan euroopassa.

Vierailija
51/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:08"]Jotenkin epäloogista kutsua absolutisteja tylsiksi, jos ei itse kykene mielikuvituksettomuudessaan ymmärtämään edes sitä, että jotkut viihtyvät ilman päihteitäkin. Päinvastoin, jotenkin tylsä ihmisen täytyy olla, jos tarvitsee alkoholia viihtyäkseen. [/quote] No kyllähän se kertoo tylsyydestä että mielummin istuu kotona selvinpäin viikonlopun kun olisi juhlimassa baarissa. Kaikki tuntemani absolutistit on helvetin tylsiä. ap

[/quote]

Ymmärrän sinua hyvin. Nuorena join väkisin, kun mietin, että mitä muut minusta ajattelee ja ei kai vain joku ajattele minun olevan tylsä.

Kun ikää tuli, en ole enää välittänyt paskaakaan, mitä muut minusta ajattelee. Nykyään olen sellainen kuin haluan. Jos jonkun mielestä olen tylsä, niin ei minun elämää hetkauta tippaakaan. Se tässä ikääntymisessä on hyvä, ettei tarvitse koko ajan miettiä, mitä muut minusta ajattelee. 

Nainen 50v, alkoholiton varmaan jo parikymmentä vuotta, kun ei ole juominen kiinnostanut koskaan

Vierailija
52/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:21"]

Suomessa ei käytetä enempää alkoholia kun muuallakaan euroopassa.

[/quote]

Mitä sitten? Millä tavalla se vaikuttaa Suomen terveystilastoihin ja alkoholinkulutuksen aiheuttamien terveysongelmien kalleuteen, jos jossakin muualla juodaan yhtä paljon tai enemmän?

Vierailija
53/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:08"]Jotenkin epäloogista kutsua absolutisteja tylsiksi, jos ei itse kykene mielikuvituksettomuudessaan ymmärtämään edes sitä, että jotkut viihtyvät ilman päihteitäkin. Päinvastoin, jotenkin tylsä ihmisen täytyy olla, jos tarvitsee alkoholia viihtyäkseen. [/quote] No kyllähän se kertoo tylsyydestä että mielummin istuu kotona selvinpäin viikonlopun kun olisi juhlimassa baarissa. Kaikki tuntemani absolutistit on helvetin tylsiä. ap

[/quote]Kysypä joltakin entiseltä alkoholistilta kumpi elämä on parempaa. Se kännielämä(alkaa juuri tuosta ajatusmaailmasta,että elämä ilman viinaa on kurjaa ja raittiit ovat tylsiä. ) vai se raitiselämä. 

Vierailija
54/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isommat määrät, sen isommat terveysvaikutukset. 

[/quote]

Kerran kuukaudessa, tai edes viikossa juotu kova känni ei aiheuta mitään terveyshaittoja. Paljon vaarallisempaa on jatkuva tissuttelu. Terveyshaitoilla tarkoitan tässä yhteydessä sisäelimiä, en kännissä kaatumisia.

Vierailija
55/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Kerran kuukaudessa, tai edes viikossa juotu kova känni ei aiheuta mitään terveyshaittoja. Paljon vaarallisempaa on jatkuva tissuttelu. Terveyshaitoilla tarkoitan tässä yhteydessä sisäelimiä, en kännissä kaatumisia.

[/quote]

Niinkö? 

http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/liikakayton-tunnistaminen

Vierailija
56/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:39"]Raitistuneet juopot on pahimpia saarnaajia. Se että on itse ollut juoppo eikä pysty hallitsemaan juomistaan, ei tarkoita sitä, että muut ei pystyisi.
[/quote]
Niinpä. Suurinosa kuitenkin osaa käyttää alkoa oikein kuten minäkin.
ap
[/quote]

Suurin ongelma alkoholissa onkin riippuvuus, jonka se salakavalasti aiheuttaa. Vähitellen kaipaat sitä koko ajan enemmän, viiden vuoden päästä tarvitset sitä jo joka päivä, koko ajan useamman annoksen.

Ja ei, ei kaikille niin käy, mutta hyvin useille kuitenkin.

Vierailija
57/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, et suomalaiset juo paljon. Kyl ne Briteissä, Irlannissa ja Itä-Euroopassa ottaa keittoo vielä enemmän. Tänne just tullu näitä ranskalaisia, saksalaisia, espanjalaisia ja italialaisia vaihtareita ja kyllä noille viina maistuu vähän liiankin usein. Samaa harrastavat kuulemma kotimaassaankin. Antaa vähän eri näkökulman tälle hienostuneelle "viinikulttuuri" termille.

Vierailija
58/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:34"]En ole 3 vuoteen käyttänyt alkoholia yhtään koska se ei maistu hyvältä (ostan mielummin alkoholittoman), Tulen heti väsyneeksi kun juon desin verran ja kun menen makuulle niin tuntuu kuin kaikki pyörisi. En voi sietää tuota oloa jonka alkoholi minulle tuo. Alkoholilliset juomat maistuvat pahaltakin. Nuorempana esitin että tykkäsin,enää en jaksa välittää mitä muut ajattelee ja siksi on lähes kaikki ystävät jääneet. Onneksi on mies ja lapset. :)

N30
[/quote]
Ei tuollaiset mitään oikeita ystäviä ole, varsinkaan tuossa iässä. Itse rakastan viettää iltaa parhaan ystäväni kanssa, joskus otetaan sihijuomaa ja joskus ei. Monen hyvän kaverin kanssa en ole koskaan juonut ja se ei ole vaikuttanut hauskuuteen millään lailla. Huumoria voi repiä vaikka siitä kuinka huonosti heittää koiralle palloa. :)

Vierailija
59/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:26"]

[/quote]

[/quote]

Niinkö? 

http://www.paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/liikakayton-tunnistaminen

[/quote]

Siellähän lukee---> Raju kertajuominen ja jo yksittäinenkin voimakas humala voivat haitata terveyttä. Esimerkiksi tapaturmavaara kasvaa merkittävästi.

Voivat haitata kun juo itsensä alkoholimyrkytyksen partaalle (mitä harva tekee) tai tapaturma. En ole lukenut/kuullut yhtään tapausta, jossa kerta känni olisi aiheuttanut haiman/maksan/vatsalaukun tai muun sisäelimen pettämisen. Siihen viittasin jo edellisessä kommentissa. Jos tiedät kertahumalan aiheuttaman sisäelinvaurion, niin kerro ihmeessä, niin sitten minäkin tiedän sen. Yritin siis sanoa, että se kerran 2 viikossa juotu yksi kova känni (suomalainen juomatapa) harvemmin aiheuttaa terveyshaittoja, suurkuluttajat on asia erikseen.

Vierailija
60/76 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:26"] Mitä isommat määrät, sen isommat terveysvaikutukset. 

[/quote]

[/quote]
Kerropas tämä Bon Scotille tai monille muille rokkareille. Ainiin, he ovat kuolleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi