En ymmärrä absolutisteja
Mitä helvetin järkeä siinä on että ei käytä alkoholia ollenkaan? Jää monista elämyksistä ja bileistä väliin kun ei juo. Miten absolutistit pystyy rentoutumaan ja nauttimaan elämästä kun eivät käytä alkoa. Absolutistit on kai helvetin tylsiä ja siksi eivät käytä päihteitä.
M19
Kommentit (76)
En ole 3 vuoteen käyttänyt alkoholia yhtään koska se ei maistu hyvältä (ostan mielummin alkoholittoman), Tulen heti väsyneeksi kun juon desin verran ja kun menen makuulle niin tuntuu kuin kaikki pyörisi. En voi sietää tuota oloa jonka alkoholi minulle tuo. Alkoholilliset juomat maistuvat pahaltakin. Nuorempana esitin että tykkäsin,enää en jaksa välittää mitä muut ajattelee ja siksi on lähes kaikki ystävät jääneet. Onneksi on mies ja lapset. :)
N30
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:17"]Mä taas en ymmärrä alkoholisteja. Uskon, että jokaisella joka juo, on jonkinasteinen alkoholismi, sillä jotain pitää paeta. [/quote] Juuri näin. Harvassa ovat ne alkoholinkäyttäjät, joilla ei oikeasti olisi riippuvuutta aineeseen. Miksei voi vaikka juoda muutamaa lasia kerran kuukaudessa tai vuodessa? Miksi joka viikko? Jotain pahaa oloa tai ahdistusta sillä selvästi yritetään lievittää, usein onnistumatta.
[/quote]
Koska humalassa on mukava olla (vaikka ei ole ahdistusta/pahaa oloa) siksi monet ottaa silloin kun se mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:06"]Mitä helvetin järkeä siinä on että ei käytä alkoholia ollenkaan? Jää monista elämyksistä ja bileistä väliin kun ei juo. Miten absolutistit pystyy rentoutumaan ja nauttimaan elämästä kun eivät käytä alkoa. Absolutistit on kai helvetin tylsiä ja siksi eivät käytä päihteitä.
M19
[/quote]
Voi poika parka. Kerronpa syyt miksi ollaan miehen kanssa absolutisteja. Ollaan kumpikin alkoholisteja raitistuneita sellaisia. Mies ryyppäsi 17 vuotiaasta 32 vuotiaaksi ja juominen loppui, kun joutui sairaalaan. Hällä oli maksakirroosi ja 7 litraa nestettä mahalaukussa, olisi kuollut jos ei ois mennyt sairaalaan. Henki saattaisi lähteä edelleen pienestäkin määrästä alkoholia. Maksakirroosi aiheutti hänelle mm. Osteoporoosin alle 35v ja hän on alipainoinen, koska joutuu syömään nesteepoistolääkkeitä nii paljon. Psyykkisiä sairauksia alkoholismi on aiheuttanut enemmän kuin tiedän kellään olevan. Vankilassakin on istunut kännipäähänpiston takia. Mulla taas meni lujaa viinalla läträtessä 13-19vuotiaana, mies mut sai raitistumaan. Väkivaltatuomio on tullut kännissä tehdystä teosta ja oon yrittänyt itsarua kännissä. Psyyke mullakin vähän niin ja näin. Kännissä tullut vedettyä huumeet jos jonkinlaiset ja seksiä harrastin ihan väärien tyyppien kanssa ja nolasin itseäni mm.viuhahtelulla ja sekoilemalla. Koulua en saanut käytyä paria kuukautta pidempään kun viina vei voiton. Eikä töistä puhettakaan. Olin onnistunut jättämään juomisen yhteen saunasiideriin parissa kuukaudessa niin tulin raskaaksi ja sen jälkeen en oo tippaakaan ottanut. Elämä on paljon merkityksellisenpää kun on selvinpäin. Nautin nyt raittiista perhe-elämästä.
Raitistuneet juopot on pahimpia saarnaajia. Se että on itse ollut juoppo eikä pysty hallitsemaan juomistaan, ei tarkoita sitä, että muut ei pystyisi.
Miksei voisi pitää hauskaa ilman alkoholia? En ymmärrä tätä suomalaista kulttuuria, että alkoholista kieltäytymistä pitää jotenkin perustella ja ensimmäisenä ihmiset olettavat olevan raskaana...
Itse lopetin alkoholin käytön täysin pari vuotta sitten 20-vuotiaana. Isäni menehtyi alkoholismin vuoksi tuohon aikoihin, joten en näe mitään syytä tai halua käyttää ainetta, jonka vuoksi menetin elämäni tärkeimmän ihmisen. Mitä nautintoa tai iloa se toisi elämääni? Mitä hyvää olen saanut alkoholista? En mielestäni yhtään mitään.
Tänään on sellainen olo, että voisin harkita absolutismia. Eilen join kaksi kaljaa ja vähän valvoin tämän päivän puolelle, niin joku ihme masis päällä tänään :(
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:08"]Jotenkin epäloogista kutsua absolutisteja tylsiksi, jos ei itse kykene mielikuvituksettomuudessaan ymmärtämään edes sitä, että jotkut viihtyvät ilman päihteitäkin. Päinvastoin, jotenkin tylsä ihmisen täytyy olla, jos tarvitsee alkoholia viihtyäkseen.
[/quote]
No kyllähän se kertoo tylsyydestä että mielummin istuu kotona selvinpäin viikonlopun kun olisi juhlimassa baarissa. Kaikki tuntemani absolutistit on helvetin tylsiä.
ap
[/quote]
Minäpä oonkin absolutistina välillä monta kertaa kuussa baarissa kuskina ja pääsen niihin baareihin ilmaiseksi kun meillä kuski maksetaan kiitoksena sisään ja mä en kaipaa sitä alkoa että voin tanssia ja bilettää. Uskallan ilmankin.
25 jatkaa. Oon nyt 22v Se baari elämä sopi ennemminkin teini minälleni. Ei enää kiinnosta. Rentoudun käymällä saunassa, lenkillä tai katsomalla tvtä. Hauskaa pidän nauramalla ja leikkimällä vauvan kanssa tai käymällä shoppailemassa mieheni kanssa. Tämä on oikeaa elämää.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:08"]Jotenkin epäloogista kutsua absolutisteja tylsiksi, jos ei itse kykene mielikuvituksettomuudessaan ymmärtämään edes sitä, että jotkut viihtyvät ilman päihteitäkin. Päinvastoin, jotenkin tylsä ihmisen täytyy olla, jos tarvitsee alkoholia viihtyäkseen. [/quote] No kyllähän se kertoo tylsyydestä että mielummin istuu kotona selvinpäin viikonlopun kun olisi juhlimassa baarissa. Kaikki tuntemani absolutistit on helvetin tylsiä. ap [/quote] Minäpä oonkin absolutistina välillä monta kertaa kuussa baarissa kuskina ja pääsen niihin baareihin ilmaiseksi kun meillä kuski maksetaan kiitoksena sisään ja mä en kaipaa sitä alkoa että voin tanssia ja bilettää. Uskallan ilmankin.
[/quote]
Kuskina olo se vasta hauskaa on. Aika paljon saisi maksaa, että siihen hommaan lähtisin, tai edes baariin selvinpäin. Tosi harvoin juon itsekään, mutta selvänä en kestä katsella känniläisiä hetkeäkään.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:09"]
ja seuraavana päivänä sitä vasta lystiä piisaakin kun ei ole absolutisti.
[/quote]
No krapulassahan on kiva makoilla, katsella telkkaria ja syödä. Mulla ainakaan mitään pahaa oloa tule, vaikka olisi ollut "pelti kiinni" edellisenä iltana.
[/quote]
Krapulako sen hauskuuden tuohonkin hommaan tuo?!
Ärsyttävää, että Suomessa joutuu AINA selittelemään juomattomuuttaan. Jos ei ole jotain estävää syytä (raskaus, lääkekuuri, kuskina oleminen tms.) niin juomattomuus katsotaan melkein loukkaukseksi muita kohtaan tai itsensä jalustalle nostamiseksi ("olen muita parempi ihminen, kun en juo"). Käytän alkoholia, mutta joskus ei vain tee mieli yhtään, vaikka jossain juhlissa olisikin.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:09"]
ja seuraavana päivänä sitä vasta lystiä piisaakin kun ei ole absolutisti.
[/quote]
No krapulassahan on kiva makoilla, katsella telkkaria ja syödä. Mulla ainakaan mitään pahaa oloa tule, vaikka olisi ollut "pelti kiinni" edellisenä iltana.
[/quote]
Krapulako sen hauskuuden tuohonkin hommaan tuo?!
[/quote]
Varmaan. Kivaa vaan maata ja mässäillä, ilman kankkusta en sitä harrasta.
Otapa ja kokeile! Painonpudotuksen yhteydessä vähensin todella rankasti alkoholinkulutusta (en aivan ablolutisti, mutta illanvietoissa max 2 annosta, jos sitäkään), ja koen, että illoista on tullut mukavampia.
1. Ei krapulaa,
2. ei morkkista,
3. jaksan juhlia paljon pidempään ilman heikkoa oloa,
4. fiilis pysyy tasaisen hyvänä pitkin iltaa ilman alkoholinhuuruista draamailua ja
5. ei tule miljoonaa kaloria yhden illan aikana.
Okei, pari miinustakin on, nimittäin:
1. Jos olet nainen etkä juo, olet joko raskaana tai muuten vain outo, tai
2. Jos olet mies etkä juo, olet tossun alla. Nimittäin niiden muiden mielestä, joita kiinnostaa niin perin juurin toisten juomattomuus. Lisäksi:
3. Jos olet seurassa, joissa juhliminen tarkoittaa täyslärvejä ennen kello kahtatoista ja baariseurueesta puolet jää kotisohvalle sammuneena, sinulle todennäköisesti tulee hemmetin tylsää (sen lisäksi, että tunnet olevasi idioottien keskellä) ja
4. koska et juo, muut keksivät oitis, että sinä olet kuski, joka pitää kaikista holtittomasti humaltuvista huolta ja viet kunkin kotiin hyvän mielen palkalla. Tai jos eivät näin toimi, tunnet kuitenkin olevasi vastuussa, jos joku seurueesta sammuu puistonpenkille tai on nukahtaa keskelle tanssilattiaa.
Esimerkkini ovat kärjistettyjä, mutta kukin itse kokemiani. Jos joisin juomani tuopista, ketään ei oikeasti häiritsisi juomattomuuteni, saati että minua pidettäisiin ilonpilaajana! Näin muuten saa kuulla jos jonkinmoista spekulointia lisääntymisaikeistani, terveysvalistusta laihdutuksen suhteen ("Eihän silloin tällöin juominen lihota...!") tai ainakin numeron tekoa aiheesta, jossa siihen ei aineksia yksinkertaisesti ole.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:39"]Raitistuneet juopot on pahimpia saarnaajia. Se että on itse ollut juoppo eikä pysty hallitsemaan juomistaan, ei tarkoita sitä, että muut ei pystyisi.
[/quote]
Niinpä. Suurinosa kuitenkin osaa käyttää alkoa oikein kuten minäkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:22"]No meillä se luo tasapainoa, koska mieheni on alkoholisti. Riittää kun toinen ryyppää.
[/quote] Hyvän miehen oot ittelles valinnu
Tässä juuri keskustelin ulkomaalaisten tuttavieni kanssa ja hekään eivät tunnu "ymmärtävän" absoluuttiuttani. Tai kaikesta huolimatta he olettavat että jos vain kokeilisin juoda niin pitäisin siitä. Niin kuin 33 sanoi niin aina poikkeavuutta pitää selitellä jos ei mene massan mukana. Yritä sitten tässä selittää miksi et halua olla taju kankaalla tekemässä jotain typerää kännissä, oksentamassa ja sammumassa ties minne. Ja ei, en ymmärrä edes sitä pientä hiprakkaa. Monet sanovat että heistä tulee rohkeampia kännissä, mutta minä keskittyisin siinä kohtaa rakentamaan itsetuntoani että uskallan tehdä haluamiani asioita(ilman päihteitä). Toisekseen minä rakastan itseäni ja kehoani. En halua jonkun itsekkään hetkellisen sokeuden tai sekaisin menon takia heikentään terveyttäni.
Mua itteeni alkaa ahdistaan kun menee pää sekaisin. Siksi en juo
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:22"]No meillä se luo tasapainoa, koska mieheni on alkoholisti. Riittää kun toinen ryyppää.
[/quote] Hyvän miehen oot ittelles valinnu
[/quote] kyllä, hän on rakastava, hyvä isä, seksi sujuu jne.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:17"]Mä taas en ymmärrä alkoholisteja. Uskon, että jokaisella joka juo, on jonkinasteinen alkoholismi, sillä jotain pitää paeta.
[/quote]
Juuri näin. Harvassa ovat ne alkoholinkäyttäjät, joilla ei oikeasti olisi riippuvuutta aineeseen. Miksei voi vaikka juoda muutamaa lasia kerran kuukaudessa tai vuodessa? Miksi joka viikko? Jotain pahaa oloa tai ahdistusta sillä selvästi yritetään lievittää, usein onnistumatta.