Ihana viisas ekaluokkalainen tyttöni :) Kysyin tahtooko hän 1 vai 2 harrastusta
ja tyttö sanoi että yhden, koska pitää olla paljon aikaa levätä ja leikkiä! :)
On kotihoidossa joten sai siksi itse valita 1 tai 2 harrastuksen välillä. Harrastus on aina ollut viikon kohokohta, mutta todella hienoa että on jo oppinut asioiden tärkeysjärjestyksen!
Kommentit (69)
enkä halua pilata iloasi, mutta tyttö on varmasti kuullut sinun mielipiteesi liian monista harrastuksista aikaisemmin ja osaa taitavasti miellyttää äitiään.
Pienet korvat kuulevat kaikenlaista. ;-D
Ohimennen, minkä harrastuksen manipuloit lapsesi valitsemaan?
ettei ole missään iltapäiväkerhossa tms???
Meidän lapsella on syksyllä 2 harrastusta, paini ja jalkapallo (pojasta siis kyse) ja talven ja kevään pelkästään paini. Paini on 2 kertaa viikossa (toinen kerta on kyl sunnuntaisin) ja jalkkis kerran mut jalkkis loppuu kyllä syyskuun lopussa jo.
Iltapäiväkerhossa ehtii tekemään läksyt ja leikkimään ja sitten illalla on paini, en tiedä oikein että jos on klmekin harrastusta että miksei ehdi muka lepäämään ja leikkimään?
Meillä oli treenit kolme kertaa viiko ja pelit 1-2 kertaa viikko päälle. Siihen loppu se harrastus.
meidän ekaluokkalaisella on useita harrastuksia, mutta hän kyllä kokee ne ihan leikkinä, eikä niihin ole pakko aina mennä jos ei jaksa.
lapsen kouluun ja olen vastassa iltapäivällä :) Ja sitten siis lapsi tulee kotiin. Kotona leikkii lähinnä pikkusisarustensa kanssa, noin kerran viikossa on muu kaveri seurana.
ap
ottaa toisenkin harrastuksen. Kerroin eri harrastusvaihtoehdoista jne. Sitten sanoin että tottakai voit itse valita haluatko mieluummin yhden (eli siis tämän jo olemassa olevan ja rakkaan harrastuksen) vai kaksi harrastusta (=uusi ja vanha). Ja tyttö valitsi että yhden.
Minulla taas on sellainen mielikuva että monet vanhemmat manipuloi lapsensa ottamaan huisin monia harrastuksia ;)
ap
Ja laskeutua sieltä erinomaisuuden tornista.
En ole koskaan ennen kuullutkaan mistään salaliittoteorioista ja manipuloivista vanhemmista...
Ja toki me täältä kotitalosta liikummekin eri paikkoihin. Enimmäkseen mukavaa leppoisaa eloa kotiympyröissä: leikkejä omalla pihalla ja sisällä, leipomista minun kanssa jne. Kuitenkin melkein joka päivä myös jokin näistä: kävelyllä käynti, metsässä pururadalla lenkkeily, leikkipuistokäynti, mummolakäynti, kaupassa käynti tms :) Tavallista kivaa elämää josta näköjään tyttö tykkää ja osaa arvostaa :) Vähän yllätyin itsekin.
ap
Ollaanpa sitä nyt erinomaisia. Mun täytyy kyllä sanoa, että en todellakaan kyllä kotiäitinäkään elä niin eristyksissä, että pururata, leikkipuisto, mummola tai Siwa olisivat varsinaisia aktiviteetteja ja happeningeja...
Ehkä sinusta vaan tuntuu siltä. Ihan tavallinen ihminen joka on vähän hämmästynyt siitä että tämä peruskotielo on ekaluokkalaisen mielestä kivempaa kuin useampi harrastus.
ap
Meillä samankaltainen ekaluokkalainen poika. Olen kotona ja hänkin nauttii aivan tavallisista asioista, kuten varmasti kaikki lapset. Me teemme myös arkena niitä juttuja, joita muut ihmiset vkonloppuisin eli sienestämme näin syksyisin, käymme uimassa, kaupoilla, mummoloissa jne. Yksi harrastus hänelläkin ja kaksi kertaa viikossa haluaa mennä nyt iltikseen.
Minusta tuntuu että sinä pidät itseäsi erinomaisena.
Onko ollut liikaa harrastuksia vai yksi pururatalenkki liikaa, kun ei ole alakoulun oppi tarttunut tuon vertaa?
Ollaanpa sitä nyt erinomaisia. Mun täytyy kyllä sanoa, että en todellakaan kyllä kotiäitinäkään elä niin eristyksissä, että pururata, leikkipuisto, mummola tai Siwa olisivat varsinaisia aktiviteetteja ja happeningeja...
Ollaan niin erinomaisia, että lapsilla on harrastuksia vaikka muille jakaa. Ja eteenkin, muille kehua. Lapsi osaa kymmentä kieltä, eksoottisia urheilulajeja, mutta perustaitoja ei. Hän ei ymmärrä ravinnon, levon ja sosiaalisten suhteiden merkitystä ihmiselle (muuta kuin miten toimitaan joukkueessa pelin aikana...). Säälittävää :-(
ei heille ole kivoja tapahtumia. Mutta ihmisillä on erilaisia arvomaailmoja.
Ap vaikuttaa ihan tavalliselta fiksulta äidiltä, ja suhde lapseen hienolta. :)
eivät meille todellakaan ole mitään viikon kohokohtia, jotka erikseen luetellaan superhappeningeiksi... Perusarkea.
Sinulla ei taida vaan olla paljon rahkeita tarjota mitään lapsillesi? Myönnä pois. Raha ja äly ei riitä.
Nyt sitten komannella saa levätä ja leikkiä niin paljon kuin sielu sietää, tosin tietty yksin. Kaikki kaverit kun on joka ilta siellä harrastuksissa.