Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Partiomerkkien ompelu on saatanasta

Vierailija
02.10.2015 |

Heitän kohta seinään nämä kaikki vehkeet. Hyviä vinkkejä? Voisko joku muu tehdä tämän minun puolesta?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin olen ommellut. Kaksinkertaisella langalla etupistoin.

Vierailija
62/69 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja haalareissa on sekin hyvä puoli että ne voi surauttaa kiinni ompelukoneella muualle paitsi hihoihin.[/

Miksei hihoihin voi muka surauttaa koneella? Minä ompelin kaikki haalarimerkit koneella, myös hihoihin.

Haalarin hihat on niin väljät että voi onnistuakin. Lasten partiopaidassa hihat ovat kapeat. Ei niitä saa koneeseen sisäsaumaa ratkomatta kuin kaksinkerroin ja sitten niihin ei enää mene käsi.

Toivon ettet ole insinööri, kun et tätä hahmota.

Minä kommentoinkin tuohon, kun joku kirjoitti, että haalareihin ei voi ommella merkkejä hihoihin koneella. Partiopaidoista en tiedä mitään. Ja juu olen DI ja ompelin kaikki merkit teekkarihaalareihin koneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ne kuuluu ommella eikä äitien!

TÄMÄ!!

Vierailija
64/69 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja haalareissa on sekin hyvä puoli että ne voi surauttaa kiinni ompelukoneella muualle paitsi hihoihin.[/

Miksei hihoihin voi muka surauttaa koneella? Minä ompelin kaikki haalarimerkit koneella, myös hihoihin.

No sinähän se epeli olet! Kerro mullekin miten onnistuu tuollaiseen 130 cm paitaan?!?

Vierailija
65/69 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän se epeli olet! Kerro mullekin miten onnistuu tuollaiseen 130 cm paitaan?!?

Tuossa lukee, että ompelin HAALARIMERKIT koneella!

Vierailija
66/69 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin partiossa 80-90-luvuilla, suoritukset merkattiin pieneen partiokirjaan, ihan oli sellainen virallinen partiolaisten läpyskä, ei mikään lippukunnan oma ruutuvihkoviritys. En muista tuliko suorituksesta leima vai ohjaajan puumerkki, niin että kuka hel*etti ja milloin keksi nämä kangasmerkit?!?

T. minigrip pussillinen ompelemattomia merkkejä

Vierailija
67/69 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, löysin tän ketjun ku just kiroilin ja ompelin viis partiomerkkiä collegepaitaan. Ja mie ompelen yleensäkki paljon! Kaikista vaikeinta oli kuitenki yrittää selvittää, MIHIN KOHTI tarkalleen ottaen nuo merkit tulee ku myöhemmin ehkä niitä pitäis ommella yläpuolelle lisää..

Vierailija
68/69 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te niitä ompelette? Se on partiolaisten itsensä homma!

Vierailija
69/69 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen vanhaan partiomerkit on olleet ohuita kivoja lirpakkeita. Jotkin satunnaiset merkit edelleen on olleet ohuempia ja miellyttävän taipuisia. Nyt ne on niin kuin peltiä ja reunakanttaus erityisen tiukka, lapsi ei niitä saa kiinni eikä äitikään sormivoimin ilman viiniä. Vasaralla ehkä. Koitan sitä liimaa.