Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei lapsen tarvitse tehdä kotitöitä.

Vierailija
02.10.2015 |

Silti saa viikkorahaa vaikka ei tee mitään kotiötiä, ei edes siivoa omaa huonettaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ihan mahtava juttu sulle. Kiitos hurjasti tästä tiedosta!

Vierailija
2/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:46"]

[/quote]Miksi te muut teetätte kotityönne lapsillanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen pitäisi opettaa lapsia omilleen. Ei miettimään miksi lattialla on roskia.

Vierailija
4/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet lapselle karhunpalveluksen. Viikkorahoista viis, mutta hyvä vanhempi opettaa lapselleen elämässä tarjottavia taitoja, kuten kotitöitä. Eivät ne aikuisena osaa, jos eivät lapsena opi.

Vierailija
5/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että emme halua kasvattaa jälkeläisistämme uusavuttomia tumpeloita. Vai aiotko ap käydä lapsesi luona siivoamassa, tiskaamassa ja viemässä roskia vielä sittenkin, kun hän muuttanut omilleen. Tuleva anoppi hyppii varmasti ilosta, kun saa niin vihmerän miniän / vävyn. Ei viikkorahan tarvitse olla vastikkeellista, mutta kotityöt kuuluvat kaikille perheenjäsenille, vaikka mamma olisi kotonakin.

Vierailija
6/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sunlaisien takia mun 12-vuotias prinsessa karjuu pää punaisena siivouspäivänä "ei tartte mun kavereidenkaan siivota, niitten äitit siivoo niitten huoneetki! Oot paskin äiti maailmassa, ei lasten tartte siivota" että kiitos vain sinulle tyhmä.

Vierailija
7/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä kukaan muukaan tee mitään. Sossu hoitaa! -ap-

Vierailija
8/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään säännöllisesti tee, mutta laitan joskus tekemään jotain että oppisivat edes ruokaa jotenkin laittamaan, täyttämään tiskikoneen, pesemään pyykkiä jne.

Vierailija
9/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:46"]

[/quote]Miksi te muut teetätte kotityönne lapsillanne?
[/quote]

Koska minun lapseni ei ole laiska vetelys joka lellitään piloille. Siksi.

Vierailija
10/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan ei lapsena tarvinnut. Siitä ei kyllä mitään hyvää seurannut: oli raskasta ja vaikeaa opetella kaikki taloudenpitotaidot yksin aikuisena. En vieläkään ole oppinut siivoamaan jälkiäni, vaikka epäjärjestys haittaa ja häiritsee minua. Harmittaa, kun vanhemmat eivät opettaneet minulle ruoanlaittoa ja montaa muuta tarpeellista asiaa. Itse he ovat taitavia talousihmisiä.

Lapsella on hyvä olla velvollisuuksia! Opettakaa lapselle vastuunkantoa, niin teet hänelle palveluksen.

Vierailija
11/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, meillä lapset tasan varmasti osallistuvat kotitöihin, koska tämä on heidänkin koti ja siksi heidänkin tulee osallistua kodin hoitoon. Lisäksi en halua kasvattaa pojistani miehiä, jotka eivät osallistu kodin hoitoon vapaaehtoisesti. (ei, minulla ei ole tyttäriä ja jos olisi, opettaisin heidät niin ompelemaan napin ja korjaamaan vaatteet kuin vaihtamaan autoon renkaan ja hoitamaan pieniä korjaustöitäkin)
Meillä lapset osallistuvat niin siivoamiseen kuin ulkotöihinkin sekä ruuanlaittoon, omien taitojensa mukaan. Kuusi vuotias hoitaa siivouksessa lelut paikoilleen, pyyhkii pölyt, vie roskat ja hoitaa huoneensa imuroinnin. Kolmevuotias siivoaa lelut ja pyyhkii alatasoilta pölyt. Astiat menevät tiskikoneeseen ilman pyytämistä, samoin likaiset vaatteet menevät pyykkikoriin. 

Meidän vanhempien tehtävä on mielestäni opettaa lapset toimimaan arjessa, eikä opettaa että kaiken saa valmiina.

Vierailija
12/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset joutuvat tekemään kotitöitä mutta eivät saa viikkorahaa. En ole koskaan tajunnut viikkorahan ideaa.

Vierailija
13/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:53"]

Just sunlaisien takia mun 12-vuotias prinsessa karjuu pää punaisena siivouspäivänä "ei tartte mun kavereidenkaan siivota, niitten äitit siivoo niitten huoneetki! Oot paskin äiti maailmassa, ei lasten tartte siivota" että kiitos vain sinulle tyhmä.

[/quote]

Heh, meillä ei 12-vuotias korottaisi ääntään vaan tekisi mitä käsketään.

Vierailija
14/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kauhee. 15v tekee parempaa ruokaa kerta viikkoon kuin minä. Imuroi ja pyyhkii pölyt myös kerran viikossa. Lasu ilmoitus? Kaikessa rauhassa :)

Vierailija
15/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset osallistuneet kotitöihin sen ihmeemmin ja silti nuo kaksi jo kotoa muuttanutta pärjää varsin mukavasti omillaan. Kotinsa ovat siistejä, jos satun käymään, ruokaa on riittävästi ja vaatteet puhtaita. Poika jopa laittaa huomattavasti parempaa ruokaa kuin minä, vaikka ei kotona asuessaan koskaan innostunut kokkaamisesta.

Vanhempien oma esimerkki on minusta paljon tärkeämpi kuin naama punaisena raivoaminen.

Vierailija
16/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään mistä uusavuttomuus johtuu........

Vierailija
17/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole huomannut mitään eroa niissä ystävissäni, joiden piti tehdä kotitöitä ja niiden joiden ei pitänyt tehdä kotitöitä. Kaikki ovat aikuisena huolehtineet oman huushollina kuten parhaaksi näkevät, eikä kukaan elä sikolätissä.

Minä en pidä kotitöistä, mut ne on kuitenkin pieniä asioita elämässä. Jokainen normaali ihminen osaa ne tehdä ilman vuosikausien treenaamista sitten kun on aika lähteä omaan kotiin. Teen ne helpommin ja nopeammin yhdessä miehen kanssa kuin otamme siihen soppaan useampaa kokkia hääräämään. Lapset huolehtivat huoneissaan tavarat paikoilleen ja vaatteet pyykkiin, muusta ei tarvitse huolehtia. Lasten työtä on huolehtia hyvin koulu, harrastukset ja ihmissuhteet, imuroida voi joskus sitten myöhemmin.

Vierailija
18/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Jätin ensimmäisen avomieheni, koska se oli mamman pilallepassaama idiootti. Se selvis sillä, että otti heti uuden. Juntti äijä!

Vierailija
19/19 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kotitöitä lapsena, MUTTA jumalaare siitä ollut mitään hyötyä aikuisuuteen. Mä inhoan siivoamista, meillä on aina sotkuista. Hirveetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä