Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7v poika mennyt uneliaaksi särkylääkkeen jälkeen

Vierailija
09.04.2022 |

Oli käymässä mummolassa, jossa oli valittanut mahakipua, johon mummo oli antanut särkylääkkeen. Kävin hakemassa pojan kotiin vähän aikaa sitten ja mummo sanoi, että poika on kuulemma lähinnä vaan nukkunut koko ajan ja oli tosi väsynyt vielä kotiin tullessakin. Onko muilla lapset reagoineet särkylääkkeisiin näin voimakkaasti? Mahaan ei kyllä satu enää, kun asiaa häneltä kysyin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini antoi joku vuosi sitten Panacodia yläasteikäiselle veljelleni päänsärkyyn yms. Äiti kun syö sitä itsekin ihan mihin vaan pikkusärkyyn eikä tajua yhtään riskejä, vaikka kuinka selittää.

Vierailija
42/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta, niin et soittele mihkään vaan viet ensiapuun! Tarkkailua vaatii..toivottavasti provo.

Vierailija
44/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini antoi joku vuosi sitten Panacodia yläasteikäiselle veljelleni päänsärkyyn yms. Äiti kun syö sitä itsekin ihan mihin vaan pikkusärkyyn eikä tajua yhtään riskejä, vaikka kuinka selittää.

Mistä ihmiset ees saa tuotakin isoja määriä, itse en saa menkkoihin vaikka olen 1-2pv kuukaudessa työkyvytön (oksennan ja pyörryn kivusta) ja perus buranat ei auta.

Vierailija
45/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses, mikä trolli taas.

0/5

Vierailija
46/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmiset ees saa tuotakin isoja määriä, itse en saa menkkoihin vaikka olen 1-2pv kuukaudessa työkyvytön (oksennan ja pyörryn kivusta) ja perus buranat ei auta.

Panacod ei ole vahva lääke.

Jos kodeiini 30mg aiheuttaa jotain "oloja" on kyse todennäköisesti siitä, että sattuu olemaan supernopea kodeiini-metaboloija. Muutama prosentti ihmisistä on, heillä kodeiini vaikuttaa voimakkaammin. Muutama prosentti puolestaan on sellaisia, joiden elimistössä kodeiini ei vaikuta lainkaan. Ja lopuilla se vaikuttaa kipua lievittävästi ja vaikutus on melko lyhytaikainen, joitakin tunteja. Kodeiini on turvallinen lääke oikein käytettynä. Sitä ei määrätä koviin kipuihin koska se ei ole erityisen voimakas.

Kipupotilaat kärsivät siitä, kun opioideja kauhistellaan. Jotkut tarvitsevat niitä. Kipu joskus rajoittaa elämää paljon vakavammin kuin lääkkeen syöminen mikä mahdollistaa normaalin toimintakyvyn ja kivun vähenemisen, vaikka lääke aiheuttaisi tottumista tai sen tarve olisi päivittäistä.

Kaikkiin kipuihin ei ole muita yhtä hyvin tehoavia tai yhtä vähän sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä. Vaihtoehtoisen lääkkeen sivuvaikutukset voi olla paljon huonompia.

Elimistön tottumiseen on omia keinoja vaikuttaa, esim. annosta välillä lasketaan väliaikaisesti tai käytetään väliaikaisesti enemmän toista lääkettä jolloin toleranssia saadaan alas, minkä jälkeen voi palata siihen samaan toimivaan lääkkeeseen. Näitä ei tarvitse pelätä. Käytä vain lääkettä mitä tarvitset. Älä väitä mitään lääkettä huonoksi, jollekin muulle se voi olla ainoa apu.

Vierailija
47/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panacod ei ole vahva lääke.

Jos kodeiini 30mg aiheuttaa jotain "oloja" on kyse todennäköisesti siitä, että sattuu olemaan supernopea kodeiini-metaboloija. Muutama prosentti ihmisistä on, heillä kodeiini vaikuttaa voimakkaammin. Muutama prosentti puolestaan on sellaisia, joiden elimistössä kodeiini ei vaikuta lainkaan. Ja lopuilla se vaikuttaa kipua lievittävästi ja vaikutus on melko lyhytaikainen, joitakin tunteja. Kodeiini on turvallinen lääke oikein käytettynä. Sitä ei määrätä koviin kipuihin koska se ei ole erityisen voimakas.

Kipupotilaat kärsivät siitä, kun opioideja kauhistellaan. Jotkut tarvitsevat niitä. Kipu joskus rajoittaa elämää paljon vakavammin kuin lääkkeen syöminen mikä mahdollistaa normaalin toimintakyvyn ja kivun vähenemisen, vaikka lääke aiheuttaisi tottumista tai sen tarve olisi päivittäistä.

Kaikkiin kipuihin ei ole muita yhtä hyvin tehoavia tai yhtä vähän sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkkeitä. Vaihtoehtoisen lääkkeen sivuvaikutukset voi olla paljon huonompia.

Elimistön tottumiseen on omia keinoja vaikuttaa, esim. annosta välillä lasketaan väliaikaisesti tai käytetään väliaikaisesti enemmän toista lääkettä jolloin toleranssia saadaan alas, minkä jälkeen voi palata siihen samaan toimivaan lääkkeeseen. Näitä ei tarvitse pelätä. Käytä vain lääkettä mitä tarvitset. Älä väitä mitään lääkettä huonoksi, jollekin muulle se voi olla ainoa apu.

Luit ilmeisesti väärin. En SAA tuota lääkettä, sitä ei määrätä, vaikka minulla ei ole mitään päihdekäyttöä tms syytä miksi en voisi sitä saada. Saan vain buranaa. Käyttäisin jos saisin, ja ihmettelen siksi miksi en saa kauheisiin kipuihin sitä. Olen kerran kokeillut ja se tehosi, mutta terveyskeskusta ei kiinnosta.

Vierailija
48/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tämä olisi nyt sitten surkea provo, mutta jos nyt jostain syystä jossain elelee noin tyhmää sakkia, että annetaan mahakipuun jotain mummon reseptilääkettä tarkistamatta yhtään sen sopivuutta noihin oireisiin ja etenkin sopivuutta lapsille, niin huh huh ja toivottavasti olette menneet jo päivystykseen ja mummolle annettu kunnolla satikutia. Ja osaapa äitikin aikamoinen hoomoilanen olla, kun sitä tullaan vain ihmettelemään vauvapalstalle, vaikka oma lapsi on saanut myrkytysoireita.

Vierailija
49/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämänkin joku uskoi. :D

Vierailija
50/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoiko mummo oikeasti jotain lapsille sopivaa särkylääkettä, vai jotain aikuisten reseptisärkylääkettä? Etenkin Panadol ja Panacod niin samannimisiä, että joku saattaa hyvinkin erehtyä.

Vierailija
51/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika se meni ihan veltoksi kun annoin sille kuusi purkkia vahvoja lääkkeitä

Vierailija
52/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta ja jos olisi, sulta pitäisi ottaa lapset pois.

Kohta varmaan ihmettelet, että nyt korisee henkitoreissaan, että pitäiskö vaikka laittaa aikaisemmin nukkumaan.

Vierailija
53/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on kieltämättä tuki- ja liikuntaelinten vaivaa. Koukkuun hän jäi noihin lääkkeisiin ihan selvästi jo yli kymmenen vuotta sitten ja on tosiaan syönyt niitä jo kauan. Sen verran saisi kuitenkin olla älliä, ettei lapselle niitä antaisi

Vierailija
54/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Panacodia vain hyvin lyhyitä aikoja, mutta ihmetyttää muualta kuulemani lääkäreiden asenne, miten Panacodit ovat automaattisesti koukuttavia. He eivät ota kuuleviin korviinsa, että suurimmalla osalla se aiheuttaa vain korkeintaan sellaisia sivuvaikutuksia, jotka ovat negatiivisia, ja joita ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa sellaisiksi, joita väärinkäyttäjät hakevat (väsymys, huimaus, pahoinvointi).

Sitten on vielä heitä joiden elimistö toimii niin, että Panacod on yhtä kuin parasetamoli. Varmasti ikävät paikat tällaisilla henkilöillä, kun potilas sanoo ettei Panacod ihan oikeasti auta, niin lääkäri sanoo: "olet narkkari ja haluat vaan vahvempia opioideja".

Vierailija
55/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi ollut Lyrica? Sillähän nuoriso panee päänsä sekaisin.

Vierailija
56/56 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eskari-ikäisenä mummolassa ja mummoni sekoitti vahingossa omat reseptillä saatavat kipulääkkeensä normaalisti apteekisata saatavaan särkylääkkeisiin.

Huomasi virheensä, vasta kun isäni oli juuri hakenut minut kotiin ja yritti soittaa isälle. Juuri ennen kuin päästiin kotipihaan ja isä vastasi mummon puheluun, oksensin voimakkaasti autoon.

Lähdettiin käymään päivystyksessä ja laittoivat minut tiputukseen.

Mummo oli ihmetellytkin miksi olin niin apaattinen ja väsynyt lääkkeen jälkeen.