Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset vielä tupakoivat?

Vierailija
09.04.2022 |

Tunnetko ihmisiä, jotka vielä polttavat? Millaisia he ovat ja missä he polttavat? Koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli, yleiset käytöstavat?

Kommentit (272)

Vierailija
41/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan se on kyllä Kuningas Alkoholi joka maksaa eniten tälle yhteiskunnalle. Toisena ylipainon myötä tulevat terveyskustannukset. Tupakoinnin aiheuttamat kustannukset on kaukana noista kahdesta.

Vierailija
42/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeminen on hyvin varhainen vaihe lapsen kehityksessä. Se vapauttaa mielihyvähormoneja yhdessä ravinnonsaannin kanssa. Tupakoitsija imemässä tupakkaansa on jäänyt varhaislapsuudessaan vaille jotakin, jota pitää yrittää etsiä vielä aikuisuudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautitte kuitenkin tupakoitsijoiden maksamasta verosta.

Tupakoinnista saadut verot eivät edes riitä teidän tupakoijien sairauksien hoitoon kaikkine kerrannaisvaikutuksineen ja tulonmenetyksineen. 

Tuo nyt ei pidä pätkääkään paikkaansa. Ajatellaan, että joku on polttanut askin päivässä 50 vuotta ja sitten sairastuu keuhkosairauteen. Sanotaan, että yhdestä askista kertyy veroa vaikka 7 euroa. Se tekee lähes 130.000 euron verotulot. Eiköhän sillä muutaman lääkärikäynnin kustanna.

Ai passiivisten tupakoitsijoidenkin keuhkovauriot?

Saatte puolestani polttaa vaikka ketjussa mutta älkää saastuttaako muiden hengitysilmaa ja tuhotko terveyttämme, kiitos.

Parvekkeellakin olisi mukava istua. Pitäkää itse ne parvekelasit kiinni ja saastuttakaa oma ilmanne, ei niin että puhallatte savun ulos. Ostakaa nuuskaa. Siitä saa kyllä suusyövän ja ällöt hampaat mutta ette saaastuta muita. Ruotsista voi hakea.

Vierailija
44/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan silloin, kun olen juonut skumppaa. Viimeksi joulukuussa 2021. Ihan vaan siksi, koska silloin se maistuu ja tuntuu ihanalta.

Vierailija
45/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin alle 15-vuotiaana ja nyt polttanut reilusti yli 50 vuotta. Kaksi loppututkintoa, jotka liittyvät tekniikkaan, toinen myös kulttuuriin, sen tekniikan lisäksi. Olen tehnyt lisäksi yli 10 vuoden ajan ammattimaisesti myös taidealaksi luokiteltavaa toimintaa, joka ei liity edellisiin.

Nuorempana käytin runsaasti myös alkoholia, lapsien jälkeen alkoholinkäyttö on tasaantunut ja nykyisin otan vain ruokailun yhteydessä, kun se täydentää ruokalajia. Sosiaalinen käyttäytyminen suhteellisen normaalia. En polta sisätiloissa, en ole polttanut sisätiloissa yli 40 vuoteen. Terveys hyvä, ei keuhko-oireita, ei edes flunssaa tällä vuosituhannella. Olenkin melko varma, että tupakointiin liittyvät terveyshaitat syntyvät tupakan ja runsaan alkoholinkäytön yhteisvaikutuksista.

Vierailija
46/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla tyypillinen suomalainen, jolle tupakanpoltto on synneistä suurin. Murhat, varkaudet, aviorikokset ja alkoholinkäyttö eivät sitten niinkään ole syntejä. Taitaa itse olla kahvin ja pullan suurkuluttaja, sekin lasketaan mässäilyn synniksi.

Vierailija
47/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa saa polttaa niin paljon kuin haluaa ja missä vain kuinka haluaa. 

Tupakka on laillinen tuote.

Vierailija
48/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Yhteistä piirrettä heillä en löydä.

Vierailija
49/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan se on kyllä Kuningas Alkoholi joka maksaa eniten tälle yhteiskunnalle. Toisena ylipainon myötä tulevat terveyskustannukset. Tupakoinnin aiheuttamat kustannukset on kaukana noista kahdesta.

Tupakoitsijan aivoja vaivaa jatkuva hapenpuute. Se vaikeuttaa ajattelemista, kuten tästäkin kommentista voimme nähdä. Koska yhteiskunnassa on tupakoitsijan mielestä muitakin epäkohtia, jotka aiheuttavat kustannuksia, tupakoitsijan mielestä nuo muut epäkohdat oikeuttavat tupakoitsijan myös aiheuttamaan lisäkustannuksia. Looginen virhe, jota tupakoitsija ei itse kykene näkemään. 

Vierailija
50/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaa saa polttaa niin paljon kuin haluaa ja missä vain kuinka haluaa. 

Tupakka on laillinen tuote.

Et voi. Haitanteko ja muiden terveyden vaarantaminen ovat laissa kiellettyjä. Ihmisten oikeus terveyteensä on suurempi kuin sinun oikeutesi imemiseen. 

Vierailija
51/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne yhtään. Joku naapuri joskus tosin jossain parvekkeella sauhuttelee kun hajua tulee, onneksi melko harvoin. Mutta omaan lähipiiriin ei kyllä kuulu yhtään tupakoijaa.

Vierailija
52/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä poltan tupakkaa. Millaiset ihmiset syövät pulla ja juovat kahvia?

Miten hengitysilma pilaantuu pullasta ja kahvista?

Vierailija
53/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen monta polttavaa astmaatikkoa.

Vierailija
54/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija on polttaessa sellaisessa normaalitilassa missä tupakoimaton on koko ajan. Sillä tupakalla haetaan sitä normaalia tilaa.

Kannattaa miettiä kuinka ihanaa olisi olla tupakoimatta ja ilman tupakantuskaa.

Tässä ketjussa puhutaan nyt tupakoinnista, mutta heti vedetään viina pullat samaan kategoriaan.

Vierailija
55/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tupakoitsijalle ladataan tosiasiat ja kustannukset näkyville hänen tupakoinnistaan, melkein poikkeuksetta sitä seuraa aggressiivinen kieltoreaktio. Tupakoija tietää tekevänsä muita kohtaan väärin. Hän tietää pilaavansa muiden hengitysilman, hän tietää heittävänsä myrkkyjä luontoon, hän tietää tupakkatehtaiden aiheuttamista myrkkypäästöistä, hän on tietoinen tupakkasairauksien kustannuksista, mutta hänen hauras egonsa ei kestä nähdä tosiasioita, joten hän puolustautuu aggressiivisesti tai kieltää tupakasta olevan mitään haittaa. 

Vierailija
56/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin. Olen nähnyt keuhkoahtaumatautia sairastavan viimeiset päivät.

Vierailija
57/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurinäijä poltti tupakkaa lähes 30 vuotta.Sitten tuli keuhkokuume ja joutui sairaalaan.

Pääsi pois sairaalasta.Sitten tuli pian keuhkoveritulppa ja vietiin takaisin sairaalaan.Päätti lopettaa tupakan polton kokonaan.On ollut polttamatta yli 3 vuotta.

Vierailija
58/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja me tupakoimattomat joudumme sitten kustantamaan heidänkin terveydenhoitonsa omista varoistamme. Kuten jo edellä on tullut todetuksi, tupakoitsijat ovat itsekkäitä eivätkä osaa laskea aiheuttamiaan kustannuksia. 

Vierailija
59/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijan aivoja vaivaa jatkuva hapenpuute. Se vaikeuttaa ajattelemista, kuten tästäkin kommentista voimme nähdä. Koska yhteiskunnassa on tupakoitsijan mielestä muitakin epäkohtia, jotka aiheuttavat kustannuksia, tupakoitsijan mielestä nuo muut epäkohdat oikeuttavat tupakoitsijan myös aiheuttamaan lisäkustannuksia. Looginen virhe, jota tupakoitsija ei itse kykene näkemään. 

Jos sinun aivosi ei saa riittävästi happea, älä yleistä, että joidenkin muiden ihmisten aivot eivät muka saa riittävästi happea.

Albert Einstein ja Richard Feynman, jotka olivat 1900-luvun merkittävimmät fyysikot polttivat tupakkaa ja paljon. Sigmund Freud ja Carl Jung, jotka olivat 1900-luvun merkittävimmät psykologit, polttivat vielä enemmän tupakkaa. Bertnand Russell, joka oli 1900-luvun tunnetuin filosofi, poltti hirvittävästi tupakkaa.

Joten aivovairio on omassa päässäsi, senkin idiootti lehmä!

Vierailija
60/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä poltan tupakkaa. Millaiset ihmiset syövät pulla ja juovat kahvia?

Miten hengitysilma pilaantuu pullasta ja kahvista?

Bussipysäkeillä ja ovien edustoilla ei juurikaan näe isoja kerääntymiä pullanmuruista.

Myöskään pullanjämät pientareella eivät tapa pikkulintuja.

Kaikkein näyttävin todiste tupakoitsijoiden äärettömästä tyhmyydestä on maahan viskotut natsat.