Millaiset ihmiset vielä tupakoivat?
Tunnetko ihmisiä, jotka vielä polttavat? Millaisia he ovat ja missä he polttavat? Koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli, yleiset käytöstavat?
Kommentit (272)
Minä! Korkeakoulutettu, nainen, 30+. On pitänyt lopettaa, mutta ei ole tullut sopivan tyyntä hetkeä elämässä siihen.
Exän isä on ketjupolttaja. Yhden kun saa loppuun niin sytyttää seuraavan, sisätiloissa tietenkin. Siellä kun kävi vierailulla niin se haju ei lähtenyt yhdellä pesulla pois.
Albert Einstein piti piippua suussa koko ajan, Poltti vähintään 100 tupakkaa per päivä.
Vain tyhmät ihmiset tupakoivat.
Suomessa joka vuosi noin 5000 kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.
Keuhkosyöpä.Noin 2500 sairastuu.Noin 90% heistä polttaa tupakkaa.Vain pieni prosentti elossa vielä 5 vuoden kuluttua.Keuhkoahtauma.Sairstuneita on jopa 300000 Suomessa.Suurin syy tähän tautiin on tupakointi.Lopeta tupakointi tai tupakointi lopettaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin poltan. Ikä 75. Ent hammaslääkäri.
Sen vielä ymmärtää, että ikäloput imevät tupakkaansa, kun eivät ole aikoinaan muuta sivistystä saaneet ja sen jälkeen sivistys ei ole tarttunut.
Joka ainoa sukupolvi tekee nuorena virheensä. Siinä ei "sivistykset" auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautitte kuitenkin tupakoitsijoiden maksamasta verosta.
Tupakoinnista saadut verot eivät edes riitä teidän tupakoijien sairauksien hoitoon kaikkine kerrannaisvaikutuksineen ja tulonmenetyksineen.
Tuo nyt ei pidä pätkääkään paikkaansa. Ajatellaan, että joku on polttanut askin päivässä 50 vuotta ja sitten sairastuu keuhkosairauteen. Sanotaan, että yhdestä askista kertyy veroa vaikka 7 euroa. Se tekee lähes 130.000 euron verotulot. Eiköhän sillä muutaman lääkärikäynnin kustanna.
Itse olen 31v ja olen polttanut 14 vuoden ajan. Keitin juuri kahvia ja kohta tupakalle :3
t. Tupakoinnista nauttiva
Kokeilin monen vuoden jälkeen avautuisiko mikä hohto siinä tupakassa oli. Puolikkaan jälkeen tumppasin, koska ei maistunut hyvälle, eikä tullut hyvä olo.
Vierailija kirjoitti:
Heh, tupakoitsijat kuormittavat terveydenhuoltoa kyllä sen verran että sitä lystiä ei tupakkaveroin kustanneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää polttavia ihmisiä kauppojen ovilla tms. kulkuväylillä. En myöskään kävisi polttavalla kampaajalla, kosmetologilla, hierojalla tms. lähietäisyyttä edellyttävällä työntekijällä. Oman mielikuvani mukaan tupakoijat ovat huonosti koulutettuja, tyhmiä ja ongelmaisia ihmisiä, jotka eivät välitä siitä, että aiheuttavat muille pahoinvointia ja astmakohtauksia. Tupakan voisi kieltää Suomesta jo kokonaan. Siitä ei seuraa kuin sairauksia ja rahanmenoa.
Kyllä niitä sairauksia on muillakin, viinaa ja aineita käytetään aika tavalla nykyään. Mitäpä se sulle kuuluu mihin toisten rahat kuluvat, meillä on varaa poltella tupakkaa kuten haluttaa. Mielikuvasi on ontuva. Tunnen useita tupakoitsijoita ja yksikään heistä ei ole edes huonosti koulutettu ei tyhmä eikä mt-sairas, olemme iloisia hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Voisitteko polttaa niin että se savu ei tuhoa meidän tupakoimattomien keuhkoja?
Olen itse ollut passiivinen tupakoitsija 64 vuotta. Vieläkin naapurista tulee savut.
Jos ei ole jo mennyt jakelun niin: Te haisette ällöttävilitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnista saadut verot eivät edes riitä teidän tupakoijien sairauksien hoitoon kaikkine kerrannaisvaikutuksineen ja tulonmenetyksineen.
Tuo nyt ei pidä pätkääkään paikkaansa. Ajatellaan, että joku on polttanut askin päivässä 50 vuotta ja sitten sairastuu keuhkosairauteen. Sanotaan, että yhdestä askista kertyy veroa vaikka 7 euroa. Se tekee lähes 130.000 euron verotulot. Eiköhän sillä muutaman lääkärikäynnin kustanna.
Tästäkin näkee, ettei tupakoija ole penaalin terävin kynä. Sinun syöpähoitosi vievät huomattavasti enemmän rahaa kuin nuo verotulot. Kaiken lisäksi yhteiskunta joutuu siivoamaan tumppisi ja hävittämään ne, koska ne ovat täynnä myrkkyjä ja raskasmetalleja. Kun sinusta tulee työkyvytön, yhteiskunta maksaa työkyvyttömyyseläkkeesikin ja huonossa tilanteessa tukee lapsiasi ja puolisoasi. Noiden lisäksi olet kauppojen edustoilla polttaessasi tilastollisesti laskien aiheuttanut astmaatikoille kohtauksia ja lääkärikäyntejä. Ilmaiseksiko? Tupakoitsija ei osallistu täysipainoisesti yhteiskunnan ylläpitoon, koska aiheuttaa niin paljon kuluja itse. Joka vuosi vuokra-asuntojen vuokranantajat joutuvat palkkaamaan siivoojia ja remontoijia, koska vuokralaiset ovat pöllyttäneet asuntojen kaikki pinnat keltaisiksi tervasta ja savusta.
Hyi olkoon, mitä kommentteja. Toisia haukkuvat eivät ole yhtään sen parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää polttavia ihmisiä kauppojen ovilla tms. kulkuväylillä. En myöskään kävisi polttavalla kampaajalla, kosmetologilla, hierojalla tms. lähietäisyyttä edellyttävällä työntekijällä. Oman mielikuvani mukaan tupakoijat ovat huonosti koulutettuja, tyhmiä ja ongelmaisia ihmisiä, jotka eivät välitä siitä, että aiheuttavat muille pahoinvointia ja astmakohtauksia. Tupakan voisi kieltää Suomesta jo kokonaan. Siitä ei seuraa kuin sairauksia ja rahanmenoa.
Kyllä niitä sairauksia on muillakin, viinaa ja aineita käytetään aika tavalla nykyään. Mitäpä se sulle kuuluu mihin toisten rahat kuluvat, meillä on varaa poltella tupakkaa kuten haluttaa. Mielikuvasi on ontuva. Tunnen useita tupakoitsijoita ja yksikään heistä ei ole edes huonosti koulutettu ei tyhmä eikä mt-sairas, olemme iloisia hyvin toimeentulevia ihmisiä.
Olen itse ollut passiivinen tupakoitsija 64 vuotta. Vieläkin naapurista tulee savut.
Eipä paljon kiinnosta sinun hajuhaittasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä poltan Ikä 51. Hoitaja. Käytöstavat muuten ok. Hävettää, mutta työvuoroa ennen ja vuoron jälkeen pakko saada tupakkaa, muuten menee hermo. Töissä pystyy 7- 14 tuntia olemaan ilman
Tämä mielestäni kuvaa hyvin tupakoijia. Sama muidenkin päihderiippuvuuksien kanssa, kuin tutti vauvalle, lohduke. Samaan kategoriaan menee varmaan myös syömishäiriöt ja muut pakko-oireet. Henkinen kapasiteetti ei vain riitä, "hermot menee". Ei ole opittu tai opetettu tapoja selvitä stressistä, ahdistuksesta tai muista epämiellyttävistä tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon kiinnosta sinun hajuhaittasi.
Tupakoitsijat ovat itsekkäitä ja kylmiä ihmisiä.
Tupakointi on taas trendikästä teinien keskuudessa. Kuvaavat tiktokiin videoita joissa romantisoivat tupakointia ja kommenttikenttä on täynnä kommentteja joissa ihaillaan tyyliä (jossa tupakka on olennainen osa) ennen elokuvateollisuus romantisoi tupakointia, sitten siihen puututtiin ja nykyään ihmiset tekevät sen itse. Onhan se eri asia jos on polttanut vuoden tupakkaa ja haittavaikutukset ei ole vielä näkyvissä vs. 15 vuotta. Siinä voi vielä kuvitella olevan jotain hohtoa
Mä poltan. Aloitin teininä, 35vuotta sitten. En usko että kovin moni edes tietää että poltan. Poltan vain kotona kuistilla ja joskus autossa. En koskaan yleisillä paikoilla. Pystyn olla polttamatta työpäivän ajan ihan helposti. Ennen meni aski päivässä, nykyään 0-10 kpl päivässä. Ehkäpä lopetan joku päivä. N50
minä poltan tupakkaa. Millaiset ihmiset syövät pulla ja juovat kahvia?