Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI et usko Jumalaan?

Vierailija
02.10.2015 |

Siis MIK-SI ET? Perustelkaa hyvin. Mutta ennen kuin vastaatte tähän, täytyy teillä tietysti olla jonkinlainen käsitys Jumalasta tai sen olemattomuudesta. Ettehän muuten voi uskoa tai olla uskomatta, jos ette tiedä millaiseen Jumalaan uskotte tai olette uskomatta. Kertokaa siis myös käsityksenne Jumalasta, ja sen jälkeen perustelkaa miksi ette usko siihen. Toinen kysymys onkin että miksi juuri teidän käsityksenne Jumalasta olisi oikea?

Kommentit (337)

Vierailija
321/337 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan ovat ihminen itse kehittänyt rahan ja vallan haalimisen välineeksi. Jumala, kuten kristinuskon jumala, on siten vain tuote, jota myydään yksinkertaiselle kansalle saadakseen rahaa ja valtaa.

Niistä aineksista on jumalat tehty. 

Suunnattu henkisesti heikoille ihmisille, jotka kaipaavat jonkun tahon, jolle ulkoistaa vastuu omasta itsestään ja tulevaisuudestaan. 

Muutenkin koko konsepti on täysin epälooginen. Kristinuskossa hehkutetaan Jumalaa, joka niin maailmaa rakasti, että antoi ainokaisen poikansa ihmisten syntien vuoksi. No, kukas sitä uhrilahjaa vaati, ellei Jumala itse, eli aika sairas konsepti. 

Vierailija
322/337 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskonnot ovat sotia ja pahoinvointia aiheuttavaa höpöhöpöä. Paljon melua tyhjästä.

Muistakaa oikea päätös jo tänään, jos ette ole sitä vielä tehneet: eroakirkosta.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/337 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MIK-SI ET? Perustelkaa hyvin. Mutta ennen kuin vastaatte tähän, täytyy teillä tietysti olla jonkinlainen käsitys Jumalasta tai sen olemattomuudesta. Ettehän muuten voi uskoa tai olla uskomatta, jos ette tiedä millaiseen Jumalaan uskotte tai olette uskomatta. Kertokaa siis myös käsityksenne Jumalasta, ja sen jälkeen perustelkaa miksi ette usko siihen. Toinen kysymys onkin että miksi juuri teidän käsityksenne Jumalasta olisi oikea?

Koska se antaa minun elää pahana ihmisenä!!!11

Vierailija
324/337 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:27"] Koska en näe.

Koska et näe, ok. Mutta jos näkisit, ei se enää olisi uskoa. Toiseksi, miksi Jumalan pitäisi lähtökohtaisesti olla näkyvä? Raamatun mukaan kaikki näkyvä on luotua, mutta Jumala, joka on Henki, on näkymätön. Hänessä ei ole mitään luotua. Ihminen taas luotiin Jumalan (joka itse on siis henki) kuvaksi. jumala on kaikkialla, jumala on kaikki

Jumala on kaikkialla, mutta ei kaikki. Mikään luotu, eli näkyvä ei ole osa Jumalaa. Jumala on henki. Näkymätön. Ei mitään luotua, ei mitään näkyväistä. Jumala pitää kaiken lihan hengissä, se on henkäys joka meidän kauttammekin kulkee. Elämän henki, joka puhallettiin jo ensimmäiseen ihmiseen.

Pitkälti allekirjoitan, mutta tuo, ettei "Mikään luotu, eli näkyvä ei ole osa Jumalaa"! olen jyrkästi eri mieltä, eli nimenomaan ja jo loogisesti on!

Vierailija
325/337 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskonnot ovat sotia ja pahoinvointia aiheuttavaa höpöhöpöä. Paljon melua tyhjästä.

Muistakaa oikea päätös jo tänään, jos ette ole sitä vielä tehneet: eroakirkosta.fi

Et sitten ymmärrä, että ihminen voi olla uskovainen, vaikka ei kirkkoon kuulukkaan. Jumalanpalveluksia voi pitää vaikka kotonansa.

Vierailija
326/337 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumala imee jammu siltavuoren kullia

Vierailija
327/337 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska uskon tieteeseen.

Miten se vanha ’tiedemies’ sanoikaan, että: give us one free miracle (alkuräjähdys) and we will explain the rest. Tiedehän ei ole selittänyt esim. maailman synnystä yhtään mitään. Ns. tiedeuskovaiset on ihan oma lukunsa. Ei usko jumalaan, uskotaan ’tieteeseen’. ;))

Vierailija
328/337 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tässä kommentissa halutaan julkaista vain äärimielipiteitä, jotta saataisiin uskovista mahdollisimman kamala kuva. Olen lähettänyt jo useamman viestin, eikä niitä jostain syystä julkaista vaikka ovat olleet hyväntuulisia ja neutraaleja eikä niissä ole ketään haukuttu tai muuta vastaavaa. Täytyy varmaan lähettää kopiot jonnekin muualle ja kysyä ja selvittää mistä syystä näitä viestejä ei julkaista ja onko se oikein.

Täällä on se 'piru' joka kyllä aidot hengelliset tekstit poistaa.

Vierailija
329/337 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jumalaan.

Veljeni kysyi "Miksi?"

Vastasin etten tiedä mitään parempaa.

Se kelpasi hänelle.

Vierailija
330/337 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun jeesus oli lastenraiskaaja

Vierailija
331/337 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon Jumalaan.

Veljeni kysyi "Miksi?"

Vastasin etten tiedä mitään parempaa.

Se kelpasi hänelle.

Ja vastatessasi valehtelit. Koskapa ensin sanoit uskovasi ja melkein samaan hengenvetoon jo sanoit tietäväsi. 

Vierailija
332/337 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, enkä ole uskomatta. En ota kantaa asiaan, josta mulla ei ole mitään tietoa tai ymmärrystä.

Vierailija
333/337 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska uskon tieteeseen.

Miten se vanha ’tiedemies’ sanoikaan, että: give us one free miracle (alkuräjähdys) and we will explain the rest. Tiedehän ei ole selittänyt esim. maailman synnystä yhtään mitään. Ns. tiedeuskovaiset on ihan oma lukunsa. Ei usko jumalaan, uskotaan ’tieteeseen’. ;))

Se, ettei tiede ole selittänyt maailman synnystä mitään, ei kuitenkaan tee mantraa "jumala loi" yhtään uskottavammaksi. Koska jumala on täysin määritelemätön entiteetti ja luominen on täysin määrittelemätön prosessi, voisi tuon "jumala loi" sijasta sanoa "bnbnb yhjbbhjgjzh", koska molemmissa on kaksi määrittelemätöntä merkkijonoa peräkkäin.

Vierailija
334/337 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, enkä ole uskomatta. En ota kantaa asiaan, josta mulla ei ole mitään tietoa tai ymmärrystä.

Ei kenelläkään ole asiasta tietoa tai ymmärrystä, eikä uskossa ole kyse kummastakaan. Ymmärryksen ja tiedon määrä on yleensä kääntäen verrannollinen uskomisen tarpeeseen.

Vierailija
335/337 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, en jaksa kahlata läpi, olenko jo vastannut.

Olen parhaiten perehtynyt luterilaisen kirkkomme Jumalaan uskonnonopetuksen ja 80- luvulla käymäni rippikoulun kautta.

Olen tutustunut myös eri variaatioihin, jehovantodistajista mormoneihin, sekä kirkkomme jyrkempiin kuppikuntiin.

En ole vuosikymmeniin pitänyt perusteltuna uskoa Raamatuksi kutsumamne kirjoituskokoelman kuvaamaan Jumalaan.

Enkä mihinkään muuhunkaan jumalaan.

Tässä maailmassa ei näyttäisi hääräävän muitakaan yliluonnollisia entiteettejä.

Miksi olisi Jumalaakaan?

Vierailija
336/337 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli vauvanraiskaaja

Vierailija
337/337 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus nussii jammu siltavuorta perseeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä