MIKSI et usko Jumalaan?
Siis MIK-SI ET? Perustelkaa hyvin. Mutta ennen kuin vastaatte tähän, täytyy teillä tietysti olla jonkinlainen käsitys Jumalasta tai sen olemattomuudesta. Ettehän muuten voi uskoa tai olla uskomatta, jos ette tiedä millaiseen Jumalaan uskotte tai olette uskomatta. Kertokaa siis myös käsityksenne Jumalasta, ja sen jälkeen perustelkaa miksi ette usko siihen. Toinen kysymys onkin että miksi juuri teidän käsityksenne Jumalasta olisi oikea?
Kommentit (337)
Ensinäkin ei, me ei olla ihmisiä, me ollaan eläimiä. Me ollaan luokiteltu itsemme ihmisiksi. No mikä erottaa meidän muista ? Täydellinen tahdonvapaus. Millään ihmisellä tässä maailmassa ole tahdonvapautta paitsi eläimellä. Sen takia me ei olla ihmisiä, vaan eläimiä. Ihmiset liikkuvat vain halujensa mukaan ja vaikka meillä myöskin toimivat aivot , niin ne silti elämme halujemme saattelemana. Eläimet tuntevat luojansa ison karvaisen apinan, sen takia heitä ei tuomita ja Jumala on antanut ihmiselle täydellisen tahdonvapauden uskoa tai olla uskomatta Apinaan. Sen takia me ollaan erityisiä ja sen takia meidät tuomitaan tekojemme ja uskomuksiemme mukaan.
Ja apinan elitilasta vielä... Usko pois sen elintila ei käy ikinä pienemmäksi, sillä tieteen kehittyessä minun ja monien muiden usko apinaan vahvistuu ja on vain vahvistunut. Ja toisaalta päädyn minun samaan argumenttiin: niin kauan kuin täydellinen tyhjyys ei voida luoda materiaa niin materian luojalle pitää olla jokin suurempi voima jonka sen luo eli apina. Eli mitä yritän sanoa: Apina ei pysty selittämään kaikkea ja on rajallinen.
Vierailija kirjoitti:
Ensinäkin ei, me ei olla ihmisiä, me ollaan eläimiä. Me ollaan luokiteltu itsemme ihmisiksi. No mikä erottaa meidän muista ? Täydellinen tahdonvapaus. Millään ihmisellä tässä maailmassa ole tahdonvapautta paitsi eläimellä. Sen takia me ei olla ihmisiä, vaan eläimiä. Ihmiset liikkuvat vain halujensa mukaan ja vaikka meillä myöskin toimivat aivot , niin ne silti elämme halujemme saattelemana. Eläimet tuntevat luojansa ison karvaisen apinan, sen takia heitä ei tuomita ja Jumala on antanut ihmiselle täydellisen tahdonvapauden uskoa tai olla uskomatta Apinaan. Sen takia me ollaan erityisiä ja sen takia meidät tuomitaan tekojemme ja uskomuksiemme mukaan.
Ja apinan elitilasta vielä... Usko pois sen elintila ei käy ikinä pienemmäksi, sillä tieteen kehittyessä minun ja monien muiden usko apinaan vahvistuu ja on vain vahvistunut. Ja toisaalta päädyn minun samaan argumenttiin: niin kauan kuin täydellinen tyhjyys ei voida luoda materiaa niin materian luojalle pitää olla jokin suurempi voima jonka sen luo eli apina. Eli mitä yritän sanoa: Apina ei pysty selittämään kaikkea ja on rajallinen.
siis mitä yritit sanoa??????
Minä uskon! En käsitä ihmisiä, jotka eivät usko. Uskonnottomat ihmiset ovat materia keskeisiä hedonistejä, jotka kärsivät lähes poikkeuksetta mielenterveys-, päihde- ja muista terveysongelmista. Ei ole myöskään yllättävää että jo luonteeltaan nämä ihmiset ovat hyvin hankalia ja katsovat muita alaspäin. Ovat kuin hukassa olevia lampaita.
Kyllä Herra vielä ottaa hoiviinsa nämätkin laumasta karanneet kerubit. Viimeistään kuoleman porteilla jos osoitatte tarpeeksi katumusta niin Herra antaa anteeksi ja pääsette Taivaaseen, pois Kadotuksesta.
Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan vain ette syötä lapsillenne tuota agnostista tai ateistista hölynpölyä.
eka fiksu kommentti koko ketjussa
Apina ei pysty selittämään kaikkea ja on rajallinen
jeesusonherra kirjoitti:
Minä uskon! En käsitä ihmisiä, jotka eivät usko. Uskonnottomat ihmiset ovat materia keskeisiä hedonistejä, jotka kärsivät lähes poikkeuksetta mielenterveys-, päihde- ja muista terveysongelmista. Ei ole myöskään yllättävää että jo luonteeltaan nämä ihmiset ovat hyvin hankalia ja katsovat muita alaspäin. Ovat kuin hukassa olevia lampaita.
Kyllä Herra vielä ottaa hoiviinsa nämätkin laumasta karanneet kerubit. Viimeistään kuoleman porteilla jos osoitatte tarpeeksi katumusta niin Herra antaa anteeksi ja pääsette Taivaaseen, pois Kadotuksesta.
Mutta antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan vain ette syötä lapsillenne tuota agnostista tai ateistista hölynpölyä.
Mitäs niile tapahtuu jotka eivät ole koskaan Herrasta kuulleet?
Esim viidakon villi ihmiset?
Kuvailisin itseäni ehkä lähinnä agnostikoksi. En toki voi tietää, mutta en missään nimessä usko Jumalaan enkä Allahiin tai muuhunkaan "taivaalliseen isään".
Puolellani on oma maailmankatsomukseni ja tieteellinen näyttö. Esimerkiksi rajakokemuksilla on enemmän tekemistä aivoissa luonnollisesti esiintyvien psykedeelien kanssa kuin uskonnollisen valaistumisen. Uskon useita kertoja tieteellisesti perusteltuun evoluutioteoriaan. Luontoa rakastavana myös raamatun käsitys eläimistöstä ja muusta luonnosta on naurettava. Henkilökohtaisen moraalikäsitykseni ei hyväksy muiden elämänmuotojen ajattelemista vain ihmisen hyödykkeinä.
"Jumala" ei myöskään tunnu lainkaan niin tasavertaiselta ja rakastavalta kuin yleensä tunnutaan ajattelevan. Eläimillä ei ole sielua eikä tunteita (kyllä, eläimet läpikäyvät useita tunteita ja toimivat monesti tietoisesti, jos jollekin se tulee vielä yllätyksenä) Ei eläminen ole mitään naisen alistamista ja jatkuvaa lisääntymistä ja rukoilemista lattialla. Vai onko maa nyt jo sitten täytetty, kun sen kantokyky ei tule kestämään tällaista räjähtävää lisääntymistämme enää? Miten homoseksuaalisuus tai transsukupuolisuus voi olla tuomittavaa, kun on tutkittu että molempiin vaikuttavat sellaiset asiat esimerkiksi aivoissa joihin henkilöllä itsellään ei ole mahdollisuutta vaikuttaa? Kyllähän Jumalan se olisi pitänyt tietää ennen kuin ihminen keksi sen itse. Koko vanha testamentti on täynnä vastenmielistä "totuutta" kuluneena esimerkkinä esim
kuukautisia potevan naisen likaisuus. Sitten uudella testamentilla muka uudistettiin tätä sanaa. Ei tällainen nainen ole ikinä ollutkaan likainen. Olisihan sekin pitänyt tietää silloin, kun ihmiset on maapallolle luotu. En ole perehtynyt viimeaikoina vanhaan testamenttiin niin hyvin, että osaisin antaa rakentavampia esimerkkejä, mutta kyllä minusta raamattu on enemmän historiallinen kertomus kivikautisesta ajankuvasta ja vanhentuneista mielivaltaisista asenteista.
Minusta ei ole myöskään mitään järkeä, että pieniä viattomia lapsia kärsii ja sairastuu jatkuvasti - mitä syntiä he ovat tehneet? Sitten ne oikeasti syntiset eivät läheskään aina saa sitä rangaistusta. Niinhän sitä sitten ajatellaan että kadotuksessa tai taivaan porteilla se sitten selviää. Itse pyrin elämään luontoa arvostavasti ja muita ihmisiä kunnioittaen, nauttien seksistä, kohtuullisesti päihteistä, laiskoista päivistä ja jumalaa vitsikkäästi parjaten. En satuta ketään. Olen valmis ottamaan riskin ikuisesta kadotuksesta, koska toimin niin että itselläni on hyvä olla itseni kanssa tässä maailmassa joka on ainoa _varma_ asia mikä minulla on, ja sekin voi olla vain kuvitelmaa - jos haluamme mennä sinne. Minä en rupea siveelliseksi lapsikoneeksi ja rukoilemaan iltaisin ja
Jumalan palvomisen nimissä tehdään niin järkyttäviä asioita, että jo siksi koen velvollisuudekseni hylätä sellaiset jumalat jotka moista "peliä" katsovat sormiensa välistä, kaikkivaltiaina, voima käsissään. "Jumalaan" uskominen ylläpitää vanhanaikaisia käsityksiä parisuhteesta, sekä naisen että miehen että myös eläinten asemasta. Evoluution kieltäminen on floppi.
Jos kaiken takana on jokin joka meissä on yhä yhteydessä, uskon että hän on yhä tuntematon.
Väsynyt paatospuhe, mutta menkööt, kun kerran kysyttiin.
jeesusonherra kirjoitti:
Ajattelin juuri mennä juomaan kuukautisverta ja nus.simaan ristiä
Eli riittää kun uskoo esim vuorokausi ennen kuolinhetkeä?
Vierailija kirjoitti:
Kuvailisin itseäni ehkä lähinnä agnostikoksi. En toki voi tietää, mutta en missään nimessä usko Jumalaan enkä Allahiin tai muuhunkaan "taivaalliseen isään".
Puolellani on oma maailmankatsomukseni ja tieteellinen näyttö. Esimerkiksi rajakokemuksilla on enemmän tekemistä aivoissa luonnollisesti esiintyvien psykedeelien kanssa kuin uskonnollisen valaistumisen. Uskon useita kertoja tieteellisesti perusteltuun evoluutioteoriaan. Luontoa rakastavana myös raamatun käsitys eläimistöstä ja muusta luonnosta on naurettava. Henkilökohtaisen moraalikäsitykseni ei hyväksy muiden elämänmuotojen ajattelemista vain ihmisen hyödykkeinä.
"Jumala" ei myöskään tunnu lainkaan niin tasavertaiselta ja rakastavalta kuin yleensä tunnutaan ajattelevan. Eläimillä ei ole sielua eikä tunteita (kyllä, eläimet läpikäyvät useita tunteita ja toimivat monesti tietoisesti, jos jollekin se tulee vielä yllätyksenä) Ei eläminen ole mitään naisen alistamista ja jatkuvaa lisääntymistä ja rukoilemista lattialla. Vai onko maa nyt jo sitten täytetty, kun sen kantokyky ei tule kestämään tällaista räjähtävää lisääntymistämme enää? Miten homoseksuaalisuus tai transsukupuolisuus voi olla tuomittavaa, kun on tutkittu että molempiin vaikuttavat sellaiset asiat esimerkiksi aivoissa joihin henkilöllä itsellään ei ole mahdollisuutta vaikuttaa? Kyllähän Jumalan se olisi pitänyt tietää ennen kuin ihminen keksi sen itse. Koko vanha testamentti on täynnä vastenmielistä "totuutta" kuluneena esimerkkinä esim
kuukautisia potevan naisen likaisuus. Sitten uudella testamentilla muka uudistettiin tätä sanaa. Ei tällainen nainen ole ikinä ollutkaan likainen. Olisihan sekin pitänyt tietää silloin, kun ihmiset on maapallolle luotu. En ole perehtynyt viimeaikoina vanhaan testamenttiin niin hyvin, että osaisin antaa rakentavampia esimerkkejä, mutta kyllä minusta raamattu on enemmän historiallinen kertomus kivikautisesta ajankuvasta ja vanhentuneista mielivaltaisista asenteista.Minusta ei ole myöskään mitään järkeä, että pieniä viattomia lapsia kärsii ja sairastuu jatkuvasti - mitä syntiä he ovat tehneet? Sitten ne oikeasti syntiset eivät läheskään aina saa sitä rangaistusta. Niinhän sitä sitten ajatellaan että kadotuksessa tai taivaan porteilla se sitten selviää. Itse pyrin elämään luontoa arvostavasti ja muita ihmisiä kunnioittaen, nauttien seksistä, kohtuullisesti päihteistä, laiskoista päivistä ja jumalaa vitsikkäästi parjaten. En satuta ketään. Olen valmis ottamaan riskin ikuisesta kadotuksesta, koska toimin niin että itselläni on hyvä olla itseni kanssa tässä maailmassa joka on ainoa _varma_ asia mikä minulla on, ja sekin voi olla vain kuvitelmaa - jos haluamme mennä sinne. Minä en rupea siveelliseksi lapsikoneeksi ja rukoilemaan iltaisin ja
Jumalan palvomisen nimissä tehdään niin järkyttäviä asioita, että jo siksi koen velvollisuudekseni hylätä sellaiset jumalat jotka moista "peliä" katsovat sormiensa välistä, kaikkivaltiaina, voima käsissään. "Jumalaan" uskominen ylläpitää vanhanaikaisia käsityksiä parisuhteesta, sekä naisen että miehen että myös eläinten asemasta. Evoluution kieltäminen on floppi.
Jos kaiken takana on jokin joka meissä on yhä yhteydessä, uskon että hän on yhä tuntematon.
Väsynyt paatospuhe, mutta menkööt, kun kerran kysyttiin.
Toivottavasti olet vegaani, etkä tee lisää lapsia kärsimään
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Mitäs niile tapahtuu jotka eivät ole koskaan Herrasta kuulleet?
Esim viidakon villi ihmiset?
Ne grillaantuvat kuin kebab liha pirun vartaassa
Alkoi kummasti tekemään mieli Iskenderiä ja kylmää kaljaa..
Peltosen Jaska
varmistan vain kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Viimeistään kuoleman porteilla jos osoitatte tarpeeksi katumusta niin Herra antaa anteeksi ja pääsette Taivaaseen, pois Kadotuksesta.
jeesusonherra kirjoitti:
Taitaa olla kyseisiä ongelmia enemmän uskovaisten keskuudessa, varsinkin fundamentaalien. Kumma myös kuinka ateisteja syytetään aina moraalittomuudesta, yms. muusta pahuudesta mutta kumma kyllä papit ja muut vastuuasemassa olevat uskovaiset ovat aika kovia panemaan l a p s i a, mitä uutisointia seurannut vuosien varrella.
Tässä vain yksi ja lisää löytyy vaikka kuinka jos vain viitsii avata hakukoneen:
https://www.satakunnankansa.fi/maailma/katolisen-kirkon-pappi-salasi-hy…
Vierailija kirjoitti:
varmistan vain kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Viimeistään kuoleman porteilla jos osoitatte tarpeeksi katumusta niin Herra antaa anteeksi ja pääsette Taivaaseen, pois Kadotuksesta.
Asia selvä..runkutiiii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloitat tällaisia juttuja. Suomessa on uskonvapaus ja yrität saada aikaan eripuraa. Anna meidän vaan olla omassa uskossa, sillä usko se on sekin, että uskoo ettei henkimaailmaa ole.
Samalla tavalla ajatellen postimerkkien keräilemättömyys on harrastus.
Aivan. Mullahan on sikana harrastuksia: ratsastamattomuus, juoksemattomuus, painonnostamattomuus, suunnistamattomuus vain muutamia mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
jeesusonherra kirjoitti:
Taitaa olla kyseisiä ongelmia enemmän uskovaisten keskuudessa, varsinkin fundamentaalien. Kumma myös kuinka ateisteja syytetään aina moraalittomuudesta, yms. muusta pahuudesta mutta kumma kyllä papit ja muut vastuuasemassa olevat uskovaiset ovat aika kovia panemaan l a p s i a, mitä uutisointia seurannut vuosien varrella.
Tässä vain yksi ja lisää löytyy vaikka kuinka jos vain viitsii avata hakukoneen:
https://www.satakunnankansa.fi/maailma/katolisen-kirkon-pappi-salasi-hy…
Valitettavasti julkisissa kirkkojen viroissa toimii myös ihmisiä, jotka ovat saastuneet pahemman kerran Paholaisen kosketuksesta. Näille raukoille en voi toivoa muuta kohtaloa kuin pikaista Herran löytämistä. Se on ainoa tie parantua kaikilta pahoilta asioilta kuten pedofilialta ja homoseksuaalisuudelta. Samaa toivon myös uhreille, Herran läsnäoloa ja siihen vastaamista.
Ei nämä asiat niin monimutkaisia ole, ihmiset vain ovat välillä niin pelkureita. Varsinkin ateistit ja muut mielenterveysongelmaiset. Pelkuruudesta täytyy nousta.
Tuntuu että tässä kommentissa halutaan julkaista vain äärimielipiteitä, jotta saataisiin uskovista mahdollisimman kamala kuva. Olen lähettänyt jo useamman viestin, eikä niitä jostain syystä julkaista vaikka ovat olleet hyväntuulisia ja neutraaleja eikä niissä ole ketään haukuttu tai muuta vastaavaa. Täytyy varmaan lähettää kopiot jonnekin muualle ja kysyä ja selvittää mistä syystä näitä viestejä ei julkaista ja onko se oikein.
En ennen kyennyt uskomaan, olin oikea ääriateisti ja meuhkasin siitä kuinka idiootteja uskovat ovat. Nykyään en kykene olemaan uskomatta. Olen tullut uskoon niin kutsutusti pystymetsästä eli ilman minkäänlaista itseeni kohdistuva käännytystyötä, eikä suvussani taida olla muita uskovia. Moni asia Kuitenkin kirkastui uskoontulon myötä, enkä koe että uskoni olisi tiedettä vastaan. Päinvastoin! Koen että monet tieteen löydökset tukevat Jumalan olemassaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että tässä kommentissa halutaan julkaista vain äärimielipiteitä, jotta saataisiin uskovista mahdollisimman kamala kuva. Olen lähettänyt jo useamman viestin, eikä niitä jostain syystä julkaista vaikka ovat olleet hyväntuulisia ja neutraaleja eikä niissä ole ketään haukuttu tai muuta vastaavaa. Täytyy varmaan lähettää kopiot jonnekin muualle ja kysyä ja selvittää mistä syystä näitä viestejä ei julkaista ja onko se oikein.
Tuttua. olen laittanut muutaman viestin sisällön jo eteenpäin. Tuntuu että käsite sananvapaus on nykyään aika rajattu
Kyllä luulis olevan loputon suo käännyttää kaikki maailman immeiset
Musl.imit pukkaa lapsia maailmaan ,samoin hindut ja ateistit.
Luulis et ois Jahven kannattanut laittaa pari poikaa lisää asialle..
Vaikka yks kiinan, yks jenkkeihin, yks afrikkaan...?
Mitä niille tapahtuu jotka ei eläessään kuule pihaustakaan Jahvesta..vaan onnellisina palvoo S.tanaa?