Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntisitko sääliä jos saisit tietää, että kiusaajaasi oli kaltoinkohdeltu lapsena?

Vierailija
09.04.2022 |

Esimerkiksi fyysisesti tai seksuaalisesti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin

Vierailija
2/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, ihan oikein sille!

Vierailija
4/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sääliä, se ei johda mihinkään. Auttaisin etsimään helpotusta ja ratkaisuja hänen pahan oloonsa.

Vierailija
5/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sääliminen ois hieman törkeää. Kyllä toiseen aikuiseen ihmiseen suhtaudun neutraalisti, kaunainen kun en ole.

Vierailija
6/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään empaattista kiusaajalle. Vankilaan joutaisi.

Vierailija
7/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin että antoiko edestä vai takaa ja ottiko kakkoseenkin.

Vierailija
8/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin sääliä. Me olimme hyvin nuoria. 

Kun kerran viimein sanoin kiusaajalleni takaisin ( ja todella pahasti, hävettää se vieläkin ja ilmeisesti osui )hän alkoi avautumaan minulle muutama päivä myöhemmin millainen lapsuutensa oli ollut. 

Hänellä ei kyllä ollut ainakaan kertomansa mukaan seksuaalista hyväksikäyttöä, mutta paljon väkivaltaa, molemmat vanhemmat kuolivat ( toinen alkoholiin, toinen teki itse oman ratkaisunsa päättää päivänsä) ja hänet oli sijoitettu. 

Meistä tuli jopa kaverit. 

Vierailija
9/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikoilla toimitaan usein parina ja vedetään ryhmä mukaan kiusaamiseen. Pahaa oloa ei saa purkaa muihin vaan pitää hakea apua.

Mutta miten koko ryhmän on niin helppo mennä mukaan kiusaamiseen?

Vierailija
10/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerran viimein sanoin kiusaajalleni takaisin ( ja todella pahasti, hävettää se vieläkin ja ilmeisesti osui )hän alkoi avautumaan minulle muutama päivä myöhemmin millainen lapsuutensa oli ollut. 

Hänellä ei kyllä ollut ainakaan kertomansa mukaan seksuaalista hyväksikäyttöä, mutta paljon väkivaltaa, molemmat vanhemmat kuolivat ( toinen alkoholiin, toinen teki itse oman ratkaisunsa päättää päivänsä) ja hänet oli sijoitettu. 

Yhyyh. Monilla on paljon rankempaa ja eivät silti kiusaa muita. Kiusaaminen ei oikeuta mitään.

Vierailija
11/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrystä lisää. Kokisin myötätuntoa ja sääliä sitä pientä lasta kohtaan jos on joutunut huonojen vanhempien uhriksi. Mutta se, että on kiusannut, on väärin joka tapauksessa.

Vierailija
12/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
13/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat tuntuu usein olevan sellaisia reppanoita, joilla on hyvin huono resilienssi, eikä oikein keinoja elämäänsä käsitellä kokemuksiaan. Sitten yrittävät kaataa sontakuormaansa muihin. Teot oikeutetaan uskottelemalla itselle, että heillä on joku oikeus, koska blaablaa ja blaa. Moni jatkaa tätä aikuisenakin.

Vierailija
14/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoni on loputon kaikkia heitä kohtaan, joita satutettiin, kun olivat puolustuskyvyttömiä. Se ei tarkoita, etteikö silti täytyisi kantaa vastuu siitä, mitä itse tekee, on sen taustalla sitten mitä tahansa.

Vierailija
15/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pätkän vertaa kiinnostunut sakeiden asioista

Vierailija
16/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
17/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta lapsuus, nuoruus tai aikuisuus. Ei kiinnosta mikään ihmisen elämässä.

Vierailija
18/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastani kiusasi lapsi/nuori, jolla ei kotiasiat olleet kunnossa. Kyllä minä häntä säälin nykyään, mutta siltikin valitsin tottakai oman lapseni parhaan. En millään voinut altistaa rakasta lastani tuolle kiusaajalle, vaikka sillä olisin voinut sädekehää kiillotellen yrittää auttaa häntä. Myöhemmin  olen kyllä yrittänyt auttaa kertomalla hänen hoitotahoilleen millaista kyseisen lapsen elämä oli ikävuodet 2:sta eteenpäin, mutta ei tuottanut mitään tulosta.

Omat ensin, harmi ettei kaikilla ole hyviä vanhempia.

Vierailija
19/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaikka olisi millaiset kotiolot tahansa, ei se silti oikeuta kiusaamaan.

Vierailija
20/28 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyyh. Monilla on paljon rankempaa ja eivät silti kiusaa muita. Kiusaaminen ei oikeuta mitään.

Missään kohtaa en sitä väittänytkään, enkä myöskään sitä, että oikeuttaisin kiusaamista . Onko tuollainen yhyyttelykään sitten oikeastaan muuta kuin vihan lietsontaa, en tiedä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan