Tuntisitko sääliä jos saisit tietää, että kiusaajaasi oli kaltoinkohdeltu lapsena?
Kommentit (28)
Kiusaajani sai varmaan kerran isäpuoleltaan turpaan ja tuli itkemään sitä silmä mustana kouluun. Itse sain jatkuvasti pataan enkä ketään kiusannut. Kiusaajani oli luuseri, joka olisi ansainnut jokaisen saamani iskun.
En sääli. Se ei ole tekosyy k-päisyydelle. Päinvastoin, pitäisi olla empatiakykyä kun tietää miltä tuntuu tulla rääkätyksi.
unohdetaan kaikki anteeksiannot... tässä ns. maailman onnellisimmassa maassa rikollisia ja kiusaajia suojellaan ja paapotaan kaikin tavoin ja uhrit ovat aina syyllisiä kaikkeen ja jos uhri vahingossa menee puolustamaan itseään niin saman tien linnaan ilman kyselyitä, se on Suomen korruptoitunut ja mätä oikeusjärjestelmä... vain rikkaat asianajajien turvin välttävät syytteet... rikolliset mukaan lukien kiusaajat kuuluisivat telkien taa iästä riippumatta... pahinta on jos lapsi / teini tappaa toisen lapsen tai kiusaa toisen lapsen niin että tämä riistää henkensä ja selviää lähes ilman tuomiota ja tapetun tai itsemurhan tehneen lapsen koko elämä on viety... tai jos aikuinen sarjamurhaaja tai raiskaaja yms. pääsee vapauteen vaikka jokainen tietää että he jatkavat toimintaansa... mutta kuten todettu tämä onnellisin lue onnettomin maa on synkkä maa uhreille, rikollisille ja kiusaajille onnellinen maa...
En. Kiusaaminen on ihan oma valinta, ei mikään automaattinen seuraus elämänkokemuksista. Niinpä sitä ei voi sillä perustella, eikä kiusaaminen ole koskaan niistä johtuvaa, vaan kiusaaminen johtuu vain ja ainoastaan kiusaajan omasta reppanasta mielestä.
En. Se, että sua on kohdeltu kaltoin ei silti oikeuta sitä, että laitat muita kärsimään. Kohtele muita silleen kun haluaisit itse tulla kohdelluksi. Yksinkertainen, mutta paras neuvo.
Vierailija kirjoitti:
En. Se, että sua on kohdeltu kaltoin ei silti oikeuta sitä, että laitat muita kärsimään. Kohtele muita silleen kun haluaisit itse tulla kohdelluksi. Yksinkertainen, mutta paras neuvo.
Tämä olisi tällä palstallakin todella hyvä neuvo. Täällä näkee välillä ihan järkyttäviä kommentteja. Ihmettelen miten sellaisia kukaan voi kirjoittaa ( mutta olen kuullut, että esim. Ylis on vielä paljon pahempi)
Juu, olen tämmöinen helläluonteinen henkilö ja jo lapsena pelastin ja hoisin terveeksi kaikki ikkunaanlentäneet kottaraisenpoikaset.
Sydän on avara, siihen mahtuu paljon ja se ymmärtää paljon. Tajuan kyllä, kun minua vedätetään ja kiusataan, mutta en oikeasti perusta asiasta. Kiusaajan omaa typeryyttä on se
Pääkiusaajani ovat narsisteja ja heitä on varmasti omat narsistivanhemmat kohdelleet niin. En tunne sääliä ihmishirviöitä kohtaan.