Pidätkö usein korkokenkiä?
Otetaanpa selvää minkä ikäiset käyttävät korkokenkiä.
Nuoruudessani lähes kaikilla oli korkkarit, mutta nykynuorilla vain harvalla näkee.
Kommentit (33)
Jäivät naftalin viisin 50 vuotiaana? Pääsääntöisesti jalkineeni on lenkkarit talvella kuomat. Haluan askel on hyvä kävellessäni ja ulkoilessani.Olen 69v. Tuossa viime kerä yksi eläkeläis rouva sanoi aihe: Miksi et koskaan pidä hame ja korkokenkiä? etkö tykkää niistä? Vastasin kuulle kun en oikein käy missään juhlissa,kuin vain ulkoilemassa ja paljon ulkoilen päivittäisillä kävelyretkilläni aamupäivää 3h ja ilta päivää 2h tai alkuiltaa? On kyllä tosia hankalaa kävellä korkokengissä ja viellä sinä olisi hameen heilmat heilumassa?Kenen jalat kestäisi pitkiä matkoja kävellä korkokengillä?Sepä se.
Käytän monta krt viikossa. Korkokenkien käyttö vaatii lihaksikkaita sääriä. Olen 66 v ja liikunnanopettaja. Osaan korkokenkäkävelyn suoraa linjaa pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... jalkojen pilaaminen onnistuu kyllä lättäpohjillakin. Tukevat pikkukorkoiset lienee jalalle paras.
Mistä nämä tiedot ovat peräisin?
Itselläni ovat jalkavaivat (penikkatauti, krampit ym.) hävinneet kokonaan paljasjalkakenkiin siirtymisen jälkeen. Olisi outoa, että evoluution myötä ihmisen jalat olisivat kehittyneet sellaisiksi, että niissä on käytettävä aina tukevia pienikorkoisia kenkiä, muuten jalat menevät pilalle.
Siis, jos pitää yleensä pitää kenkiä (jalan asento on kengässä vakiö), ihan parasta on paljain jaloin kulkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... jalkojen pilaaminen onnistuu kyllä lättäpohjillakin. Tukevat pikkukorkoiset lienee jalalle paras.
Itselläni ovat jalkavaivat (penikkatauti, krampit ym.) hävinneet kokonaan paljasjalkakenkiin siirtymisen jälkeen. Olisi outoa, että evoluution myötä ihmisen jalat olisivat kehittyneet sellaisiksi, että niissä on käytettävä aina tukevia pienikorkoisia kenkiä, muuten jalat menevät pilalle.
Muotoillut lenkkarit lienee parhaimmat kengät jalalle ja niissä kantapää on korkeammalla kuin päkiä. Lättäpohjilla tarkoitetaan tennareita, joissa ei ole mitään muotoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, jos pitää yleensä pitää kenkiä (jalan asento on kengässä vakiö), ihan parasta on paljain jaloin kulkeminen.
No siksihän minä käytänkin paljasjalkakenkiä: paljain jaloin kulkeminen ympäri vuoden kaikkialla on turhan hankalaa.
Sori ot, poistun ketjusta.
Nuoruudessani 70-luvulla käytin huiman korkeita korkoja ja nyt on vaivaisenluut.
Oli paljon edustustehtäviä ja käytin kapeakärkisiä korkokenkiä.
Vierailija kirjoitti:
En pidä oikeastaan ikinä. Haluaisin kyllä, mutta valitettavasti en osaa kävellä koroilla. Nainen 31v.
Siinä ihan videon kera ohjeet. Olepa hyvä.
En päivittäin mutta muutaman kerran viikossa. Korkokengissäni ja nilkkureissani on 5,5 cm korot ja voin vaikka juosta niissä kun ovat niin mukavat jalassa!
N40+
Ennen koronaa olisin vastannut kyllä, mulla korkkarit aina toimistolla tai iltamenoissa.
Viimeisen kahden vuoden aikana olen käyttänyt korkkareita ehkä yhteensä viidesti ja puolitoista vuotta sitten murtamani nilkka ei enää taivu kovin korkeaan korkoon, joten mun korkkaripäivät on auttamattomasti ohi.
N50
En käytä, karseat jalassa. Mukavuus ennen kaikkea
Valitettavasti nilkat ei enää kestä korkeita korkoja. Korkokenkäni ovat siis sen 5 cm piikkikorolla yleensä. Tarpeeksi monta kertaa kun nilkkansa taittaa seikkaillessa niin nivelsiteet on aika risaiset.
Aina, olen pätkä ja haluan näyttää pidemmältä. Jopa mun lenkkareissa on 6 cm piilokorko. Olen 47 v nainen, pituus 154 cm.
En, pidän mieluummin mukavia kenkiä.