Pidätkö usein korkokenkiä?
Otetaanpa selvää minkä ikäiset käyttävät korkokenkiä.
Nuoruudessani lähes kaikilla oli korkkarit, mutta nykynuorilla vain harvalla näkee.
Kommentit (33)
Minkä tähden korkokenkien käyttö kyselyssä on kytketty ikään?
EN KOSKAAN, MUTTA KATSELEN MIELUUSTI ERÄSTÄ TANSSIRYHMÄÄ JOKA NIITÄ SIINÄ ESITYKSESSÄ PITÄÄ
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan se lukee aloitusviestissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ei esimerkiksi naisen koulutukseen?
minun pitäisi saada kirjaimista tehtyä sellainen että N on I päällä tuossa keskellä N-kirjainta.... miten saan sen / jomman kumman siirrettyä toisen päälle?
80-luvulla pidin viininpunaisia talvisaappaita joissa oli n. 7 - 8 cm korot. Mustissa kesäpistokkaissakin oli korot, mutta ei kuitenkaan piikkikorot. Vielä 90-luvulla oli korkokenkiä ihan yleisessä käytössä, mutta sen jälkeen en korkokenkiä juurikaan ole käyttänyt, mukavuus meni ulkonäön edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi ei esimerkiksi naisen koulutukseen?
Koska ap:tä kiinnostaa ikänäkökulma.
En pidä oikeastaan ikinä. Haluaisin kyllä, mutta valitettavasti en osaa kävellä koroilla. Nainen 31v.
En ole enää vuosiin voinut käyttää korkokenkiä, sillä niistä saan jalkakramppeja niihin osiin säärissä, joissa ei ole juurikaan muuta kuin nahka ja luut, esim. ulkosyrjään tai keskelle eteen. Ja krampit saattavat kestää pitkään verrattuna "tavalliseen" kramppiin eli suonenvetoon pohkeessa, sehän menee yleensä ohi minuutissa tai parissa. Ai niin, olen N70+.
Olen pitkä nainen ja en enää halua korostaa pituuttani joten vain juhlissa pidän.
Älkää pitäkö korkokenkiä. Pilaa jalat ja näyttää tätimäiseltä muka tärkeältä.
Pidän joka viikko, myös töissä pystyn käyttämään. N 155 cm.
Pari kertaa vuodessa käytän, töissäkään en voi korkkareita pitää. N 177 cm.
Vierailija kirjoitti:
Älkää pitäkö korkokenkiä. Pilaa jalat ja näyttää tätimäiseltä muka tärkeältä.
No äitini sukupolvi piti korkokenkiä ihan yleisesti (myös aikuisena), ja minunkin sukupolvi teininä. Että totta turiset tätimäisyydestä, mutta tuo jalkojen pilaaminen onnistuu kyllä lättäpohjillakin. Tukevat pikkukorkoiset lienee jalalle paras.
Olen nuoruudessani ollut korkokenkien suurkuluttaja. Tässä iässä eivät nilkat ja polvet enää kestäisi korkokengillä sipsuttelua. Nivelrikkoa haittaa ja kuluttaa, on ollut pakko siirtyä matalapohjaisiin kenkiin. Kaikella on aikansa...
Oletko pitänyt pääsiäisenä korkokenkiä?
En ole ikinä pitänyt. N49 (ja vaivasenluut on silti)
Vierailija kirjoitti:
... jalkojen pilaaminen onnistuu kyllä lättäpohjillakin. Tukevat pikkukorkoiset lienee jalalle paras.
Mistä nämä tiedot ovat peräisin?
Itselläni ovat jalkavaivat (penikkatauti, krampit ym.) hävinneet kokonaan paljasjalkakenkiin siirtymisen jälkeen. Olisi outoa, että evoluution myötä ihmisen jalat olisivat kehittyneet sellaisiksi, että niissä on käytettävä aina tukevia pienikorkoisia kenkiä, muuten jalat menevät pilalle.
En ole koskaan käyttänyt, olen 28v.