Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?
Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.
Kommentit (482)
Onneksi Suomessa ihminen saa olla yksilö, eikä ensisijaisesti sukupuolensa edustaja. Toisaalta kukaan tai mikään ei estä naista tai miestä olemasta juuri niin naisellinen tai miehekäs kuin kokee itselleen luontevaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te haluatte että teidän naiset on itsenäisiä ja omavaraisia niin eipä teillä juuri ole sanavaltaa heidän ulkonäköönsä tai muuhunkaan toimintaan tai käytökseen.
Maissa jossa on perinteisesti naisellisen näköiset naiset miehet maksavat viulut mukisematta
Sorry but you can’t have it both ways.Jaa, että nainen näyttää rumalta, jos mies ei kustanna kaunistautumista?
Huh huh.
Kuule. Itä-Euroopassa joko maksat tai jäät istumaan tyhjään pöytään. Kannattaisi hivenen miettiä mitä hakee. Jos haet tyylilyyliä et voi olettaa Lyylin istuvan hiljaa munakkaan todetessa ettei tipu. Voit kokeilla. Oon meinaa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalaiset eivät ehkä juurikaan vaikuta bisnemaailmassa. Mutta siellä niitä kauniisti pukeutuvia tosiaan on. Katsokaa vaikka talouselämän (siis talouselämä-lehti) kuvia.
Tämä. Ja näin ”bisnesnaisena” täytyy sanoa että poliitikkoja kauniin klassinen pukeutuminen näköjään ei koske. Pääministerillä farkut ja poolo, Saarikolla aina hemulitunika jne. Ja en siis hauku heidän ulkonäköä - ovat molemmat kauniita - mutta bisneksen ylimmässä johdossa ei farkut ja hemulimekot tulisi kyseeseenkään!
Poliitikoilta puuttuu pahan kerran tyylitajua. Yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteilla koreilu ei tee kenestäkään "naisellista" . Lisäksi jatkuva vaatteiden ostaminen eli kulutus on ihan älytöntä. Naisellisuus tulee sisältäpäin, lempeä luonne, herkkyys, huolehtivainen, ystävällinen, lämminsydämisyys jne.
Millä perusteella listaamasi luonteenpiirteet ovat nimenomaan naisellisia piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen oletus tuo, että kaikki naiset muissa maissa olisi aina tosi laittautuneita ja jotain miesten mielistelijöitä. Jos jossain maassa viettäisitte aikaa pidempään ihan tavallisen kansan keskuudessa niin huomaisitte ettei asiat ihan noin välttämättä ole. Sitä paitsi esim. minun (suomalaisillakaan) lähimmillä tuttavilla ei kenelläkään ole tatuointeja, kukaan ei polta eikä ryyppää ja pukeutuvat myös siististi. En siis sano että esim. tatuoinnit tai tupakointi estäisi minua ystävystymästä jonkun kanssa mutta siis silläkin on varmaan merkitystä että millaisissa piireissä pyörii.
Suomalaisnaiset saisivat omaksua samaa topakkuutta. Ei yksinkertaisesti katsota sikailevaa seuralaista ja uskalletaan poistua paikalta. Liikaa näkee 'antaisitko toisen mahdollisuuden' kyselyitä. Ette anna, jos toinen vaikuttaa törpöltä.
Miksi naisellisuus on aina korkkarit, irtoripset, hiustenvärjäys, meikit, korut, bling bling, perse, tissit?
Mun ihmisyys naisena on ihan toisenlaista. Se on puusavottaa verkkareissa, kahvinjuontia ja saunomista, avantouintia. Maailman pohtimista ja luovuutta. Empatiaa, ja itseni ymmärtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tämä perinteinen naisellisuus kovin biologista, katso vaikka RuPauls drag racea.
Nehän on naisellisen naisen parodioita! Vetää niinn överiksi, niin parodia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos te haluatte että teidän naiset on itsenäisiä ja omavaraisia niin eipä teillä juuri ole sanavaltaa heidän ulkonäköönsä tai muuhunkaan toimintaan tai käytökseen.
Maissa jossa on perinteisesti naisellisen näköiset naiset miehet maksavat viulut mukisematta
Sorry but you can’t have it both ways.Jaa, että nainen näyttää rumalta, jos mies ei kustanna kaunistautumista?
Huh huh.
Lukutaito ja luetun ymmärtäminen on hyödyllisiä taitoja.
Naisellisuus ei ole koskaan ollut Suomessa tabu.
Jos sellaiselta tuntuu, niin on aivan tiettyjen naisten omaa aloittamaa vouhotusta.
Kaikissa länsimaissa on aina hyväksytty naisellisuus, ja hyväksytään edelleen, Suomi mukaan luettuna.
Kukaan ei ole Suomessa kieltänyt naisellisuutta, eikä sitä, että nainen saa näyttää naiselta ja mies mieheltä.
Kun katsoo menneitä vuosikymmeniä, niin Suomessa eivät naiset eivät koskaan käyttäneet pukeutumisessa pitkiä housuja.
Naisilla oli aina sekä kotona että työelämässä päälllän mekot ja hameet. Ja kotona naiset käyttivät hameidensä ja leninkiensä suojana keittiöhommissa aina essua eli esiliinaa.
Myös kaikki hoitajat pukeutavat aina hoitaja-asuun johon kuului tietty mekko ja esiliina ja sairaanhoitajan päähinen eli hilkka.
Se on vaan nykyisin niin, että voidaan keskutella siitä, mitä se naisellinen pukeutuminen tarkoittaa.
Nykynaisille, jotka tuosta naisellisuudesta eniten vouhottaa, niin heille se tarkoittaa sitä.
Että he haluavat pukeutua erittäin paljastavasti.
RInnat eli tissit, piti näkyä topin edessä lähes enemmän kuin puolet, vaatteet heidän mielestä täytyy olla läpinäkyvät,
Mekkojen ja hameiden tulee niin lyhyet, että se naisten "vako" näkyy lähes kokonaan tai lähes melkein.
Pärstän näiden naisten mielestä tulee olla meikattu niin, että huulet ovat paksut ja kiiltävät, koska sellaiset huulet tuovat miesten mieleen naisten kutsuvan märät häpy huulet.
Mitä paksummat ja kosteimmiksi meikatut huulet, sitä enemmän naiset olettavat olevansa himoituimmasta päästä miehille.
Kyllä naisellisuus on edelleen myös Suomessa in, ja sitä arvostetaan.
Kokonaan eri on tietenkin se, mitä naiset ja miehet, sillä naisellisuudella tarkoittavat.
Terve ja normaali mies kyllä erottaa aina tavallisen naisellisuuden ja sen miten naiset eri tavoin tyrkyttävät itseään miehille, pelkällä seksuaalisuudellaan!
M. 42
Käytännöllisyys ennen kaikkea. Suomessa naiset joutuvat käymään palkkatyössä. Muualla miehet elättävät vaimojaan. Sen päälle lastenhoito ja kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Kuule. Itä-Euroopassa joko maksat tai jäät istumaan tyhjään pöytään. Kannattaisi hivenen miettiä mitä hakee. Jos haet tyylilyyliä et voi olettaa Lyylin istuvan hiljaa munakkaan todetessa ettei tipu. Voit kokeilla. Oon meinaa nähnyt.
Fiksut miehet ovat aina saaneet puolisoikseen ja kumppaneikseen fiksuja naisia.
Ja niin on oleva jatkossakin.
Irtonumerot ovat kokonaan toisen luokan juttuja. Niihin lankeavat sekä miehet että naiset!
Kun katsoo norjalaisia, kanadalaisia ja ukrainalaisia miehiä niin tunnen itsenikin naiselliseksi💚💛🧡 En tiedä, johtuuko kohtelusta. Suomalaisten miesten kanssa tuntee olevansa vain yksi jätkistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisellisuus on aina korkkarit, irtoripset, hiustenvärjäys, meikit, korut, bling bling, perse, tissit?
Mun ihmisyys naisena on ihan toisenlaista. Se on puusavottaa verkkareissa, kahvinjuontia ja saunomista, avantouintia. Maailman pohtimista ja luovuutta. Empatiaa, ja itseni ymmärtämistä.
Hyvin sanottu. Juuri sitä se on minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suomalaisten geenitkin vaikuttaa asiaan. Aika moni suomalainen on ns. persjalkainen. Ei silloin esimerkiksi mekot ja hameet näytä samalta yllä kuin jollain pitkäsäärisellä.
LÄHDE??!!
Omat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut miten halventavasti miehet puhuvat naisellisista naisista?
"Taasko sun pitää tota tukkaa laittaa.. Taasko sun pitää ostaa meikkejä. Ette te naiset muusta ostaa puhua, kun kengistä ja meikkaamisesta. Voisitko sä laittaa vähemmän tota meikkiä. No mikä siinä pukeutumisessa taas kestää. "
Tässä lisää:
- Naiset valehtelee ulkonäöstään meikkaamalla
- Naisen oma vika, jos miehet lähentelee tai tekee jotain, kerta pukeutuvat mekkoihin ja varsinkin lyhyisiin mekkoihin
- Nainen on tyrkky, jos laittaa jotain liian paljastavaa (eli paidassa on kaula-aukko)
Joo, muistan hyvin kuinka olin aina ollut nuorena seinäruusu. Sitten päätin kerrankin pukeutua naisellisemmin. En edes hommannut hametta, saatikka minimekkoa vaan suorat mustat housut, nätin paidan jossa oli V-aukko joka vähän paljasti kaulaa, ei edes niinkään rintavakoa ja elämäni ekan kerran mulla oli oikein korkokengät. Olin myös blondannut hiukseni ja kihartanut ne, sekä meikannut vaisusti. Seisoin tien poskessa odottamassa ystävääni hakemaan minua autolla, niin heti joku äijä tuli multa kysymään paljonko maksaa pano. Siis hyvänen aika sentään. Kerrankin yritin olla edes vähän naisellinen ja heti luullaan maksulliseksi. Se on vähän toinen juttu asua jossain Brasiliassa tms missä naiset kulkee pienissä hepenissä jatkuvasti. Täällä kun vähänkin laittaudut, niin sua pidetään ihan hupakkona joka jakelee reikäänsä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Terve ja normaali mies kyllä erottaa aina tavallisen naisellisuuden ja sen miten naiset eri tavoin tyrkyttävät itseään miehille, pelkällä seksuaalisuudellaan!
M. 42
No ei se näytä aina ihan nappiin menevän. Sen verran usein mua on luultu joksikin ihan muunlaiseksi kuin mitä olen.
Ap, sun käsityksesi naisellisuudesta on väärä. Se perustuu naistenlehtien juttuihin ja naistenlehdet ovat tarkoitushakuista asenteellista fiktiota siitä millainen naisen muka tarvitsisi olla. Mutku ei tarvi olla sellainen.
Jokaisella naisella on oikeus pukeutua miten parhaaksi näkee. Asenteesi on vanhanaikainen ja seksistinen
Vierailija kirjoitti:
No varmaan siksi että aloituksessa puhuttiin nimenomaan ulkoisesta naisellisuudessa.
Körttiläislahkosta päivää