Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?
Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.
Kommentit (482)
Minä pukeudun just niinkuin haluan, enkä kenenkään setämiehen mieliksi. Tässä on se pointti: Olen arvokas juuri sellaisena kuin olen, eikä minun tarvitse puunata, pistellä, leikellä, meikata tms. omaa kehoani.
S u vaitsemattomuus molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuisin naisellisesti, jos tälle varrelle (176cm) löytyisi kivoja ja söpöjä vaatteita. Mennään urheilukamoissa sitten siihen asti
Hollannista löydät niitä vaatteita. Siellä naiset on keskimäärin pitkiä, mutta pukeutuvat naisellisesti.
Pitäisi nyt antaa jonkinlaisia esimerkkejä aiheesta (esim. mitä tämä naisellisuus nyt tarkoittaa) kun tuollaista alkaa väittämään. Tuuli- ja toppapuku jollotukselle en kyllä ole kovin vakuuttavia perusteluita löytänyt. Ja muutenkin, toppapukuko on epänaisellista ja täten huonoa pukeutumista? Talvella? Tämäkö muutenkin koskee vain naisia, miehille on ok olla toppapuvussa talvella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suomalaisten geenitkin vaikuttaa asiaan. Aika moni suomalainen on ns. persjalkainen. Ei silloin esimerkiksi mekot ja hameet näytä samalta yllä kuin jollain pitkäsäärisellä.
LÄHDE??!!
Jos minä näen naisen, jolla on -20 asteessa kintut paljaana se syy miksi saatan katsoa häntä kauhistuneena ei ole kateus, vaan ihmetys miten joku tarkenee sellaisella vaatetuksella.
Tarkoittaako naisellisuus tässä nyt samaa tasoa, kuin Sofia Belorf ja hänen elämäntyylinsä? Voi käydä tsiikaamassa Sofian salaisuuksista millaista sellainen elämä on. Jos tarkoittaa sille löytyy varmaan aika montakin syytä, miksei kovin montaa naista hotsita samanlainen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomissa on juttua Anu Saagimista. Suomalaiset naiset eivät oikein tykkää Anusta, kun Anu on niin kaunis ja kropaltaan kaikkea sitä, mitä suomalainen nainen tyypillisesti ei ole. Anu on hoikka ja pitkä ja pitkäsäärinen ja isorintainen näyttävä nainen. Hänen vierellään liikapainoiset leggingslortot lenkkitossuissaan ja huppareissaan näyttävät todella surkeilta.
Taitaapa johtua ihan siitä, että isoin asia mihin tämä rouva Saagim keskittyy on suomalaisten naisten haukkuminen. Ihan kuten itsekin juuri nyt teet.
Naurettavaa pitää pitkää ohenevaa tukkaa tai säilöä ohuita hapsuja jotka tukkivat viemärit ja pesukoneen putket ja ne liimaantuvat hikiseen nahkaan vaihdevuosi hikoiluissa niin miksi ei saisi lyhyeksi sitä leikata. Minä aloin leikkaamaan miesmallin kun tuli vaihdevuodet ja olen erittäin tyytyväinen eikä ole pitkien karvojen ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilta-Sanomissa on juttua Anu Saagimista. Suomalaiset naiset eivät oikein tykkää Anusta, kun Anu on niin kaunis ja kropaltaan kaikkea sitä, mitä suomalainen nainen tyypillisesti ei ole. Anu on hoikka ja pitkä ja pitkäsäärinen ja isorintainen näyttävä nainen. Hänen vierellään liikapainoiset leggingslortot lenkkitossuissaan ja huppareissaan näyttävät todella surkeilta.
Taitaapa johtua ihan siitä, että isoin asia mihin tämä rouva Saagim keskittyy on suomalaisten naisten haukkuminen. Ihan kuten itsekin juuri nyt teet.
Tarkkaan ottaen hän haukkui näitä.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa pitää pitkää ohenevaa tukkaa tai säilöä ohuita hapsuja jotka tukkivat viemärit ja pesukoneen putket ja ne liimaantuvat hikiseen nahkaan vaihdevuosi hikoiluissa niin miksi ei saisi lyhyeksi sitä leikata. Minä aloin leikkaamaan miesmallin kun tuli vaihdevuodet ja olen erittäin tyytyväinen eikä ole pitkien karvojen ongelmaa.
Niin, ei toisten ihmisten ulkonäkö kenellekään kuulu.
Ei naisten ulkonäkö, eikä miesten.
Minusta suomalainen nainen on ihana. Fiksu, järkevä,, aito, itsenäinen, hyväsydäminen, melko vaatimaton, hauska, puuhakas, pystyvä, lojaali ystävä ja teeskentelemätön. Siinä ei pinnalliset naisellisuuden kriteerit paina yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut miten halventavasti miehet puhuvat naisellisista naisista?
"Taasko sun pitää tota tukkaa laittaa.. Taasko sun pitää ostaa meikkejä. Ette te naiset muusta ostaa puhua, kun kengistä ja meikkaamisesta. Voisitko sä laittaa vähemmän tota meikkiä. No mikä siinä pukeutumisessa taas kestää. "
Lieneekö tuo mitenkään paikkansapitävä yleistys? Meitä miehiä on kuitenkin moneen lähtöön. En odota vaimoni meikkaavan, meikkaa jos haluaa, mutta olen onnellinen, kun näen hänen huolehtivan ulkonäöstään ja terveydestään muuten (esim. "venyttelytreenit" tms. ja ihonhoito kotona, hyvä hammashygienia, jne.), eli kun pitää itseään naisellisessa kuosissa.
No kyllä aivan varmasti isompi osa naisista tuon verran itsestään huolehtii kuin mitä miehet vastaavasti.
Tällä samalla palstalla jossa nyt peräänkuulutetaan perinteistä naisellisuutta jonka oletan tarkoittavan, mekkoja/hameita, korkkareita, meikkiä ja pitkiä hiuksia, useimmiten vingutaan siitä että meikkaaminen on epävarmojen hommaa ja mIesten huijaamista, naiset on hölmöjä jos satsaavat kauneudenhoitoon, vaikkapa kampaajalle tai kosmetologille tai vaatteisiin ja miehen rahat on. Ilmeistä penniä myöten miehen eikä lompakkoloisia kaivata.
Jos te haluatte että teidän naiset on itsenäisiä ja omavaraisia niin eipä teillä juuri ole sanavaltaa heidän ulkonäköönsä tai muuhunkaan toimintaan tai käytökseen.
Maissa jossa on perinteisesti naisellisen näköiset naiset miehet maksavat viulut mukisematta
Sorry but you can’t have it both ways.
Jättää tatuoinnit ottamatta ja tupakat polttamatta ja pitää kilot kurissa eikä pukeudu urheiluvaatteisiin kuin urheillessa. Näillä nousee naisellisuus jo helposti paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tällä samalla palstalla jossa nyt peräänkuulutetaan perinteistä naisellisuutta jonka oletan tarkoittavan, mekkoja/hameita, korkkareita, meikkiä ja pitkiä hiuksia, useimmiten vingutaan siitä että meikkaaminen on epävarmojen hommaa ja mIesten huijaamista, naiset on hölmöjä jos satsaavat kauneudenhoitoon, vaikkapa kampaajalle tai kosmetologille tai vaatteisiin ja miehen rahat on. Ilmeistä penniä myöten miehen eikä lompakkoloisia kaivata.
Jos te haluatte että teidän naiset on itsenäisiä ja omavaraisia niin eipä teillä juuri ole sanavaltaa heidän ulkonäköönsä tai muuhunkaan toimintaan tai käytökseen.
Maissa jossa on perinteisesti naisellisen näköiset naiset miehet maksavat viulut mukisematta
Sorry but you can’t have it both ways.
Joissain tapauksissa voi saada molemmat mutta kyllä se yleensä edellyttää sitä että nainen pitää miestä kaiken vaivan arvoisena, eli naisellakin saattaa olla omat odotuksensa miestä kohtaan. Miehelläkin varmaan pitäisi olla ulkonäkö-asiat kohdallaan jne., siis naisen mielestä.
Ei kai - vedän kuonoon jos joku puuttuu mun lyhyeksi kynittyyn kanatukkaan!
Aika erikoinen oletus tuo, että kaikki naiset muissa maissa olisi aina tosi laittautuneita ja jotain miesten mielistelijöitä. Jos jossain maassa viettäisitte aikaa pidempään ihan tavallisen kansan keskuudessa niin huomaisitte ettei asiat ihan noin välttämättä ole. Sitä paitsi esim. minun (suomalaisillakaan) lähimmillä tuttavilla ei kenelläkään ole tatuointeja, kukaan ei polta eikä ryyppää ja pukeutuvat myös siististi. En siis sano että esim. tatuoinnit tai tupakointi estäisi minua ystävystymästä jonkun kanssa mutta siis silläkin on varmaan merkitystä että millaisissa piireissä pyörii.
Minä olen naisena aina valinnut itse vaatteeni ja myös aatteeni, niihin ei kyllä kukaan ole vaikuttanut, vaikka yrityksiä on ollut. Minusta meidän naisten pitää olla naisia ja naisellisia, ei hehkutusta unisex ja muun sukupuolisuudella ym. Toki heillä saa olla oma sananvaltansa, mutta meillä naisilla saa olla myös meidän oma sana. Mediasta lukee vieläkin niin monta kertaa, että kuinka monia naisia vieläkin halveksutaan. Jos Pride viikko kestää 1 päivästä viikkoon, niin meillä naisilla pitää olla myös se viikko meidän ymmärtämiseen, että meitä naisia juhlitaan myös yksi viikko. Naisia on aina halventaneet miehet, että eihän naisille pidä maksaa samaa palkkaa kuin miehille? Ja naiset ovat mukamas kutsumusammatissa, kun ovat hoiva-alalla, entä sitten ne muut kutsumus ammatit, siis miesten tai muiden ammatit, niin ovat nekin toki kutsumus ammatteja, siis jos lähtee poliitikoksi, insinööriksi, arkkitehdiksi ym. ym, niin toki hekin ovat valinneet ammatin kutsumustyönä. Siis jos jokainen valitsee itselleen kutsumus ammatin, niin myös pitäisi palkka olla sen mukaan, koska se on kutsumus ammatti, ja toki siitä ei tarvitse maksaa, koska on siis kutsumus ammatti, mitä halunnut tehdä ja tekee. Jos ei ole kutsumusammatti, niin parempi palkka, eikö niin? Käykö tämä järkeen tai ei?
Ei aivan. Naisellinen vartalo tietysti tarvitaan, mutta jos nainen on tatuoitu, humalassa, tupakka suussa, kiroilee ja meikit ja hiukset miten sattuu, niin eipä naisellisuudesta ole tietoakaan.