Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?

Vierailija
09.04.2022 |

Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.

Kommentit (482)

Vierailija
141/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät pukeudu naisellisesti eivätkä miehet pukuihin. Kulttuuri on tämä. Poikkeukselllisesti itse käytän kyllä hametta, mutta feministinä en tee todellakaan sitä miehiä miellyytääkseni.

Vierailija
142/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te haluatte että teidän naiset on itsenäisiä ja omavaraisia niin eipä teillä juuri ole sanavaltaa heidän ulkonäköönsä tai muuhunkaan toimintaan tai käytökseen.

Maissa jossa on perinteisesti naisellisen näköiset naiset miehet maksavat viulut mukisematta

Sorry but you can’t have it both ways.

Jaa, että nainen näyttää rumalta, jos mies ei kustanna kaunistautumista?

Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät pukeudu naisellisesti eivätkä miehet pukuihin. Kulttuuri on tämä. Poikkeukselllisesti itse käytän kyllä hametta, mutta feministinä en tee todellakaan sitä miehiä miellyytääkseni.

Ja kumitissitkin otat vain itsesi takia, et miesten takia.

Vierailija
144/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaismiehet ovat kunnostautuneet naisvihan saralla.

Vierailija
145/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on naisellisuus? En lähde juurikaan minnekään ilman pyörääni, joten kypärän käyttö rajaa kampauksia ja kosmetiikan käyttöä. Hameen käyttö sen sijaan onnistuu pyöräillessä vaikka 32 asteen pakkasilla. Tuntuukin, että naisellisuutta peräänkuuluttavat olettavat, että kaikki typyt ajavat autolla parkkihallista toiseen, koska eivät itse liiku työ/harrastusmatkojaan polkien.

Vierailija
146/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kumitissitkin otat vain itsesi takia, et miesten takia.

Kumitissirahat käytän ennemmin femisnistitaiteen tekemiseen, jotka kestävät vuosisatoja.

Vierailija
147/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa mitään hepeneitä tarvita. Aamulla aikaisin töihin, työvaatteet päälle, illalla rättiväsyneenä kotiin siivoamaan, pihahommiin , ruoanlaittoon. Milloin sitä ehtisi jotain hepenettä päälleen työntää? Ja miksi?

Vierailija
148/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos te haluatte että teidän naiset on itsenäisiä ja omavaraisia niin eipä teillä juuri ole sanavaltaa heidän ulkonäköönsä tai muuhunkaan toimintaan tai käytökseen.

Maissa jossa on perinteisesti naisellisen näköiset naiset miehet maksavat viulut mukisematta

Huh huh.

Minä en käytä hameita tai mekkoja, sukkahousuja, korkokenkiä, en meikkaa enkä värjää hiuksia ja pidän vaatteet loppuun. En silti näytä rumalta vaikka pidän vaatteita, joista tykkään enkä tuhlaa muutenkaan ulkonäköön. Pistän mieluummin rahani ja aikani paljon mukavampiin asioihin mitä ulkonäkööni. Onneksi minun ei tarvitse miellyttää ketään vastoin tahtoani.

Vierailija
149/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

Minä en käytä hameita tai mekkoja, sukkahousuja, korkokenkiä, en meikkaa enkä värjää hiuksia ja pidän vaatteet loppuun. En silti näytä rumalta vaikka pidän vaatteita, joista tykkään enkä tuhlaa muutenkaan ulkonäköön. Pistän mieluummin rahani ja aikani paljon mukavampiin asioihin mitä ulkonäkööni. Onneksi minun ei tarvitse miellyttää ketään vastoin tahtoani.

Kukaan ei miellytä ketään, eikä kenenkään tarvitse miellyttää ketään. Tästä lähdetään.

Vierailija
150/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä täysin paikkaansa, esim. Suomessa myydään pikkukaupungeissakin runsaasti meikkejä ja hajuvesiä. Kun kävin Ruotsisa ja Tanskassa pikkukylissä ja minikaupungeissa ei myyty oikeasti paljoa mitään, siis tyyliin lidli ja ruokaa ja suihkusaippuaa ja monilla ei ollut meikkiä kasvoissa. Suomessa ainakin hiusvärit ovat todella suosittuja.

Vierailija
151/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään satoi rakeita ja sen jälkeen oli semmoista lumitihkuviimaa. Koin ihan hyvänä ajatuksena lämpimät ja tuulenpitävät vaatteet sekä kengät, joilla ei kaadu. Tykkään kyllä katsella kauniita vaatteita, mutta harvoin niille tyyleille on paljonkaan käyttöä omassa elämässä. Varsinkin, kun palelen helposti ja rakennukset ovat kylmiä, ja jalkani ovat leveät ja lyhyet, niin että korkkareita ja naisellisia tyylejä ei niin helposti löydy sopivia.

Vierailija
152/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä ”suomessa ei olla naisellisia”. Kyllä vaan ollaan, nimittäin bisnesmaailmassa. Siellä naiset on huoliteltuja, kauniisti laitettuk, klasissisen naisellisesti pukeutuvia. Itse olen naisjohtaja ja aina hame(jakkupuku) tai mekko ja korkokengät.

Vierailija
153/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä täysin paikkaansa, esim. Suomessa myydään pikkukaupungeissakin runsaasti meikkejä ja hajuvesiä. Kun kävin Ruotsisa ja Tanskassa pikkukylissä ja minikaupungeissa ei myyty oikeasti paljoa mitään, siis tyyliin lidli ja ruokaa ja suihkusaippuaa ja monilla ei ollut meikkiä kasvoissa. Suomessa ainakin hiusvärit ovat todella suosittuja.

Minusta vähän ankeaa, että luonnollisuus on normi. Onhan se kiva tyyli, jos siitä tykkää, mutta muutakin voi olla.

Vierailija
154/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaiset eivät ehkä juurikaan vaikuta bisnemaailmassa. Mutta siellä niitä kauniisti pukeutuvia tosiaan on. Katsokaa vaikka talouselämän (siis talouselämä-lehti) kuvia.

Vierailija
155/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ”suomessa ei olla naisellisia”. Kyllä vaan ollaan, nimittäin bisnesmaailmassa. Siellä naiset on huoliteltuja, kauniisti laitettuk, klasissisen naisellisesti pukeutuvia. Itse olen naisjohtaja ja aina hame(jakkupuku) tai mekko ja korkokengät.

Jos sinulta kysyttäisiin, miksi pukeudut ja laittaudut noin kuin kuvailet, niin mitä vastaisit?

Vierailija
156/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisuus on sitä mitä naiset on. En halua elää hankalasti vain siksi että olen nainen ja se ei tee minusta vähemmän naisellista etten pukeudu epä.ukavasti ja tuhlaa elämääni itseni ylenmääräiseen puleraamiseen.

Vierailija
157/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalaiset eivät ehkä juurikaan vaikuta bisnemaailmassa. Mutta siellä niitä kauniisti pukeutuvia tosiaan on. Katsokaa vaikka talouselämän (siis talouselämä-lehti) kuvia.

Tämä. Ja näin ”bisnesnaisena” täytyy sanoa että poliitikkoja kauniin klassinen pukeutuminen näköjään ei koske. Pääministerillä farkut ja poolo, Saarikolla aina hemulitunika jne. Ja en siis hauku heidän ulkonäköä - ovat molemmat kauniita - mutta bisneksen ylimmässä johdossa ei farkut ja hemulimekot tulisi kyseeseenkään!

Vierailija
158/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulta kysyttäisiin, miksi pukeudut ja laittaudut noin kuin kuvailet, niin mitä vastaisit?

Se kuuluu dresscodeen ja edustan yritystä. Siksi.

Vapaa-ajalla en pukeudu noin.

Vierailija
159/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla koreilu ei tee kenestäkään "naisellista" . Lisäksi jatkuva vaatteiden ostaminen eli kulutus on ihan älytöntä. Naisellisuus tulee sisältäpäin, lempeä luonne, herkkyys, huolehtivainen, ystävällinen, lämminsydämisyys jne. 

Vierailija
160/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammelit ei tiedä mitä dresscode meinaa, turha selitellä…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme