Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?

Vierailija
09.04.2022 |

Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.

Kommentit (482)

Vierailija
101/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä maa, kaikkien pitää olla työ"miehiä".

Vierailija
102/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelkästään kunhan yli nelkytvuotiaalla naisella on Suomessa pitkät hiukset se ärsyttää jotain koska tämä pitkähiuksinen nainen erottuu edukseen isosta massasta.

Ei naisellisuus ole kiinni hiusten pituudesta. Kuten tiedät ne on vain karvoja jotka sattuu kasvamaan päästä. Myös miehillä on ne, ja kaikilla ne on pitkät jos ei niitä leikkaamalla lyhennä.

Läheskään kaikille ei sovi pitkät hiukset, kaikki ei tykkää pitkistä hiuksista käytännön syistä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä naisellisuuteen tai miehekkyyteen.

Useimmille miehille joilla on pitkät hiukset, ei todellakaan sovi pitkät hiukset, jollekin Pete Parkkoselle sopii kaikki hiustyylit, hän on komea, seksikäs ja tuuheahiuksinen, mutta naapurin Petelle ei sovi juuri mikään hiustyyli, ja vähiten pitkät hiukset koska hänellä on ohuet, maantienväriset huonokuntoiset hiukset jotka ei tee kenestäkään paremman näköistä, joten paras tyyli hänelle on siilitukka tai kalju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen ihastus oli taiwanilainen parikymppinen nainen. Pitkät tummat hiukset, hoikka ja nätti. Uskalsi kyllä tarvittaessa sanoa esimerkiksi, että nyt haluaa ja tarvitsee saada kunnolla munaa. Ja kuitenkin puhetyyli oli silloinkin fiksu, ei kiroilua tms.

Vierailija
104/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ulkoisesti hyvin naisellinen nainen (ja sisäisesti telaketjufeministi) enkä ole ikinä joutunut kiusatuksi tai silmätikuksi. Jos joku tuijottaa pitkään saatan huvikseni tuijottaa takaisin, yleensä tuijottaja hämmentyy ja kääntää katseensa varsin nopeasti. Mutta useimmiten ajattelen vaan että antaa niiden ihailla mun upeutta enkä kiinnitä heihin huomiota.

Vierailija
105/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että voi johtua naisten välisestä kilpailusta yhteiskunnassa. Kilpailevat työpaikoista, suosiosta, miehistä, asemastaan laumassa jne. Naisellinen nainen koetaan suurena uhkana, sillä suominaiset ovat voineet tottua siihen, että kaikkien pitäisi muistuttaa miehiä tai kuulua samaan suominaisen lokeroon, joka tyypillisesti ei ole naisellinen.

Mikä ihmeen uhka?

On tutkittu asia että uralla eteneminen on helpompaa niille naisille jotka ovat "yksi pojista", ei se toisille naisille ole niin. Toiset naiset ihailevat tyylikkäitä kanssasiskoja, jotka osaavat olla naisellisia samalla kun ovat rautaisia ammattilaisia, omaavat auktoriteettia ja karismaa jota tarvitaan, että voi päästä miesten kanssa samoille uraportaille. Ne naiset ovat meille muille tavallisille suominaisille uranuurtajia ja tienraivaajia. Ja toisaalta, tyypillinen suomalainen nainen on naisellinen, hän ei välttämättä näytä sitä samalla tavalla kuin jonkun muun kulttuurin nainen, mutta sama juttu on miehilläkin, kulttuurierot on olemassa koko yhteiskunnassa.

Vierailija
106/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen mies uskaltaa olla perinteisen miehekäs.

Älä viitsi! Etkö feministinä kestä arvostelua.Taisipa sattua .

Tottahan tuo on. Feminismi on vaikuttanut myös miehiin. Miehiltä ei enää idoteta vastuunkantoa samalla tavalla kuin ennen. Avioeroperheissä kasvaneilta miehiltä puuttuu se miehen malli. Nykyään Suomessa miehet nähdään vihollisina, jotka pitää nujertaa. Suomalainen mies on ajettu nurkkaan, ja vastaavasti neiset on nostettu kaikessa jalustalle.

Ei kun nythän teitä nimenomaan on kuultu. Naisille on käynyt harvinaisen selväksi ettei meitä kaivata muuhun kuin makkariin ja kodinhoitajaksi. Kiitos klinikoiden miehet voivat vihdoinkin huokaista helpotuksesta.

Sinä taidat elää 50-luvulla. Meillä on naispääministeri, suurin osa yliopistossa opiskelevia on naisia, valtakunnansyyttäjä on nainen(ja feministi, ja sen huomaa :D). Naiset menee armeijaan, poliiseiksi, palopelastajiksi, kouluissa on ohjelma, jossa koulutetaan oppilait valitsemaan ammattinsa sukupuolimeutraalisti. Isät osallistuu synnytykseen ja lastenhoitoon ihan eri tavalla kuin 30 v sitten. Mikä on oma ammattisi, kun olet tuohon johtopäätökseen tullut?

Taisit vastata väärälle? Miehet ite jankkaa etteivät halua lapsia.

Joo, näköjään puhuja olikin mies. Kiitos korjauksesta. :) Mutta näinkö on roolit vaihtuneet?

Vierailija
107/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstallahan kaikki miehet kilpaa haukkuvat ns. perinteisiä naisellisia naisia. Ovat niin kanoja ja sitä ja tätä. En ole nähnyt yhdenkään naisen heitä haukkuvan.

Vierailija
108/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tämä perinteinen naisellisuus kovin biologista, katso vaikka RuPauls drag racea.

Vierailija
109/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap kaipaa sellaisia perinteisiä naisia, jotka keskittyvät ennen kaikkea miellyttämään miehiä. Tämä onnistuu parhaiten teeskentelemällä vähän tyhmää, innostuvat tuosta aivan suunnattomasti. Olen ainakin itse tehnyt empiirisiä kokeita.

Vierailija
110/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen mies uskaltaa olla perinteisen miehekäs.

Mitä tarkoitat perinteisellä miehekkyydellä?

Vierailija
111/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole tabu jos kaikki saavat pukeutua niin kuin haluavat. 

Vierailija
112/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kun kesä tulee niin on "hyväksyttävämpää" käyttää hameita. Mitään minareita en ole koskaan pitänyt mutta silti se naisellisuus on joillekin myrkkyä. Aion silti olla sellainen mitä olen.

Vierailija
113/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Minä ainakin olen naisellinen, mutta en ilmennä naisellisuutta korkokengillä. Eivät tunnu hyviltä.

Vierailija
114/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilta-Sanomissa on juttua Anu Saagimista. Suomalaiset naiset eivät oikein tykkää Anusta, kun Anu on niin kaunis ja kropaltaan kaikkea sitä, mitä suomalainen nainen tyypillisesti ei ole. Anu on hoikka ja pitkä ja pitkäsäärinen ja isorintainen näyttävä nainen. Hänen vierellään liikapainoiset leggingslortot lenkkitossuissaan ja huppareissaan näyttävät todella surkeilta.

Se, että Saagimista ei tykätä, ei johdu hänen kropastaan tai tisseistään vaan siitä, että hän on huonokäytöksinen rääväsuu.

Vierailija
115/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Omalle työpaikalleni tuli hyvinkin naisellinen nainen uutena työntekijänä. Ei mennyt kuin muutama päivä kun työpaikan vanhat naistyöntekijät (ikään katsomatta) liittoutuivat häntä vastaan vaikka eivät edes tunne koko ihmistä vielä. Ihan kuin hän olisi tehnyt jotain todella väärää olemalla oma itsensä. Tätä olen nähnyt ennenkin.

Tällaista tasapäistämistä näkee paljon. Halutaan että kaikki on samalla tasolla. Jos joku erottuu edukseen, niin vähintään juoruillaan hänestä ja yritetään löytää vikoja, koska edukseen erottuva saa epävarmuuden nousemaan muissa.

miksi tuo ylläoleva lainaus on poistettu? taisi osua joitain arkaan paikkaan...

Vierailija
116/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kun kesä tulee niin on "hyväksyttävämpää" käyttää hameita. Mitään minareita en ole koskaan pitänyt mutta silti se naisellisuus on joillekin myrkkyä. Aion silti olla sellainen mitä olen.

Kepulien puheenjohtajakin on sellainen mitä on. Samoin Anttilan Sirkka-Lissukka.

Vierailija
117/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sanottu jo, että Suomessa ei ole tapana hyödyntää ulkopuolista apua kuten erityisesti köyhemmissä maissa. Se jo varmaankin vaikuttaa siihen kuinka moni meistä pukeutuu yms., kun on kodin ulkopuolisten asioiden hoitamisen lisäksi itse hoidettava kaikki kotityöt ja lapset. Lisäksi täällä vanhempien odotetaan tarjoavan lapsilleen mahdollisuus ulkoilla paljon, joten seisomme leikkipuistoissa muulloinkin kuin aurinkoisina kesäpäivinä.

Suhtautuminen suomalaisnaisia kohtaan tuntuu usein olevan negatiivista ilman syytäkin. Ajatellaan että suomalainen nainen on tyylitön farkuissa ja t-paidassa, ja ihmetellään että miksei pukeutunut vaikka kukkamekkoon. Ihan samoin pukeutuneesta turistista tai muualta tulevasta taas ei ehkä ajateltaisi yhtä negatiivisesti kun ei ole tuota oletusta epänaisellisuudesta.

Vierailija
118/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarin kasvattina on outoa pukeutua hameeseen. Nykyään on aivan upeita mekkoja tarjolla toisin kuin muutama vuosi sitten.

Tosin, jos uskallan yhtään olla naisellisempi niin todennäköisesti joku on tisseissä kiinni tai per seessä. Olen eronnut lyhythiuksinen ja kumman sitkeässä elää ikäisteni miesten kanta että olen vapaasti käytettävissä. Yöäks.

Tänä kesänä olen rohkea ja pukeudun kuinka haluan. Vaikka ärsyttää jo etukäteen kun tietää minkälaista toksista puhetta se aiheuttaa.

Hiuksia en kasvata koska a) ovat ohuet luirot b) ei sopinut nuorenakaan hiukset kehystämään naamaani, tulin väsyneen näköiseksi.

Vierailija
119/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin, jos uskallan yhtään olla naisellisempi niin todennäköisesti joku on tisseissä kiinni tai per seessä. Olen eronnut lyhythiuksinen ja kumman sitkeässä elää ikäisteni miesten kanta että olen vapaasti käytettävissä. Yöäks.

Tänä kesänä olen rohkea ja pukeudun kuinka haluan. 

Kierrä sitten luistelevat luolamiehet ja lätkäapinat kaukaa, ettei käy huonosti.

Vierailija
120/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiaella on naisen vartalo hän on naisellinen. Muuta ei tarvita. Muu on huuhaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme