Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?

Vierailija
09.04.2022 |

Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.

Kommentit (482)

Vierailija
81/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai perinteisen naisellinen. Suomalaista, perinteistä naisellisuutta jo vuosisatojen takaa, jolloin joko synnytettiin tai puskettiin töitä?

Vierailija
82/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako miehet miten kallista on olla naisellinen / feminiininen nainen? Tai miten paljon aikaa se vie?

Jos minulla olisi todella paljon rahaa niin tottakai laittautuisin, mutta ei ole. Säästänkö omaa taloa varten, vai laitanko joka kuukausi sen rahan itsestäni huolehtimiseen?

Minulla olisi varaa, ei ole siitä kiinni, mutta ei vähempää voisi kiinnostaa (olettaen, että nyt puhutaan niistä stereotyyppisistä asioista, jotka naisellisen ulkonäön luomiseen/ylläpitämiseen liitetään eli kosmetiikan käyttäminen, hiustenpidennykset - omat hiukseni eivät kasvaisi pitkiksi ja tuuheiksi -, pitkät ja lakatut kynnet, korkokengät, hameet ja mekot, stayupit tai sukkahousut, muotoilevat alusasut, korut jne). Esimerkiksi koruja en käytä ekologisista syistä, kaivosteollisuus tuhoaa ympäristöä. Enkä koe tarpeelliseksi hankkia koruja käytettyinä. Kosmetiikkaa käytän mahdollisimman vähän ekologisista ja eläinoikeussyistä. Pukeutumisessa minulle on tärkeää mukavuus, käytännöllisyys ja ammattiini sopiva tyyli. Ostan vaatteita vain tarpeeseen, joten on tärkeää, että ne sopivat yhteen. Pyrin ostamaan pellavaa ja luomupuuvillaa, mutta villaakin käytän ja kengissä nahkaa.

Oman ymmärrykseni mukaan naisellisuus on ihan muuta kuin stereotyyppinen, transvestiittien hienosti överiksi viemä pukeutumis- ja laittautumistyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää mekkoja, mutta en tarkene kuin kesäkuumalla. Muutoin vedetään tosiaan niissä urheilukamoissa.

Vierailija
84/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelkästään kunhan yli nelkytvuotiaalla naisella on Suomessa pitkät hiukset se ärsyttää jotain koska tämä pitkähiuksinen nainen erottuu edukseen isosta massasta.

Vierailija
85/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuriero. Suomessa ei tarvitse jämähtää kotiin eikä miettiä sovipomon mielipiteitä.

Tiäkkö meillä on ihan kansanedustajia jääneet vuosiksi kotiin ilman yhtään lastakaan hoidettavana.

Sitä en tiedä miksi ovat menneet sovinistien kanssa yhteen, mutta sinä varmaan osaat kertoa.

Tiäkkö, en yhtään tiiä. Eläkeläinen oisko? Entinen kansanedustaja, nykyinen työtön? Oisko sairas? Kansanedustajan neljän vuoden pesti kun ei taida odotella vuosien kotoilua. Että mitenkä?

Vierailija
86/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelkästään kunhan yli nelkytvuotiaalla naisella on Suomessa pitkät hiukset se ärsyttää jotain koska tämä pitkähiuksinen nainen erottuu edukseen isosta massasta.

Pötyä. Olen kohta kuusikymppinen ja tällä hetkellä hiukseni ovat pitkät. Yksikään ihminen ei ole millään tavalla ilmaissut ärtymystään sen takia. Tuttavapiiriini kuuluu useita 40+ naisia, joilla on pitkät hiukset.

Vierailija
87/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä käpykylässä te valittajat aina asutte? Mä olen pukeutunut villakangastakkiin, hameeseen ja nätteihin saappaisiin viimeiset viisi talvea eikä kukaan ole koskaan katsonut pahalla. Ja vaikka mulla on alaselkään ulottuvat, paksut hiukset, ei kukaan ole tullut kertomaan, että pitäisi leikata ne pois.

Vierailija
88/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään kujalla miten pitäisi olla. Sekä miehet että naiset. Ei ole mitään yleistä odotusta muusta kuin että toista sukupuolta ei saa MISSÄÄN NIMESSÄ tarvita muuhun kuin seksiin, jos siihenkään.

Tämä "ideologia" ajaa meidät rotkoon jatkuessaan.

Joudun ihan tosissani miettimään, miksi ihmeessä vaivautuisin panostamaan ulkonäkööni, jos minua arvioidaan johonkin tuotteeseen verrattavana hyödykkeenä. Jospa "epähoukuttavuus" on silloin vastalause pinnan tyrannialle yleisemmin? En ole minkään käyntikortti enkä myy mahdollisuutta nautiskeluun tai elintasokiipeilyyn. Kaipa olen sitten hyödytön idiootti nykyisillä ihmismarkkinoilla. Kuin orja joka toivoo ettei kukaan valitsisi häntä saadakseen pitää vapautensa.

Vierailija
89/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on epäonnistunut asiassa.

Vierailija
90/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas omituinen mielipide, niin kuin se jostain tabusta tai uskalluksesta olisi kiinni.

Minä olisin mielelläni naisellinen jos minulla olisi pitkä, paksu ja kiiltävä tukka ja ulkona olisi alati +20 lämmintä ja voisin viettää aamupäiväni laittautuen odotellessani lapsia koulusta kotiin.

Mutta minulla on suomalainen ohut hapero tukka joka kirjaimellisesti putoaa itsestään pois jos sitä ei tietyssä iässä leikkaa lyhyeksi, ulkona on valtaosa vuodesta riittävän kylmä raajojen syväjäätymiseen ja loput ajasta vettä tulee vaakatasossa eikä naamassa pysy edes tatuoitu meikki. Lisäksi menen joka aamu klo 6 töihin jotta saan laskuni maksettua ja tulen kotiin klo 17 jonka jälkeen teen lapsille ruuan, ryntään harrastuksiin ja loppuillan teen kotitöitä pitääkseni kotini järjestyksessä.

Olen hyväksynyt sen, että laittautumiseen ei juurikaan jää aikaa, ja tietoisesti valinnut pitää kaikki raajani sekä ylipäätään käytännöllisyyden ns. naisellisuuden edelle. Uskalluksesella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, enkä minä ole vihamielinen näille naisellisimmille naisille, mutta tuskin meillä mitään yhteistäkään on, jos on aikaa, rahaa ja tahtoa panostaa ulkonäköön kaiken maailman kaunestoimenpiteillä täytettyjä huulia ja tekokynsiä myöten.

Minkä ihmeen takia puolustat itseäsi trollille? Arvaa kihertääkö hän nyt tyytyväisenä kun sai jälleen yhden mamman puolustamaan itseään ja valintojaan ja avaamaan elämäänsä, vaikka se ei trollia kiinnosta karvankaan vertaa.

??? Eipä tuosta minulle mitään vaivaa ollut, ihan hupaisaa ajanvietettä jota en edes muista enää huomenna. Eikä minuakaan kiinnosta karvan vertaa jos trolli kihertelee nyt tyytyväisenä. En tullut ajatelleeksi, että minun pitäisi ottaa jotenkin hänen motiivinsa keskustelunaloituksen takana huomioon, mutta mukavaa, jos sain aikaiseksi vähän iloa jonkun lauantai-iltapäivään.

Vierailija
91/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko eri päin Suomea sitten erilaiset tavat, mutta eipä ainakaan pk-seudulla miestukka ole todellakaan se tavanomaisin keski ikäisten naisten hiustyyli. Mistä nämä iänikuiset kanapersetukkakuvat oikein tulvivat?

En itse näe niitä oikeasti missään. Nykyinen luukki on keskimäärin hyvin luonnollinen ja maltillinen kaikin mahdollisin tavoin. Ehkä on ne ripsienpidennytkset mutta mauttomuuksia tai "räväkkyyttä" näkee ihan silloin ja tällöin, sitä ei voi sanoa joksikin vallitsevaksi tyylisuunnaksi.

Menkääpä itäEurooppaan! SIellä tätä tällinkiä kyllä sitten jo näkee enemmän.

Vierailija
92/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka toinen avaus tänään lietsoo sukupuolisotaa? Eikö ukrainaspämmi mene riittävästi läpi? Pitäiskös näitä nyt vaan poistaa hei? 

Vierailija
93/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lopulta naisellista?

Ehkä se kannattaisi miettiä ensin.

Riittääkö siihen se pitkä jopa huonokuntoinen pitkä tukka meikittömänä ja koruttomana, kunhan on hoikka ja pukeutuu niin, että muodot näkyvät?

Minusta tuo voi olla aika karun näköistä eikä millään tapaa "säväytä".

Toisaalta naiset jättävät nykyään paljon meikkaamatta ja laittautumatta, kun eivät oikein tiedä, haluavatko edes herättää miehissä reaktioita ulkonäkönsä avulla. Aikamoisen hankalaa tästä viehättävyydestä on tullut monelle. Ehkä siksi, että moni on saanut miehistä tarpeekseen. On niin paljon helpompaa olla näkymätön ja rauhassa. Harvempi nainen Suomessa mittaa omaa arvoaan ulkonäkönsä kautta, joten  ulkonäköönsä panostavat erottuvat selvästi omaksi ryhmäkseen, usein heillä on jo luontaista näyttävyyttä josta otta täydet tehot irti.

Onneksi naisia ei pakoteta enää kilpailemaan ulkonäöstä keskenään. Nyt saa olla ihan rehellisesti poissa siitä pelistä, jos tahtoo.

Vierailija
94/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen mies uskaltaa olla perinteisen miehekäs.

Älä viitsi! Etkö feministinä kestä arvostelua.Taisipa sattua .

Tottahan tuo on. Feminismi on vaikuttanut myös miehiin. Miehiltä ei enää idoteta vastuunkantoa samalla tavalla kuin ennen. Avioeroperheissä kasvaneilta miehiltä puuttuu se miehen malli. Nykyään Suomessa miehet nähdään vihollisina, jotka pitää nujertaa. Suomalainen mies on ajettu nurkkaan, ja vastaavasti neiset on nostettu kaikessa jalustalle.

Ei kun nythän teitä nimenomaan on kuultu. Naisille on käynyt harvinaisen selväksi ettei meitä kaivata muuhun kuin makkariin ja kodinhoitajaksi. Kiitos klinikoiden miehet voivat vihdoinkin huokaista helpotuksesta.

Sinä taidat elää 50-luvulla. Meillä on naispääministeri, suurin osa yliopistossa opiskelevia on naisia, valtakunnansyyttäjä on nainen(ja feministi, ja sen huomaa :D). Naiset menee armeijaan, poliiseiksi, palopelastajiksi, kouluissa on ohjelma, jossa koulutetaan oppilait valitsemaan ammattinsa sukupuolimeutraalisti. Isät osallistuu synnytykseen ja lastenhoitoon ihan eri tavalla kuin 30 v sitten. Mikä on oma ammattisi, kun olet tuohon johtopäätökseen tullut?

Vierailija
95/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pukeudun naisellisesti, tyylikkäästi ja persoonallisesti, mutta en sillä tavalla yliräikeästi. Eikä minua voisi vähempää kiinnostaa mitä muut siitä ajattelevat.

Vierailija
96/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisuutta on kaiken muun ohessa kyky hoivaamiseen, johon meitä auttaa oksitosiinihormoni.

Myös aivokurkiainen on naisilla isompi kuin miehillä, joten kommunikointitaidot on naisilla paremmin hallussa. Liittynee myös hoivataitoihin.

Vierailija
97/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen mies uskaltaa olla perinteisen miehekäs.

Älä viitsi! Etkö feministinä kestä arvostelua.Taisipa sattua .

Tottahan tuo on. Feminismi on vaikuttanut myös miehiin. Miehiltä ei enää idoteta vastuunkantoa samalla tavalla kuin ennen. Avioeroperheissä kasvaneilta miehiltä puuttuu se miehen malli. Nykyään Suomessa miehet nähdään vihollisina, jotka pitää nujertaa. Suomalainen mies on ajettu nurkkaan, ja vastaavasti neiset on nostettu kaikessa jalustalle.

Ei kun nythän teitä nimenomaan on kuultu. Naisille on käynyt harvinaisen selväksi ettei meitä kaivata muuhun kuin makkariin ja kodinhoitajaksi. Kiitos klinikoiden miehet voivat vihdoinkin huokaista helpotuksesta.

Sinä taidat elää 50-luvulla. Meillä on naispääministeri, suurin osa yliopistossa opiskelevia on naisia, valtakunnansyyttäjä on nainen(ja feministi, ja sen huomaa :D). Naiset menee armeijaan, poliiseiksi, palopelastajiksi, kouluissa on ohjelma, jossa koulutetaan oppilait valitsemaan ammattinsa sukupuolimeutraalisti. Isät osallistuu synnytykseen ja lastenhoitoon ihan eri tavalla kuin 30 v sitten. Mikä on oma ammattisi, kun olet tuohon johtopäätökseen tullut?

Taisit vastata väärälle? Miehet ite jankkaa etteivät halua lapsia.

Vierailija
98/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko elämäni ollut pitkä tukka. Noin viisikymppisenä oli pakko katsoa itseään avoimin silmin ja todeta, että se on aikamoinen hiirenhäntä. Hieman lyhyempänä seuraavaksi onkin vuorossa kalju, jos nyt edes hoitoihin pääsen.

En jaksa enää edes provosoitua tällaisesta hassuttelutrollista. Ihan saa vapaasti olla nätti tai vähemmän nätti. Kaikki me olemme kuitenkin arvokkaita ihmisiä.

Vierailija
99/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen syy kirjoitti:

Suomi on epäonnistunut asiassa.

Mikä estää varaamasta lippuja Itä-Euroopan lennoille?

Vierailija
100/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että voi johtua naisten välisestä kilpailusta yhteiskunnassa. Kilpailevat työpaikoista, suosiosta, miehistä, asemastaan laumassa jne. Naisellinen nainen koetaan suurena uhkana, sillä suominaiset ovat voineet tottua siihen, että kaikkien pitäisi muistuttaa miehiä tai kuulua samaan suominaisen lokeroon, joka tyypillisesti ei ole naisellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi