Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisellisuus on niin suuri tabu Suomessa?

Vierailija
09.04.2022 |

Harva suomalainen nainen uskaltaa olla perinteisen naisellinen. Täällä jos joku uskaltaa erottua tästä toppatakki/tuulipukuväestä niin katsotaan pitkään ja vihaisesti. Tukkakin pitää kyniä lyhyeksi heti kun ikää alkaa tulla, ettei vain muut mammat katsele kateellisena.

Kommentit (482)

Vierailija
61/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naisellisuus määritellään? Ovatko transvestiitit naisellisia, koska meikkaavat, ehostavat ja pukeutuvat? Onko naisellisuus jotain päälle laitettua?

Vai voiko se jonkun mielestä olla biologiaa? Onko äitiys naisellista?

Luulen, että Suomen kielen takia tuo naisellisuus ja feminiisisyys sotketaan nyt toisiinsa. Naisellinen on helpompi kirjoittaa, kuin feminiininen nainen (en varmaan vieläkään saa tuota feminininen sanaa oikein kirjoitettua)

Vierailija
62/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippis, huppari viesti taisi heti poistua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin takia.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000367810.html

Aika väsynyttä kahvikuppi kiukkuajalta jankuttaa femeistä.

Feminismi on yksi keskeisistä kulttuurimarxistien työvälineistä länsimaisen kulttuurin dekonstruktiossa, ja lopputavoite on, että valtio korvaa perheen kaikessa: se on elättäjä ja hoivaaja, äiti ja isä.

Voit poistua Serbiaan.

Miksi haluat, että valtio on sinun isäsi ja äitisi?

Vierailija
64/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas omituinen mielipide, niin kuin se jostain tabusta tai uskalluksesta olisi kiinni.

Minä olisin mielelläni naisellinen jos minulla olisi pitkä, paksu ja kiiltävä tukka ja ulkona olisi alati +20 lämmintä ja voisin viettää aamupäiväni laittautuen odotellessani lapsia koulusta kotiin.

Mutta minulla on suomalainen ohut hapero tukka joka kirjaimellisesti putoaa itsestään pois jos sitä ei tietyssä iässä leikkaa lyhyeksi, ulkona on valtaosa vuodesta riittävän kylmä raajojen syväjäätymiseen ja loput ajasta vettä tulee vaakatasossa eikä naamassa pysy edes tatuoitu meikki. Lisäksi menen joka aamu klo 6 töihin jotta saan laskuni maksettua ja tulen kotiin klo 17 jonka jälkeen teen lapsille ruuan, ryntään harrastuksiin ja loppuillan teen kotitöitä pitääkseni kotini järjestyksessä.

Olen hyväksynyt sen, että laittautumiseen ei juurikaan jää aikaa, ja tietoisesti valinnut pitää kaikki raajani sekä ylipäätään käytännöllisyyden ns. naisellisuuden edelle. Uskalluksesella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, enkä minä ole vihamielinen näille naisellisimmille naisille, mutta tuskin meillä mitään yhteistäkään on, jos on aikaa, rahaa ja tahtoa panostaa ulkonäköön kaiken maailman kaunestoimenpiteillä täytettyjä huulia ja tekokynsiä myöten.

Vierailija
65/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minusta. Minulla on aina ollut pitkä tukka ja olen hyvinkin naisellinen. En oo huomannut että sitä katsottaisiin mitenkään erityisesti "pahalla silmällä". Eikä kukaan kumppaneista ole koskaan kauhistellut meikkejä tai vaateostoksia tms. Päinvastoin.

Vierailija
66/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisellisuutta on pidetty jotenkin huonompana kuin miehisyyttä. Ennen tämä korostui vielä enemmän, esim. poikatytöt oli suosiossa. Naisellisuutta on pidetty tyhmänä, heikkona, säälittävänä ja miehisyyttä vahvana, älykkäänä ja tavoiteltavana. Naiset lähti hakemaan samaa kunnioitusta itselleen, mutta eivät osanneet käyttää omia luonnollisia vahvuuksiaan vaan on lähdetty tavoittelemaan miehekkyyttä olemukseen. Nykyään pitäisi olla sukupuoli neutraali joten molemmat on huonoja ominaisuuksia.

Naisellisuutta pitävät miehisyyttä huonompana vain länsimaisen sivilisaation romuttamista ajavat kulttuurimarxistit ja niiden ideologian aivopesemät hyödylliset idiootit.

Vierailija
67/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva suomalainen mies uskaltaa olla perinteisen miehekäs.

Älä viitsi! Etkö feministinä kestä arvostelua.Taisipa sattua .

Tottahan tuo on. Feminismi on vaikuttanut myös miehiin. Miehiltä ei enää idoteta vastuunkantoa samalla tavalla kuin ennen. Avioeroperheissä kasvaneilta miehiltä puuttuu se miehen malli. Nykyään Suomessa miehet nähdään vihollisina, jotka pitää nujertaa. Suomalainen mies on ajettu nurkkaan, ja vastaavasti neiset on nostettu kaikessa jalustalle.

Missä vaiheessa tämä muutos on tapahtunut? Siis vaiheesta "ennen" tähän aikakauteen "nykyään"?

Vierailija
68/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarpeeksi naisellisia piirteitä että voisi. Tynnyrit, vuoripeikot, ym muumin näköset.

Älä nyt noin negatiivisesti ajattele itsestäsi. Naisellinen voi olla vaikka ei itse pitäisi ulkonäöstään. Sinun kannattaa keskittyä itsetunnon kasvattamiseen.

Vierailija
69/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako miehet miten kallista on olla naisellinen / feminiininen nainen? Tai miten paljon aikaa se vie?

Jos minulla olisi todella paljon rahaa niin tottakai laittautuisin, mutta ei ole. Säästänkö omaa taloa varten, vai laitanko joka kuukausi sen rahan itsestäni huolehtimiseen?

Vierailija
70/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria tyttöjä ei kuitenkaan feministitkään tuomitse naisellisuudesta.

Vierailija
71/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Omalle työpaikalleni tuli hyvinkin naisellinen nainen uutena työntekijänä. Ei mennyt kuin muutama päivä kun työpaikan vanhat naistyöntekijät (ikään katsomatta) liittoutuivat häntä vastaan vaikka eivät edes tunne koko ihmistä vielä. Ihan kuin hän olisi tehnyt jotain todella väärää olemalla oma itsensä. Tätä olen nähnyt ennenkin.

Olen töissä isossa naisvaltaisessa työpaikassa. Ainakaan omalla työpaikalla ei arvostella ketään, siellä on pukeutujia laidasta laitaan, myös mekko - korkokenkä - pitkät hiukset -meikki - koruja -naisia. Kenelläkään ei ole rinnat lähes paljaana ja miniminiminihametta vaan asialliset vaatteet. Ilmeisesti jossain arvostellaan niitä, jotka eivät osaa pukeutua asiallisesti töihin.

Vierailija
72/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas omituinen mielipide, niin kuin se jostain tabusta tai uskalluksesta olisi kiinni.

Minä olisin mielelläni naisellinen jos minulla olisi pitkä, paksu ja kiiltävä tukka ja ulkona olisi alati +20 lämmintä ja voisin viettää aamupäiväni laittautuen odotellessani lapsia koulusta kotiin.

Mutta minulla on suomalainen ohut hapero tukka joka kirjaimellisesti putoaa itsestään pois jos sitä ei tietyssä iässä leikkaa lyhyeksi, ulkona on valtaosa vuodesta riittävän kylmä raajojen syväjäätymiseen ja loput ajasta vettä tulee vaakatasossa eikä naamassa pysy edes tatuoitu meikki. Lisäksi menen joka aamu klo 6 töihin jotta saan laskuni maksettua ja tulen kotiin klo 17 jonka jälkeen teen lapsille ruuan, ryntään harrastuksiin ja loppuillan teen kotitöitä pitääkseni kotini järjestyksessä.

Olen hyväksynyt sen, että laittautumiseen ei juurikaan jää aikaa, ja tietoisesti valinnut pitää kaikki raajani sekä ylipäätään käytännöllisyyden ns. naisellisuuden edelle. Uskalluksesella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, enkä minä ole vihamielinen näille naisellisimmille naisille, mutta tuskin meillä mitään yhteistäkään on, jos on aikaa, rahaa ja tahtoa panostaa ulkonäköön kaiken maailman kaunestoimenpiteillä täytettyjä huulia ja tekokynsiä myöten.

Minkä ihmeen takia puolustat itseäsi trollille? Arvaa kihertääkö hän nyt tyytyväisenä kun sai jälleen yhden mamman puolustamaan itseään ja valintojaan ja avaamaan elämäänsä, vaikka se ei trollia kiinnosta karvankaan vertaa.

Vierailija
73/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen asia ei ole tabu. Se on, että miehet kiihottuvat tahattomasti teinityttäristään ja tämä on kielletty puheenaiheenakin. Tämäkin viesti poistetaan.

Näin on näpsyttimet. Kikuli seisoo kun kikuli seisoo.

Vierailija
74/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa, kun Suomessa kaikki saavat pukeutua miten huvittaa muista välittämättä.

Vierailija
75/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"perinteinen naisellisuus" ei stna huutonaurua

Ihan vapaasti vaan puunaamaan, tasan KETÄÄN ei kiinnosta

Vierailija
76/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia puolustat itseäsi trollille? Arvaa kihertääkö hän nyt tyytyväisenä kun sai jälleen yhden mamman puolustamaan itseään ja valintojaan ja avaamaan elämäänsä, vaikka se ei trollia kiinnosta karvankaan vertaa.

Tämä. Älkää taas menkö tähän tasaisin väliajoin tulevaan ansaan.

Vierailija
77/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuisin naisellisesti, jos tälle varrelle (176cm) löytyisi kivoja ja söpöjä vaatteita. Mennään urheilukamoissa sitten siihen asti

Öö? Olen 178 cm ja käytän lähes pelkästään kukkamekkoja. Ei ole ollut ongelmia saatavuudessa.

Vierailija
78/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuriero. Suomessa ei tarvitse jämähtää kotiin eikä miettiä sovipomon mielipiteitä.

Tiäkkö meillä on ihan kansanedustajia jääneet vuosiksi kotiin ilman yhtään lastakaan hoidettavana.

Sitä en tiedä miksi ovat menneet sovinistien kanssa yhteen, mutta sinä varmaan osaat kertoa.

Vierailija
79/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ei vaan osaa.

Vierailija
80/482 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avonainen kaula-aukko ja push-upit niin heti on tyrkky 😱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi