Yle kertoo Sh palkat
https://yle.fi/uutiset/3-12395472
Kunnallisella puolella sairaanhoitajan peruspalkka on 2 567 euroa kuukaudessa.
Summa ei sisällä lisiä, jotka muodostavat merkittävän osan sairaanhoitajien keskimääräisistä tuloista.
Kun mukaan lasketaan vuorotyöstä ja työkokemuksesta tulevat lisät sekä ylityökorvaukset ja hälytyslisät, puhutaan kokonaisansioista, joka sairaanhoitajilla on keskimäärin 3 310 euroa kuukaudessa.
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on sairaaloiden kahvihuoneissa tauoilla. Emme ole opiskelijoita, olemme työkokeilussa työmarkkinatuella esim. osastonsihteeriä auttamassa. Ja meillä on jo tutkinto suoritettu. Seuraamme hoitajien taukojen pituuksia ja kuuntelemme puhutaanko ulkomaanmatkoista tai omistus asunnoista.
Otamme hoitajien tauoista kellolla aikaa ja raportoimme muualle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen valtiolla keskijohtoa ja peruspalkka on vain 3500 euroa. Minusta mukaan ei kuulu laskea henkilökohtaista lisää 900 euroa, eikä esimieslisää 800 euroa, eikä puhelinetua, sillä eivät kaikki valtiolla niitä saa!!! T. Sh-logiikalla
No meillä hoitajilla ei ole moisia lisiä. On se vähän eri kuitenkin saada 900e henk. koht lisää omasta osaamisesta (hoitajille ei makseta extraosaamisesta) kuin saada 900e koska teet tuplavuoroa tai jatkuvia ylitöitä.
Luulis että “keskijohdon” johtajan aivokapasiteetilla ymmärtäisit erot.
Omallasi ei näköjään ymmärretä ironiaa 😄
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Paperitehtaita on suljettu ja niiden paperimiesten palkka mitä on jäljellä ei tule verorahoista.
Tiedätkö mitä: hoitajat maksavat myös veroja. Sun ainakin pitäisi ymmärtää että hyvin paljon maksavatkin, kun mielestäsi saavat huppupalkkoja. Suomessa on progressiivinen verotus.
Teidän palkka tulee veroista ja siitä maksatte veroja. Täysin eri juttu.
Meidän kaupungissa hoitajilla on hevosia. Täytyykö antaa lehtivinkki toimittajille. Ei ole halpaa hevosen pitäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä Tehyn että Superin johdolta toivoisin hiukan vähemmän räksytystä ja enemmän uskottavaa malttia olemuksessakin.
Kuinka uskottavan maltillisesti sinä kommentoisit jos vastapuoli levittäisi jatkuvasti disinformaatiota, syyllistäisi sinua sekä valehtelisi? Tehy tekee ihan oikein puuttuessaan näihin asioihin. Vihdoinkin liitot tekee jotakin rahojensa eteen.
Eli jos "vastapuoli valehtelee" (missä asiassa?) niin itsellä on oikeus valehdella vielä enemmän?
Melko lapsellista logiikkaa varsinkin kun kaikki näkee noiden valeiden läpi jo lähdössä. Eli ainoa mitä nuo tuolla valehtelulla saavuttaa on oman uskottavuuden katoaminen.
Puhuit räksyttämisestä ja uskottavuudesta, et valehtelusta. Missä Tehy on valehdellut? Kuntapuolen useat johtajat ovat levittäneet mediassa väärää tietoa suojelutyön mitotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten keskipalkka 3100€, sairaanhoitajien yli 3300€!! Ihan sairasta yhteiskunnan varojen tuhlausta.
Suurin osa suomalaisista palkansaajista tekevät töitä 8.00-16.00 ja viikonloput vapaana, jolloin lakisääteiset palkanlisät jäävät saamatta esim. ilta-, yötyö ja pyhäkorvaukset jne. jotka maksetaan kaikille ammattiryhmälle, eikä vain hoitajille.
Jos halutaan verrata hoitajien palkkatasoa, se pitäisi tehdä peuspalkkaan tai muihin ammattiryhmien, jotka tekevät kolmivuorotyötä ja työskentelevät myös viikonloppuisin.
Palkanlisät maksetaan kaikille, jos vain työ vaatii sitä esim. bussikuski, kirjanpitäjä tai kaupan kassa.Kaupan kassan ansiot nousevat merkittävästi jo tekisi vain iltavuoroja ja viikonloppuja, mutta eihän kaauppaa voi pyörittää niin.
Ja onko se tuhlausta, jos bussikuskille maksetaan erillinen korvaus pyhäpäivästä, kun muut viettävät lepopäivää.
Vai oletko sinä valmis omassa työssä tekemään peruspalkalla ylitöitä tai yötyötä?
Olen tehnyt peruspalkallani työtä yöllä. Oli tilanne koronan alussa, että joko teit työtä silloin tai et ollenkaan -> lomautus.
Teen myös jatkuvasti työtä 7- - 18 jopa 19 saldoina. Ja en saa ylityökorvauksia. Saldoa kertynyt 50 tuntia. Mulle nämä kyllä maksetaan ilos, yksinkertaisina tunteina, vaikka työsopparissa lukee kokonaispalkka, jolla työnantaja voisi välttyä maksamiselta.
Mun palkka on hyvä, mutta se on hyvä kahdesta syystä. It-alalle on vaikea saada työntekijöitä, meidän erityisosaamisalalle vielä vaikeampi. Ja olen erittäin paljon osaavampi, kun alani osaajat keskimäärin.
Meitä tämän alan osaajia on Suomessa ihan joitain satoja / kaikki speksit täyttäen luultavasti vain kymmeniä.
Kuinkakohan paljon sotealueiden palkkojen harmonisointi tulee nostamaan hoitajien keskipalkkaa?
Siellähän pitää nostaa ison osan palkkoja, suurimmat erot Siun sotessakin jopa 700 euroa "samassa tehtävässä". Olisikohan 200 keskimääräinen sote-korotus. Ja sitten vielä vaaditaan satojen eurojen yleiskorotusta. Eli päästään lähelle 4000 helposti
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa hoitajilla on hevosia. Täytyykö antaa lehtivinkki toimittajille. Ei ole halpaa hevosen pitäminen.
Hoitaja kehuskeli kuinka hänellä on sijoitusasunto, mutta hänen aikuinen poikansa asuu siinä nyt.
Siellä kahvihuoneessa on työttömiä kuuntelemassa.
En ymmärrä tuota taukohuoneessa kehuskelua työttömien kuullen sijoitusasunnoilla, ulkomaanmatkoilla jne. ja sitten valitetaan palkkaa.
Mun peruspalkka 2160. Tässä siis jo yksi kokemuslisä. Vakkarit tekee aina joulut, uudetvuodet ym. Noihin ei saada ottaa sijaisia. Esim viime vuonna olin töissä aattona 10-19. Olin uudenvuoden illan, sekä koko uudenvuodenpäivän.
Aika surullisia oli lapset, kun äiti vietti koko aaton töissä. Suurimman osan lahjoista jaoimme aamulla klo 9 yhdessä. Tuon aatonkin olin töissä sillä tuntipalkalla minkä mun mies tienaa perus maanantaista.
Surkea ajatus, että seuraavat vuodet olen aina töissä joko aattona, joulupäivänä tai tapanina. Joulunajalle emme saa koskaan lomaa. Juhannus on sentään vp kolmen vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja kehuskeli kuinka hänellä on sijoitusasunto, mutta hänen aikuinen poikansa asuu siinä nyt.
Hoitajalla saattaa olla myös aviomies tai vaimo, ehkä jopa insinööri, ja yhteinen talous sekä sijoitusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Mun peruspalkka 2160. Tässä siis jo yksi kokemuslisä. Vakkarit tekee aina joulut, uudetvuodet ym. Noihin ei saada ottaa sijaisia. Esim viime vuonna olin töissä aattona 10-19. Olin uudenvuoden illan, sekä koko uudenvuodenpäivän.
Aika surullisia oli lapset, kun äiti vietti koko aaton töissä. Suurimman osan lahjoista jaoimme aamulla klo 9 yhdessä. Tuon aatonkin olin töissä sillä tuntipalkalla minkä mun mies tienaa perus maanantaista.
Surkea ajatus, että seuraavat vuodet olen aina töissä joko aattona, joulupäivänä tai tapanina. Joulunajalle emme saa koskaan lomaa. Juhannus on sentään vp kolmen vuoden välein.
Myös kaupan alalla äidit on jouluaattona töissä, mutta paljon pienemmällä palkalla, että ei voi viedä lasta lohdutus ulkomaanmatkalle myöhemmin niinkuin hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajalla saattaa olla myös aviomies tai vaimo, ehkä jopa insinööri, ja yhteinen talous sekä sijoitusasunto.
Lähes jokaisella hoitajalla on puoliso eli palkka riittää enemmän kuin hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea ajatus, että seuraavat vuodet olen aina töissä joko aattona, joulupäivänä tai tapanina. Joulunajalle emme saa koskaan lomaa. Juhannus on sentään vp kolmen vuoden välein.Myös kaupan alalla äidit on jouluaattona töissä, mutta paljon pienemmällä palkalla, että ei voi viedä lasta lohdutus ulkomaanmatkalle myöhemmin niinkuin hoitajat.
Minkälaisella koulutustaustalla?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota taukohuoneessa kehuskelua työttömien kuullen sijoitusasunnoilla, ulkomaanmatkoilla jne. ja sitten valitetaan palkkaa.
Miksi sinä työtön et opiskele hoitajaksi? Ei tarvitsisi kadehtia muita.
Lisiä ei makseta kaikille!
Partioryhmään laittoi yksi hoitaja lapsensa kuvan ja kirjoitti "terveisiä Espanjasta". Kyllä harmitti, moni perhe ei todellakaan pysty tekemään ulkomaanmatkaa, että nuo kehuskelut voisi jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun peruspalkka 2160. Tässä siis jo yksi kokemuslisä. Vakkarit tekee aina joulut, uudetvuodet ym. Noihin ei saada ottaa sijaisia. Esim viime vuonna olin töissä aattona 10-189. Olin uudenvuoden illan, sekä koko uudenvuodenpäivän.
Surkea ajatus, että seuraavat vuodet olen aina töissä joko aattona, joulupäivänä tai tapanina. Joulunajalle emme saa koskaan lomaa. Juhannus on sentään vp kolmen vuoden välein.Myös kaupan alalla äidit on jouluaattona töissä, mutta paljon pienemmällä palkalla, että ei voi viedä lasta lohdutus ulkomaanmatkalle myöhemmin niinkuin hoitajat.
Mun lapset on olleet kerran ulkomailla, ja senkin reissun kustanti mun oma isä. Vanhin kuitenkin jo 16.
Mieheni on poliisi ja nettosi viime kuulta 2135 euroa. Sisältää lisät, tekee vuorotyötä kentällä. Samantasoinen koulutus kuin sairaanhoitajilla ja vastuu vähintään yhtä kova. Minä olen hoitovapaalla kotona ja silti pärjäämme hyvin, vaikka asumme kaupungissa.
Työttömiä on sairaaloiden kahvihuoneissa tauoilla. Emme ole opiskelijoita, olemme työkokeilussa työmarkkinatuella esim. osastonsihteeriä auttamassa. Ja meillä on jo tutkinto suoritettu. Seuraamme hoitajien taukojen pituuksia ja kuuntelemme puhutaanko ulkomaanmatkoista tai omistus asunnoista.