Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse sain leipäjonosta paahtoleipää, lenkkiä ja rahkaa!

Vierailija
01.10.2015 |

Ja niillä elän viikon kun rahaa ei ole ruokaan! En aina saa edes yhtä lämmintä ateriaa päivässä, saati sitten kolme! Eilinen lämmin ateria oli mulla pelkkää makaronia eikä mitään muuta, ei mitään lisukkeita.. Nälkä oli kova ja maha piti saada täytettyä edes jollain...Ei mulle kukaan tarjoa ilmaista ruokaa vaikka kuin kituuttaisin nälässä...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:13"]Hei, keitäpä puuroja! Se on ihan kelpo lämmin ateria. Voit itse kerätä marjat ja ompot hilloiksi. Paaaaljon terveellisempää on kun makkara ja leipähöttö. Käy ongella, ja sienessä. Ahven kanttismuhennoksella on ilmainen superherkku. Vispipuuroa puolukoista ja karpaloista. Sienikeittoa. Lakkahilloa. Moni valinta on itestä kiinni!!! [/quote] NIII kyllä luonto ja metsä tarjoaa ilmaista ruokaa!

[/quote]Miksei nuo elintasoshoppailijat mene metsään? Jos ihminen on työkyvyttömyyseläkkeellä, voi olla ettei edes pysty sienestämään ja marjastamaan. Itsekään en pystyisi terveyden takia.
[/quote]

Ei tietysti, jos on esim vuoteessa tai pyörätuolissa, mutta oun katsoo niitö syitä ja määriä, m7nkä takia eläkkeellä ollaan, niin ihmetyttää jos eivät käy ulkoilemassa ja samalla kerää luonnon antimia ilmaiseksi. Suurelle osalle tästä porukasta edes parin km tai tunnin ulkoilu ainoana liikuntana tekisi hyvää, mieli virkistyisi, kivut hellittäisi ja väsymys & apatia vähenisi.

Metsässä ulkoilu on erittäin kuntouttavaa raajoille, tulehduksille, mielelle ja sielulle.

Vierailija
22/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:25"]Suomalaiset tarvitsisivat ilmeisesti apuja taloudenhoitoon, siis noin yksilötasolla myös. Ihan väheksymättä ihmisten taloudellista ahdinkoa, monelta puuttuu jotenkin kyky tehdä halpaa ja ravitsevaa ruokaa. Eineksiin tuntuu riittävän rahat, mutta kunnon ruokaan ei. Martat voisivat tarttua tähän ongelmaan.
[/quote]

Erittäin hyvä idea. Suorastaan ihmetyttää miten kansa pärjäsi sotien aikaan. Moni ei osaa tehdä edes kasvissosekeittoa ja rieskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä... Ap [/quote] Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin.

[/quote]

Ja hah! Saan n.730 kk! Maksan vuokran, laskut ja lääkkeet sun muut terveydenhoitokulut...

ap
[/quote]

Minäkin, työtön työkokemukseton saan 1032,06 €/kk

Vierailija
24/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittjä (vain minä), yhden lämpimän aterian syön päivässä.

Vai että oikein kolme!

Vierailija
25/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäppä pitäisikö eläkkeesi laskea työurasi laskennallisen ansion perusteella? Eli saisit saman eläkkeen jo nyt, minkä saisit jos olisit 63v asti töissä.

Vierailija
26/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:48"]

Ja niillä elän viikon kun rahaa ei ole ruokaan! En aina saa edes yhtä lämmintä ateriaa päivässä, saati sitten kolme! Eilinen lämmin ateria oli mulla pelkkää makaronia eikä mitään muuta, ei mitään lisukkeita.. Nälkä oli kova ja maha piti saada täytettyä edes jollain...Ei mulle kukaan tarjoa ilmaista ruokaa vaikka kuin kituuttaisin nälässä...

[/quote]

Ensin kerrot kuinka haet leipäjonosta ilmaista sapuskaa ja sitten laitat ettei sulle kukaan tarjoa ilmaista ruokaa...

Vierailija
27/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin lääkärinä kuntoutustuelle noin vuodeksi sairauden vuoksi. Työvuosia oli ehtinyt kertyä 12 kpl. Kuntoutustukea maksettiin 1000 euroa kuussa brutto. 

Vierailija
28/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:03"]Siksi yleensä omistusasunto hankitaan että kerrytetään omaisuutta. Jos ei tule toimeen, asunnon voi myydä. Minäkin asun vuokralla, olisi hassua maksaa verorahoistani asumistukea jonkun työttömän omistusasuntoon...
[/quote]

Pyh. Jos työttömällä on velaton omakotitalo, tai pystyy muilla tukirahoillaan lyhentämään lainaa, niin sehän olisi vain typerää käskeä työttömän myymään talonsa että voisi muuttaa vuokralle jossa asumisen kustannukset kalliimmat. Lainanlyhennyksiähän veronmaksajat eivät tietenkään maksa, mutta fiksumpi yhteiskunnan on maksaa sen omistusasunnon vastiketta kuin vuokra-asunnon vuokraa (joka on vastikkeen lisäksi vielä vuokranantajan voitto sekä pääomavero). Kateellinen saa olla kunhan ei samalla tyhmä.
[/quote]
Mutta niissä halvimmissa asunnoissa (ok) ei edes ole vastikkeita (niissä jotka eivät ole missään määrin arvokasta omaisuutta), ja hoitomenoiksi laskettavat kulut ovat aika onnettomat. Eli minäkin säästän veronmaksajien rahoja omaksi vahingokseni. Kyllä todellakin pitää harkita muutosta asiaan.

Vierailija
29/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 700 on minullakin eläke, muutama vuosi on kaikkiaan pätkätyöhistoriaa.
Mutta minä olen siinä määrin rikas että maksan lainaa huonokuntoisesta asunnosta, joten asumistukea ei montaa kymppiä tule, eikä tt-tukeen ole oikeutta.
Vuokralla asuenhan pätisivät nuo toimeentulotuen normitkin.
Montakohan vanhusta on samassa tilanteessa, mummonmökit jäävät maalle tyhjilleen kun ei ole varaa asua, tukea saa vasta kun muuttaa kilpailemaan vuokrakämpistä.

Vierailija
30/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä... Ap [/quote] Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin. [/quote] Ja hah! Saan n.730 kk! Maksan vuokran, laskut ja lääkkeet sun muut terveydenhoitokulut... ap [/quote] Minäkin, työtön työkokemukseton saan 1032,06 €/kk

[/quote]

Ajatelkaa kuinka onnellisia olemme. Saamme jopa  ilman työkokemusta eläkettä vuosikausia. Moniko meistä sairaseläkeläisistä olisi kerjäämässä, jos asuttaisiin täysin vailla sosiaaliturvaa? Kiitos entisille hallituksille meidän sosiaaliturvasta!

Vierailija
31/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:13"]Hei, keitäpä puuroja! Se on ihan kelpo lämmin ateria. Voit itse kerätä marjat ja ompot hilloiksi. Paaaaljon terveellisempää on kun makkara ja leipähöttö. Käy ongella, ja sienessä. Ahven kanttismuhennoksella on ilmainen superherkku. Vispipuuroa puolukoista ja karpaloista. Sienikeittoa. Lakkahilloa. Moni valinta on itestä kiinni!!! [/quote] NIII kyllä luonto ja metsä tarjoaa ilmaista ruokaa! [/quote]Miksei nuo elintasoshoppailijat mene metsään? Jos ihminen on työkyvyttömyyseläkkeellä, voi olla ettei edes pysty sienestämään ja marjastamaan. Itsekään en pystyisi terveyden takia. [/quote] Ei tietysti, jos on esim vuoteessa tai pyörätuolissa, mutta oun katsoo niitö syitä ja määriä, m7nkä takia eläkkeellä ollaan, niin ihmetyttää jos eivät käy ulkoilemassa ja samalla kerää luonnon antimia ilmaiseksi. Suurelle osalle tästä porukasta edes parin km tai tunnin ulkoilu ainoana liikuntana tekisi hyvää, mieli virkistyisi, kivut hellittäisi ja väsymys & apatia vähenisi. Metsässä ulkoilu on erittäin kuntouttavaa raajoille, tulehduksille, mielelle ja sielulle.

[/quote]

No nyt alkoi kiinnostaa! Mihin tulehduksiin metsässä ulkoilu auttaa?

Vierailija
32/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä... Ap [/quote] Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin.

[/quote]

Minä saan työnkyvyttömyyseläkettä n. 700 e. Mistä tuon 1500 e revit?

t. ei-ap

Vierailija
33/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sienestys- ja marjastusvinkit on siitä vähän hassuja, että useimmilla työkyvyttömillä työkyvyttömyys on sen laatuista, ettei oikein pysty tuollaiseenkaan toimintaan. Jos olisi niin terve että voisi reippaasti hankkia osan ruoastaan keräilemällä, aika todennäköisesit pystyisi työhönkin.

Vierailija
34/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Ja hah! Saan n.730 kk! Maksan vuokran, laskut ja lääkkeet sun muut terveydenhoitokulut...

ap
[/quote] Miten et ole oikeutettu toimeentulotukeen jos tuo 730 on asumistuki+eläke?
[/quote]

Ap on vain tahallisesti jättänyt kertomatta että tuohon 730 euron päälle tulee vielä asumistuki. Todellisuudessa tukisumma on paljon enemmän.

Vierailija
35/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:50"]Minä jouduin lääkärinä kuntoutustuelle noin vuodeksi sairauden vuoksi. Työvuosia oli ehtinyt kertyä 12 kpl. Kuntoutustukea maksettiin 1000 euroa kuussa brutto. 
[/quote]

Mikset tehnyt samalla keikkaa voimiesi mukaan, perus saikun kirjoittelu ja reseptien uusinta on ihan helppoa.

Vierailija
36/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat itse lisäksi keittojuureksia, perunaa ja kananmunia. Pakkasesta marjoja ja sulla on hyvää marjarahkaa pariksi illaksi, makkarakeittoa kattilallinen ja leivän päälle muniakin :) Eikä maksa paljon!

Vierailija
37/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Onko noin hyvä? Vastahan täällä joku nainen kirjoitti, että hänen työkyvyttömyyseläkkeensä on jotain 900 e kk. 

Vierailija
38/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asumisen tukea ei saa hakematta ja ttt:n haku joka kuukausi vielä rankempaa.

Vierailija
39/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:13"]Hei, keitäpä puuroja! Se on ihan kelpo lämmin ateria. Voit itse kerätä marjat ja ompot hilloiksi.

Paaaaljon terveellisempää on kun makkara ja leipähöttö.

Käy ongella, ja sienessä. Ahven kanttismuhennoksella on ilmainen superherkku. Vispipuuroa puolukoista ja karpaloista. Sienikeittoa. Lakkahilloa.

Moni valinta on itestä kiinni!!!
[/quote]
Jos on työkyvyttömyyseläkkeellä, niin ei ehkä kykene rämpimään metsässä tai kököttämään ongella vaikka haluaisikin.

Vierailija
40/52 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Onko noin hyvä? Vastahan täällä joku nainen kirjoitti, että hänen työkyvyttömyyseläkkeensä on jotain 900 e kk. 
[/quote]
Se riippuu tuloista ja ansaituista eläkkeistä.
http://www.kela.fi/takuuelake_maara

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi