Itse sain leipäjonosta paahtoleipää, lenkkiä ja rahkaa!
Ja niillä elän viikon kun rahaa ei ole ruokaan! En aina saa edes yhtä lämmintä ateriaa päivässä, saati sitten kolme! Eilinen lämmin ateria oli mulla pelkkää makaronia eikä mitään muuta, ei mitään lisukkeita.. Nälkä oli kova ja maha piti saada täytettyä edes jollain...Ei mulle kukaan tarjoa ilmaista ruokaa vaikka kuin kituuttaisin nälässä...
Kommentit (52)
Kyllä on oma moka, jos ei toimeentulotuella pysty itseään elättämään.
En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä...
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä...
Ap
[/quote]
Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin.
No kuulostaa herkuilta, eikä varsinaiselta ruualta. Mutta varmaan on tarkoitus, että saa jotain ja sitten ostaa itse kaupasta lisäksi jotain. Esim. tuon makkaran lisäksi keittoaineet (ei maksa montaa euroa), saa siitä ison satsin makkarakeittoa. Paahtoleipähän on ihan kuin ilmaa söisi, mutta herkkua. Opiskelijana aina ostin välillä, jos oli enemmän rahaa. Sitten vaan hilloa tai hunajaa päälle, nam. Muuten leivoin aina sämpylät ja ruisleivät itse.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]
En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä...
Ap
[/quote]
Eli saat työkyvyttömyyseläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen, eli enemmän, kuin toimeentulotuki olisi ja silti et pärjää?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä... Ap [/quote] Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin.
[/quote]
Ehkä pikkasen liioittelet. Toki se eläke riippuu työhistoriasta, eikä ole kaikille sama.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:00"]No kuulostaa herkuilta, eikä varsinaiselta ruualta. Mutta varmaan on tarkoitus, että saa jotain ja sitten ostaa itse kaupasta lisäksi jotain. Esim. tuon makkaran lisäksi keittoaineet (ei maksa montaa euroa), saa siitä ison satsin makkarakeittoa. Paahtoleipähän on ihan kuin ilmaa söisi, mutta herkkua. Opiskelijana aina ostin välillä, jos oli enemmän rahaa. Sitten vaan hilloa tai hunajaa päälle, nam. Muuten leivoin aina sämpylät ja ruisleivät itse.
[/quote]
Herkuilta? Olet outo.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä...
Ap
[/quote]
Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin.
[/quote]
Se on noin hyvä, jos on ollut töissä edes jokusen vuoden. Jos ei ole tehnyt päivääkään töitä, se on takuueläkkeen suuruinen. Joka tapauksessa ap saa enemmän kuin tt-tuella elävä, jos ei saisi, hän saisi takuueläkkeen ja asumistuen lisäksi vielä tt-tukea.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:48"]
Ja niillä elän viikon kun rahaa ei ole ruokaan! En aina saa edes yhtä lämmintä ateriaa päivässä, saati sitten kolme! Eilinen lämmin ateria oli mulla pelkkää makaronia eikä mitään muuta, ei mitään lisukkeita.. Nälkä oli kova ja maha piti saada täytettyä edes jollain...Ei mulle kukaan tarjoa ilmaista ruokaa vaikka kuin kituuttaisin nälässä...
[/quote]
Paljonko maksoit leipäjonossa?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä... Ap [/quote] Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin.
[/quote]
Ja hah! Saan n.730 kk! Maksan vuokran, laskut ja lääkkeet sun muut terveydenhoitokulut...
ap
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:56"]En saa toimeentulotukea! Oon työkyvyttömyyseläkkeellä... Ap [/quote] Mihin sä ne rahat hassaat, kun työkyvyttömyyseläkehän on kohtalaisen hyvä ~ 1500€/kk tai enemmänkin. [/quote] Se on noin hyvä, jos on ollut töissä edes jokusen vuoden. Jos ei ole tehnyt päivääkään töitä, se on takuueläkkeen suuruinen. Joka tapauksessa ap saa enemmän kuin tt-tuella elävä, jos ei saisi, hän saisi takuueläkkeen ja asumistuen lisäksi vielä tt-tukea.
[/quote]
Mun työkyvyttömyyseläke on 1200 ja työvuosia takana 30.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:00"]No kuulostaa herkuilta, eikä varsinaiselta ruualta. Mutta varmaan on tarkoitus, että saa jotain ja sitten ostaa itse kaupasta lisäksi jotain. Esim. tuon makkaran lisäksi keittoaineet (ei maksa montaa euroa), saa siitä ison satsin makkarakeittoa. Paahtoleipähän on ihan kuin ilmaa söisi, mutta herkkua. Opiskelijana aina ostin välillä, jos oli enemmän rahaa. Sitten vaan hilloa tai hunajaa päälle, nam. Muuten leivoin aina sämpylät ja ruisleivät itse. [/quote] Herkuilta? Olet outo.
[/quote]
No ei minulla aina ole ollut varaa karkkiin, jäätelöön, pizzaan jne. herkkuihin. Tuollainen korvike on sitten toiminut makeanhimoon. Jos rahat on tiukilla, pyrin ostamaan kunnon ruokaa, enkä esimerkiksi rahkapurkkeja ja paahtoleipää.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:57"]
[/quote]
Ja hah! Saan n.730 kk! Maksan vuokran, laskut ja lääkkeet sun muut terveydenhoitokulut...
ap
[/quote] Miten et ole oikeutettu toimeentulotukeen jos tuo 730 on asumistuki+eläke?
Hei, keitäpä puuroja! Se on ihan kelpo lämmin ateria. Voit itse kerätä marjat ja ompot hilloiksi.
Paaaaljon terveellisempää on kun makkara ja leipähöttö.
Käy ongella, ja sienessä. Ahven kanttismuhennoksella on ilmainen superherkku. Vispipuuroa puolukoista ja karpaloista. Sienikeittoa. Lakkahilloa.
Moni valinta on itestä kiinni!!!
Ja se leipäjonon ruoka ei ole mitään tuoretavaraa vaan kaupan poistomyyntituotteita eli päiväys on samana päivänä tai seuraavana! eikä sitä itse saa valita mitä haluaa! Täytyy tyytyä siihen mitä saa...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:13"]Hei, keitäpä puuroja! Se on ihan kelpo lämmin ateria. Voit itse kerätä marjat ja ompot hilloiksi.
Paaaaljon terveellisempää on kun makkara ja leipähöttö.
Käy ongella, ja sienessä. Ahven kanttismuhennoksella on ilmainen superherkku. Vispipuuroa puolukoista ja karpaloista. Sienikeittoa. Lakkahilloa.
Moni valinta on itestä kiinni!!!
[/quote]
NIII kyllä luonto ja metsä tarjoaa ilmaista ruokaa!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:13"]Hei, keitäpä puuroja! Se on ihan kelpo lämmin ateria. Voit itse kerätä marjat ja ompot hilloiksi. Paaaaljon terveellisempää on kun makkara ja leipähöttö. Käy ongella, ja sienessä. Ahven kanttismuhennoksella on ilmainen superherkku. Vispipuuroa puolukoista ja karpaloista. Sienikeittoa. Lakkahilloa. Moni valinta on itestä kiinni!!! [/quote] NIII kyllä luonto ja metsä tarjoaa ilmaista ruokaa!
[/quote]Miksei nuo elintasoshoppailijat mene metsään? Jos ihminen on työkyvyttömyyseläkkeellä, voi olla ettei edes pysty sienestämään ja marjastamaan. Itsekään en pystyisi terveyden takia.
Suomalaiset tarvitsisivat ilmeisesti apuja taloudenhoitoon, siis noin yksilötasolla myös. Ihan väheksymättä ihmisten taloudellista ahdinkoa, monelta puuttuu jotenkin kyky tehdä halpaa ja ravitsevaa ruokaa. Eineksiin tuntuu riittävän rahat, mutta kunnon ruokaan ei. Martat voisivat tarttua tähän ongelmaan.
Mihin olet käyttänyt toimeentulotukesi?