Lue keskustelun säännöt.
minkäikäiset lapset voi jättää kahdestaan kotiin
01.10.2015 |
Siksi aikaa, että käy 1 km päässä baarissa? Molemmilla kännykät, ja itse tarkoitus pysyä siinä kondiksessa että jos muksut tarvitsevat, älyän ja pystyn lähtemään kotiin.
Mietityttää vaan se ikä.. Koululaisia kyllä jo molemmat (toinen kylläkin vasta ekaluokkalainen, siskonsa kuudennella) ja esim juoksulenkkien ajaksi kun olen jättänyt kahdestaan kotiin, ovat hyvin pärjänneet.
Mutta sanokaas nyt jotain..
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Heh, huomasin itsessänikin oikein nolottavaa moralisointia, kun heti tuli mieleen, että eihän noin VOI tehdä, mutta jos olisit lähdössä muutaman tunnin urheilutreeneihin tms. niin heti tulisi lupa :) Jos lapset ovat vastuullisesti käyttäytyviä ja heidän välinsä ovat hyvät, olisi tuo ihan mahdollista. Ja jos siis ihan todella tiedät rajasi alkoholin suhteen. Meillä on toka- ja kuudesluokkalaiset pojat, jotka jätämme välillä kahdestaan kotiin, kun käymme viikonloppuisin jollain ostoskierroksella (jolla menee ärsyttävän paljon aikaa helpostikin), koska shoppailu ei tosiaan ole heille mitään hupia. Suurin este lähtemiselle oli pitkään se, että pojat tappelevat aika helposti keskenään, vaikka yksittäin ovat varsin fiksuja. Asiaa ei sinun puolestasi voi oikein kukaan päättää, itse tunnet parhaiten itsesi ja lapsesi. Joskin mieleeni tulee synkkä mielikuva, kuinka joku kaunainen naapuri vääntää ls-ilmoa, kun herää huoli lapsista äidin hummaillessa jossain.