Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 kysymys työttömille/kotona päivät oleville

Vierailija
01.10.2015 |

Olen 25v nainen ja jäin pari viikkoa sitten työttömäksi. Olen tottakai koittanut etsiä jonkinlaisia töitä siittä lähtien ja miettinyt myös vaihtoehtoa jos lähtisin opiskelemaan taas ellei töitä löydy. Hainkin jo koulupaikkaa ja luvassa olisi noin 2kk kuukautta ennenkuin opinnot alkaisivat.

Kysymys kuuluukin nyt, että kuinka ihmeessä saisin päiväni kulumaan? Asun yhdessä puolisoni kanssa joka käy vuorotöissä 5päivänä viikossa (viikossa siis on aina satunnaisesti niin aamuvuoroja ja iltavuoroja). Meillä ei ole lapsia.

Tähän mennessä olen siivoillut kotia ja tehnyt kaikenlaisia rästihommia joita harvemmin on tullut tehtyä (esimerkiksi siivonnut vaatekaapin perusteellisesti, järjestellyt eri kaappien tavaroita, pessyt uunia, jääkaapin, siivonnut keittiön kuivaruoka-aine kaapin, käynyt läpi vanhoja paperimappeja ym) ja hoidan itse aina kauppareissut miehen ollessa töissä sekä laitan ruoan aina miehen ollessa töissä.

Ei-niin-hyödyllisiä askareitakin on tullut tehtyä kuten olen aloittanut käymään lenkillä, olen lueskellut kirjoja/lehtiä, katsellut elokuvia, roikkunut välillä netissäkin, kierrellyt kaupungilla ja silloin tällöin nähnyt esimerkiksi muutamaa ystävääni tai äitiäni. He kuitenkin kaikki käyvät töissä ja heillä on omat parisuhteensa ja arjen askareensa joten aika paljon saan kuluttaa arkipäiviä yksin tehden.

Kysymys kuuluu, kuinka te muut päivät kotona olevat kulutatte aikaanne?

Itseltä alkaa siivoaminen loppua etenkin kun olen muutenkin suht. siisti ihminen (tottakai tiskikoneentäyttöä, pyykinpesua, imurointia ym nyt aina vähän on mutta ei sillätavoin että niihin sen kummemmin aikaa saisi kulutettua) eikä aina jaksaisi kirjojakaan löhötä lukemassa ja elokuvia katsella joka päivä. Reippaalla lenkilläkin käyn melkein joka päivä, mutta sekään ei yksissään kovin pitkäksi aikaa tuo tekemistä. Tietysti aina yhden päivän saa kulumaan kun ensin hoitaa siivoilua, sitten käy lenkillä, käy kahvilla ystävän kanssa, käy kaupassa ja laittaa ruokaa ja vähän ehkä kirjaakin ehtii lukemaan mutta tylyä jos pari kuukautta liki joka päivä samaa.

Kyllä sitä taas osaa arvostaa työntekoa ja opiskelua ja sen tuomaa sisältöä päiviin....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellasia asioita mihin ei normi arjessa ole aikaa/kiinnostusta, matkusta näkemään sukulaisia/kavereita jotka asuu vaikka muualla tai olet muuten heikosti yhteydessä. Nauti, lorvi, nuku, valvo..ajattele niin, että tämä on ainutlaatuista aikaa sun elämässä, joka päivä voi seikkailla tai olla tekemättä mitään, tai toisaalta, mitään mitä teetkään ei ole turhaa, koska se on sun elämä ja vapaus tehdä nyt mitä vaan.

Vierailija
2/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, kun mulla on ihan päinvastainen olo kotona ollessa :D Mutta mulla onkin lapsia, niin tekemistä ja siivottavaa aina riittää. :) Ehkä sun kannattaisi keksiä vielä yksi harrastus? Opettele vaikka uusia kieliä, niistä voi olla hyötyäkin. Videopelien pelaaminen on yksi, johon saa helposti aikaa kulumaan. Tai alota joku uusi projekti, jos vaikka tykkäät tehdä jotain käsilläsi? Onko sulla varaa lähteä johonkin matkalle? Voitko opiskella tulevaa alaasi jo etukäteen? Siinä pari ideaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas, minä en ehdi nyt työttömänäkään kaikkea haluamaani.

2 päivää viikossa menee työhakemusten tekemiseen, vaikka ei hakisi kuin 3-5 paikkaan viikossa. Pitää selvittää yrityksen taustoja, miettiä sitä, mitä osaamista täällä haetaan jne. Aina joskus pääsee haastatteluunkin. Muina päivinä ompelen, luen, kirjoitan blogia, kuntoilen, harrastan jne. ja mietiin, mistä saisi päivään lisää tunteja, että ehtisi kaiken kivan.

Vierailija
4/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaivun sellaiseen horrokseen, jossa yksi askare per päivä tuntuu riittävältä. Tänään olen käynyt kaupassa. Aivot pitää asettaa loma-asetukseen että ei tunnu tylsältä.Pyöristää kellonaikoja miellyttäväksi. Esim nyt kello on 14.17 ja asennoidun että kohta on jo ilta joten alan tässä valmistelemaan päivällistä jne.

Vierailija
5/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 9kk työttömänä olleena, askare/vko on riittävä. Äkkiä siihen tottuu, vaikka ei tämä mukavaaa ole.

Vierailija
6/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candy crush saga

Vierailija
7/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:17"]

Voi taivas, minä en ehdi nyt työttömänäkään kaikkea haluamaani.

2 päivää viikossa menee työhakemusten tekemiseen, vaikka ei hakisi kuin 3-5 paikkaan viikossa. Pitää selvittää yrityksen taustoja, miettiä sitä, mitä osaamista täällä haetaan jne. Aina joskus pääsee haastatteluunkin. Muina päivinä ompelen, luen, kirjoitan blogia, kuntoilen, harrastan jne. ja mietiin, mistä saisi päivään lisää tunteja, että ehtisi kaiken kivan.

[/quote]

Sama täällä ja työttömänä kohta vuoden. Pitäisi pääsääntöisesti keskittyä niiden töiden hakemiseen niin lähinnä järkkään kalenterista tilaa siihen. :D

Vierailija
8/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti siihen tottuu, musta tuntui alussa samalta. Nyt työttömänä 2kk ja odottelen koulun alkua, alkaa joko 2.11 tai tammikuun alussa.
Otin koiran ja aika on mennyt sen kanssa. Täytettäviä papereita on myös paljon ja aloin kirjoittamaan myös blogia, niin ja liikun myös paljon. Siinäpä ne päivät meneekin.

Vierailija
9/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rennosti. Aamulla koiran kanssa ulos, aamupala, lehtien luku, netti. Saatan käydä ostoksilla tai ulkona syömässä, lueskelen, katon telkkaria tai boxista jotain. Koiran kanssa tulee leikittyä ja lenkkeiltyä paljon. Joskus ajelen jonkun kaverin luokse. Kotihommia ei nyt hirveästi ole, siivooja käy, joskus on jotain järjestelemistä ja pihahommia, ne tekee mies pääsääntöisesti sitten kun on reissuhommista vapaalla. Onneksi viihdyn oikein hyvin itsekseni. Töitä en hae.

Vierailija
10/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Mut eihän candy crush sagaa pysty pelaamaan kuin ehkä tunnin päivässä, ellei maksa hillittömästi rahaa? Ei ne ilmaiselämät riitä enää muutaman kymmenen levelin jälkeen pitkäksi aikaa, on niin vaikeita kenttiä.

Vierailija
11/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, tällä palstalla saa aikansa kulumaan. Tervetuloa joukkoon!

Vierailija
12/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu siitä, mitä taipumuksia ja lahjoja sinulla on. En kerro omista tekemisistäni tämän osalta, jokaisellahan on erilaisia kiinnostuksen kohteita. Sitten kun olet tehnyt kaiken järkevän, mitä keksit, ota Aapelista ja Stardollista ilmaiset tilit ja ala pelailla.

Vierailija
13/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis jo saanut varman tiedon, että pääset opiskelemaan 2 kk:n kuluttua? Muussa tapauksessa käyttäisin aikani uuden työpaikan etsimiseen.

Vierailija
14/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä taas!

Olen ollut myös muutama vuosi sitten 7kk työttömänä ja se oli jo "koetus" mutta tällöin avopuolisonikin oli juuri valmistunut ammattiin ja oli työttömänä saman aikaa kuin itsekin olin, joten aika kului kyllä paljon mukavemmin... Tämä työttömyys ei ole itselleni siis mikään uusi asia. Plääh, nytkin niin pirun tylsää, onneksi ukko tulee kotiin jo parin tunnin päästä :D

Vierailija
15/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensiksi, sellainen rento olo päälle ja sit voi surffata täällä vauvalla ja muillakin palstoilla ja joko A) yrittää pitää asiallista keskustelukulttuuria yllä tai B) provota minkä ehtii. Tätä kun tekee päivän, niin iltapäivästä on kiire siivota ennekuin työssäkäyvä puoliso tulee kotiin. Siitä tulee sitä kaivattua actioniakin päivään=)

Ja tonen vaihtoehto on sit se että paneutuu harrastuksiin, sivistää itseään lukemalla ja hyväksyy sen ,ettei koko aikaa ole älyä ja ajattelua haastavaa tekemistä. Vapaaehtoistyö vois kans toimia?

Vierailija
16/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan simssiä 8h päivässä

Vierailija
17/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on. Ihan hemmetin tylsää itseasiassa. Tervetuloa lorvimaan av:lle. Koita pysyä järjissäs. 

T. Toinen 25-v. työtön 

Vierailija
18/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:26"]Pelaan simssiä 8h päivässä
[/quote]

Sama täällä. Leikin elämää mitä en voi oikeasti saada. Töitäkin löytyy monta vaihtoehtoa. On koti, mies ja ystäviä. Kaikki siis hyvin.

Vierailija
19/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:23"]

5: Mut eihän candy crush sagaa pysty pelaamaan kuin ehkä tunnin päivässä, ellei maksa hillittömästi rahaa? Ei ne ilmaiselämät riitä enää muutaman kymmenen levelin jälkeen pitkäksi aikaa, on niin vaikeita kenttiä.

[/quote]

Se peli ei tiedä, jos siirrät oman tietokoneesi kelloa ja pelaat uudestaan.

Vierailija
20/21 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua - mulla ihan päinvastainen kokemus! Aika ei riitä mihinkään - vielä en ole hetkeäkään ehtinyt "lomailemaan" vaikka olen ollut kotona jo toista vuotta!

Olen sairaseläkkeellä mutta teen freelancerina ystäväni yritykselle pikkuhommia omaksi ilokseni. Lisäksi opiskelen - tätäkin omaksi ilokseni ja työllistääkseni itseäni. Alkusyksy on mennyt pihalla marjoja poimien ja pihaa peraten, olen siivonnut ulkovaraston ja autotallin kesäautoa ja mp varten. Hoitanut lastenlasta, käyttänyt anoppia kaupassa.

Tänään avasin koneen 05.50 ja katsoin sähköpostit, taas oli jotain töihin liittyvää minkä hoitamiseen meni puolisen tuntia. Sitten lukaisin iltalehden ja av:n netistä. kävin dippaamassa altaassa ja suihkussa. Laitoin aamupalan miehelle ja teinille, letitin teinin hiukset ja heitin hänet kouluun. Varasin ajan lääkärille.

Tein 1,5h koulutehtävää samalla kun kuivattelin ja laitoin hiuksiani. Lähdin kaupunkiin tapaamaan toista lastani, vein hänelle ruokaa ja kävimme lounaalla ja kaupoissa. Vein hänet kotiin kiroten sakkolappua minkä olin saanut parkista.... Ajoin kotiin ja tein tunnin tiedusteluja netin kautta. Nyt olen ollut vartin AV:llä ja kohta aloitan ruuan laiton, teini kotiutuu klo 16 ja on nälkäinen. Sitten onkin aika siivota keittiö ja katsoa Emmerdalea, sen jälkeen ajattelin mennä siivoamaan uima-allasta talviteloille (ainakin aloittelen...) ja voisin kantaa kesäkalusteita autotalliin talvisäilöön.. tuon jälkeen kello onkin lähes 21 ja iltapalan aika. 22 olen niin puhki että kaadun sänkyyn.

Ei ole ajankäyttöongelmia ei.... päinvastoin! Haaveilen siitä että osaisin lopultakin päästää irti ja nukkua päiväunet tai lueskella....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi