Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen mies pettää heti seurustelun

Vierailija
01.10.2015 |

alussa?? Ei mahdu mun ajatusmaailmaan..eikö 3kk seurustelun jälkeen pitäisi olla vielä onnensa kukkuloilla, alkuhuumassa?

Tuli vaan mieleen, kun ex-seksisuhteeni ehdottelee mulle tapaamista ja seksiä vaikka on alkanut juuri seurustelemaan. Ja vielä oudompaa, että meidänkin seksisuhde katkesi liikoihin tunteisiin (lähinnä minun puoleltani).

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hiton vaiheessa pettäminen on hyväksyttävää?! Ite olen aina ollut sitä mieltä että eroa jos tekee uutta pesää, kiinni jäädessä jää mun pesä käyttökelvottomaksi sille pettäjälle. Eli lentää ulos ja saa hakea uuden petettävän.

Vierailija
22/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:07"]

No, toivoisitko itse, jos olisit seurustelusuhteessa, saavasi tietää, että kumppanisi ruinaa seksiä entisiltä seksikumppaneiltaan?

Minä toivoisin. Siksi kohtelen muita kuten toivoisin itseäni kohdeltavan ja kerron petetylle, missä mennään. Aina ei ole kiitosta tullut, aika moni elää mieluummin itsepetoksessa kuin tunnustaa tosiasiat. Mutta vastuutaan ei silti voi väistää - elämä pitää elää mahdollisimman hyvin, rehellisesti.

[/quote]

Kyllä, mutta minä en ole sille tuntemattomalle naiselle mitään velkaa. Eiköhän se ole miehen asia, haluaako kertoa vai ei. En myöskään ole vastuussa miehen tekosista. Ap

[/quote]Mitä kyllä? Siis haluaisit itse tietää vai?

Ei kukaan sanonut, että sinä olet kenellekään mitään velkaa. Mutta jos haluaa elää väkivallattomassa maailmassa, kannattaa olla itse lyömättä. Jos haluaa voida luottaa kanssaihmisiin, kannattaa itse olla luotettava. Jne.

Oletko arka? Niitä ihmisiä, jotka ei uskalla soittaa poliisille, vaikka kuulostaisi siltä että naapurissa hakataan jotakuta?

[/quote]

Oletko arka =D Hahhah! Mitä tämä liittyy mihinkään? En todella koe olevani velkaa tuolle naiselle millään lailla saatika tilivelvollinen hänen seurustelukumppaninsa teoista. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tuntemallani miehellä on sellainen ajattelu tuosta asiasta, että sitoutuminen ikään kuin lisääntyy seurustelun edetessä. Ensin se on löyhää, mutta sitten myöhemmin muut suhteet jää pois. En tiedä onko yleistäkin. Voin paljastaa, että ei ole mitään hyvää saavuttanut tuolla. En tiedä onko miehillä tuollaista ensihuumaa, mistä naiset puhuu, ollenkaan.

Vierailija
24/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:35"]

No, toivoisitko itse, jos olisit seurustelusuhteessa, saavasi tietää, että kumppanisi ruinaa seksiä entisiltä seksikumppaneiltaan?

Minä toivoisin. Siksi kohtelen muita kuten toivoisin itseäni kohdeltavan ja kerron petetylle, missä mennään. Aina ei ole kiitosta tullut, aika moni elää mieluummin itsepetoksessa kuin tunnustaa tosiasiat. Mutta vastuutaan ei silti voi väistää - elämä pitää elää mahdollisimman hyvin, rehellisesti.

[/quote]

Kyllä, mutta minä en ole sille tuntemattomalle naiselle mitään velkaa. Eiköhän se ole miehen asia, haluaako kertoa vai ei. En myöskään ole vastuussa miehen tekosista. Ap

Ei kukaan sanonut, että sinä olet kenellekään mitään velkaa. Mutta jos haluaa elää väkivallattomassa maailmassa, kannattaa olla itse lyömättä. Jos haluaa voida luottaa kanssaihmisiin, kannattaa itse olla luotettava. Jne.

Oletko arka? Niitä ihmisiä, jotka ei uskalla soittaa poliisille, vaikka kuulostaisi siltä että naapurissa hakataan jotakuta?

[/quote]

Oletko arka =D Hahhah! Mitä tämä liittyy mihinkään? En todella koe olevani velkaa tuolle naiselle millään lailla saatika tilivelvollinen hänen seurustelukumppaninsa teoista. Ap

[/quote]Se liittyy siihen, että vaikka et ilmeisesti hyväksy miehen toimintaa, et silti pyri estämään tai ehkäisemään sitä. Sen sijaan että selvittäisit asian, päivittelet sitä anonyymisti täällä.

Tuonkaltainen toiminta on suomalaisille hyvin tyypillistä ja se on eräänlaista sosiaalista arkuutta (mitähän se musta ajattelee/mitä ulkomailla meistä ajatellaan). Sitä se on. Ei velassaolemista tai vastuuta miehen käytöksestä.

Ei mies sitä abstraktia "vastuuta" ota ainakaan tällä tavalla. Mikäli kertoisit tuolle naiselle, mies joutuisi kohtaamaan tuon "vastuunsa". Sinä siis vaikenemalla olet mahdollistamassa miehen käytöstä ja siten nimenomaan osavastuullinen. Jos mies ei saa sinulta, ruinaa muualta.

Vierailija
25/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mies ei ole oikeasti rakastunut eikä ihastunut. Se seurustelukumppani voi olla riittävän kiva, mukava ja haluttava jotta mies katsoo että hänestä on seurustelukumppaniksi. Ei tarvitse olla yksin, on joku varma koko ajan saatavilla, kukaan ei katso kieroon miksi ei seurustele, ehkä sen seurustelukumppanin kanssa voi perustaa perheenkin kun niin kuuluu tehdä jne. Kuitenkin jos on aidosti ihastunut ja vastarakastunut, ei siinä muihin sänkyihin vilkuilla muutamaan vuoteen. (Osa ei tietenkään senkään jälkeen, mutta useimmat suhteen alkuaikoina oikeasti rakastuneet pettäjätkään eivät lähde sinne pettäjän tielle ennen kuin se ankea arki on väljähdyttänyt suhteen).

Vierailija
26/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Se liittyy siihen, että vaikka et ilmeisesti hyväksy miehen toimintaa, et silti pyri estämään tai ehkäisemään sitä. Sen sijaan että selvittäisit asian, päivittelet sitä anonyymisti täällä.

Tuonkaltainen toiminta on suomalaisille hyvin tyypillistä ja se on eräänlaista sosiaalista arkuutta (mitähän se musta ajattelee/mitä ulkomailla meistä ajatellaan). Sitä se on. Ei velassaolemista tai vastuuta miehen käytöksestä.

Ei mies sitä abstraktia "vastuuta" ota ainakaan tällä tavalla. Mikäli kertoisit tuolle naiselle, mies joutuisi kohtaamaan tuon "vastuunsa". Sinä siis vaikenemalla olet mahdollistamassa miehen käytöstä ja siten nimenomaan osavastuullinen. Jos mies ei saa sinulta, ruinaa muualta.

[/quote]

Mitähän se musta ajattelee? No ei kuule kiinnosta ei sitten yhtään. Jätä minun arvostelu ja moraalikäsitykseni vatvominen sikseen, tässä ketjussa oli kyse siitä millainen mies ylipäätänsä alkaa seurustella, jos vanha suola janottaa ja tekee mieli pomppia vieraisiin.

Suksipa siis muualle analysoimaan.  Ap

Ap

Vierailija
27/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osoittanut pelkkään seksisuhteeseen suostumalla, että sinulta saa seksiä ilman sitoutumista. Niinpä mies ei ole sitoutunut sinuun. Sen sijaan hän uskoo, että sinulta lohkeaa jatkossakin, koska olet aiemminkin suostunut olemaan käytössä ilman sitoutumisehtoja.

Miehethän toimivat juuri niissä rajoissa, jotka heille asetetaan.

Vierailija
28/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitähän se musta ajattelee? No ei kuule kiinnosta ei sitten yhtään. Jätä minun arvostelu ja moraalikäsitykseni vatvominen sikseen, tässä ketjussa oli kyse siitä millainen mies ylipäätänsä alkaa seurustella, jos vanha suola janottaa ja tekee mieli pomppia vieraisiin.

Suksipa siis muualle analysoimaan.  Ap

Ap

[/quote]Kirjoitan mihin ketjuihin haluan. Miehen käytös liittyy sinunkin moraaliisi, tietysti. Itse kysyit, miksi mies toimii noin. No siksi, että sinä sen mahdollistat. Juuri kuten tuossa ylempänäkin sanotaan. Peilistä löytyy vastaus.

Vierailija
29/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:53"]

Sellainen mies ei ole oikeasti rakastunut eikä ihastunut. Se seurustelukumppani voi olla riittävän kiva, mukava ja haluttava jotta mies katsoo että hänestä on seurustelukumppaniksi. Ei tarvitse olla yksin, on joku varma koko ajan saatavilla, kukaan ei katso kieroon miksi ei seurustele, ehkä sen seurustelukumppanin kanssa voi perustaa perheenkin kun niin kuuluu tehdä jne. Kuitenkin jos on aidosti ihastunut ja vastarakastunut, ei siinä muihin sänkyihin vilkuilla muutamaan vuoteen. (Osa ei tietenkään senkään jälkeen, mutta useimmat suhteen alkuaikoina oikeasti rakastuneet pettäjätkään eivät lähde sinne pettäjän tielle ennen kuin se ankea arki on väljähdyttänyt suhteen).

[/quote]

Näin itsekin ajattelen ja tähän lopputulokseen tulin, kun mietin miksi mies toimii kuten toimii. Mahdollista toki on, että hänellä on edelleen myös minua kohtaan tunteita jäljellä, mutta yhtä kaikki - rakastunut tuo mies ei ole nykyiseen seurustelukumppaniinsa. Ap

Vierailija
30/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osoittanut pelkkään seksisuhteeseen suostumalla, että sinulta saa seksiä ilman sitoutumista. Niinpä mies ei ole sitoutunut sinuun. Sen sijaan hän uskoo, että sinulta lohkeaa jatkossakin, koska olet aiemminkin suostunut olemaan käytössä ilman sitoutumisehtoja.

[/quote]

Tämä ei edelleenkään liity kysymykseeni, millainen mies pettää heti seurustelun alkuvaiheessa? Ei ollut tarkoitus analysoida minun ja miehen välistä suhdetta. Mutta kiitos näkemyksestäsi. Ap

Vierailija
31/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossa perheessä kasvanut epäkohtelias ja huonotapainen sika.

Vierailija
32/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:02"]

[/quote]

Tämä ei edelleenkään liity kysymykseeni, millainen mies pettää heti seurustelun alkuvaiheessa? Ei ollut tarkoitus analysoida minun ja miehen välistä suhdetta. Mutta kiitos näkemyksestäsi. Ap

[/quote]Kyllä liittyy. Sellainen mies, joka on totutettu saamaan tietyltä henkilöltä seksiä ilman vaatimuksia.

Väliin tulleen viestin ja vastauksesi perusteella haluat ilmeisesti ajatella, että mies ei oikeasti rakasta seurustelukumppaniaan, vaan hänellä on tunteita sinua kohtaan. Ajatus hivelee varmastikin itsetuntoa, mutta on itsepetosta. Todella moni nainen elää valheesta ja suostuu jopa toiseksi naiseksi vakuutellen itselleen, että miehen "oikeat" tunteet kohdistuvat häneen.

Mikäli mies sinusta välittäisi, hänellä olisi ollut mahdollisuus ehdottaa sitoutumista ja olla aloittamatta seurustelusuhdetta kenenkään muun kanssa. Näin ei tapahtunut, koska mies ei, syystä tai toisesta, ole sinuun rakastunut ja/tai näe sinua potentiaalisena kumppanina.

Vierailija
33/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]Kyllä liittyy. Sellainen mies, joka on totutettu saamaan tietyltä henkilöltä seksiä ilman vaatimuksia.

Väliin tulleen viestin ja vastauksesi perusteella haluat ilmeisesti ajatella, että mies ei oikeasti rakasta seurustelukumppaniaan, vaan hänellä on tunteita sinua kohtaan. Ajatus hivelee varmastikin itsetuntoa, mutta on itsepetosta. Todella moni nainen elää valheesta ja suostuu jopa toiseksi naiseksi vakuutellen itselleen, että miehen "oikeat" tunteet kohdistuvat häneen.

Mikäli mies sinusta välittäisi, hänellä olisi ollut mahdollisuus ehdottaa sitoutumista ja olla aloittamatta seurustelusuhdetta kenenkään muun kanssa. Näin ei tapahtunut, koska mies ei, syystä tai toisesta, ole sinuun rakastunut ja/tai näe sinua potentiaalisena kumppanina.

[/quote]

Höpö höpö. Se, minkälainen meidän suhteemme oli aiemmin, ei liity mitenkään siihen että mies haluaa pettää uudessa suhteessaan. Toisekseen, miehen "oikeat tunteet" eivät ehkä kohdistu minuun, mutta ne eivät myöskään kohdistu uuteen kumppaniin. Rakastunut ei petä, koska ei näe muita kuin rakkauden kohteensa. Ap

Vierailija
34/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:47"]Mies siis seurustelee, mutta vonkaa minulta. Ap

[/quote]

Ihan tiedoksi: kaikille ei tarvitse antaa vaikka vonkaisivatkin. Naista vonkaamaton mies on kuin Brokeback Mountain.

Vierailija
35/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:12"]

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö. Se, minkälainen meidän suhteemme oli aiemmin, ei liity mitenkään siihen että mies haluaa pettää uudessa suhteessaan. Toisekseen, miehen "oikeat tunteet" eivät ehkä kohdistu minuun, mutta ne eivät myöskään kohdistu uuteen kumppaniin. Rakastunut ei petä, koska ei näe muita kuin rakkauden kohteensa. Ap

[/quote]Patologinen pettäjä pettää ennemmin tai myöhemmin. Nuorena tällainen henkilö kykenee ehkä rakastumisen huumassa olemaan muutaman kuukauden uskollinen, ei pidempää. Se, että teit avauksen asiasta, saattaa kertoa siitä, että et ole päässyt vielä yli miehestä ja elättelet turhia toiveita. Siksi otin tämän linjan. Olen työkseni tarpeeksi valheessa eläviä naisia nähnyt, ja heitä on todella raskasta auttaa (tai olla auttavinaan), sillä he hakevat apua aina vain sen verran, että jaksavat palata takaisin valheidensa pariin. En sano, että siitä on kyse sinulla, mutta merkkien perusteella voi olla. Miksi sinua miehen motiivit enää kiinnostavat, ja miksi sinulle on tärkeää vakuutella, ettei hän rakasta uutta kumppaniaan aidosti?

Enempää en ehdi aiheesta jatkaa, mutta toivon, että vihamielisyytesi kohdistuisi oikeaan osoitteeseen, eli siihen mieheen. Ei niihin ihmisiin, jotka esittävät asiasta sellaisen näkemyksen, josta et pidä.

Vierailija
36/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:38"]

Eräällä tuntemallani miehellä on sellainen ajattelu tuosta asiasta, että sitoutuminen ikään kuin lisääntyy seurustelun edetessä. Ensin se on löyhää, mutta sitten myöhemmin muut suhteet jää pois. En tiedä onko yleistäkin. Voin paljastaa, että ei ole mitään hyvää saavuttanut tuolla. En tiedä onko miehillä tuollaista ensihuumaa, mistä naiset puhuu, ollenkaan.

[/quote]Tämä on erittäin hyvä pointti. Kannattaa pitää mielessä.

Vierailija
37/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelle tuo yksi jankkaaja, joka syyttää ap: tä mm. araksi. Aivan naurettavaa, että AP nyt lähtisi jollekin umpivieraalle ihmiselle raportoimaan ex-panonsa tekemisistä. Ja vielä syyllistetään puuttumattomuudesta. Rattijuopumukseen, lapsen kaltoinkohteluun ym rikolliseen toimeen on syytä puuttua. Mutta nenäänsä ei tarvitse työntää joka paikkaan. APlla on ihan terve asenne tässä.

Vierailija
38/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:29"]

Ihan pelle tuo yksi jankkaaja, joka syyttää ap: tä mm. araksi. Aivan naurettavaa, että AP nyt lähtisi jollekin umpivieraalle ihmiselle raportoimaan ex-panonsa tekemisistä. Ja vielä syyllistetään puuttumattomuudesta. Rattijuopumukseen, lapsen kaltoinkohteluun ym rikolliseen toimeen on syytä puuttua. Mutta nenäänsä ei tarvitse työntää joka paikkaan. APlla on ihan terve asenne tässä.

[/quote]Niin, ettei pettäjät jää kiinni.

Vierailija
39/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:29"]

[/quote]

Kiitos! Ja muutenkin näille, jotka jankkaavat tässä ketjussa mm. siitä, annanko pimperoa löyhin perustein - siinä vaiheessa kun miehellä ja minulla oli suhde, olimme molemmat sinkkuja. Myöskään sillä, onko minulla tunteita jäljellä miestä kohtaan, ei ole mitään olennaista merkitystä jos pohtii, millainen mies pettää seurustelusuhteen alkuvaiheessa. Antakaa olla. Älytöntä vihamielistä jauhamista. Sille en voi mitään, jos joku on saanut siipeensä miehen pettäessä, ja näistä jankkaajista tulee ikävä kyllä vain ja ainoastaan sellainen kuva, koska ottavat tämän asian niin kovin henkilökohtaisesti ja hyökkäävät minua vastaan. Ap

Vierailija
40/57 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kiire elämä, jos puuttuisi jokaisen tutun ja tutun tutun syrjähyppyihin. Eihän sitä muuta ehtisi tekemäänkään kuin ilmiantamaan ihmisiä.