Varmasti aika suuri pudotus tulla rikkaista Arabimaista Suomeen
Monihan noista ei ole ns. "elintasopakolaisia". Mitä olen seurannut, niin hyväkuntoisia ja treenattuja nuoria miehiä.
Eiväthän he varmasti elä sillä, mitä Suomessa kutsutaan "ruoaksi".
Mutta toisaalta täytyy muistaa, että ei Suomella ole varaa parempaankaan. Ei täällä oman maan köyhilläkään ole hääppöiset olot. Tuo kovasti esitelty huonolaatuinen "pullamössö" on myös Suomessa tavallisen veroamaksavan keskiluokan ruokaa.
Toivoisi tietysti turvapaikanhakijoiltakin vähän kiitosta siitä, että ovat edes päässeet tänne. Jos vaatimukset ovat heti viikon jälkeen tuollaiset, voi kotoutuksen odottaa olevan hieman vaativa prosessi.
Kommentit (106)
No kyllähän kaikki kouluruokaa syövät tietää sen nykyisen tason, ei se mitään gurmeeta ole. Periaatekysymys se kyllä on, jos saa ilmaiseksi, ei pidä valittaa. Sitten ostaa omat ruuat ja tekee vaikka itse ne falafelit, siihen ei raaka-aineet paljon maksa.
Lopeta nyt taukki jo tuo valittaminen. Itsekin valitat, et vaan huomaa sitä. Huvittavaa että eräskin väitti että suomalaiset vain valittavat kaikesta. No olen saanut kuulla monenlaista valitusta hänen suustaan, vaikkei minun edes pitäisi kuulla... Milloin lapset on valvottanu, milloin auto on rikki ja keittiöremppa ärsyttää. Sitten on paska palkka kun on niin suuret päivähoitomaksut. Nämä jotka valittaa valittajista, ovat pahimpia valittajia. Pitää vaan kiillottaa omaa sädekehää. Sitä se on. Valittaa että suomalaiset valittaa. Vois vaikka aloittaa itsestä sen valittamisen lopettamisen.
Ehkä niille olisi pitänyt ihan alkuun antaa luento Suomen ruokakulttuurista, siitä että täällä ei yksinekrtaisesti ole mahdollista tarjota sellaista mihin he ovat etelämpänä tottuneet. Kasvukausi on lyhyt, lihakarja sellaista mitä täällä pystyy ylläpitämään. Laitosruoka on varsin vilja- ja maitopitoista ja muuhun ei nyt vaan ole varaa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:34"]Lopeta nyt taukki jo tuo valittaminen. Itsekin valitat, et vaan huomaa sitä. Huvittavaa että eräskin väitti että suomalaiset vain valittavat kaikesta. No olen saanut kuulla monenlaista valitusta hänen suustaan, vaikkei minun edes pitäisi kuulla... Milloin lapset on valvottanu, milloin auto on rikki ja keittiöremppa ärsyttää. Sitten on paska palkka kun on niin suuret päivähoitomaksut. Nämä jotka valittaa valittajista, ovat pahimpia valittajia. Pitää vaan kiillottaa omaa sädekehää. Sitä se on. Valittaa että suomalaiset valittaa. Vois vaikka aloittaa itsestä sen valittamisen lopettamisen.
[/quote]
En ole ylempi, mutta arkipäiväisistä asioista nuriseminen on hiukan eri asia kuin mielenosoituksen pystyttäminen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:34"]Lopeta nyt taukki jo tuo valittaminen. Itsekin valitat, et vaan huomaa sitä. Huvittavaa että eräskin väitti että suomalaiset vain valittavat kaikesta. No olen saanut kuulla monenlaista valitusta hänen suustaan, vaikkei minun edes pitäisi kuulla... Milloin lapset on valvottanu, milloin auto on rikki ja keittiöremppa ärsyttää. Sitten on paska palkka kun on niin suuret päivähoitomaksut. Nämä jotka valittaa valittajista, ovat pahimpia valittajia. Pitää vaan kiillottaa omaa sädekehää. Sitä se on. Valittaa että suomalaiset valittaa. Vois vaikka aloittaa itsestä sen valittamisen lopettamisen.
[/quote]
Tämä tuolle 15 valittajalle.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:09"]
Mua huvittaa tuo että ovat tyytymättömiä juuri tuohon ohramannavelliin, no ok, puurot on epäilyttäviä jos ei ole tottunut ja heidän mahansa ei kestä maitoa. Tuo vaan oli itselle ihan onnenpotku, että tuli ilmi mitä tuo heidän inhokkinsa on. Söin nimittäin itse synnärillä puuroa, joka oli parasta mitä olen ikinä syönyt, mutta en tajunnut kysyä mitä se oli. Olen sen jälkeen käynyt läpi kauppojen puurovalikoimat paketti kerrallaan, mutta en ole löytänyt sitä. Sen täytyy olla tuota ohramannapuuroa/velliä! Nyt kun vaan jostain sais noita ryynejä.
[/quote]
Minulla on yksi ohravinkki: Etsin kauan hiutaleita, joista alakoulussa ollessani oli tehty puuroa. Tarjoiltiin hillosilmän kera. Muutama vuosi sitten ostin Riihipuodin Myllyn Ohrahiutaleita. Niistä tehty puuro on maultaan aika identtinen tuon alakouluni puuron kanssa. Voisiko velli olla näistä? Tai olisiko juuri Riihipuodilla toinenkin tuote?
Entäs kun ilmat vaan kylmenee, alkaa viimat, räntäsateet ja harmaus... Nyt on sentään ollut varsin hyvää syyssäätä Oulussakin.
mitä väliä onko possua jossain mössössä, ei ne sitä huomaisi kuitenkaan. kaikki voittaa.
Ensin seurasin tätä showta suurella närkästyksellä. Mutta sitten jo lähes huvitti, kun selvisi tämän mielenosoituksen syy. Herroille oli erehdytty tarjoamaan ohravelliä. Voi voi. Sattuu muuten olemaan meidän lasten ehdoton lempiruoka koulussa. Että sinne Oulun Serviisiin terveisiä, jatkakaa vain samalla linjalla. Kyllä ne syö, joilla on nälkä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:08"]
Kuulin että kanaa ja kalaa ovat tarjonneet. Monethan eivät syö naudanlihaakaan sillä nauta on siellä työeläin samoin kuin meillä hevonen. Lammas on se heidän juttu mutta se on kallista Suomessa ja hankala kasvattaa talven takia.
[/quote]
jos ei possu ja kana kelpaa niin sitten Suomi ei ole se kohde jonne tulla turvaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:34"]Lopeta nyt taukki jo tuo valittaminen. Itsekin valitat, et vaan huomaa sitä. Huvittavaa että eräskin väitti että suomalaiset vain valittavat kaikesta. No olen saanut kuulla monenlaista valitusta hänen suustaan, vaikkei minun edes pitäisi kuulla... Milloin lapset on valvottanu, milloin auto on rikki ja keittiöremppa ärsyttää. Sitten on paska palkka kun on niin suuret päivähoitomaksut. Nämä jotka valittaa valittajista, ovat pahimpia valittajia. Pitää vaan kiillottaa omaa sädekehää. Sitä se on. Valittaa että suomalaiset valittaa. Vois vaikka aloittaa itsestä sen valittamisen lopettamisen.
[/quote]
En ole ylempi, mutta arkipäiväisistä asioista nuriseminen on hiukan eri asia kuin mielenosoituksen pystyttäminen.
[/quote]
Mutta kun ei saisi valittaa edes arkipäivän asioista koska on suomalainen. Tietysti itse saa valittaa mutta muut eivät saa. On vähän yläpuolella muita ihmisiä omasta mielestään.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:41"]Entäs kun ilmat vaan kylmenee, alkaa viimat, räntäsateet ja harmaus... Nyt on sentään ollut varsin hyvää syyssäätä Oulussakin.
[/quote]
No, tästähän ne taitaa saada pienen maistiaisen jo huomenissa. Eikös tän Valio-myeäkän pitänyt puhaltaa rankimmin juuri tuolla Pohjanmaan rannikoilla...
Seuraava ramadan suomessa alkaa 6.6.2016
-mitähän mahtaa tapahtua, kun ei oikein tule pimeää että saisi syödä, eikä yöllä ole ruokatarjoilua? Nälkäinen ihminen voi olla arvaamaton.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:41"]
Entäs kun ilmat vaan kylmenee, alkaa viimat, räntäsateet ja harmaus... Nyt on sentään ollut varsin hyvää syyssäätä Oulussakin.
[/quote]
Marraskuussa ja keskitalvella punnitaan kotoutumisen motivaatio. Saatanan kylmää ja pimeetä ja märkää ja lunta ja liukasta ja jäätä, ei kunnon ruokaa, ei röökiä, ei pildeä. Mikä mahtaa olla vitutuksen taso silloin?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:52"]
Seuraava ramadan suomessa alkaa 6.6.2016 -mitähän mahtaa tapahtua, kun ei oikein tule pimeää että saisi syödä, eikä yöllä ole ruokatarjoilua? Nälkäinen ihminen voi olla arvaamaton.
[/quote]
hullua että ihminen pitää itseään nälässä jonkun mielikuvitusolennon takia :D
No siis mikään pakkohan juuri tänne EI OLE tulla. Luulisi että lähempääkin löytyisi maita jonne mennä kokemaan gastronomisia elämyksiä.
Ei näillä valittajilla ole paljoa solidaarisuutta muita turvapaikanhakijoita kohtaan. Eniten tuollaisesta käytöksestä kärsivät he itse.Myös poliitikot seuraavat tapahtumia ja tämä saattaa johtaa tiukentuvaan maahanmuuttopolitiikkaan (omasta mielestäni hyvä, mutta tuskin näiden hakijoiden intressissä).
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:58"]
Ei näillä valittajilla ole paljoa solidaarisuutta muita turvapaikanhakijoita kohtaan. Eniten tuollaisesta käytöksestä kärsivät he itse.Myös poliitikot seuraavat tapahtumia ja tämä saattaa johtaa tiukentuvaan maahanmuuttopolitiikkaan (omasta mielestäni hyvä, mutta tuskin näiden hakijoiden intressissä).
[/quote]
Jotenkin sellainen aavistus, että jos naisia ja lapsia tulisi pakolaisleireiltä, mitään valitusta ei olisi. Koskien myös siisteystasoa majoituspaikassa, josta siis myös valittivat. Siivoojatko sinne pitäisi palkata???
Mua huvittaa tuo että ovat tyytymättömiä juuri tuohon ohramannavelliin, no ok, puurot on epäilyttäviä jos ei ole tottunut ja heidän mahansa ei kestä maitoa. Tuo vaan oli itselle ihan onnenpotku, että tuli ilmi mitä tuo heidän inhokkinsa on. Söin nimittäin itse synnärillä puuroa, joka oli parasta mitä olen ikinä syönyt, mutta en tajunnut kysyä mitä se oli. Olen sen jälkeen käynyt läpi kauppojen puurovalikoimat paketti kerrallaan, mutta en ole löytänyt sitä. Sen täytyy olla tuota ohramannapuuroa/velliä! Nyt kun vaan jostain sais noita ryynejä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:26"]Eli koska ruoka on ilmaista, niin siitä ei saa valittaa?
Ei mun mielestä ole kauaakaan, kun täälläkin valitettiin mitä paskaa koulussa lapsille syötetään ja vanhuksille laitoksissa. Mautonta mössöä.
Mamut osoittivat mieltään, koska haluaisivat itse ostaa ja tehdä ruuan. Mauton makaroni ja tonnikala tai kauravelli ei vaan vastaa heillä käsitystä ruoasta. En ihmettele yhtään, että Iranilaiselle ei mene alas suomiruoka. Eihän se yksinkertaisesti maistu millekään, ennenkun siihen tottuu.
Sitäpaitsi suurinosahan ruokaa oli syönyt ihan mukisematta.
[/quote]
Ei koska eivät siitä itse mitään maksa. Voivat aivan vapaasti myös kävellä kauppaan/ ravintolaan ja ostaa jotain parempaa. Koulu- ja laitosruuasta valittaminen on eri asia, koska sen suomalaiset kustantavat ihan itse verorahoilla. Kyllä silloin voi vaatia vastinetta rahoilleen.