Varmasti aika suuri pudotus tulla rikkaista Arabimaista Suomeen
Monihan noista ei ole ns. "elintasopakolaisia". Mitä olen seurannut, niin hyväkuntoisia ja treenattuja nuoria miehiä.
Eiväthän he varmasti elä sillä, mitä Suomessa kutsutaan "ruoaksi".
Mutta toisaalta täytyy muistaa, että ei Suomella ole varaa parempaankaan. Ei täällä oman maan köyhilläkään ole hääppöiset olot. Tuo kovasti esitelty huonolaatuinen "pullamössö" on myös Suomessa tavallisen veroamaksavan keskiluokan ruokaa.
Toivoisi tietysti turvapaikanhakijoiltakin vähän kiitosta siitä, että ovat edes päässeet tänne. Jos vaatimukset ovat heti viikon jälkeen tuollaiset, voi kotoutuksen odottaa olevan hieman vaativa prosessi.
Kommentit (106)
No ei Irak ja Somalia ja Afganistan ole rikkaita arabimaita ja aina näistä muuttoliike on suuntautunut länsimaihin. Öljyvaltio Irakissa ei esim. liene minkäänlaista sosiaaliturvaa.
Tuo on kyllä kans huvittavaa, kun kritisoivat noita terveyspalveluja näin: " Joka vaivaan tarjotaan vain Panadolia. Oli sinulla sitten kipeä pää tai murtunut jalka, kertoo irakilainen Fetdelmuiden mielenosoittajien nyökytellessä taustalla."
Tuollaistahan se on kaikille suomalaisillekkin. :)))) Jonkun ulkomaalaisenko tämäkin piti tulla sanomaan, että se tulee lehteen. Tervetuloa vaan Suomeen, we have thist thing called "Reilu meininki".
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:26"]
Eli koska ruoka on ilmaista, niin siitä ei saa valittaa?
Ei mun mielestä ole kauaakaan, kun täälläkin valitettiin mitä paskaa koulussa lapsille syötetään ja vanhuksille laitoksissa. Mautonta mössöä.
Mamut osoittivat mieltään, koska haluaisivat itse ostaa ja tehdä ruuan. Mauton makaroni ja tonnikala tai kauravelli ei vaan vastaa heillä käsitystä ruoasta. En ihmettele yhtään, että Iranilaiselle ei mene alas suomiruoka. Eihän se yksinkertaisesti maistu millekään, ennenkun siihen tottuu.
Sitäpaitsi suurinosahan ruokaa oli syönyt ihan mukisematta.
[/quote]
mutta eihän lasteni kouluruoka ole ilmaista, minä maksan melkein 40% tuloistani veroja. Kyll minulla onkin oikeus lausua mielipiteeni niiden rahojen käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:12"]
Suomalainen laitosruola on paskaa, oikeasti. Kyse ei ole edes kustannuksista vaan siitä, että ruoanlaitto keskitettiin isoihin keskuskeittiöihin ja sen laatu laski samantien. Hinta pysyi tietenkin samana.
[/quote]
Silti sitä lapset, vanhukset ja kaupungin työntekijät syövät päivittäin ilman mielenosoituksia. Sotaa ja kurjuutta (omien sanojensa mukaan) pakeneville, täysin vieraan valtion vieraanvaraisuuden, auttamishalun ja sen kansalaisten veronmaksajien varaan heittäytyville aikuisille äijille vaan ei kelpaa.
[/quote]Olen samaa mieltä siitä että laitosruoka on hirveää! vieläkin kammo kouluruuasta ja hyih!
mitä tulee tuohon "lapset, vanhukset ja kaupungin työntekijät syö silti joka päivä" no luuletko että vanhukset voi laittaa hanttiin tai lapset? lapset saattaa vastustella paljonkin ja sitten saa hankalan lapsen maineen ja ei ihmekään että täälläkin on aina aloituksia "nykyajan lapset on hirveitä yhyyh" ja jo kouluikäiset ja etenkin ylä-asteikäiset, moni ihmettelee etenkin ylä-asteikäisiä kun mielummin menevät ruokkiksella kahville tai hakevat kaupasta jotain vaikka koulussa on ilmanen ruoka...
vaikka se on ilmasta, niin jos se maistuu paskalta ei sitä kukaan syö kun parempaakin on tarjolla. Ei kaikki kaupungin työntekijät syö sitä ruokaa, monilla on omat eväät tai käyvät syömässä jossain muualla. Ja nekin jotka syö on asenne "kun se in niin halpaa" ei kukaan ikinä kehu sitä ruokaa "ai että kun on herkullista" ja nyt kun nämä pakolaiset uskaltaa puhua suoraan ja kertoa totuuden jonka kaikki jo tietää niin tulee kohu kun ei ilmanen ruoka kelpaa ja luulevat olevansa jotain parempia kun vaativat parempia eväitä :D
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:12"]Tässä tuli sivussa sellainen testi tehtyä että ovatko Valion Eila tuotteet todella niin vatsaystävällisiä kuin mitä on mainostettu. Minulle ne eivät sovi eikä näköjään näille tuhansille maitoon tottumattomillekaan.
[/quote]
Minulla sama juttu.
Meilä ei nyt ikävä kyllä ole tarjota tulijoille tuoretta minttuteetä sitruunaviipaleella oliivipuun katveessa nautittuna.
Olkkaappa hyvät. Käykää pöytään nauttimaan ohrapuuroa ja perunaa. Täyttää vatsan ja voi sitten taas kylläisenä palvella tätä Suomenmaata kunnes kuolo korjaa "veronmaksajan".
Ympäri Eurooppaahan nämä ovat valittaneet milloin mistäkin. Italiassakaan spagetti ei kelvannut, teltassa oli vähän vettä ja useampi punkka niin sekin oli maanloppu. Jos etsivät loistevaloja ja hienoja autoja niin ehkä paras vaan heidän menna Dubaihin... mutta ainiin sinne ei voikkaan vaan kävellä muina meihinä vaatimaan samaa kohtelua kantaväestön kanssa rasismiin ja ihmisoikeuksiin vedoten. *facepalm
Tässäpä toinen ohran käyttövinkki. Juo olutta.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:12"]
Suomalainen laitosruola on paskaa, oikeasti. Kyse ei ole edes kustannuksista vaan siitä, että ruoanlaitto keskitettiin isoihin keskuskeittiöihin ja sen laatu laski samantien. Hinta pysyi tietenkin samana.
[/quote]
Samaa mieltä. Kornia on tietenkin se, että tästä valittavat maahanmuuttajat, joiden ensimmäinen tarve pitäisi olla turvallisuus. Miksi me emme osoita mieltä niiden lasten ja vanhusten puolesta, jotka tuota mössöä joutuvat joka päivä käyttämään?
Toivottavasti Soini saa neuvoteltua sen palautussopimuksen ja noi elintasoäijät voi laittaa menemään takaisin. Mä en tykkää yhtään hyvää, että noi tulee tänne esittämään vaatimuksia. Jos toi ruoka kelpaa meidän lapsille niin saa totisesti kelvata pakolaisillekin!!!!!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:15"]Mä en kyllä anteeks vaan tajua, mikä tuossa iltalehdessä esitetyssä ruoassakin on vikana. Tuollaista meillä ainakin töissä suurin ihmisistä syö joka päivä. Ehkä ruoka on vain huonosti maustettua. Ripaus jotain itämaista maustetta ei paljoa maksaisi. [/quote] Onhan se ikävää, jos ainoassa tarjolla olevassa ruuassa on omaan ruokavalioon kuulumatonta ainetta (maito) ja sen vuoksi tulee vatsa kipeäksi. Suomalaisetkin valittavat laitosruuasta ja sen laadusta, entäs sitten täysin erilaiseen ruokaan ja maustamiseen tottuneet ihmiset?
[/quote]
Suomalaiset onkin eri asia. Silloin kun tullaan maahan oleilemaan toisten kustannuksella, ei todellakaan valiteta tarjoiluista vaan kiitollisina syödään mitä annetaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:16"]
Toivottavasti Soini saa neuvoteltua sen palautussopimuksen ja noi elintasoäijät voi laittaa menemään takaisin. Mä en tykkää yhtään hyvää, että noi tulee tänne esittämään vaatimuksia. Jos toi ruoka kelpaa meidän lapsille niin saa totisesti kelvata pakolaisillekin!!!!!
[/quote]
Soinihan on hallituksessa, joka tämän mahdollisti. Ja päämisteri avasi oikein majoituksenkin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:30"]No ei Irak ja Somalia ja Afganistan ole rikkaita arabimaita ja aina näistä muuttoliike on suuntautunut länsimaihin. Öljyvaltio Irakissa ei esim. liene minkäänlaista sosiaaliturvaa.
[/quote]
Irakissa esim. Basran seutu mistä on tullut Suomeenkin paljon pakolaisia facebookin houkuttelemana on taloudellisesti hyvinvoiva ja turvallinen alue.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:23"]
[/quote]
Soinihan on hallituksessa, joka tämän mahdollisti. Ja päämisteri avasi oikein majoituksenkin.
[/quote]
No eikö ole hyvä, että siellä on edes Soini. Miettikää, miten tämäkin asia edistyisi, jos Soinin tilalla olisi vaikkapa Astrid Thors.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:23"]
[/quote]
[/quote]
No eikö ole hyvä, että siellä on edes Soini. Miettikää, miten tämäkin asia edistyisi, jos Soinin tilalla olisi vaikkapa Astrid Thors.
[/quote]
Mitä hyvää Soini on käytännössä tehnyt tässä asiassa?
Sitäpaitsi ko. henkilöt eivät enimmäkseen ole pakolaisia vaan turvapaikanhakijoita.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:19"]
Persut eivät voi saada kaikeea haluamaansa läpi, ovat kuitenkin absoluuttisesti ottaen vähemmistö. Silti he vaikuttavat minkä pystyvät. Mitä enemmän äänestetään persuja, sitä paremmin he pystyvät vaikuttamaan.
[/quote]
Juuri näin! Persuille suurta äänestyssaalista kuntavaaleissa toivon. --tyytyväinen äänestäjä-
Voisin laittaa tämän ketjun linkin talteen niitä tulevia kertoja varten, kun av-mammat valittavat surkeasta suomalaisesta laitosruuasta, mutta todennäköisesti tämä aloitus poistuu ennen pitkää.
Tai ehkä minä vaan nostan ne vanhat ketjut etusivulle.
Se, että toisissa paikoissa he saavat tehdä omat ruuat, helpottaa aika paljon. Riisissä ja riisissä on iso ero ja se suomalainen pitkäjyväinen ei ole sitä kaikista parasta. Uskon, että isoin purnauksen kohde on juuri tuo kun kaverit eri paikassa saavat erilaisen kohtelun. Ehkä he jossain vaiheessa ymmärtävät, että joissakin paikoissa ei jokainen voi laittaa omia ruokia. Kammoksuttaa tietysti tuo jos he tuntevat olevansa nyt ansassa tässä "kammottavassa" maassa. Ehkä suomalainen palautussysteemi helpottaa asiaa. Se, että omat rahat on mennyt salakuljettajille, jotka ovat mainostaneet maata vähän liioitellen. Takaisin ei ole oikein paluuta ja eikä tulevaisuuden näkymiä täällä. Mitä silloin on enää menetettävää? Ainoa joka saa toimimaan järkevästi, on toivo perheenyhdistämisestä.
Aika pahansuopaisia kommentteja. Toivotaan, että pakolaiset kärsisi täällä mahdollisimman kovasti.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:41"]
Entäs kun ilmat vaan kylmenee, alkaa viimat, räntäsateet ja harmaus... Nyt on sentään ollut varsin hyvää syyssäätä Oulussakin.
[/quote]
Marraskuussa ja keskitalvella punnitaan kotoutumisen motivaatio. Saatanan kylmää ja pimeetä ja märkää ja lunta ja liukasta ja jäätä, ei kunnon ruokaa, ei röökiä, ei pildeä. Mikä mahtaa olla vitutuksen taso silloin?
[/quote]
Kohta ne pitää mielenosoituksen siitä, että suomitytöt eivät anna pil...ua