Miksi jotkut laittavat rappukäytävään valon päivällä ja kesälläkin?
Ruskeasilmäisillä varsinkin tuntuu olevan enemmän taipumusta tähän ainakin minun rappukäytävässä. Tietyissä kulttuureissa kun on lähinnä vain ruskeasilmäisiä ihmisiä.
Kommentit (10)
Sillä voi signaloida ettei ole mikään viherpiipertäjä
Että sä näät paremmin ovisilmästä, Ulla.
Olen ruskeasilmäinen 100% suomalaista alkuperää, että revi siitä.
Nuo syttyvät itsestään kun käytävälle menee. Hyvä niin,koska muita ikkunoita ei ole kun alakerroksessa ulko-ovet. Täällä nelosessa on melkoisen pimeää enkä halua tippua lähellä olevista rappusista kun kotoani lähden/kotiin tulen.
Meidän talossa on liiketunnistinvalot, joten valo syttyy aina, jos joku rapussa kulkee. Valot ovat tarpeen myös päivällä, koska porraskäytävässä ei ole ikkunoita.
Kun ei ole rappukäytävässä ikkuoita niin ei siellä ilman valoja näe mitään.
Omat silmät on vihreät, naapureilla taitaa olla siniset silmät ja kaikki laittaa valoja päälle kesällä ja keskellä päivää.
Meillä on valoisa rappu ja silti ihmiset tekee tätä. Eniten se ärsyttää siksi, että makuuhuoneeni seinän toisella puolella on se valokatkaisija ja kuulostaa, että moni oikein läväyttää valot päälle kunnon voimalla. Herään tähän myös öisin. Harmittaa, jos pitää alkaa joksikin heippa-lappujen kirjoittajaksi.
Useimmissa taloyhtiöissä kuin vuokrataloissa on valo järjestelmät ,kun ihminen mene rappu käytävän valot syttyvät päälle ja ajalaan sammuvat. Joten kukaan ei niitä sytyttele. Lisäksi se tunnistin ei tunnista ihon silmien hiuksien sukupuolta.Minkäs maalaisia lappalaiset on kun enemmistö ruskeasilmäsiä ja musta hiuksia?Sama savolaiset. Eikö lappi/ Savo Keski-Suomi kuulu Suomeen?Joten ihon väri,hiusten väri, silmien väri ei tarkoita on muuta maataa. Ihan on kantasuomalisia vuosi satoja ollut ruskeat silmät tumma tukka,jne
Voisi myös kysyä, miksi jotkut tervejalkaiset ihmiset eivät kulje portaita, vaan aina kolmoseenkin hissillä?
Meidän rappukäytävä on harvinaisen pimeä päivälläkin ja kesällä. Liian pienet ikkunat ja tummat lattiat.
Itse kyllä yritän harjaannuttaa silmiä hämärään, mutta kyllä toisinaan sorrun tuohon myös.
Olen ihan sinisilmäinen suomalainen...
Valolla voi myös kertoa, että rapussa liikkuu joku, jos naapurit ei halua tulla käytävään juuri silloin...... tiedättehän kirjan - Finnish nightmares-
Itse kyllä tykkään nähdä naapureitani. Varsinkin sitä yhtä 😍