Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppisin tykkäämään liikunnasta?

Vierailija
30.09.2015 |

Käyn 2-4 kertaa viikossa salilla. Olen n. tunnin kerrallaan, vien lapset puistoon kun lähden ja haen kun tulen kotiin, mies kotona vauvan kanssa joten kovin kauan en voi olla.
Kunto on aika surkea, vauva on 3kk ja rv21 jälkeen kaupassakäyntikin oli tuskaa liitoskipujen takia. Joskus itkin ihan vain vessassakäynnin takia jos oli erityisen huono päivä.
Nyt täytyisi jotenkin skarpata jotta jaksan taas töissä.
En vain löydä nautintoa liikunnasta. Miten saisin uskoteltua itselleni että on hauskaa hengästyä ja hikoilla ja että on upea fiilis kun lihakset ovat maitohapoilla ja kotona sitten vain väsyttää niin että olen noin puoliksi läsnä koska haluaisin vain nukkua?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että yrität liikaa. Aloita kevyemmin, jos kunto on huono. Ei ole tarkoitus olla puolikuollut treenin jälkeen. Alkaa heti tuntua kivemmalta kun ei rääkkää itseään henkihieveriin.

Vierailija
2/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvoni on: vaihda lajia. Jos käyt salilla lihaskunnon takia etkä lihasten kasvattamisen vuoksi, niin lihaskuntoa voi hyvin pitää yllä terveyden kannalta esim. helpolla ja nopealla kahvakuulatreenillä kotona. Ja aerobinen puoli voi hoitua vaikka kuntonyrkkeilyllä, tanssilla, jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:32"]Minun neuvoni on: vaihda lajia. Jos käyt salilla lihaskunnon takia etkä lihasten kasvattamisen vuoksi, niin lihaskuntoa voi hyvin pitää yllä terveyden kannalta esim. helpolla ja nopealla kahvakuulatreenillä kotona. Ja aerobinen puoli voi hoitua vaikka kuntonyrkkeilyllä, tanssilla, jne. 

[/quote] Kotona ei onnistu jumppaaminen. En myöskään voi aloittaa mitään mikä vaatisi että esim. joka keskiviikkoilta voisin osallistua, koska teen vuorotyötä. Ehtisin puolen vuoden ajan käydä.

Vierailija
4/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kahta edellistä. Jos nekään ei auta, niin sitten ehkä luovuttaisin. Kaikki vaan ei nauti liikunnasta.

Vierailija
5/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:32"]Kuulostaa, että yrität liikaa. Aloita kevyemmin, jos kunto on huono. Ei ole tarkoitus olla puolikuollut treenin jälkeen. Alkaa heti tuntua kivemmalta kun ei rääkkää itseään henkihieveriin.
[/quote] Niin no en minä henkihieverisdä olekaan, mut jos ei tuu hiki eikä hengästy, niin onko treenistä ollenkaan hyötyä? En kehtaa edes sanoa että 1,6km vartissa saa jo jalat tutisemaan....

Vierailija
6/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:32"]Minun neuvoni on: vaihda lajia. Jos käyt salilla lihaskunnon takia etkä lihasten kasvattamisen vuoksi, niin lihaskuntoa voi hyvin pitää yllä terveyden kannalta esim. helpolla ja nopealla kahvakuulatreenillä kotona. Ja aerobinen puoli voi hoitua vaikka kuntonyrkkeilyllä, tanssilla, jne.    [/quote] Kotona ei onnistu jumppaaminen. En myöskään voi aloittaa mitään mikä vaatisi että esim. joka keskiviikkoilta voisin osallistua, koska teen vuorotyötä. Ehtisin puolen vuoden ajan käydä.

[/quote]

Vaihtoehtona on kyllä vielä ryhmäliikuntatunnit, jos asut sellaisella paikkakunnalla että tarjontaa löytyy. Omalla lähisalilla löytyy jumppia klo 7 - 19.

Vierailija
7/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Sinulla jo onnistuu? Mistä tykkäät missä olet hyvä?

Arkiliikuntaa: lasten nostelua? Portaiden kävelyä, haravointia, vaunulenkkejä, pyöräilyä, 10 liikettä aina kun tulet ulos vessasta?

Olen liikkunut aina ja jouduin makaamaan kuukausia ennen viimeisen lapsen syntymistä. Pelkäsin etten selviä synnytyksestä rapakunnon vuoksi, mutta niin sitä vain selvittiin.

Tsemppiä!

Vierailija
8/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:32"]Minun neuvoni on: vaihda lajia. Jos käyt salilla lihaskunnon takia etkä lihasten kasvattamisen vuoksi, niin lihaskuntoa voi hyvin pitää yllä terveyden kannalta esim. helpolla ja nopealla kahvakuulatreenillä kotona. Ja aerobinen puoli voi hoitua vaikka kuntonyrkkeilyllä, tanssilla, jne.    [/quote] Kotona ei onnistu jumppaaminen. En myöskään voi aloittaa mitään mikä vaatisi että esim. joka keskiviikkoilta voisin osallistua, koska teen vuorotyötä. Ehtisin puolen vuoden ajan käydä.

[/quote]

Vaihtoehtona on kyllä vielä ryhmäliikuntatunnit, jos asut sellaisella paikkakunnalla että tarjontaa löytyy. Omalla lähisalilla löytyy jumppia klo 7 - 19.

[/quote] En pidä ryhmäliikunnasta.

Vierailija
9/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

Miksi kysyt edes neuvoja kun teilaat kaiken olemattomilla tekosyillä? :D 

Vierailija
10/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Sinulla jo onnistuu? Mistä tykkäät missä olet hyvä? Arkiliikuntaa: lasten nostelua? Portaiden kävelyä, haravointia, vaunulenkkejä, pyöräilyä, 10 liikettä aina kun tulet ulos vessasta? Olen liikkunut aina ja jouduin makaamaan kuukausia ennen viimeisen lapsen syntymistä. Pelkäsin etten selviä synnytyksestä rapakunnon vuoksi, mutta niin sitä vain selvittiin. Tsemppiä!

[/quote] Synnytyksestä selviydyin kunnialla, kesto 3h17min vedenmenosta, ponnistusvaihe 1min.
Lasten kanssa touhuan kyllä kotona, leikitään lentokonetta jne. Poika painaa 19kg, tyttö 12kg ja vauva painaa ehkä jo 6kg.... Se nyt onkin sylissä melkein koko ajan, vasemmalla kannan jotta voin laittaa ruokaa jne oikealla kädellä. Vauva en viihdy vaunuissa, joten ei tule lenkkelityä. Kantoliinassa viihtyy suht hyvin, ja kun vien kävelleen isommat puistoon hän roikkuukin mukana. En vain pidä siitä kävelemisestäkään, jotenkin niin puuduttavan tylsää, tömpstömpstömpstömpstömps ilman päämäärää =D
Asutaan kerostalosa pohjakerroksessa, joten portaitakaan ei tule käveltyä....
Tykkään uinnista, ja vesijuoksusta, mutta valitettavasti lapsetkin tykkäävät ja jos he ovat mukana niiin en tietty voi itse uida, enkä ehdi uimaan sillä aikaa kun ovat puistossa. ENkä jaksa sitä huutoa jos lähden uimaan ilman heitä....
Haaveilen siitä että ehkä, EHKÄ jos en ole ihan rättiväsynyt kun työt alkaa voisin käydä ihan "terapiamielessä" uimassa aamuisin ennen aamuvuoroa pari kertaa viikossa, työmatkalla on uimahalli joka aukeaa kuudelta muutamina päivinä viikossa =D

Vierailija
11/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Kysyin miten opin tykkäämään liikunnasta. Ehdottamalla sellaista mistä en pidä, ja sellaista mitä en voi tehdä ei oikein onnistu myöskään neuvominen miten oppisin tykkäämään liikunnasta.

Vierailija
12/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Ja mitkä tässä nyt on olemattomia tekosyitä?

Vierailija
13/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita rauhallisesti 10min/vartti.

lisää tehoja ja aikaa vähitellen. Siten rupeat kIpaamaan sitä harjoitusta. Ja kun kunto kohoaa, niin alat nauttimaan. Kuukausi siinä menee tai pari. Ja vuoden kuluttua, kun sun peruskunto on kohonnut, niin sun fiilis on ihan eri. Sellainen vahvempi,

mutta älä aloita liian rankasti...silloin se lopahtaa hyvin äkkiä. aloita lenkit niin, että sulle jää vielä liikkumisen nälkä. Ylämäet ja raput on myös tehokkaita ja kivaa vaihtelua.

Vierailija
14/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä jotain mistä nauttii eikä se tunnu pakkoliikunnalta.
Minä pidän kirpputoreilla kiertelyistä, joten kävelen kirpputorilta toiselle. Monina päivinä kävelyä tulee yli tunti.
Rakastan luontoa joten viikonloppuna menen luonnonpuistoon muutaman tunnin kävelylenkille.
Pitää vain löytää se oma juttu.

Vierailija
15/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] HEi kamaaaaaan ihmiset, koko tämä aloitus koskee sitä että MINÄ EN PIDÄ LIIKUNNASTA! =D
Turhaa sitten alapeukutella kun minulle ehdotetaan ryhmäLIIKUNTAA ja sanon etten pidä siitä =D
EI tuo aloituksessa kuvaillut tilanne nnyt ole ainut liikunta mitä olen ikinä koekiluut, se nyt on tämänhetkinen tilanne.
Koulussa vihasin liikuntaa (liikuin kyllä, koulumatka oli yht. 7km/pvä, pyörällä tai kävellen ja sen lisäksi kaverin kanssa kävelyä ja jos halusi keskustassa huvikseen käydä niin se sama 7km yhteensä), aikuisena olen vihannut liikuntaa. KOkeilin jotain selkä-niskajumppaa, loppui siihen että ahdisti liikaa olla ihmislauman kanssa suht ahtaassa tilassa.
SIkis nyt kysyn miten saisin uskoteltua itselleni että liikunta onkin ihan hauskaa ja miellyttävää =)

Vierailija
16/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:00"]

Aloita rauhallisesti 10min/vartti.

lisää tehoja ja aikaa vähitellen. Siten rupeat kIpaamaan sitä harjoitusta. Ja kun kunto kohoaa, niin alat nauttimaan. Kuukausi siinä menee tai pari. Ja vuoden kuluttua, kun sun peruskunto on kohonnut, niin sun fiilis on ihan eri. Sellainen vahvempi,

mutta älä aloita liian rankasti...silloin se lopahtaa hyvin äkkiä. aloita lenkit niin, että sulle jää vielä liikkumisen nälkä. Ylämäet ja raput on myös tehokkaita ja kivaa vaihtelua.

[/quote] Tämä kuulostaa järkevältä. Kiitos =)

Vierailija
17/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudet treenikamat, ne motivoi ku on jotain uutta..

Vierailija
18/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:07"]

Osta uudet treenikamat, ne motivoi ku on jotain uutta..

[/quote] Ostin housut ja paidan kun aloitin =)

Vierailija
19/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis salilla on tylsää. Harmi ettet pidä ryhmäliikunnasta. Spinning tms voit keskittyä ihan vain omaan suoritukseen. Miten ne ihmiset siinä häiritsee?

Vierailija
20/32 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:12"]Siis salilla on tylsää. Harmi ettet pidä ryhmäliikunnasta. Spinning tms voit keskittyä ihan vain omaan suoritukseen. Miten ne ihmiset siinä häiritsee?
[/quote] Ja sitten toinen juttu. Kerroit vauvan olevan 3kk. Eikö silloin ihan vaunulenkit riitä? Sullahan on äitiyslomalla mahdollista kävellä ja nauttia syksystä. Spotify:sta musiikkia ja riittävän reipas tahti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi